Oud 18-05-2004, 19:25
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
de nieuwe film van Michael Moore waar in hij Bush helemaal voor lul zet...


als ie in nederland in de bios komt zal ik zeker gaan kijken !

jullie?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 19:43
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
CANNES - De omstreden documentaire Fahrenheit 911 toont de eerste filmbeelden van de mishandeling van Iraakse krijgsgevangenen door Amerikaanse soldaten. Dat zei regisseur Michael Moore op het filmfestival van Cannes na de wereldpremière van zijn nieuwe film. In de documentaire zijn onder meer beelden te zien van Amerikaanse soldaten die Irakezen zakken over het hoofd trekken en hoe een oude man met een erectie wordt vernederd.

Moore verwierf de beelden dankzij freelance filmers die de Amerikaanse troepen mochten filmen. "Als je bedenkt hoeveel materiaal ik met mijn gelimiteerde middelen al heb kunnen bemachtigen, vraag je je echt af waarom alle breed verspreide netwerken dit soort beelden nog niet hebben getoond", aldus Moore. "We kennen allemaal de foto's inmiddels, maar dit zijn bij mijn weten de eerste bewegende beelden van dit soort gruwelijke praktijken die naar buiten komen."

Gillende slachtoffers

Ook toont de film beelden van Irakese kinderen die uit elkaar zijn gereten door Amerikaanse bommen, gillende slachtoffers met gapende wonden en volstrekt gedesoriënteerde Amerikaanse soldaten van wie ledematen zijn geamputeerd. Hartverscheurend is een Irakese vrouw die om God roept en hem vraagt de Amerikanen te straffen, terwijl de moeder van een Amerikaanse soldaat huilend in elkaar zakt voor het hek van het Witte Huis. De beelden vormen een bizar contrast met de stoere mariniers die vertellen dat ze tijdens de bombardementen vrolijk "Burn, motherfuckers, burn" zongen. "Want dat is toch wat die 'motherfuckers' moeten doen", zegt een lachende soldaat van een jaar of 18.

Wat Fahrenheit tevens wil aantonen, is de zakelijke verbintenis die al tientallen jaren zou bestaan tussen de families Bush en Bin Laden. Zo laat Moore onder meer zien dat in de dagen na 11 september alle familieleden van Bin Laden ijlings uit de Verenigde Staten werden geëscorteerd. "Stel je eens voor dat Clinton na de aanslagen in Oklahoma de hele familie van Timothy McVeigh op een vliegtuig had gezet om ze buiten schot te houden. Hij was direct ter verantwoording geroepen."

De bewijzen die Moore toont, worden afgewisseld met hilarische beelden van president Bush, die volgens de berekeningen van Moore de maanden voor 11 september 42 procent van zijn tijd op vakantie was. "Ik hoefde eigenlijk niets te doen: Bush heeft voor mij de leukste teksten van de film geschreven", grinnikt de regisseur. "Het zou me niets verbazen als het Witte Huis me van de week belt dat hij voor zijn tekstbijdragen mee zou willen delen in de winst."

Unieke beelden van de president worden getoond als hij tijdens zijn bezoek aan een schoolklasje krijgt te horen dat de WTC-torens branden. Bush onderneemt daarop geen actie, maar pakt een prentenboekje waarin hij 9 minuten lang blijft lezen.

De documentaire leverde al voor zijn wereldpremière een flinke rel op, doordat distributeur Disney de handen ervan aftrok. Volgens Disney omdat de film "geen familievermaak zou leveren", zoals het concern beoogt. Moore betoogt dat Disney bang was belastingvoordeel mis te lopen in Florida, de staat van gouverneur Jeb Bush, broer van president Bush. Moore zoekt nog naar een nieuwe distributeur. "Ik hoop de film deze zomer in Amerika uit te brengen.

Natuurlijk wil ik het liefst dat hij gezien wordt voor de verkiezingen: je brengt ook geen kerstfilm uit in mei. Maar de film blijft actueel: de overkoepelende boodschap van de film blijft ook van toepassing na de komende presidentsverkiezingen."

Moore beweert dat hij met zijn film niet per se de uitslag van de verkiezingen wil beïnvloeden. "Iedereen kent mijn politieke voorkeur: ik hoef niet per se een Democraat in het Witte Huis te hebben. Wat ik wel wil, is dat de stem van het volk wordt gerespecteerd. Bush zit nu in het Witte Huis zonder het fiat van de meerderheid. Ik reken erop dat Amerikanen die Fahrenheit zien goede burgers worden. Wat hun invulling van dat begrip is, laat ik aan henzelf over."

In de eerste plaats heeft Moore een film willen maken waarvoor hijzelf op zaterdagavond de deur uit zou gaan. "Ik wil graag films zien waar ik om kan lachen, waar ik om kan huilen en die me aan het denken zetten. Films waar ik een uur of een dag of een week later nog over wil praten. Dat heb ik volgens mij met deze film wel bereikt."

In Nederland gaat Fahrenheit 911 vermoedelijk in augustus in première.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:59
Verwijderd
Ik wil 'm zeker zien, ja.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:08
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Ben benieuwd hoeveel verzinzels/onwaarheden erin zullen zitten.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:37
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik vind die Moore een beetje doorgeslagen figuur helaas.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:18
Hyperspeed
Avatar van Hyperspeed
Hyperspeed is offline
aah.. ik zit er niet zo mee, ik vind dat Michael Moore de vinger op de zere plek legt soms. Bowling For Colombine was ook aardig.
__________________
What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 18-05-2004 @ 20:08 :
Ben benieuwd hoeveel verzinzels/onwaarheden erin zullen zitten.
Hoezo ga je daar van uit?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 01:32
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-05-2004 @ 18:46 :
Hoezo ga je daar van uit?
Omdat Michael Moore berucht is vanwege dat soort praktijken
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 02:16
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 19-05-2004 @ 01:32 :
Omdat Michael Moore berucht is vanwege dat soort praktijken
Baseer je dat op andermans uitspraken of heb je zelf ondervonden dat ie zich schuldig maakt aan dit soort praktijken?

Hm, neem nou Bowling For Columbine. Een hoop genoemde feiten kloppen ook. Soms waren er hooguit enkele camera-trucages (misleidende montage welteverstaan) die in het voordeel van Moore's standpunt werkt, maar meer ook niet.

De feiten over Amerika's internationale betrekkingen uit het verleden kunnen moeilijk als leugens bestempeld worden, om maar wat te noemen.

(Dit klinkt misschien wat aanvallend, maar is niet zo bedoeld )
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 03:24
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik zag hierover afgelopen nacht een intervieuw dacht ik. Volgens mij gaat die film nog volledig aangepast worden, als die ooit echt zou uitkomen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:43
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ben benieuwd
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:43
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-05-2004 @ 02:16 :
Baseer je dat op andermans uitspraken of heb je zelf ondervonden dat ie zich schuldig maakt aan dit soort praktijken?

Hm, neem nou Bowling For Columbine. Een hoop genoemde feiten kloppen ook. Soms waren er hooguit enkele camera-trucages (misleidende montage welteverstaan) die in het voordeel van Moore's standpunt werkt, maar meer ook niet.

De feiten over Amerika's internationale betrekkingen uit het verleden kunnen moeilijk als leugens bestempeld worden, om maar wat te noemen.

(Dit klinkt misschien wat aanvallend, maar is niet zo bedoeld )
maar hij belicht alles gewoon heel duidelijk van 1 kant. dat is ook zn bedoeling, maar het werkt wel misleidend. met deze film wil hij laten zien wat je niet op cnn te zien krijgt. tja, ik ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:10
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 19-05-2004 @ 09:43 :
maar hij belicht alles gewoon heel duidelijk van 1 kant. dat is ook zn bedoeling, maar het werkt wel misleidend. met deze film wil hij laten zien wat je niet op cnn te zien krijgt. tja, ik ben benieuwd
mja de bushregering belciht natuurlijk net zo goed alles van 1 kant, dus het probleem zie ik niet zo
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:59
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Escapism schreef op 19-05-2004 @ 10:10 :
mja de bushregering belciht natuurlijk net zo goed alles van 1 kant, dus het probleem zie ik niet zo
En als Bush in de sloot springt, dan moeten wij ook in de sloot springen? Moore moet daar eigenlijk boven staan, maar dit is zijn stijl. Eigenlijk niets meer dan propaganda. Zijn doel is om mensen die nog aan de "verkeerde" kant van de lijn staan over de streep te trekken.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:56
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
...
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 15:16
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-05-2004 @ 20:16 :
Baseer je dat op andermans uitspraken of heb je zelf ondervonden dat ie zich schuldig maakt aan dit soort praktijken?

Hm, neem nou Bowling For Columbine. Een hoop genoemde feiten kloppen ook. Soms waren er hooguit enkele camera-trucages (misleidende montage welteverstaan) die in het voordeel van Moore's standpunt werkt, maar meer ook niet.

De feiten over Amerika's internationale betrekkingen uit het verleden kunnen moeilijk als leugens bestempeld worden, om maar wat te noemen
Behalve dat zijn stijl zeer misleidend is, kloppen een deel van zijn feiten niet en zijn sommige delen uit Bowling for Columbine (om een voorbeeld te nemen) compleet in scene gezet.

Een paar links:

http://www.hardylaw.net/Truth_About_Bowling.html
http://www.mooreexposed.com/
http://bowlingfortruth.com/
http://www.moorewatch.com/
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 14:14
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja maar dit is wel weer een andere film..

mischien heeft ie wel van zijn fouten geleerd..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:35
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Zou kunnen, maar daarom ben ik er ook benieuwd naar.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2004, 12:45
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
we zullen zien
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 22:44
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik ben er benieuwd naar en vind het wel leuk om te zien hoe hij bush probeert te provoceren.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:46
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:53
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
vizz schreef op 21-05-2004 @ 22:44 :
Ik ben er benieuwd naar en vind het wel leuk om te zien hoe hij bush probeert te provoceren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:02
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
wil hem wel zien, maar dat hoeft niet per se in de bioscoop te zijn.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:10
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik wil hem zo snel mogelijk zien, waarschijnlijk dus gedownload omdat dat toch meestal wel een paar maanden scheelt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:47
VanHennep
Avatar van VanHennep
VanHennep is offline
ik ga geen film kijken die gevuld is met dezelfde leugens die je de afgelopen maanden al overal te horen krijgt..
__________________
Constantly talking isn't necessarily communicating.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 21:59
Verwijderd
Hij heeft de gouden palm in Cannes gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 23:07
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MaddoX schreef op 22-05-2004 @ 20:47 :
ik ga geen film kijken die gevuld is met dezelfde leugens die je de afgelopen maanden al overal te horen krijgt..
was da nou weer voor gezeik
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 23:47
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik leech hem wel ergens.
Ben benieuwd naar zijn mening, vond Bowling erg goed en op sommige punten heeft hij in mijn ogen gelijk.

edit: het is btw Farenheit
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 23:50.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 02:12
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
edit: het is btw Fahrenheit
Fixed
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 22-05-2004 @ 23:07 :
was da nou weer voor gezeik
Het is wel enigszins waar. Michael Moore stelt de situatie wel heel zwart-wit voor. Het is een communist van de oude stempels, met opmerkingen in zijn boeken waarin ondernemers als criminelen worden afgeschilderd etc. Toch vind ik Moore goede documentaires maken, die ook de visie van de communisten op de Amerikaanse maatschappij laat zien.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 13:31
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
ik vind het grote nadeel aan Moore dat hij zelf zo vol is van zijn zogenaamd "openminded" manier van de Verenigde Staten bekijken. maar wel goed dat een tamelijk commerciele documentaire maker bepaalde onderwerpen eens helemaal van de andere kant belicht. overigens snap ik nog steeds de uitspraak van MaddoX niet
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:08
Dmnq
Dmnq is offline
Ik stoor me niet echt aan zijn manier van documenteren. ik ben een hoop van bowling for columbine vergeten maar de essentie van de film is me nog steeds bijgebleven.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:07
Hyperspeed
Avatar van Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Een gouden palm is niet zomaar iets, dus wat dat betreft een goede prestatie. Maar met QT als juryvoorzitter ook redelijk voorspelbaar, die twee zijn dikke maatjes.
__________________
What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:53
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 23-05-2004 @ 14:07 :
Maar met QT als juryvoorzitter ook redelijk voorspelbaar, die twee zijn dikke maatjes.
Vreemd, dit heb ik nooit eerder gehoord.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:15
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ach ja..

ben wel benieuwd of zo een anti- amerika film mischien een nominatie krijgt voor bv oscar ( beste docu.


maar zal wel niet..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:33
Hyperspeed
Avatar van Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 23-05-2004 @ 21:53 :
Vreemd, dit heb ik nooit eerder gehoord.
Regelmatig heb ik een interview met QT gelezen waar hij Moore in ieder geval aanhaalt op een positieve manier.

Op de SE dvd van Pulp Fiction staat ook een interview met QT door Moore gehouden. Is natuurlijk geen punt of zo, maar hoe die twee tegen elkaar praten kan je opmaken dat ze elkaar wel mogen.
__________________
What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2004, 21:28
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 24-05-2004 @ 18:15 :
ach ja..

ben wel benieuwd of zo een anti- amerika film mischien een nominatie krijgt voor bv oscar ( beste docu.


maar zal wel niet..
bowling for columbine heeft een oscar gewonnen
en die was nou ook niet echt pro-amerikaans

en ik ga em zeker kijken als hij uit is in NL
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:21
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 24-05-2004 @ 12:15 :
ben wel benieuwd of zo een anti- amerika film mischien een nominatie krijgt voor bv oscar ( beste docu.
Van wat ik hoor is dit meer een politieke statement dan een echte documentaire. Maar goed, BFC won ook vorig jaar, dus je weet het nooit.

Citaat:
Regelmatig heb ik een interview met QT gelezen waar hij Moore in ieder geval aanhaalt op een positieve manier.

Op de SE dvd van Pulp Fiction staat ook een interview met QT door Moore gehouden. Is natuurlijk geen punt of zo, maar hoe die twee tegen elkaar praten kan je opmaken dat ze elkaar wel mogen
Interesting.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 00:25
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Michael Moore heeft net een Palme d'Or gewonnen voor Fahrenheit 9/11
Ik hoop dat dit een steuntje in de rug is zodat de film voor de presidentsverkiezingen in Amerika wordt getoond!

Erg leuk om de uitreiking te zien. De hele prijsuitrijking (dus niet alleen Moore's) zat vol met anti-Bush opmerkingen en steunbetuigingen aan Moore. En Moore was de enige die avond die een staande ovatie kreeg van de zaal
__________________
I'd like to test that theory!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 10:45
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-05-2004 @ 19:59 :
Ik wil 'm zeker zien, ja.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:22
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik erger me nog meer aan Amerikanen die niet tegen kritiek kunnen, ook al is dat misschien ongenuanceerd. Ik zal de film wel eens gaan kijken/downloaden.
Al is het alleen maar om te zien waar zoveel Amerikanen zich zo druk om maken.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:39
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Ik wil hem wel gaan zien, niet in de bios denk ik. Vond BfC ook erg goed. Hij heeft op bepaalde punten wel gelijk...
Hij belicht inderdaad alles van een kant, maar dat weet je, dus daar moet je gewoon een beetje doorheen kijken.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:59
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Jup. Ik wil 'm zien.
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 11:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Distributeurs Fahrenheit 9/11 bedreigd

Het Australische filmdistributiebedrijf dat de rechten heeft om de Michael Moore film 'Fahrenheit 9/11' uit te brengen is via e-mail bedreigd. De bedreigingen zijn voornamelijk afkomstig uit Amerika. Dit is donderdag bekend gemaakt in de Melbournse krant 'The Age'.

Een woordvoerder van 'Hopscotch Films' vertelde de krant dat de e-mails waarschuwden voor groot gevaar als het bedrijf de film in de bioscopen brengt. Ook wordt geschreven dat het uitbrengen van de film voor eigen verantwoording is. 'Hopscotch' heeft internetproviders gevraagd te achterhalen waar de bedreigingen vandaan komen.

De directeur van het Melbourne International Film Festival heeft inmiddels aangekondigd dat de film zijn Australische première krijgt op 22 juli. De film 'Fahrenheit 9/11' van Michael Moore won tijdens het filmfestival in Cannes een Gouden Palm. De film is zo omstreden omdat de film suggereert dat de familie Bush banden heeft met de familie van Bin Laden.
http://www.filmtotaal.nl/module.php?...ls&newsID=3288

Wat een ophef!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-05-2004 @ 11:57 :
Distributeurs Fahrenheit 9/11 bedreigd

Het Australische filmdistributiebedrijf dat de rechten heeft om de Michael Moore film 'Fahrenheit 9/11' uit te brengen is via e-mail bedreigd. De bedreigingen zijn voornamelijk afkomstig uit Amerika. Dit is donderdag bekend gemaakt in de Melbournse krant 'The Age'.

Een woordvoerder van 'Hopscotch Films' vertelde de krant dat de e-mails waarschuwden voor groot gevaar als het bedrijf de film in de bioscopen brengt. Ook wordt geschreven dat het uitbrengen van de film voor eigen verantwoording is. 'Hopscotch' heeft internetproviders gevraagd te achterhalen waar de bedreigingen vandaan komen.

De directeur van het Melbourne International Film Festival heeft inmiddels aangekondigd dat de film zijn Australische première krijgt op 22 juli. De film 'Fahrenheit 9/11' van Michael Moore won tijdens het filmfestival in Cannes een Gouden Palm. De film is zo omstreden omdat de film suggereert dat de familie Bush banden heeft met de familie van Bin Laden.
http://www.filmtotaal.nl/module.php?...ls&newsID=3288

Wat een ophef!
Wel goede reclame
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 01:09
Verwijderd
ik wil em zien
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:48
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Luna schreef op 21-05-2004 @ 22:44 :
Ik ben er benieuwd naar en vind het wel leuk om te zien hoe hij bush probeert te provoceren.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:40
De Droom
Avatar van De Droom
De Droom is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-05-2004 @ 11:57 :
Distributeurs Fahrenheit 9/11 bedreigd

Het Australische filmdistributiebedrijf dat de rechten heeft om de Michael Moore film 'Fahrenheit 9/11' uit te brengen is via e-mail bedreigd. De bedreigingen zijn voornamelijk afkomstig uit Amerika. Dit is donderdag bekend gemaakt in de Melbournse krant 'The Age'.

Een woordvoerder van 'Hopscotch Films' vertelde de krant dat de e-mails waarschuwden voor groot gevaar als het bedrijf de film in de bioscopen brengt. Ook wordt geschreven dat het uitbrengen van de film voor eigen verantwoording is. 'Hopscotch' heeft internetproviders gevraagd te achterhalen waar de bedreigingen vandaan komen.

De directeur van het Melbourne International Film Festival heeft inmiddels aangekondigd dat de film zijn Australische première krijgt op 22 juli. De film 'Fahrenheit 9/11' van Michael Moore won tijdens het filmfestival in Cannes een Gouden Palm. De film is zo omstreden omdat de film suggereert dat de familie Bush banden heeft met de familie van Bin Laden.
http://www.filmtotaal.nl/module.php?...ls&newsID=3288

Wat een ophef!
dat laatste wordt ook uitgebreid gesuggereerd in zijn boek 'Klauwen af van mijn land' (Dude, Where's my county?). Dit boek is ook gepubliceerd en staat borevol bronverwijzginen waar Moore aantoont veel feiten niet uit zijn duim te zuigen. Natuurlijk zal deze film net als BfC van één kant belicht worden, maar doet de Amerikaanse regering en de Televisie daar dat ook niet? Door zo'n documentaire krijgen de mensen ook de andere kant van het verhaal te zien. Door beide informatiebronnen bekeken te hebben is het wel beter een mening te vormen imo, aannemend dat beide kanten een deel van het verhaal niet zullen vertellen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:12
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Ik ben nu wel héél benieuwd.
__________________
L'exit du *Squarelty*
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:52
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik heb nog een domeinnaam te koop:

fahrenheit911.nl



haha
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Vanavond (6/04) Bowling for Columbine.
RHCP_NAC
33 12-04-2005 16:43
Films, TV & Radio wie heeft er informatie over fahrenheit 911
gaat j niks aan
12 14-03-2005 18:33
Films, TV & Radio [DVD] Fahrenheit 9/11
perfectme
45 28-10-2004 04:18
Films, TV & Radio Bowling for Columbine
Anonymous John
56 14-07-2003 14:30
Muziek help me.......
sweety sabine
9 20-12-2002 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.