Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2011, 22:00
Mandii--xx
Avatar van Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Hoi,

Ik ben een meisje van 19 jaar, en sinds een jaar of 5 ben ik gaan twijfelen of ik op meisjes val. Vroeg was ik al nooit geintresseerd in jongens, en vond bijvoorbeeld meidenbands, of zangeressen veel intressanter dan jongensbands, of zangers...
3 Jaar geleden ging ik ergens stage lopen, en daar was ook een hele leuke meid, wel 5 jaar ouder, maar zo leuk, en sindsdien ben ik echt gaan twijfelen.
(Overigens niets geworden tussen haar en mij, ondanks dat zij op vrouwen viel. Heb het haar nooit durven vertellen..)

Nu denk ik dat ik er toch wel echt uit ben dat ik gewoon op vrouwen val. Jongens intresseren me niet, en ik kijk ook nooit naar ze zoals me vriendinnen doen.
En eerlijk gezegd, sex met een jongen spreekt me al helemaal niet aan! Heb het 1x geprobeert, maar het was echt gewoon totaal niets voor mij! Dat ding vond ik gewoon eigelijk raar en vies..

Maar goed, nu heb ik het voor mezelf wel duidelijk, maar hoe ga ik het ooit aan me zusje, familie en vrienden vertellen?!
Gewoon "Oja, ik heb nog een nieuwtje, ik val op vrouwen"?
Ik heb geen idee hoe ik dit ga aanpakken, en hoe ze erop kunnen gaan reageren!
En ik durf het gewoon niet!

Help, iemand ervaring? Iemand ideeen?
Graaaaaaag!!



Liefs,
__________________
'Cause baby, I was born to survive.

Laatst gewijzigd op 04-04-2011 om 22:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2011, 08:34
On efil
Avatar van On efil
On efil is offline
Tja, hoe je ouders reageren weten wij natuurlijk niet, jij leeft al 19 jaar met ze en zal toch wel moeten weten nu hoe ze over bepaalde dingen denken, ik zou maar eens beginnen met je ma/pa, waar je het het beste mee kan vinden en het die vertellen en een reactie afwachten.

dit zal waarschijnlijk een hele klus worden om je zover te brengen, maar het lukt je vast wel
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Tja, hoe je ouders reageren weten wij natuurlijk niet, jij leeft al 19 jaar met ze en zal toch wel moeten weten nu hoe ze over bepaalde dingen denken, ik zou maar eens beginnen met je ma/pa, waar je het het beste mee kan vinden en het die vertellen en een reactie afwachten.

dit zal waarschijnlijk een hele klus worden om je zover te brengen, maar het lukt je vast wel
mee eens.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 11:37
Mandii--xx
Avatar van Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Me ouders het vertellen is uitgesloten,
aangezien ik totaal geen goed contact met ze heb!
Maar dat konden jullie natuurlijk niet weten (A)

Het is meer, hoe ga ik het in godsnaam tegen vriendinnen vertellen?!
Ik weet namelijk niet helemaal hoe hun erover denken, aangezien we het er nooit
over hebben en verder ook niemand in onze vriendengroep hebben die op hetzelfde geslacht valt.

Ik heb al een 'hint' gemaakt, door mijn intresse op Facebook te veranderen.
Op facebook ben ik nu geintresseerd in Mannen&Vrouwen. Ergens hoop ik dat ze het opvalt,
en er zelf over beginnen. Dan is het begin gezet, en dan zal het waarschijnlijk al minder moeilijk zijn.
(Denk ik dan natuurlijk) En als we het er dan over hebben gehad, en iedereen weet het,
dan verander ik het natuurlijk in alleen Vrouwen (A)

__________________
'Cause baby, I was born to survive.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 11:41
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Je hoeft het ook niet per se te vertellen hè. Als je het graag kwijt wilt, dan is het misschien maar het beste om het wel te vertellen, maar anders hoeft het ook niet. Zij vertellen jou toch ook niet dat ze op mannen vallen?
Als je het wilt vertellen, zou ik beginnen bij één van de mensen uit je vriendengroep met wie je het best overweg kan. Dan kun je iig peilen hoe het nieuwtje daar valt, en het later ook aan andere mensen vertellen. Dat is misschien minder eng dan het aan een grote groep tegelijkertijd vertellen. Bestaat je vriendengroep uit alleen meiden of zitten er ook mannen tussen?

Oh en, natuurlijk is het eng om te vertellen. Dat vindt iedereen die uit de kast komt. Maar wat is het ergste wat er kan gebeuren?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 15:12
Mandii--xx
Avatar van Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Citaat:
Zij vertellen jou toch ook niet dat ze op mannen vallen?
Zooooo mee eens! Haha!

Mijn vriendengroep bestaat uit beide, maar ik heb zo'n idee dat de jongens het wel intressant vinden
En ja, de meiden, ik weet het niet. Denk niet dat ze anders tegen me aan gaan kijken, of me hierdoor anders behandelen, want we hebben al zoveel (negatief en positief) meegemaakt. Dus ik denk dat het geen probleem gaat worden. Hoop ik dan.

Hoe ga ik het vertellen?
Als we bijvoorbeeld aan het 'roddelen' zijn, nou ja, nieuwtjes aan het uitwisselen qua relaties hier in het dorp (die wisselen nogal veel )
Dan zeggen "Goh, ik heb ook een nieuwtje, ik val op vrouwen? "
Klinkt natuurlijk onwijs simpel, en omdat ik ook denk dat ze er geen probleem van gaan maken, maar het zit gewoon tussen me oren. Ik DURF het niet..
En waarom? I don't know!
__________________
'Cause baby, I was born to survive.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 15:52
Verwijderd
Doorzettingsvermogen is al 50% he?
Hoe langer je het uitstelt, hoe rottiger het word om het te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 16:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Niet helemaal mee eens, je hoeft 't niet te vertellen. Zelfs als je een vrouwelijke partner krijgt hoef je 't niet te vertellen, ze merken het dan vanzelf wel.

Ik had ooit een vriend die uit de kast kwam door te vertellen dat hij travestiet was. Ik vond 't persoonlijk niet zo nodig om te weten, maar het luchtte hem op. Het veranderde niets aan onze vriendschap behalve dan dat ik af en toe van die rare beelden aan de binnenkant van m'n oogleden zag.

Je zegt dat jongens je niet aantrekken, maar, afgezien van die éne, meisjes wel?
En v.w.b. de sex, zo dacht mijn vriendin ook tot haar 18e, nu lust ze er wel pap van...
De eerste keer is sowieso meestal niet zo'n fantastische ervaring.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 16:42
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
behalve dan dat ik af en toe van die rare beelden aan de binnenkant van m'n oogleden zag.
Goed bezig met haar steunen zo iets moeilijks te vertellen

@ TS

Ik vond je manier tijdens dat roddel/praat gevalletje wel een redelijke optie. Dan zijn jullie toch al een beetje bezig nieuwtjes uit te wisselen en als je het dan zo op die manier en op dat moment zegt is het tenminste nog een beetje luchtig. Niet zo van 'jongens(en meiden) ik moet jullie iets vertellen.....)

Als je het niet perse wilt vertellen hoeft dat trouwens ook niet hoor. Maar als je het toch graag kwijt wilt is die manier die je zelf noemde wel een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 17:28
Mandii--xx
Avatar van Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Citaat:
Ik had ooit een vriend die uit de kast kwam door te vertellen dat hij travestiet was. Ik vond 't persoonlijk niet zo nodig om te weten, maar het luchtte hem op. Het veranderde niets aan onze vriendschap behalve dan dat ik af en toe van die rare beelden aan de binnenkant van m'n oogleden zag.
Ja, dat helpt natuurlijk al erg!
__________________
'Cause baby, I was born to survive.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 17:29
Mandii--xx
Avatar van Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Ik wil het in de loop van de tijd inderdaad wel kwijt..
Mijn vriendinnen (dan vooral) en ik hebben echt geen geheimen voor elkaar,
en dat maakt het juist zo lastig dat ik dit niet kan/durf te delen met ze..
__________________
'Cause baby, I was born to survive.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 12:04
Verwijderd
Je zegt ook dit:
Citaat:
Het is meer, hoe ga ik het in godsnaam tegen vriendinnen vertellen?!
Ik weet namelijk niet helemaal hoe hun erover denken, aangezien we het er nooit
over hebben en verder ook niemand in onze vriendengroep hebben die op hetzelfde geslacht valt.
Ik denk dat het geruststellend werkt om het er een keertje 'toevallig' over te hebben en erachter te komen hoe ze erover denken. De kans is groot dat ze helemaal niet negatief reageren en dat maakt het voor jou makkelijker om (meteen dan, of een andere keer) over jezelf te beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe pak ik dit aan?
AVblog
4 14-01-2014 12:35
Liefde & Relatie Vind een Jongen leuk hoe pak ik dit aan_??
Joshua101
7 11-06-2011 09:01
Liefde & Relatie hoe pak je DIT aan.....
femenino
7 26-05-2009 10:54
Liefde & Relatie hoe pak ik dit aan???
Me_MArKieH
25 26-11-2004 14:01
Liefde & Relatie hoe krijg ik mijn vertrouwen terug?
marijn
24 21-09-2002 19:15
Psychologie Hoe pak je dat aan?HELP!!!!
^Marije^
12 28-01-2002 11:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.