Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 15:13
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik kom hier niet zo vaak en deze topic is ook niet heel ernstig dus excuus bij voorbaat bij aanstoot, sluiting ed

nadat ik dingen uit verleden heb verwerkt om maar even zwaar te zeggen werd ik geconfronteerd met mezelf. als je boosheid op anderen wegvalt hou je alleen jezelf over. als daarnaast allerlei maffe angsten hebt en daardoor alleen maar in je kamer blijft en je sociale leven en studie grondig verkloot hebt, hou je echt alleen jezelf nog over. als je dan ook nog compleet de weg kwijtraakt in je hoofd, niet weet wat je wilt, niet weet wie je bent, wat dan? kortom ik weet t gewoon niet meer hoe raar dat ook klinkt, ik weet serieus niet hoe verder te gaan.

aangezien er vast geen pasklaar antwoord is hoe je moet uitvinden wie je bent en wat je wilt, waar je interreses liggen etc heb ik vraag over jullie

wat hebben jullie gedaan na depressie, ellende etc?
hoe ga jij verder, hoe start je weer met een ''normaal'' leven?
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 15:21
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Diep van binnen weet je ergens wel wat je het liefst wil, alleen moet je al je angsten overboord gooien om daar ook werkelijk mee aan de slag te kunnen. Bijv. je hebt nu misschien wel je school verkloot, maar je zou nog altijd je diploma willen halen zodat je daarna kans hebt op een goed betaalde baan. Je wilt misschien een nieuwe start maken, schrijf je in op een nieuwe school. Of je wilt praten over de dingen die je dwars zitten en een steuntje in de rug hebben, ga naar de huisarts en regel professionele hulp. Kortom: je moet stoppen waar je mee bezig bent en de draad weer oppakken. Stop met computeren, maar ga eens stappen ondernemen. Je hoeft niet per se te weten wat je wilt etc om iets te doen. Ga anders eens opzoek naar mogelijkheden. Echt waar, ga je niet verstoppen voor het leven maar ga er deel van uitmaken!

Suc-6 Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik denk dat je idd moet kijken naar wat je graag wilt, een doel in je leven stellen en daar naartoe werken. Voor jezelf doe je dan iets positiefs en kun je trots zijn op jezelf. Verder helpt het wel om er veel over te praten, het is lastig maar om je heen zijn veel meer personen die naar je kunnen en willen luisteren dan je zelf vaak in de gaten hebt. Schrijf het desnoods ergens op, klinkt wazig maar ik vind het persoonlijk wel fijn. Probeer verder net al te veel op kleine dingen te letten, merk bij mezelf dat als je je klote voelt alle kleine akkefietjes enorm hard aan komen en als je er zin in hebt kun je daar enorm veel hijsa over schoppen maar daar berijk je weinig mee. Probeer de positieve dingen te zien, schrijf of praat er wat over en heeel veel succes
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 18:28
Ninnoc
Ninnoc is offline
wat een tegenstijdige sign heb ik trouwens

bedankt voor de reacties, ben na posten van de topic gaan zwemmen, wat ik me al eeuwen had voorgenomen. ben net terug het was fijn. reken t me niet aan dat ik later wat minder vrolijk en positief ben dan nu, ik voel me namelijk bijzonder goed nu

praten helpt idd, al moet ik zeggen dat een aantal mensen me sterk teleur hebben gesteld qua vriendschap. schrijven helpt niet echt omdat ik niet een schrijverig persoon ben. verder moet ik gewoon dingen doen idd, en in kleine dingen weet ik ook dingen om te doen.
Het grootste probleem is dat ik serieus en ook niet diep van binnen niet echt weet wat ik wil met mijn leven, ik heb nooit echt een doel gehad naast uit friesland weg zien te komen.
naast dat ik me vaak kut voel weet ik niet waar te beginnen, wat te doen, ik heb niet echt interreses(dat klinkt suf) of hobbys en ben ook nergens echt goed in. studie zie ik momenteel ook niet zitten, etc. etc.
ik ben nu van plan (tis toch vakantie is mijn excuus voor niets groters als werk of studie) om zeker elke dag iets te doen bijv, stukje lopen, museumbezoek, kleine dingen doen die ik leuk vind (zoals zwemmen) om beetje positiever te worden en hopelijk ideen krijgen wat ik wl gaan doen verder.

ik ben overigens nog steeds erg geinterreseerd in de verhalen van anderen
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 18:34
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
jou verhaal, vooral dat 2de wat hier boven staat lijkt heel erg op hoe een vriendin van mij zich nu voelt. Ze heeft ook een hele drukke vakantie geplant om zo min mogelijk niks te doen te hebben zodat ze ook niet aan haar "gevoel" hoeft te denken. Goed dat je bent wezen zwemmen en dat je je weer even vrolijk voelt, voor hoel lang of kort dat duurt En over een doel in het leven hebben, dat hoeft denk ik niet heel groot, verweg of uitgebreid te zijn. Bij mij is het gewoon algemeen havo diploma halen (wat overigens ook niet erg lekker gaat ) leuke baan vinden en op mezelf gaan wonen. Maar soms als het ff allemaal niet werkt is mijn enige doel de week door komen en dan iets leuks gaan doen Als je wilt mag je me wel toevoegen op msn ofzo als je wilt praten!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Verhalen & Gedichten Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare
Halogeen
180 15-10-2005 18:31
Verhalen & Gedichten Jubileum Wedstrijd-Poll Thema: Alfred's Mare
Halogeen
59 03-10-2005 16:11
Levensbeschouwing & Filosofie De Draak vs God [Openbaring van vragen]
Kazanka
73 07-10-2003 11:44
Levensbeschouwing & Filosofie leegte
moonchild
14 18-02-2003 15:57
ARTistiek Achter de werkelijkheid
Inemine
7 11-10-2001 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.