Oud 13-07-2004, 14:25
Verwijderd
Deze week is 1 van mijn 2 guppy's overleden. Daarom heb ik meteen de vissenkom schoongemaakt, maar nu doet de andere vis nogal vreemd. Hij ligt elke keer plat op de kiezels, of onder het huisje. Af en toe, net als je denkt dat ie ook dood is, begint ie ineens te zwemmen.
Wat is er aan de hand? En wat kan ik er aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 19:14
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Hij gaat dood, vissen gaan meestal beetje op de bodem liggen of aan de oppervlakte drijven en dan gaan ze naar een paar dagen dood.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:12
Verwijderd
Nou
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:44
mimima
mimima is offline
ja mijn visje deed dit ook.
toen zwom hij weer normaal , maar een paar dagen later ging hij dood
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:14
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Mssn te weinig zuurstof planten erin (zuurstofgebrek)
Bij mij zijn alle gupjes doodgegaan omdat de verwarming was uitgevallen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:35
Verwijderd
Hm... hij schijnt het nog even vol te houden...

Kan het er mee te maken hebben dat het andere visje dood is?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 14-07-2004 @ 21:35 :
Hm... hij schijnt het nog even vol te houden...

Kan het er mee te maken hebben dat het andere visje dood is?
Ik denk niet dat guppies daar genoeg bewustzijn voor hebben.

Het kan wel met elkaar te maken hebben in de zin van, misschien is er wat mis met je kom, de temperatuur of zuurstof ofzo dat ze daarom allebei doodgaan ofzo. Of de levensduur van guppy's is gewoon niet langer.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 09:33
Verwijderd
Uhm... Ik heb geen temperatuurregelaar of pomp ofzo in mijn kom... Nooit gehad ook.

Inmiddels zwemt ie toch wel weer enthousiast rond.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:29
finkelstien
finkelstien is offline
guppy's hebben, en andere vissen, heel snel last van vissenziekte's e.d. Soms krijgen ze wit-stip, soms zijn ze gewoon oud. De reden van de ziekte is soms heel moeilijk te achterhalen. Meestal is het gewoon gokwerk. Maar bij witstip is het wel makkelijk te zien. Tuur eens door je glas naar je guppy. Zitten er allemaal rare witte vlekjes op je gup. Dan heeft hij witstip. Hier is een eenvoudig kuurtje voor te kopen bij de dierenwinkel. Alleen helpt het heel vaak niet. Suc7!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 08:35
Verwijderd
Ik heb eens goed gekeken, maar ik kan geen vlekken ontdekken.

Volgens mij stelt ie zich gewoon aan, de ene keer zwemt ie gewoon, maar soms doet ie niet bijzonder veel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 17:16
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Een vis heeft een geheugen van 3 seconden, dus die guppie weet niet dat er iets mist. Misschien issie gewoon een beetje ziek. Als het witstip is dan worden heel veel vissen ermee besmet, dat was tenminste bij mij zo ik had 18 vissen en er hadden er 16 wit-stip gekregen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:41
Verwijderd
die van mij springen er altijd uit, ja dan gaan ze maar zwemmen in de wcpot hoor, hebben ze ook veel ruimte
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:45
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
fijn om te weten dat lieveheersbeestje ook nog leeft
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 10:53
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Smartie schreef op 30-07-2004 @ 13:45 :
fijn om te weten dat lieveheersbeestje ook nog leeft
Huh
Als je bedoelt dat ze niet meer reageert; komt omdat Lieveheersbeest op vakantie is...
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 01-08-2004 @ 11:53 :
Huh
Als je bedoelt dat ze niet meer reageert; komt omdat Lieveheersbeest op vakantie is...
dan zullen ze nu wel dood zjn
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:13
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Boozle schreef op 21-07-2004 @ 18:16 :
Een vis heeft een geheugen van 3 seconden, dus die guppie weet niet dat er iets mist. Misschien issie gewoon een beetje ziek. Als het witstip is dan worden heel veel vissen ermee besmet, dat was tenminste bij mij zo ik had 18 vissen en er hadden er 16 wit-stip gekregen.
bullshit. Goudvissen hebben een geheugen van 3 seconden. Verder is er geen een (van de bekendere vissen) die een geheugen onder de 20 seconden hebben.

Ontopic. Ik denk dat je guppy best eenzaam kan voelen. Hij heeft misschien niet zoveel bewustzijn, maar zijn leven is wel abrupt veranderd. En dat voelt hij ook aan.

offtopic: vroeger had ik ook guppy's, alleen was toen de helft doodgegaan aan teveel eten. Dan zie je ze gewoon ontploffen..
Tjah, als iemand het aan mij vertelt had, dat die beestjes zich dood kunnen eten..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:53
koos20
koos20 is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 13-07-2004 @ 15:25 :
Deze week is 1 van mijn 2 guppy's overleden. Daarom heb ik meteen de vissenkom schoongemaakt, maar nu doet de andere vis nogal vreemd. Hij ligt elke keer plat op de kiezels, of onder het huisje. Af en toe, net als je denkt dat ie ook dood is, begint ie ineens te zwemmen.
Wat is er aan de hand? En wat kan ik er aan doen?

guppy's houd je meestal met minimaal 3 waarvan 2 vrouw
vissekom = kutleven voor je visjes
alles word vergroot en ze kunnen alleen maar rondzwemmen
oftewel 4kante bak is beter met veel beschutting

ik denk dat je een zuurstoftekort hebt
wel waterplanten + zuurstofpompje erin doen(die 12uur per dag aanstaat)

kweetnie precies wat er aan de hand is maar kan best een zuurstof tekort zijn of een visseziekte,
zijn je water waardes wel goed
of maak je je kom schoon met zeep ofzu
kheb zelf 2 aquariums waarvan in 1 een groep van 10guppen die er al 2jaar inzitten

kijk anders ff op http://www.aqua-archief.nl/

als je vissen een normaal leven wilt geven dan schiet dat aardig in de kosten vergeleken bij de prijs van zown visje
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 17:33
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 01-08-2004 @ 11:53 :
Huh
Als je bedoelt dat ze niet meer reageert; komt omdat Lieveheersbeest op vakantie is...
Dat is iets privé's
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2004, 17:59
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
hij is gewoon over datum dan.
__________________
doe maar wiebelen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 12:20
robbertjan
robbertjan is offline
Citaat:
Boozle schreef op 21-07-2004 @ 18:16 :
Een vis heeft een geheugen van 3 seconden, dus die guppie weet niet dat er iets mist. Misschien issie gewoon een beetje ziek. Als het witstip is dan worden heel veel vissen ermee besmet, dat was tenminste bij mij zo ik had 18 vissen en er hadden er 16 wit-stip gekregen.

je moet met je witte stip trug gaan naar de winkel..
had het zelfde... 19 visjes met een witte stip... alle maal dood ... ging dus trug naar de dieren winkel... waar ze zeiden dat ik gewoon "garantie" heb.. ik moest er voor zorgen dat mijn water weer schoon was... heb ik gedaan trug gegaan.. alle 19 de visjes (verschillende soorten) trug gekregen... terwijl alleen de vis met stip daar vandaan kwam
dus trug met die handel
grtz
__________________
stel uit wat morgen ook nog kan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.