Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 21:13
BiL@L
BiL@L is offline
AMSTERDAM - Dyab Abou Jahjah, de Belgische voorman van de Arabische Europese Liga, heeft in een met emoties beladen week, met felle protesten van berberse en joodse jongeren en een serieuze dreiging met een aanslag, AEL-NL stevig op de kaart gezet.

Met een verrassingsbezoek aan het Amsterdamse jongerencentrum Argan heeft Abou Jahjah zaterdagavond zijn stormachtige tournee afgesloten.

Wat de optredens van Jahjah in Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Tilburg vooral hebben blootgelegd is het intense onbehagen dat broeit onder de tweede en derde generatie Marokkaanse jongeren.

Zodra hij de gevoelige snaar van het negatieve imago van de islam bespeelde, de media aanviel en de woorden uitsluiting en discriminatie in de mond nam, kreeg hij staande ovaties. Waar hij ook optrad.

Jahjah in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer: 'Moslims worden onderdrukt. Ze mogen geen mening hebben. Als ze die wel hebben, zijn ze gelijk een fundamentalist of een stille van de Taliban.' Jahjah bij jongerencentrum Argan: 'De media zaaien controverse over de islam. De politiek criminaliseert de AEL. De anti-moslimhouding in Nederland is een gevaarlijk en groot probleem.'

Ook met zijn opvattingen over het Israëlisch-Palestijnse conflict ('Zionisme is racisme') en over de nakende oorlog tegen Irak ('Daar hebben wij geen invloed op. Pas als er zoveel mogelijk Amerikaanse soldaten in body bags richting Washington gaan, zal zo'n oorlog stoppen.') kreeg Jahjah de zalen plat. Tijdens de bijeenkomst bij Argan bedankte gespreksleider Miriyam Aouragh hem zelfs voor zijn retoriek. 'U weet tenminste hoe belangrijk de onderdrukking van de Palestijnen en de oorlog in Irak voor ons zijn. Dit zijn de zaken die we met onze familie en vrienden thuis en in de moskee bespreken. Hier maken wíj ons druk over. En niet over een prinses die wordt afgeluisterd.'

Toch is daarmee niet gezegd dat AEL-NL een factor van betekenis zal zijn in de Nederlandse politiek. Wat opviel is dat hij vooral een jong Marokkaans publiek trok (en soms enkele nieuwsgierige autochtonen en Turken). Getalsmatig is die tweede generatie Marokkanen betrekkelijk gering (124.519 personen, volgens het CBS). En binnen die groep staan velen enigszins argwanend tegenover een aantal ideeën van Jahjahs Arabische volksbeweging.

Van de Marokkanen in Nederland is ruim 90 procent van berberse afkomst. Overal werd Jahjah geconfronteerd met pittige vragen en soms woedende aanvallen over AEL's arabisme. Gevreesd wordt dat hij berbers tot arabieren wil assimileren. Dat ontkent Jahjah. Hij accepteert de berbers als een Arabisch-islamitisch broedervolk. Maar lang niet iedereen was daar van overtuigd. Jahjah zelf probeerde de berberse protesten te bagatelliseren. 'Ze komen slechts van een klein fanatiek groepje.'

Veel moslima's twijfelen aan het emancipatoire karakter van de AEL. Jahjah is voorstander van de sharia (islamitische wetgeving) 'in milde vorm'. Vrijdagavond in De Balie vroeg een jonge Marokkaanse hem hoe hij emancipatie rijmt met het gegeven dat de sharia bepaalt dat de getuigenissen van vrouwen maar voor de helft tellen en dat vrouwen ook maar half zoveel kunnen erven als hun broers. Jahjah legde uit dat hij de sharia ziet als een evenwichtig systeem van rechten en plichten. 'Mannen zijn verplicht hun gezin te onderhouden. Als een vrouw werkt mag ze alles zelf houden. In dat opzicht discrimineert de sharia de man.' Weinig moslima's zagen in dat antwoord een gelijkwaardige behandeling opdoemen van mannen en vrouwen.

In Den Haag zette gespreksleidster Naeeda Auranghzeb kanttekeningen bij het verlichte vrouwenstandpunt van de AEL. 'De geëmancipeerde moslima's in deze zaal hebben daar heel harde strijd voor moeten leveren in de eigen gemeenschap.' Waarop een jonge Marokkaanse de rol van loverboys wilde aanroeren. Ze werd weggehoond door een zaal verontwaardigde jongens. 'Er zijn problemen', gaf Jahjah toe. 'Maar die moeten we in de eigen groep oplossen. We moeten de vuile was niet buitenhangen.' Zelfkritiek zal alleen maar tegen ons worden gebruikt, zei hij, om de groep verder te onderdrukken. De prioriteit is nu de strijd te voeren voor vrouwen die hun geloof zonder belemmeringen in de praktijk willen uiten.

Zelfs de gecriminaliseerde 'kut-Marokkaantjes' hangen niet allemaal even kritiekloos aan Jahjahs lippen. Natuurlijk bewonderen ze zijn opstandigheid. Jahjah in Bos en Lommer: 'We eisen respect. Wij moslims keren u niet de andere wang toe. Als u ons onderdrukt, slaan we u neer. Dan doden we u.' Sommige straatschoffies doen wat lacherig over de ouderwetse CDA-achtige ideeën van de AEL over het gezinsleven, alcohol en drugs. Een van hen zegt cynisch: 'Velen van ons zullen dan werkloos worden.'

Jahjah heeft, zoals gespreksleider Michaël Zeeman het vrijdag zo mooi verwoordde, AEL-NL een week lang zijn tong geleend. Zo'n vaardige tong heeft geen van de leden van het Nederlandse interimbestuur. De vraag is of het enthousiasme, dat Jahjah deze week heeft kunnen opkloppen, beklijft als de Nederlandse tak niet snel een even charismatische leider vindt.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1047276332132.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 21:17
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Jaja

Ach, wat moet je d'r anders mee
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:22
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Nate schreef op 10-03-2003 @ 22:17:
Jaja

Ach, wat moet je d'r anders mee


Ik hoop dat ze zich gaan organiseren en de emancipatie en integratie van de moslims in NL gaan versterken en verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:28
Atje85
Atje85 is offline
Zolang de Nlse bevolking en de overheid niet meewerkt,(en zo ziet t er nu uti) is dit AEL gedoe gedoemd te mislukken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:34
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 10-03-2003 @ 22:28:
Zolang de Nlse bevolking en de overheid niet meewerkt,(en zo ziet t er nu uti) is dit AEL gedoe gedoemd te mislukken.
Hmmm, dat denk ik niet. Normaal gesproken zou je gelijk hebben, maar de strategie van de AEL is anders. Geniaal als je het mij vraagt. Ze zijn namelijk volledig onafhankelijk en moeten daardoor spitsig luisteren en doen wat ten goede komt van de achterban. Deze strategie zorgt ervoor dat het een autonomische draagkracht kan vormen. Gezien de open houding naar de samenleving toe en de duidelijke statements, weet iedereen waar de AEL staat, ondanks de argwanende statements van Cliteur en wijlen. Op de lange duur denk ik dat zelfs de overheid haar gunst over de AEL zal betuigen. Daar de overheid met jaren mee geworsteld heeft met de emancipatie van de moslim, kunnen de al gemancipeerden onder hen de problemen zelf oplossen. Dat kunnen zij beter dan welke andere buitenstaander dan ook. Je krijgt nu een tegengestelde effect van het alleen maar praten over die criminele marokkanen, je zult nu namelijk in gesprek raken met die marokkanen om het zo maar te zeggen. Dat zal iedereen ten goede komen uiteindelijk...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 23:27
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Jahjah in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer: 'Moslims worden onderdrukt. Ze mogen geen mening hebben. Als ze die wel hebben, zijn ze gelijk een fundamentalist of een stille van de Taliban.' Jahjah bij jongerencentrum Argan: 'De media zaaien controverse over de islam. De politiek criminaliseert de AEL. De anti-moslimhouding in Nederland is een gevaarlijk en groot probleem.'
Hij komt dus wel over als een fundamentalist.
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:47
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 10-03-2003 @ 22:28:
Zolang de Nlse bevolking en de overheid niet meewerkt,(en zo ziet t er nu uti) is dit AEL gedoe gedoemd te mislukken.
zoals ze de LPF hebben tegengewerkt; mislukt de AEL. En dat is natuurlijk het beste.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:52
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 08:47:
zoals ze de LPF hebben tegengewerkt; mislukt de AEL. En dat is natuurlijk het beste.
De LPF was een politieke partij, de AEL niet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:55
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 08:52:
De LPF was een politieke partij, de AEL niet.
AEL ook; ze hebben alleen nog niet meegedaan aan de verkiezingen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 08:55:
AEL ook; ze hebben alleen nog niet meegedaan aan de verkiezingen.

Huh Ze zijn niet ingeschreven als politieke partij hoor
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:58
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 08:57:
Huh Ze zijn niet ingeschreven als politieke partij hoor
Dat is wel de bedoeling; of ben je nou zo dom?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 08:58:
Dat is wel de bedoeling; of ben je nou zo dom?

Staat nergens. Wie zegt dat dat de bedoeling is? Als dat zo was, hadden ze dat allang gedaan
Jij leest weer dingen die nergens staan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:00
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 08:59:
Staat nergens. Wie zegt dat dat de bedoeling is? Als dat zo was, hadden ze dat allang gedaan
Jij leest weer dingen die nergens staan.
Dat heeft die Abu zelf gezegd!! Lees jij dan geen krant?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 09:00:
Dat heeft die Abu zelf gezegd!! Lees jij dan geen krant?
Ik lees idd geen Telegraaf of zulke laag niveau-kranten nee


Bovendien moet je niet alles meteen geloven Dan ben je pas dom.


De krant zei dit, dus t zal wel zo zijn
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:08
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 09:01:
Ik lees idd geen Telegraaf of zulke laag niveau-kranten nee


Bovendien moet je niet alles meteen geloven Dan ben je pas dom.


De krant zei dit, dus t zal wel zo zijn
Ik weet niet waar jij gezeten hebt, maar iedereen weet dat de AEL een politieke partij gaat worden. Eerst in België, en daarna in Nederland. Dit was slechts een kennismakingstournee, ze moeten eerst nog een goede leider vinden. Er zijn zelfs al peilingen gedaan naar de eventuele aanhang!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 09:08:
Ik weet niet waar jij gezeten hebt, maar iedereen weet dat de AEL een politieke partij gaat worden. Eerst in België, en daarna in Nederland. Dit was slechts een kennismakingstournee, ze moeten eerst nog een goede leider vinden. Er zijn zelfs al peilingen gedaan naar de eventuele aanhang!


Ook al mag die AEL van mij oprotten, dan zou ik het wel goed vinden als tegenpartij van de LPF.
Laat die 2 maar lekker ruzien.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:14
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 09:10:
Ook al mag die AEL van mij oprotten, dan zou ik het wel goed vinden als tegenpartij van de LPF.
Laat die 2 maar lekker ruzien.
De LPF neemt het tenminste ook voor Nederlanders op, en is geen eenzijdige belangenorganisatie.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:58
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik denk dat het beter is als de AEL mislukt. Een partij die zich openlijk tegen integratie uit, lijkt me niet waardevol voor onze samenleving. De AEL moet maar eens beseffen dat de Arabieren hier naartoe zijn gekomen, wij dus de gastheer zijn en ze daarom goed moeten behandelen, maar dat zij zich aan de bij de gastheer geldende regels en omgangsvormen moeten aanpassen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2003, 09:59
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik weet niet waar iedereen die verhalen dat de AEL tegen de LPF zou zijn weghaalt. Ik heb Dyab Abou Jahjah letterlijk horen zeggen dat Pim Fortuyn een rijke man was die het voor de armen opnam.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:22
michael1
michael1 is offline
het word tijd dat jah jahs eigen volkert korte metten met hem maakt.

duurt niet lang meer denk ik ,het is dat hij continu bewaking heeft,
als ik hem tegenkom maak ik hem af , ik zweer het je

ik scheit op zijn varkenskop
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:23
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
michael1 schreef op 11-03-2003 @ 11:22:
het word tijd dat jah jahs eigen volkert korte metten met hem maakt.

duurt niet lang meer denk ik ,het is dat hij continu bewaking heeft,
als ik hem tegenkom maak ik hem af , ik zweer het je

ik scheit op zijn varkenskop
Niet erg mild vandaag he, vriend?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:57
Verwijderd
heheh, wat een stel idioten, dit bewijst maar weer eens dat die marokkanen geen lieverdjes zijn, maarja, dat mag je niet zeggen, want dan discrimineer je he

(PS- niet ALLE marokkanen, maar wel een deel ervan)

ik zou zeggen, elimineren die handel..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 09:14:
De LPF neemt het tenminste ook voor Nederlanders op, en is geen eenzijdige belangenorganisatie.

*ahum* dus jij wilt zeggen dat de LPF allochtoon vriendelijk is?
Nou nee! En zo is de AEL ook neit echt NLer vriendelijk!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 11-03-2003 @ 10:58:
Een partij die zich openlijk tegen integratie uit


Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:50
Karin18
Karin18 is offline
Het moet niet gekker worden met die AEL. Zometeen gaan die moslims nog bepalen waar wij ons in ons eigen land aan moeten houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 14:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Karin18 schreef op 11-03-2003 @ 15:50:
Het moet niet gekker worden met die AEL. Zometeen gaan die moslims nog bepalen waar wij ons in ons eigen land aan moeten houden.
whahah geloof je t zelf

ken jij hun standpunten wel? daar hebben ze t over dat ej WEL moet integreren en je aan de regels enzo hier moet houden, maar dat je daarnaast wel je eigen cultuur kunt behouden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 10-03-2003 @ 22:22:


Ik hoop dat ze zich gaan organiseren en de emancipatie en integratie van de moslims in NL gaan versterken en verbeteren.
De AEL vind dat de Marrokanen gewoon Marrokaans moeten blijven praten, overal.
Dat is pas goed voor de integratie.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 15:57:
De AEL vind dat de Marrokanen gewoon Marrokaans moeten blijven praten, overal.
Dat is pas goed voor de integratie.

Niet waar


Integreren met deels behoud van eigen cultuur.
Aanpassen aan normen en waarden hier en de taal goed beheersen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:09
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 15:58:
Niet waar


Integreren met deels behoud van eigen cultuur.
Aanpassen aan normen en waarden hier en de taal goed beheersen.
"De AEL is van mening dat het verdedigen en bevorderen van onze Arabisch-Islamitische identiteit, taal en cultuur is een plicht die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn. Onze Arabische natie is tot stand gekomen door de islam. In wisselwerking daarmee door de eeuwen heen bouwde zij de Arabisch-Islamitische beschaving op. Alle Arabieren behoren op enigerlei wijze tot die beschaving of ze moslims zijn of niet."

van www.AEL.nl
subkatern standpunten.

hoe kun je nou integreren als je per se overal j eigen taal wilt blijven spreken? Niet dat ik er iets op tegen heb dat die lui allemaal lekker bij elkaar blijven, maar de integratie zal het niet echt bevorderen.
Ik heb er trouwens wel iets op tegen als ze in mijn klas onverstaanbare talen spreken. Dan krijg ik het egvoel dat er over mij geluld word.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:31
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 15:44:
*ahum* dus jij wilt zeggen dat de LPF allochtoon vriendelijk is?
Nou nee! En zo is de AEL ook neit echt NLer vriendelijk!
De LPF is vriendelijk voor elke allochtoon die zich netjes gedraagd; inderdaad niet AEL aanhangers.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:42
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 16:31:
De LPF is vriendelijk voor elke allochtoon die zich netjes gedraagd; inderdaad niet AEL aanhangers.
behalve die allochtonen die zich netjes gedragen maar die toevallig de 10001ste of nog latere asielzoekers zijn in het jaar.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 09:01:
Ik lees idd geen Telegraaf of zulke laag niveau-kranten nee


Bovendien moet je niet alles meteen geloven Dan ben je pas dom.


De krant zei dit, dus t zal wel zo zijn
EAL is wel een politieke partij,
Volgende keer wat meer onderzoek doen.

CONCEPT- PROGRAMMA AEL NEDERLAND 2003- 2005

1. Inleiding

De AEL Nederland wil zijn activiteiten op twee wijzen uitwerken:
1. Als sociale beweging, door het ontplooien van activiteiten als AEL op gebieden als buitenparlementaire politiek, identiteit en bewustwording, welzijn, zorg en hulpverlening.
2. Als politieke partij , door deel te nemen aan verkiezingen en aan het openbaar bestuur en voorstellen te doen voor activiteiten die door de Nederlandse overheid ondersteund zouden moeten worden.

bron

Groeten,
The marshall
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:26
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 16:09:
"De AEL is van mening dat het verdedigen en bevorderen van onze Arabisch-Islamitische identiteit, taal en cultuur is een plicht die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn. Onze Arabische natie is tot stand gekomen door de islam. In wisselwerking daarmee door de eeuwen heen bouwde zij de Arabisch-Islamitische beschaving op. Alle Arabieren behoren op enigerlei wijze tot die beschaving of ze moslims zijn of niet."

van www.AEL.nl
subkatern standpunten.

hoe kun je nou integreren als je per se overal j eigen taal wilt blijven spreken? Niet dat ik er iets op tegen heb dat die lui allemaal lekker bij elkaar blijven, maar de integratie zal het niet echt bevorderen.
Ik heb er trouwens wel iets op tegen als ze in mijn klas onverstaanbare talen spreken. Dan krijg ik het egvoel dat er over mij geluld word.
Tis wel zo makkelijk als je het hele programma leest, ipv alleen de stukjes waarin je je gelijk vind...

Citaat:
Om een gemeenschappelijk culturele eenheid te bewerkstelligen is beheersing van de Nederlandse taal van belang. De spellingsregels van de Nederlandse taal worden in eenieders belang voor minstens de komende 50 jaar niet meer veranderd.
Ben ik het mee eens, de AEL wil beheersing van de "Nederlandse taal wel bevorderen.

Citaat:
Wachtlijsten voor het volgen van inburgeringcursussen dienen bestreden te worden. Financiële prikkels om deelname te borgen zijn gewenst; bestraffing zoals het terugsturen van nieuwkomers die de cursus niet hebben afgerond, wordt afgewezen.
Hier ben ik het weer niet mee eens, het verplicht stellen van het volgen van een intergratiecursus moet mogelijk worden. Als de immigranten zich na herhaaldelijke waarschuwingen nog niet geroepen voelen om een cursus te gaan volgen, zijn ze voor ons, maar vooral voor zichzelf van geen economisch nut en mag de verblijfsvergunning ingetrokken/geweigrd worden.

Citaat:
Oudkomers, die niet verweten mogen worden dat ze de Nederlandse taal vroeger niet hebben kunnen leren, worden niet verplicht tot het volgen van inburgeringcursussen, maar worden wel daartoe nadrukkelijk uitgenodigd.
Ook een goed idee, we moeten met een schone lei beginnen met de intergratie cursussen.

ander puntje:
Citaat:
AEL verwerpt het agressieve en imperialistische Amerikaanse buitenlands beleid.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:29
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
De AEL is een Super Partij, hoop dat ze groot worden!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 16:09:
"De AEL is van mening dat het verdedigen en bevorderen van onze Arabisch-Islamitische identiteit, taal en cultuur is een plicht die wij aan God, aan onszelf en aan onze kinderen verschuldigd zijn. Onze Arabische natie is tot stand gekomen door de islam. In wisselwerking daarmee door de eeuwen heen bouwde zij de Arabisch-Islamitische beschaving op. Alle Arabieren behoren op enigerlei wijze tot die beschaving of ze moslims zijn of niet."

van www.AEL.nl
subkatern standpunten.

hoe kun je nou integreren als je per se overal j eigen taal wilt blijven spreken? Niet dat ik er iets op tegen heb dat die lui allemaal lekker bij elkaar blijven, maar de integratie zal het niet echt bevorderen.
Ik heb er trouwens wel iets op tegen als ze in mijn klas onverstaanbare talen spreken. Dan krijg ik het egvoel dat er over mij geluld word.
Ja, er staat dus nergens dat je niet moet integreren.
Alleen maar je taal en cultuur verdedigen en bevorderen, maar dat kan dus net zo goed binnenshuis.
Rare conclusie trek jij :/

Je laat alleen maar een stukje zien trouwens en bovendien is er herhaaldelijk gezegd dat ze er VOOR zijn om Nederlands te leren etc. maar wel met deels behoud van eigen cultuur

Je kan t toch thuis doen, of als er geen NL in je buurt is.
Tja, dat is idd wel begrijpelijk, maar dat gaat soms ook wel eens automatisch, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.

Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 16:31:
De LPF is vriendelijk voor elke allochtoon die zich netjes gedraagd; inderdaad niet AEL aanhangers.
Dus voor mij wel of niet?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2003, 16:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
the marshall schreef op 11-03-2003 @ 16:47:
EAL is wel een politieke partij,
Volgende keer wat meer onderzoek doen.

CONCEPT- PROGRAMMA AEL NEDERLAND 2003- 2005

1. Inleiding

De AEL Nederland wil zijn activiteiten op twee wijzen uitwerken:
1. Als sociale beweging, door het ontplooien van activiteiten als AEL op gebieden als buitenparlementaire politiek, identiteit en bewustwording, welzijn, zorg en hulpverlening.
2. Als politieke partij , door deel te nemen aan verkiezingen en aan het openbaar bestuur en voorstellen te doen voor activiteiten die door de Nederlandse overheid ondersteund zouden moeten worden.

bron

Groeten,
The marshall

''CONCEPT''

volgende x wat beter lezen



btw: het is nog geen politiek partij, misschien in de toekomst wel, maaj dat kan ik niet wetne
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:29
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 11-03-2003 @ 11:57:

ik zou zeggen, elimineren die handel..
mee eens!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:38
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
elimineren?? Waarom precies??
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
theone87nl schreef op 11-03-2003 @ 18:29:
mee eens!
zijn we het toch ERGENS over eens
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:28
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Waarom precies?????
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:47
Verwijderd
o had je het tegen mij, hehe sorry

elimineren? ach, ik vind het maar een dom figuur die iedereen opstookt, oftewel oprotten met die gast, en er zijn er een heleboel met mij die zo denken
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:16
TygerStyle2001
Avatar van TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 11-03-2003 @ 20:47:
o had je het tegen mij, hehe sorry

elimineren? ach, ik vind het maar een dom figuur die iedereen opstookt, oftewel oprotten met die gast, en er zijn er een heleboel met mij die zo denken
heb je daar ook argumenten voor? of lul je maar wat?

ik heb niks tegen die gast.. hij is denk juist alleen maar goed voor de integratie, met zo'n abouh jahjah kan je tenminste de dialoog aangaan zonder dat hij er slap omheen gaat lullen, en dat is denk ik ook wel eens nodig in nederland..
__________________
'Roll through the ghetto pumpin Ice Ice Baby/Think I give a fuck it's better than the shit I heard lately' - J-Zone
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:41
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
elimineren? ach, ik vind het maar een dom figuur die iedereen opstookt, oftewel oprotten met die gast, en er zijn er een heleboel met mij die zo denken
*zucht*
Dat zijn duidelijke en sterke argumenten, ikm ben geheel overtuigd
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:50
Verwijderd
heheh, goed he
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:12
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
als je in discussies niet met degelijke argumenten komt, is het misschien toch beter dat jij je niet meer op dit forum begeeft..
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:23
michael1
michael1 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 11-03-2003 @ 20:47:
o had je het tegen mij, hehe sorry

elimineren? ach, ik vind het maar een dom figuur die iedereen opstookt, oftewel oprotten met die gast, en er zijn er een heleboel met mij die zo denken
mee eens
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:33
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
... mijn bovenstaande commentaar geld ook voor jou
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:54
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 11-03-2003 @ 23:12:
als je in discussies niet met degelijke argumenten komt, is het misschien toch beter dat jij je niet meer op dit forum begeeft..
das MIJN mening, mag dat tegenwoordig ook niet meer?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 23:11
Seb4
Avatar van Seb4
Seb4 is offline
Ehm, je bent in geen positie om een rolleyes te gebruiken "deltaone".
Je levert geen argumenten. Op dit forum proberen we discussies te houden. Dat kan alleen met argumenten.
Jij functioneert dus als een stok in een wiel, als zand in een machine, als een verstopping in de pijp, etcetera etcetera. Je posts in deze thread zijn nutteloos en in plaats van de discussie te verrijken, doden ze hem.
Luister voortaan wat beter naar Duyvel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.