Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 12:11
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Gisteren gezien en ik heb het allemaal even moeten laten inzinken.

Mooie documentaire over waarom er in Amerika zoveel doden vallen door vuurwapens en waarom iedereen een wapen bezit. Nou weet ik niet of alles echt waarheidsgetrouw is; van wat ik gelezen heb is Michael Moore berucht door bepaalde situaties in scene te hebben gezet, en ik geloof best dat dit zou zijn gebeurd(De scene waar Moore de deuren van Canadezen openmaakt bijv.), maar de film komt met goede argumenten waarom er zoveel slachtoffers vallen. De sensatiebeluste media, de angst die Amerikanen hebben tegenover elkaar.

Iemand anders deze film gezien?
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef:
(De scene waar Moore de deuren van Canadezen openmaakt bijv.)
Mwoa, dat is wel vaker met sommige noordamerikaanse steden.
Michael Moore zelf heeft er duidelijk een mening op, en ik denk dat hij misschien ook wat 'te' veel sympathie wil opwekken. (foto bij Heston's huis).
Mooi gemaakte documentaire, geen moment verveling. D'r is echter geen echte conclusie en daardoor heb ik het gevoel dat het blijft zweven op 't einde. Uiteraard om een eigen mening te vormen, maar de docu stuurt toch naar 'links'.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 14:57
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik zou 'm ook dolgraag willen zien, zeker na jullie reacties , maar helaas draait ie niet in alle bioscoops
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:00
lana
Avatar van lana
lana is offline
zijn serie was ook super, vooral die ene met die mexicaanse mensen die in die hotels werkten, en ook zijn anti-wapen aflevering was erg

ben het vaak met hem eens.

Stupid white men is ook een opzienbarend boek
__________________
http://www.davidmsc.com/pix/cowleap.JPG
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:31
kiezel
Avatar van kiezel
kiezel is offline
Ga hem waarschijnlijk morgen zien, ben benieuwd...
__________________
We are not striving for elegance
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:48
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ah, ik wilde 'm eerst niet gaan kijken, maar misschien binnenkort toch maar even naar 't filmhuis.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:31
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Wou 'm zien op het IDFA, want dat was tegelijkertijd met een of andere open dag van de UvA, gelijk ervan profiteren dat je in amsterdam bent dacht ik, maar het bleek niet te combineren. De fragmenten die ik heb gezien waren erg gaaf. Misschien ga ik er nog wel heen..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:20
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
D'r staat al een tijdje een uiterst positieve recensie van mij online. Ik vond hem dan ook erg sterk, hij zet tot nadenken.

En wat die open deuren in Canada betreft: ik heb een half jaar in Canada gereisd en gewerkt en heb het veel gezien, mensen die gewoon nooit hun deur op slot doen.
Ik vind het wel wat moois hebben.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:24
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Simon schreef:
En wat die open deuren in Canada betreft: ik heb een half jaar in Canada gereisd en gewerkt en heb het veel gezien, mensen die gewoon nooit hun deur op slot doen.
Ik vind het wel wat moois hebben.
Hmm, volgende keer als ik in Canada ben moet ik dat maar even nakijken.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 14:27
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
binnenkort maar ff naar het filmhuis dan
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 11:11
Evertje
Evertje is offline
Ik vond Bowling for Columbine echt wel goed!!!!
klik <a href="http://www.tjefilms.tk"><font color"red">hier</font></a> voor mijn site (daar staat een recensie van Bowling for Columbine).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 11:12
Evertje
Evertje is offline
Ik vond Bowling for Columbine echt wel goed!!!!
http://www.tjefilms.tk <--hier staat een recensie van Bowling for Columbine.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 11:29
dystopia
dystopia is offline
Het is een docu, geen film. Ik zeg het zelf ook vaak fout
Op www.michaelmoore.com staat nog wat info. Ik heb 'm gezien en ik vond BfC indrukwekkend.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:04
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
erg goede film..

alleen jammer dat een aantal dingen in BFC in scene zijn gezet (domweg gelogen dus..), bv die bank met het geweer in de aanbieding.

verder komt hij tot een plausibele conclusie, het tekenfilmpje is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:43
Verwijderd
Ik vond hem wel ok, maar toch echt maar van één kant belicht. Hij wilde laten zien dat Amerika veel wapens heeft met veel doden en de angst die de media opwekt.. Tja, als je alleen dat laat zien, krijg je wel een heel eenzijdig beeld...
Ook vond ik het niet helemaal netjes dat er getallen langs kwamen met het aantal doden per land - met opzet neergeschoten - dat geeft ook een fout beeld, aangezien landen in inwonersaantallen verschillen...

Ach, het was wel grappig, maar echt over napraten gaat niet... 't was gewoon té eenzijdig...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef op 10-01-2003 @ 13:24:

Mooi gemaakte documentaire, geen moment verveling. D'r is echter geen echte conclusie en daardoor heb ik het gevoel dat het blijft zweven op 't einde. Uiteraard om een eigen mening te vormen, maar de docu stuurt toch naar 'links'.
Daar ben ik het mee eens...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:35
Verwijderd
Ja fantastische docu
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:43
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef op 10-01-2003 @ 15:57:
Ik zou 'm ook dolgraag willen zien, zeker na jullie reacties , maar helaas draait ie niet in alle bioscoops
is al uit op video
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2003, 14:01
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
da's snel

*gaat meteen op zoek*
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:49
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Hij drukt misschien iets te veel zijn eigen mening door maar verder is het wel oke. Vooral het tekenfilmpje is geweldig
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 07-04-2003 @ 13:04:
erg goede film..

alleen jammer dat een aantal dingen in BFC in scene zijn gezet (domweg gelogen dus..), bv die bank met het geweer in de aanbieding.

verder komt hij tot een plausibele conclusie, het tekenfilmpje is geniaal.
hoe kom je daarbij dat t in scene gezet is? op zn site staat daat t echt is nameljk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:44
Verwijderd
Q. Is that bank that hands out guns for real?
A. Yes. North Country Bank (with branches throughout Northern Michigan) offers you a wide choice of guns when you open up a certificate of deposit account. In effect, they are giving you all of the interest the account will earn in advance in the form of a gun. The bank is also an authorized federal arms dealer so they can do the quick background check right there at the bank. I put $1,000 in a long-term account, they did the background check, and, within an hour, walked out with my new Weatherby-just as you see it in the film. (I did have a choice of getting a pair of golf clubs or a grandfather clock, but they didn’t have either of those hanging on the wall like they did those three rifles). I learned about the bank’s gun offer from an ad in the local paper that showed a gun across the top with the heading, " More Bang for Your Buck" from North Country Bank. I still have the account and the gun to this day (though I plan to legally "auction" off the gun for charity, and creatively have it destroyed-more on that later!)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:55
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Evertje schreef op 07-04-2003 @ 12:12:
Ik vond Bowling for Columbine echt wel goed!!!!
http://www.tjefilms.tk <--hier staat een recensie van Bowling for Columbine.
lol
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:56
Verwijderd
Mooie documentaire die je aan het denken zet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 09:09
idioot.1986.
Avatar van idioot.1986.
idioot.1986. is offline
Zijn speech bij de oscars was ook briljant
__________________
'We are a generation raised by women. I'm wondering if another woman is the answer.'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 09:48
Rrr.
Avatar van Rrr.
Rrr. is offline
Ben echt heel erg benieuwd.. ga eens kijken of ik hem ergens kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:55
hippie jesse
hippie jesse is offline
het was inderdaad een erg mooie docu, tekenfilmpje kan je ook downloaden bij kazaa
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:27
GinnyPig
GinnyPig is offline
Tis een docu, dus de film mag best subjectief zijn. Een documentaire hoeft helemaal geen objectief beeld te presenteren.

De film lijkt mij erg leuk, huur em wel op video ofzo..
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:55
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Heb 'm nog steeds niet gezien, maar de 'docu' schijnt bijna compleet in scène gezet te zijn of simpelweg foutief:

http://www.hardylaw.net/Truth_About_Bowling.html
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 14:14
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Heb 'm nog steeds niet gezien, maar de 'docu' schijnt bijna compleet in scène gezet te zijn of simpelweg foutief:
[/b]
Deze geruchten doen inderdaad de ronde. Of het meer dan geruchten zijn blijft nog de vraag. Het lijkt me persoonlijk sterk dat Moore van statistieken en historische feiten afwijkt om z'n punt te maken. Dat wil je jezelf toch niet aandoen als 'documentaire'-maker?

Als er daadwerkelijk moedwillig geknipt is in de stukken van Charles Heston om alles zo slecht mogelijk te potreteren, en er erg afgewijkt is van statistieken en historische feiten dan mag deze film van mij onmiddelijk de prullenbak in en Moore er achter aan.

Trouwens, FAHRENHEIT 911 is Moore's nieuwste 'documentaire' over de gevolgen van 9/11. Ik las ook iets over een connectie die hij wou leggen tussen de famillie Bush en Bin Laden.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 14:44
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-04-2003 @ 15:14:
Deze geruchten doen inderdaad de ronde. Of het meer dan geruchten zijn blijft nog de vraag. Het lijkt me persoonlijk sterk dat Moore van statistieken en historische feiten afwijkt om z'n punt te maken. Dat wil je jezelf toch niet aandoen als 'documentaire'-maker?

Als er daadwerkelijk moedwillig geknipt is in de stukken van Charles Heston om alles zo slecht mogelijk te potreteren, en er erg afgewijkt is van statistieken en historische feiten dan mag deze film van mij onmiddelijk de prullenbak in en Moore er achter aan.
Tja, de argumenten van die site lijken best sterk. Wie zal het zeggen?
Persoonlijk sta ik achter Moore's politiek, maar z'n methodes bevallen me niet altijd.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 15:35
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
idioot.1986. schreef op 08-04-2003 @ 10:09:
Zijn speech bij de oscars was ook briljant
ja, iets van "In a time, in which we have a ficticiously chosen president, who is going on a war for ficticious reasons..." zowiets....later ook nog "We live in a time in which the pope and the Dixie Chicks *nogiets; het kwam erop neer dat ze tegen m waren*....Shame on you, Mister Bush, Shame on you!"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:09
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
geweldige docu
was echt onder de indruk
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:53
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Hij is toch nog niet te huur?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 03:43
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 08-04-2003 @ 13:55:
het was inderdaad een erg mooie docu, tekenfilmpje kan je ook downloaden bij kazaa
De film ook hoor
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 03:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 08-04-2003 @ 16:35:
ja, iets van "In a time, in which we have a ficticiously chosen president, who is going on a war for ficticious reasons..." zowiets....later ook nog "We live in a time in which the pope and the Dixie Chicks *nogiets; het kwam erop neer dat ze tegen m waren*....Shame on you, Mister Bush, Shame on you!"
Ja die vond ik ook erg goed die heb ik gebruikt bij het tracken
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=434726 daar kun je 'm downloaden
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2003, 22:24
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Big Daddy schreef op 08-04-2003 @ 18:53:
Hij is toch nog niet te huur?
in sommige videotheken is 'ie al vanaf eind maart te huur, bij sommige videotheken komt 'ie pas 15 april uit

kheb nog geen tijd/zin gehad om 'm te kijken alhoewel ik wel benieuwd ben.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 21:13
New Romantic
Avatar van New Romantic
New Romantic is offline
Michael Moore rules! Echt super ja zijn speech bij de Oscars! Hebben jullie gister ook dat documentairetje over hem gezien op tv1?
Hij liet z'n meningen horen over het geweld, Amerika, Irak etc...Toffe gast...van mij mag die kerel wel wat meer aanhangers krijgen daar in de USA! Het wordt tijd dat iemand es laat horen daaro hoe het echt in elkaar zit!
__________________
** My girl does dance to Rock 'n Roll!!! **
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 10:12
Verwijderd
Ja, ik heb 'm een hele tijd geleden al eens gezien bij een vriend. Goede film inderdaad. Michael Moore is echt iemand met een ideaal waar hij zich 100% voor inzet, echt een ouderwetse idealist. Het karakter van de documentaire is dan ook wel énigszins overdreven af en toe, het ligt er allemaal wel héél dik bovenop, maar dat neemt niet weg dat het een indrukwekkend document is, echt een eye-opener.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:13
mickael
Avatar van mickael
mickael is offline
Prima documentaire...

De algemene trend in die bioscoop was 'Amerikanen zijn echt 'bezopen''.

Dat stuk met dat nummer van Sam Cook op de achtergrond was ook geniaal. Daarin kwamen alle dingen aan bod die het Amerikaanse regime met wapens en kennis had ondersteund en die zich daarna tegen hen keerde.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:20
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
Lijkt me wel mooi, vond alleen niemand om mee te gaan naar de cinema
huur hem binnenkort wel een keer
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:36
Faab
Avatar van Faab
Faab is offline
Ja ik heb de film gisteren gezien. Je kunt hem gewoon huren. En ik wil geen reclame maken ofzo, maar als je hem bij Filmclub (a world of home-entertainment, ja die ja) huurt dan mag je gewoon een film huren en dan kan je Bowling for Columbine voor slechts €1,- erbij huren.
Het is echt een supergoede documentaire!!!
__________________
Living Life 100%
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:53
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
New Romantic schreef op 10-04-2003 @ 22:13:
Michael Moore rules! Echt super ja zijn speech bij de Oscars! Hebben jullie gister ook dat documentairetje over hem gezien op tv1?
Hij liet z'n meningen horen over het geweld, Amerika, Irak etc...Toffe gast...van mij mag die kerel wel wat meer aanhangers krijgen daar in de USA! Het wordt tijd dat iemand es laat horen daaro hoe het echt in elkaar zit!
Ja, was bij Netwerk toch?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:45
New Romantic
Avatar van New Romantic
New Romantic is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 17-04-2003 @ 20:53:
Ja, was bij Netwerk toch?
Ja inderdaad, volgens mij wel!
__________________
** My girl does dance to Rock 'n Roll!!! **
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:47
New Romantic
Avatar van New Romantic
New Romantic is offline
Citaat:
Faab schreef op 16-04-2003 @ 16:36:
Ja ik heb de film gisteren gezien. Je kunt hem gewoon huren. En ik wil geen reclame maken ofzo, maar als je hem bij Filmclub (a world of home-entertainment, ja die ja) huurt dan mag je gewoon een film huren en dan kan je Bowling for Columbine voor slechts €1,- erbij huren.
Het is echt een supergoede documentaire!!!
Bedankt voor de tip Faab! Ik ga ook es kijken of die 1 euro actie ook bij de world of home entertainment bij ons in het dorp geldig is!
__________________
** My girl does dance to Rock 'n Roll!!! **
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:49
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn leraar heeft hem op DVD
We hebben vandaag de eerste 40 minuten van de film gezien bij het vak Theory of Knowledge (ja, das bij ons een vak ).

Wij zien hem dus gewoon in lestijd
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:56
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
"Thank you for opening a bank account, sir, here is your gun"

"Thanks... *tchk* Now give me all your money!"

(Ik vond er niets aan, zo biased)
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:49
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Als het goed is gaan we hem morgen kijken in het Haags Filmhuis
Ik heb die trailer al gedownload maar die vind ik vaag, tis niet echt een documentaire
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:50
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Weet iemand trouwens waar ik die speech kan horen/lezen/downloaden?
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 21:44
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
indrukwekkend.. kheb de hele documentaire geboeid zitten kijken en dat zegt heel wat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 18-09-2006 07:15
De Kantine Raad de stad #2
Sjoerd
500 13-02-2005 16:26
Films, TV & Radio Fahrenheit 911
*** Sido ***
83 16-08-2004 01:57
Films, TV & Radio Gilmore Girls [3]
ikaruz
500 10-02-2004 19:52
Films, TV & Radio Laatste film die je gezien hebt en wat vond je ervan?
Verwijderd
499 18-08-2003 11:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Salaris van Ministers verhogen?
Carpe Diem
41 11-06-2003 13:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.