Oud 08-03-2007, 11:06
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
George Orwell - 1948
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Advertentie
Oud 08-03-2007, 12:00
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Elfe schreef op 08-03-2007 @ 11:06 :
George Orwell - 1948
1984 hoop ik?
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 09-03-2007, 14:06
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 07-03-2007 @ 18:59 :
Woeps, ik las te snel en dus te slecht. Wat houdt dat in, de nieuwe Werther? Heeft hij het verhaal herschreven of gaat hij er literair mee spelen?

LUH-3417
het is geinspireerd op die Leiden des jungen Werther, maar dan modern. maar volgens mij heeft het niet echt veel met elkaar te maken, wat ik er tot nu toe van begrijp iig.
en wie bedoel je met hij Goethe is allang dood en de schrijver van dit boek heet Ulrich Plenzdorf.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 10-03-2007, 09:41
bbyn
bbyn is offline
Sonny Boy
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 10-03-2007, 12:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
bbyn schreef op 10-03-2007 @ 09:41 :
Sonny Boy
Is dat wat? Want die heb ik ook nog in de kast staan en aangezien ik Knielen op een bed violen niet uit ga kunnen krijgen...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 10-03-2007, 15:33
niña
Avatar van niña
niña is offline
Hersenschimmen van Bernlef

Erg indrukwekkend.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 10-03-2007, 17:41
niche
niche is offline
Schlink - De voorlezer
Oud 12-03-2007, 13:14
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Maagdelijk Blauw van Tracy Chevalier.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 12-03-2007, 14:23
Zafneth
Zafneth is offline
Dostojevski - Aantekeningen uit het ondergrondse
Oud 12-03-2007, 14:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
niña schreef op 10-03-2007 @ 15:33 :
Hersenschimmen van Bernlef

Erg indrukwekkend.
Tof ja. Het wordt steeds genialer naar het einde toe ook vond ik

Paulo Coelho - Het meisje en de duivel
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 12-03-2007, 14:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Onder ijsbergen- Bernlef
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 12-03-2007, 15:03
D
Avatar van D
D is offline
Charles Bukowski - Post Office.
__________________
I AM ERROR
Oud 12-03-2007, 16:40
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 10-03-2007 @ 12:52 :
Is dat wat? Want die heb ik ook nog in de kast staan en aangezien ik Knielen op een bed violen niet uit ga kunnen krijgen...
Ik ben nu op blz. 92 en vind het best leuk/mooi maar mn moeder heeft 'm niet uitgelezen dus misschien wordt het nog minder...

Knielen op een bed violen heb ik wel (met moeite) uitgekregen maar snap niet waarom iedereen het zo mooi vind, maar daar moet ik 'nog wat ouder voor zijn', om dat te snappen volgens mn moeder
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 12-03-2007, 19:02
Verwijderd
Citaat:
bbyn schreef op 12-03-2007 @ 16:40 :
Knielen op een bed violen heb ik wel (met moeite) uitgekregen maar snap niet waarom iedereen het zo mooi vind, maar daar moet ik 'nog wat ouder voor zijn', om dat te snappen volgens mn moeder
Ja ik ook precies zo. Vond het wel schokkend enzo maar de gebeurtenissen vond ik niet zo bijzonder en ik walgde van Hans. Margje vond ik een sympathieker persoon, had liever gezien dat het perspectief wat meer bij haar lag.
Oud 12-03-2007, 19:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 12-03-2007 @ 19:02 :
Ja ik ook precies zo. Vond het wel schokkend enzo maar de gebeurtenissen vond ik niet zo bijzonder en ik walgde van Hans. Margje vond ik een sympathieker persoon, had liever gezien dat het perspectief wat meer bij haar lag.
Ik walgde niet van Hans, maar meer van die andere mannen, want die werden ook zo afstotelijk beschreven "met uitwas in de hals" en zo En ik vond het beter worden naar het eind toe, naar mijn idee kwam het verhaal zo langzaam op gang, heel dat gedoe met die tuin en dat huis en zo... Het eind vond ik toch wel erg indrukwekkend, ben blij dat ik het heb uitgelezen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-03-2007, 08:02
niña
Avatar van niña
niña is offline
Lente in Bejing - Francois Loots

Weer een Afrikaanse voor de afwisseling
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 13-03-2007, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 12-03-2007 @ 19:51 :
Ik walgde niet van Hans, maar meer van die andere mannen, want die werden ook zo afstotelijk beschreven "met uitwas in de hals" en zo En ik vond het beter worden naar het eind toe, naar mijn idee kwam het verhaal zo langzaam op gang, heel dat gedoe met die tuin en dat huis en zo... Het eind vond ik toch wel erg indrukwekkend, ben blij dat ik het heb uitgelezen
Ja oke, en Hans was natuurlijk zo beïnvloedbaar (waar 'de anderen' heel erg gebruik van maakten) door alles uit zijn jeugd. Indrukwekkend was het wel inderdaad, maar ik zal em niet snel herlezen.

Ontopic: Ik lees nog steeds De donkere kamer van Damokles (helaas niet veel tijd ivm tentamens/mondelingen).
Oud 13-03-2007, 18:56
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Indian Captive - The Story Of Mary Jemison
Captured by the Seneca

door Lois Lenski

Gekocht bij een klein schattig boekenwinkeltje in Williamsburg, Virginia.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 13-03-2007, 19:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 13-03-2007 @ 18:00 :
Ja oke, en Hans was natuurlijk zo beïnvloedbaar (waar 'de anderen' heel erg gebruik van maakten) door alles uit zijn jeugd. Indrukwekkend was het wel inderdaad, maar ik zal em niet snel herlezen.

Ontopic: Ik lees nog steeds De donkere kamer van Damokles (helaas niet veel tijd ivm tentamens/mondelingen).
Maar eigenlijk, eigenlijk snapte ik dat niet zo. Wel dat hij een rottige jeugd had gehad en zo, maar is het niet raar dat hij juist zijn toevlucht zoekt in de godsdienst, terwijl zijn vader dat ook deed? Of is dat psychologisch gezien juist logisch?

Hier in Utrecht lees ik nog altijd een beetje in Incredibly Close blabla. En de Bijbel.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-03-2007, 22:21
BaarEenKind
BaarEenKind is offline
Ik ben deze week begonnen in 'het woeden der gehele wereld', het eerste boek dat ik lees van Maarten 't Hart.
Ik vind het tot nu toe een prima boek, maar ik blijf me af en toe storen aan het onnodige gebruik van 'moeilijke' en oubollige woorden, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
Hierna wil ik 'Joe Speedboot' lezen, die staat al veel te lang op mijn 'to-do' lijstje!
__________________
I want some sugar in my bowl.
Oud 14-03-2007, 07:26
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Unterm Rad van Herman Hesse.
Oud 14-03-2007, 22:31
Verwijderd
Dan Brown: Het Juvenalis Dilemma.
Moet er een presentatie over houden..
Oud 15-03-2007, 09:06
niña
Avatar van niña
niña is offline
Over liefde en andere demonen - Gabriel Garcia Marquez

Geniaal, zo lees je eens wat anders dan fantasy ^_^
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 15-03-2007, 10:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Douglas Coupland - JPod


Wat een ontzettend wazig boek, ben benieuwd of dat het hele boek door zo blijft
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-03-2007, 11:17
Verwijderd
Is het ook een leuk boek? Ik heb hem al een paar keer zien liggen en ik werd telkens heen en weer geslingerd tussen de meningen 'vadsige nep-auteur die probeert een truukje te doen en er een sticker 'postmodern' op te plakken' en 'Hey, misschien is dit wel echt een interessantboek'.

LUH-3417
Oud 15-03-2007, 16:26
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
George Orwell - 1984
Nelleke Noordervliet - Uit het paradijs (niet echt goed)
K.J. Dover - Homoseksualiteit in het klassieke Griekenland (nog één week om 200 pagina's te lezen )
Oud 15-03-2007, 18:08
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
amélie nothomb - zwavelzuur
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 15-03-2007, 18:47
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Der gute Mensch von Sezuan van B. Brecht.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 15-03-2007, 22:32
bbyn
bbyn is offline
heb net SonnyBoy uit --> was mooi

ga zo beginnen in Joe Speedboot van Tommy Wieringa..die had ik even gekocht omdat ik boekengeschenk wilde (en omdat veeel mensen zeggen dattie geweldig is natuurlijk )
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 17-03-2007, 00:57
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Kader Abdolah - Het huis van de moskee
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 17-03-2007, 11:08
Verwijderd
'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan', want dat moet van mijn vriendje.
Oud 17-03-2007, 15:51
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Nog een boek van Herman Hesse, deze keer Steppenwolf.
Oud 19-03-2007, 15:41
Jones
Citaat:
Jones schreef op 20-02-2007 @ 10:30 :
nog steeds de geschiedenis van de westerse filosofie. Wat een boek!
Gisteren in de trein even het boekenweekgeschenk uitgelezen.
Oud 19-03-2007, 15:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Verdwijn van Tess Gerritsen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-03-2007, 19:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waar was je nou- K. Schippers

Hm. Tsja. Ik weet het niet. Soms denk ik dat literaire boeken gewoon niet zo aan mij besteed zijn
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-03-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 09-03-2007 @ 14:06 :
het is geinspireerd op die Leiden des jungen Werther, maar dan modern. maar volgens mij heeft het niet echt veel met elkaar te maken, wat ik er tot nu toe van begrijp iig.
en wie bedoel je met hij Goethe is allang dood en de schrijver van dit boek heet Ulrich Plenzdorf.
Nou, lijkt me duidelijk dan he...?
Oud 19-03-2007, 22:42
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-03-2007 @ 11:08 :
'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan', want dat moet van mijn vriendje.
nou ja heir is de emancipatie weer volledig zoek..;

geheime kamers van Jeroen Brouwers
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Oud 20-03-2007, 08:30
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Der Kaukaskische Kreidekreis - B. Brecht
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 20-03-2007, 08:31
niña
Avatar van niña
niña is offline
Klapperhaar slaap nie stil nie – Kirby van der Merwe Tot nu toe zijn er genoeg losse draadjes die me fascineren om snel door te lezen. En het wordt steeds makkelijker, Afrikaans lezen.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 20-03-2007, 16:20
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Ehmm, ik heb een vraag, maar ik vind het onzin om er een heel topic over te openen. Dus.

Ik moet een boek lezen van Reve, nou vroeg ik me af welke is beter/leuker (makkelijker ): Avonden, of de vierde man, of nader tot u, of werther nieland?

Als ik er wel een topic over moet openen dan zegt u het maar.
__________________
Your only friends are make believe
Oud 20-03-2007, 17:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 15-03-2007 @ 11:17 :
Is het ook een leuk boek? Ik heb hem al een paar keer zien liggen en ik werd telkens heen en weer geslingerd tussen de meningen 'vadsige nep-auteur die probeert een truukje te doen en er een sticker 'postmodern' op te plakken' en 'Hey, misschien is dit wel echt een interessantboek'.

LUH-3417
Ik heb nu al verschillende keren hardop moeten lachen en vind het een geweldig boek. Heel leuk als je van zwarte humor houdt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 20-03-2007, 23:56
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Michael Connelly - De Lincoln Advocaat
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 21-03-2007, 04:38
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Citaat:
Little Sister schreef op 20-03-2007 @ 16:20 :
Ehmm, ik heb een vraag, maar ik vind het onzin om er een heel topic over te openen. Dus.

Ik moet een boek lezen van Reve, nou vroeg ik me af welke is beter/leuker (makkelijker ): Avonden, of de vierde man, of nader tot u, of werther nieland?

Als ik er wel een topic over moet openen dan zegt u het maar.
Ik heb alleen de Avonden en Werther Nieland gelezen, en ik vond de laatste het makkelijkst. Wel kan je je afvragen welk boek meer waarde heeft. De Avonden is natuurlijk een belangrijker werk geweest dan Werther Nieland.
Oud 21-03-2007, 11:07
Verwijderd
Ik was twaalf en fietste naar school van Sabine Dardenne. Jezus, wat een boek.
Oud 21-03-2007, 12:33
Verwijderd
Nader Tot U is volgens mij voornamelijk brieven en meer van die ongein. Ik denk dat dat sowieso minder fijn leest. Van De Vierde Man ken ik helaas alleen de film en Werther Nieland staat al jaren stof te verzamelen in mijn boekenkast.

Als ik jou was, zou ik gaan voor De Avonden. Niet alleen kun je dan redelijk beslagen ten ijs komen in elk gesprek over Reve, maar bovendien valt er enorm veel informatie over te vinden mocht je er iets mee moeten doen.

LUH-3417
Oud 21-03-2007, 13:14
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
jan cremer - ik, jan cremer
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 21-03-2007, 13:16
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Bloedtij, de schrijver ben ik alleen vergeten.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 21-03-2007, 15:36
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
Citaat:
niña schreef op 20-03-2007 @ 08:31 :
Klapperhaar slaap nie stil nie – Kirby van der Merwe Tot nu toe zijn er genoeg losse draadjes die me fascineren om snel door te lezen. En het wordt steeds makkelijker, Afrikaans lezen.
hehe leuk in het zuidafrikaans lezen
waar vind je zo'n boeken?
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Oud 21-03-2007, 15:38
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 21-03-2007 @ 12:33 :
Nader Tot U is volgens mij voornamelijk brieven en meer van die ongein. Ik denk dat dat sowieso minder fijn leest. Van De Vierde Man ken ik helaas alleen de film en Werther Nieland staat al jaren stof te verzamelen in mijn boekenkast.

Als ik jou was, zou ik gaan voor De Avonden. Niet alleen kun je dan redelijk beslagen ten ijs komen in elk gesprek over Reve, maar bovendien valt er enorm veel informatie over te vinden mocht je er iets mee moeten doen.

LUH-3417
ik vond de avonden ook buitengewoon grappig. Het verhaal gaat over niets spectaculair maar hij schrijft zoooo droog en grappig dat ik het boek met veel plezier uitgelezen heb.
let wel op! je moet er de humor van kunnen inzien; sommige mensen vinden het bamelijk een erg stom boek omdat het niet hun soort van humor is (dat denk ik toch die niet echt iets diepr zoekt in romans...)


ontdekking van de hemel- mulisch (moet ik van mezelf eens gelezen hebben. zit nu aan pagina 7 en ik vind de dialogen al erg leuk en sterk )
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Oud 22-03-2007, 10:36
niña
Avatar van niña
niña is offline
Citaat:
homehapero schreef op 21-03-2007 @ 15:36 :
hehe leuk in het zuidafrikaans lezen
waar vind je zo'n boeken?
In Zuid Afrika ;-)

OT: Het huis van geesten, geestenwereld, ofzoiets, ik vergeet de titel steeds - Isabel Allende.

Woei <3
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.