Oud 06-04-2005, 10:28
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Veel mensen zullen deze documentaire wel kennen, ik heb hem nog niet gezien.

Is het de moeite waard/ wat vond je ervan?

RTL 5 22.00
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 10:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb hem nog niet gezien, maar ga zeker kijken. Heb ook genoten van 'Fahrenheit 9/11'.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 10:48
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
ga het zeker opnemen!
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het is wel de moeite waard, maar op een gegeven moment had ik er toch wel genoeg van, werd een beetje teveel van hetzelfde. Maar toch zeker het bekijken waard.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:18
Verwijderd
Het is een goede documentaire, zeker beter dan Fahrenheit 9/11 die een beetje op het succes van deze docu leunde imho.

Ga wel weer kijken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 06-04-2005 @ 12:09 :
Het is wel de moeite waard, maar op een gegeven moment had ik er toch wel genoeg van, werd een beetje teveel van hetzelfde. Maar toch zeker het bekijken waard.
*eens*
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:36
Verwijderd
Hij is wel aardig, maar ik vond het laatste half uur een beetje te veel van het goede in mijn herinnering.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 12:25
PV
PV is offline
Ik heb 'm nog niet gezien, als ik het niet vergeet ga ik wel kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 12:48
delete_me
delete_me is offline
Heb ook alleen fahrenheit gezien, best leuk, maar hij duurt ook erg lang.. en neem alles vooral met een flinke korrel zout
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:18
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Vind Columbine toch wel iets beter dan Fahrenheit. Echt opmerkelijk om te horen hoe de Amerikanen met wapens omgaan! En dat ie dan met Canada gaat vergelijken. Ziek gewoon! Erg goede docu!
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:33
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Hele aangrijpende docu, erg bizar om er achter te komen dat je in Amerika wapens bij een bank kunt kopen en kogels bij de WallMart... WALGELIJK!!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:36
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
ik ga kijken
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:59
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-04-2005 @ 12:09 :
Het is wel de moeite waard, maar op een gegeven moment had ik er toch wel genoeg van, werd een beetje teveel van hetzelfde. Maar toch zeker het bekijken waard.
^dat dus
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:30
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
michael moore is een manipulatieve populist, maar heb liever hem dan een hitler.

interessante "documentaire".
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:56
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-04-2005 @ 12:09 :
Het is wel de moeite waard, maar op een gegeven moment had ik er toch wel genoeg van, werd een beetje teveel van hetzelfde. Maar toch zeker het bekijken waard.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:26
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Vermakelijk, maar ach...wat zal ik eens zeggen?

Oh ja, ik weet het al: Michael is een linkse propagandist!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:47
Redhair
Redhair is offline
Ik ga het kijken maar neem het allemaal wel met een korreltje zout. Die kerel kan heel manulipatief de waarheid verdraaien.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:15
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Redhair schreef op 06-04-2005 @ 17:47 :
Ik ga het kijken maar neem het allemaal wel met een korreltje zout. Die kerel kan heel manulipatief de waarheid verdraaien.
Nogal ja, maar dat valt bij deze film reuze mee.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 06-04-2005 @ 13:25 :
Ik heb 'm nog niet gezien, als ik het niet vergeet ga ik wel kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:44
Verwijderd
Al gezien, dus ik ga vanavond voor The Color Purple

Ik vond de 'docu' wel erg leuk. Alhoewel Moore soms inderdaad erg manipulatief dingen uit zijn verband rukt (bijv. dat Heston's speech zogenaamd vlák na het Columbine incident was, of de kromme vergelijking met Canada qua hoeveelheid moorden), heeft hij een sterk punt. Bovendien, feiten zijn feiten, en die zijn op zich al schokkend genoeg.

Fahrenheit 9/11 vond ik persoonlijk wel boeiender vanwege het onderwerp. Ook omdat Bush daarin terecht werd gebashed wegens zijn vakantie-vieren en zijn nonchalante houding t.o.v. een mogelijke terroristische aanval.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 23:21
Verwijderd
Net gezien...

Ik wist dat het er niet goed voor stond daar, maar zo erg...dat je een shotgun krijgt bij het openen van een bankrekening...WTF zijn ze mee bezig?

"Hier, alsjeblieft, je wapen"..."Mooi, bedankt, en geef me dan maar meteen ook de inhoud van de kluis mee"...

Nu Fahrenheit 911 nog zien...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 00:02
knir
Avatar van knir
knir is offline
voor de 2e keer gezien, wel humor, maar niet al te serieus nemen idd
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 00:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Geweldige film! Ge-wel-dig!

Oh, het paste wel bij m'n beeld van de Verenigde Staten, hoor, maar als je het zo weer eens 2 uur achter mekaar op beeld ziet, komt het toch weer net iets harder aan. Ik kan er echt kwaad om worden als ik dat allemaal zo zie; die onrechtvaardigheid. Ook al weet ik dat dat absoluut geen zin heeft. Wat ik vooral indrukwekkend vond, was dat rijtje met alle landen die de VS hebben aangevallen om er dictators en twijfelachtige regimes aan de macht te helpen/te houden. Met de meeste gevallen was ik wel bekend, maar er zaten enkele nieuwe feitjes tussen. Dat bedoel ik nou als ik de VS het meest hypocriete land ter wereld noem.

Ik kan dat land haten. Zo onnoemelijk, hartgrondig haten.

Maar ik heb me vaak rotgelachen, dat ook. Vooral met dat tekenfilmpje over de geschiedenis van de USA.

Laatst gewijzigd op 07-04-2005 om 00:27.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 00:22
Gary Glitter
Avatar van Gary Glitter
Gary Glitter is offline
'niet al te serieus nemen', lees ze intellectueel doen dan
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 02:36
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Sparks schreef op 06-04-2005 @ 09:18 :
Echt opmerkelijk om te horen hoe de Amerikanen met wapens omgaan! En dat ie dan met Canada gaat vergelijken.
Ja, lekker een aantal deuren van willekeurige huizen openmaken midden op de dag om te bewijzen dat Canadezen minder paranoide zijn van geweld. En de scene waarin Moore de foto van het dode zwarte meisje voor Heston's hoofd begon te zwaaien was bagger, alsof hij de schuld was voor haar overlijden.

Er zaten een paar sterke punten in en het geeft zeker stof tot nadenken, maar alles moet idd met een korrel zout worden genomen.

Ohja, en gebruikelijk post ik maar weer een link naar www.bowlingfortruth.com
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 07:56
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-04-2005 @ 01:21 :
Geweldige film! Ge-wel-dig!

Oh, het paste wel bij m'n beeld van de Verenigde Staten, hoor, maar als je het zo weer eens 2 uur achter mekaar op beeld ziet, komt het toch weer net iets harder aan. Ik kan er echt kwaad om worden als ik dat allemaal zo zie; die onrechtvaardigheid. Ook al weet ik dat dat absoluut geen zin heeft. Wat ik vooral indrukwekkend vond, was dat rijtje met alle landen die de VS hebben aangevallen om er dictators en twijfelachtige regimes aan de macht te helpen/te houden. Met de meeste gevallen was ik wel bekend, maar er zaten enkele nieuwe feitjes tussen. Dat bedoel ik nou als ik de VS het meest hypocriete land ter wereld noem.

Ik kan dat land haten. Zo onnoemelijk, hartgrondig haten.

Maar ik heb me vaak rotgelachen, dat ook. Vooral met dat tekenfilmpje over de geschiedenis van de USA.
Jaa, dat was zoo lollig!
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 09:24
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
indrukwekkend
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 10:26
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
[videogame nerd]Ik kan er maar niet over uit: Hij suggereerde dat Mortal Kombat een Japans spel is [/videogame nerd]

Blergh!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 13:55
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 07-04-2005 @ 10:24 :
indrukwekkend
Idd, en dat tekenfilmpje
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 13:57
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Ik heb het gister ook gezien, en het bevestigde al mijn denkbeelden over de VS. Wel leuk om te zien dat Micheal Moorre de boel leuk kan verdraaien, maar toch is het meeste wat er te zien is gewoon de keiharde (ziekelijke) waarheid.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 15:48
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik had em al op DVD maar gisteren toch nog het laatste uur van de film gekeken. Blijft erg sterk.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 22:26
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
heel erg interessant, net zoals fahrenheit 9/11
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:39
Dark Dawn
Avatar van Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Citaat:
Redhair schreef op 06-04-2005 @ 17:47 :
Ik ga het kijken maar neem het allemaal wel met een korreltje zout. Die kerel kan heel manulipatief de waarheid verdraaien.
Micheal Moore is hier idd bezig met alles van een kant te laten zien, de waarheid verdraaien zal wel meevallen, je krijgt alleen een eenzijdig beeld. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een hele goede en vermakelijke docomantaire, vooral omdat ik zelf ook best anti-amerika ben en dan vooral de mentaliteit daar.
Als je naar dit soort films gaat kijken, en je wilt een goed beeld van de waarheid voor jezelf creeren moet je het dus ook wel een beetje moeten kunnen relativeren.
Ik blijf er toch bij dat hij in veel dingen wel een punt heeft en dat het natuurlijk ook de bedoeling is dat mensen door deze documantaire overwelmd worden met het "amerika deugt niet" idee en ik denk ook dat Micheal Moore zich dat wel heeft bedacht en dat hij dus ook echt wel doorheeft dat het niet precies zo inelkaar steekt. En mensen met een beetje hersens zien dat ook wel tussen de beelden door. lijkt me .
__________________
'O Lord,bless this Thy hand grenade that, with it,Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits in Thy mercy' - Monty Python and The Holy Grail
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Directed, produced and manipulated by Micheal Moore.

Maar hij heeft wel een punt en het is een vermakelijk documantaire.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.