Oud 19-12-2001, 21:37
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Mijn excuses voor de ENORME lengte van dit verhaal. Neem het globaal door of lees het, doe waar je zin in hebt. Ik wil namelijk niets weglaten want ik wil zo eerlijk mogelijk mijn verhaal doen.

Wat is er gebeurd ?
Afgelopen zaterdag, 15 december 2001, was ik (Captain), samen met mijn vriendin Marieke bij mij thuis om samen het weekend door te brengen. Mijn zusje was bij oma, zoals zij dat wel vaker is, en thuis hebben we met z’n vieren gegeten. Tijdens het eten was het gezellig, totdat er van de kant van mijn moeder en haar vriend R een opmerking werd gemaakt over het feit dat ze met mijn vriendin hadden gepraat, zonder dat ik dat wist. “Jij weet ook niet alles”, was het verhaal. Mijn vriendin kon er de humor nog wel van inzien, wetend dat ik het toch niet zou geloven. Ik vroeg mijn moeder en R waar dit op sloeg, waarop ik te horen kreeg dat ik “niet meer op normaal niveau kon denken, omdat ik te veel op Gymnasium niveau denk”, wat ze omslachtig denken vinden. Die opmerking schoot me in het verkeerde keelgat, waarop ik geïrriteerd naar mijn slaapkamer ben gegaan. Mijn vriendin zat nog beneden, en volgens mijn moeder en R zou ik “wel bijdraaien”. Na een kwartier kwam mijn vriendin naar mijn slaapkamer, waar we erover hebben gepraat. We kwamen tot de conclusie dat ik het beste gewoon duidelijk kon maken dat ik dat soort “grapjes” niet op prijs stel. Ondertussen haalde R mijn zusje op bij oma. Toen ze terug waren, heb ik R verteld dat ik dat soort grapjes niet meer wil. Daarop kreeg ik te horen dat ik “dat maar moest accepteren”. Ik heb toen duidelijk gezegd dat ik het niet wil, waarop mij verteld werd dat ik “niets te vertellen had” en dat ik “thuis probeer de dienst uit te maken. Ik heb toen gezegd dat ik dat helemaal niet wil, maar dat ik in goede harmonie met z’n allen een evenwicht wil vinden. Ik had volgens mijn moeder en R niets te vinden en te willen, omdat ik nog maar “een snotneus van 17 was”. Als ik de, naar mijn mening, flauwe grapjes niet wilde accepteren, dan moest ik maar “ op mezelf gaan wonen. Ik heb mijn moeder toen gezegd dat ik het heel erg vind dat ze niet naar mijn mening wil luisteren en dat ze niet de moeite neemt om mijn verhaal aan te horen. Ze zei toen dat ze helemaal niet naar mij hoefde te luisteren “omdat ik een snotneus van 17 ben” en dat ik niet het recht had mijn moeder te vertellen wat ze in haar eigen huis moest doen. Ik zei toen dat ik als ze mijn moeder was, dat ze dan ook maar eens moest luisteren wat haar eigen zoon dwars zit en wat zijn problemen zijn endat ze zich ook maar als moeder moest gaan gedragen. Vervolgens nam R het woord over en vroeg me waar ik, als “snotneus van 17”, het recht vandaan haalde mijn moeder een slechte moeder te noemen (wanneer een moeder niet naar haar kind luistert, vind ik haar geen goede moeder, maar dat is mijn mening). R begon te schreeuwen en zei dat ik het verdom om mijn huishoudelijke taken correct te vervullen (ik vergeet inderdaad weleens de vuilniszak te legen en een pan af te wassen, dat is geheel waar, maar dat lijkt me niet meer dan menselijk). Ook kreeg ik het verwijt dat ik “80% van de tijd achter die kankercomputer zit en dat ik er al achter zit als ik net mijn nest uit kom”. Dat is waar, maar dan heb ik meestal al wel koffie gezet en dan zit R zelf óók al achter de computer. Bovendien weten ze dat ik via mijn computer veel contact heb met mensen vanuit de hele wereld en dat ik websites maak die door anderen graag bezocht worden en waarvoor ik veel wordt geprezen (ik wil nu zeker niet arrogant overkomen, maar het is wel degelijk waar). Mijn moeder kwam toen met het argument dat ik er geen cent aan verdien, wat waar is, waarop ik zei dat het niet altijd om geld hoeft te gaan. Mijn zusje zei dat ze het daar mee eens was (“waarom gaat het hier altijd over geld”). Ik weet niet meer precies waar, maar ergens in het gesprek wees ik mijn moeder ook op het feit dat ze meerdere malen geld van mij heeft moeten lenen, omdat ze zelf niet genoeg had aan het einde van de maand. Op dat moment vloog ze naar de computer om het over te maken (heb het inmiddels gekregen).

Ik ben van mening dat dit geen normale situatie is. Ik ben een “ondankbaar kreng”, omdat R ons regelmatig met de auto brengt en haalt met de auto van mijn moeder en omdat mijn moeder 40 uur per week werkt voor “een schijtloontje van **** gulden in de maand”. Ik zei dat ik dat allemaal heel goed vind, maar dat ik het toch heel slecht vond dat ze niet naar me luistert. Ik legde haar toen uit dat zij met luisteren bedoelt “het opvolgen van bevelen” en dat ik bedoel “het aanhoren van een verhaal”. Mijn moeder was ondertussen druk bezig met de kerstversiering, omdat R immers het woord had overgenomen. Ik vroeg mijn moeder waarom ze in godsnaam versierde, omdat het, wanneer ze zelf niet eens gezellig kon zijn, toch gemaakte vrolijkheid is en ik daar niet zoveel om geef als echte gezelligheid. Mijn moeder zei toen dat ik gewoon overspannen was en ik vroeg haar waar ze dan denkt waarvan. Ze refereerde naar een telefoonnummer op mijn kamer van het Riagg, dat ik had opgeschreven nadat R me enkele weken eerder zei dat ik maar eens “een cursusje met mensen omgaan moest volgen”. Ik moest maar lekker naar het Riagg gaan, waarop ik zei dat mijn moeder dan maar met me mee moest om er samen (!) over te praten. Bovendien had ze tot nu toe al meerdere keren gezegd dat ik maar beter op mezelf moest gaan wonen, waarop ik zei dat ik al op zoek was gegaan. Dat was volgens haar niet nodig. Ik vertelde dat ik dan misschien wel overspannen was, en mij werd gevraagd waarom. Toen heb ik letterlijk gezegd: “Mam, zie het niet als verwijt, maar twee vaders later, een overspannen moeder” en ik noemde nog wat dingen die me dwars zaten maar op zich niets met dìt conflict te maken hebben. Ik kreeg niet de kans om uit te praten, want R was erg boos. Hij vloog van zijn stoel en stond over mij heen en zei op 20 cm afstand van mijn gezicht dat ik maar moest vertrekken voor dit weekend naar het huis van mijn vriendin. Ik kreeg 5 minuten om te pakken, “er zijn al 15 seconden voorbij”. Ik ben samen met mijn vriendin naar boven gegaan om te pakken, waarop mijn zusje huilend bij me kwam en zei “ik wil met jullie mee”. Ze heeft dat nog enkele keren herhaald, waar mijn moeder en R niet bij waren.

Mijn vriendin en ik zijn toen naar beneden gelopen, waarop R zei dat we ook wel konden blijven, maar dan alleen boven moest zitten en niet meer beneden mochten komen. Mijn moeder hield zich hier overigens volledig buiten naar ik weet. Ik zei toen dat het daarvoor nu te laat was en ben met mijn vriendin vertrokken naar mijn oma. Mijn oma heeft deze situatie aan zien komen en heeft me aangeboden mij op te vangen wanneer ik eruit zou worden gezet. Mijn moeder en R waren ervan overtuig dat wij bij mijn vriendin thuis waren en R heeft toen naar het huis van mijn vriendin gebeld. Daar hebben ze gezegd dat we daar inderdaad waren en dat we daar al sliepen. Wij (mijn oma, mijn vriendin en ik) hebben hier bewust voor gekozen, omdat we niet wilden dat mijn moeder en R naar het huis van mijn oma toe zouden komen. We hebben toen bij mijn oma de nacht doorgebracht en de volgende ochtend heeft R ingesproken op mijn voicemail. Ook heeft hij gebeld naar het huis van mijn vriendin met de vraag om terug te bellen. Op mijn voicemail sprak R in: “het is heel simpel, direct naar huis bellen”. Ik ben toen met mijn vriendin de stad in gegaan om stoom af te blazen en na te denken over wat nu verder te doen. ’s Avonds zijn mijn vriendin en ik naar haar huis gegaan (ze woont in Noord-Holland), waar ik naar huis heb gebeld. Ik heb toen R aan te telefoon gekregen en ik vroeg naar mijn moeder, die ik vervolgens niet aan de telefoon kreeg omdat R “het woord zou nemen”. R legde me toen de keus voor om óf voor 23.00 uur thuis te zijn, óf volgende week zondag, óf helemaal niet meer. Ik heb toen het gesprek afgerond en heb gezegd dat ik daar even over moest praten bij mijn vriendin thuis. We hebben daar besloten dat ik níet ’s avonds meer laat naar huis ging, ik erg moe was en bovendien dan thuis zou komen om de volle laag te krijgen, waar ik geen behoefte aan had. Ik was daar serieus bang voor, vooral voor R en zijn reactie.

Ik heb toen teruggebeld en kreeg nogmaals niet mijn moeder aan de telefoon. Ik vertelde R dat ik niet naar huis zou komen en in principe de week bij mijn vriendin zou doorbrengen en heb toen ook verteld dat we de nacht ervoor hebben doorgebracht bij mijn oma. Rs heeft toen gezegd dat ik vóór elf uur thuis zou zijn of anders zou dat “verregaande gevolgen hebben voor de situatie”. Ik heb toen gezegd dat ze mij ofwel konden verwachten en wanneer ik niet zou komen opdagen, mijn standpunt voor hen duidelijk zou zijn. Het gesprek werd toen beëindigd. Bij mijn vriendin thuis hebben we over de situatie gepraat en heeft ook de moeder van mijn vriendin met R gebeld. R was namelijk erg boos over het feit dat men bij mijn vriendin thuis heeft gezegd dat we daar waren, terwijl dat niet zo was. De moeder van mijn vriendin heeft toen tegen R gezegd dat ze de situatie niet normaal vond, waarop R zei dat hij “schijt had aan wat anderen denken”.

Na middernacht belde mijn moeder naar het huis van mijn vriendin. Ze zei dat ik “ontvoerd was”, omdat ik daar tegen mijn zin zou zitten. Het mag duidelijk zijn dat dit niet het geval was en ik daar met mijn volle verstand, geweten en bewustzijn ben geweest en dat ik mij bij mijn vriendin thuis erg welkom voel. Mijn moeder vroeg me ook of ik onder invloed was van drank, drugs of dat ik zou zijn geïndoctrineerd door de ‘stiefvader’ van mijn vriendin. Ik heb mijn moeder toen gezegd dat ik totaal niet onder invloed was en dat ik van mening was dat mijn moeder onder invloed was van R. Ze zei ook dat ik mijn moeder in het diepst van haar ziel gekwetst had en dat mijn zusje nog steeds op de bank zat te wachten totdat ik thuis kwam. Bovendien “zadelde ik mijn oma hier onnodig mee op”. Ik heb mijn moeder toen verteld dat ik mijn mening met betrekking tot haar veranderingen deel met andere mensen en heb toen een aantal voorbeelden genoemd. Mijn moeder zei toen “dat ik mensen manipuleer en dat ik de halve waarheid vertelde in mijn eigen voordeel”. Ik kreeg de tijdslimiet van maandag 17 december 11.00 uur ’s morgens om mijn spullen af te halen op mijn thuisadres. In goed overleg met de moeder van mijn vriendin (en haar vriend), mijn oma en enkele mensen van slachtofferhulp besloten we hier vanuit veiligheidsoverweging niet op in te gaan, omdat van me verwacht wordt dat ik alleen zou komen. Omdat ik totaal geen inschatting kan maken van de reactie en bang ben voor wat me daar te wachten staat, wil ik daar alleen naartoe onder toezicht van iemand die me mijn veiligheid kan garanderen, zowel veilig in lichamelijk als geestelijk opzicht.

[Dit bericht is aangepast door Captain (23-12-2001).]
__________________
Grt, Captain
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 21:48
Verwijderd
sorry dat ik niet echt weet hoe ik hierop moet reageren, omdat ik dit wel een hele vreemde situatie vind (voor zover ik die uit het verhaal heb kunnen opmaken). ik denk dat jouw moeder heel erg wordt beïnvloed door haar vriend, en dat ze de situatie zelf ook heel erg vindt, maar het niet durft toe te geven. ik denk dat je het beste nog niet naar huis moet gaan, maar de hele situatie eerst de tijd moet gunnen en afwachten wat er verder zal gebeuren. Verder zou ik ook niet weten wat ik hierover zou kunnen zeggen.

sterkte
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:52
The Queen
Avatar van The Queen
The Queen is offline
Wow.... ik heb het hele verhaal gelezen.. en het is een indrukwekkend verhaal...
Ik weet alleen niet zo goed wat jij nu van de mensen op dit forum verwacht..
Het is een hele vervelende situatie voor je, maar je maakt op mij de indruk dat je het behoorlijk onder controle hebt (in zoverre jij natuurlijk controle hebt op de zaak)...
Ook vind ik dat je je heel goed opgesteld hebt tegenover je moeder..

Verder is alles wat ik er over kan zeggen: heel veel succes! en laat je horen hoe het afloopt?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:55
LORDKROAK
LORDKROAK is offline
tja, ik weet ook niet precies wat ik hierop kan antwoorden. Misschien moet je een afspraak maken met een relatie-bemiddelaar ofzoiets alleen met je moeder en R erbuiten halen. (Dit omdat R dan geen invloed kan maken)
En ja, misschien is het beter zo, klinkt hard maar als ze zo door blijven gaan moet je misschien es vragen bij je vriendin of bij je oma dat je daar kan blijven logeren/slapen voor een onbepaalde periode.

Veel Sterkte ervast mee.
Lordjuh

Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:59
pinkjade
pinkjade is offline
ik heb het heeele verhaal gelezen, echt rot!
ik denk dat je moeder idd niet helemaal zichzelf is, welke moeder laat het nou zo ver komen? het is heel fijn dat je zo goed wordt opgevangenm door de ouders van je vriendin.. Misschien is het beter dat je even afstand neemt van je ouders, bv door kamertraining, dat wordt vergoed door je verzekering (voor info kan je met de ggd bellen) je spullen zou ik als ik jou was idd niet in je 1tje ophalen, maar als ze jou uit huis zetten hebben ze nix meer over je te zeggen lijkt me dus ook niet hoe je je spullen komt ophalen.. iig heel veel succes en sterkte, kusss suus
__________________
*no1 in this world is worth ur tears... except tha one who is and that person will neva make u cry..*
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:12
Tesswashere
Tesswashere is offline
Ik herken een aantal dingen uit je verhaal. Dat je ouders jou de schuld gaan geven van dat ze zelf niet lekker in hun vel zitten.o.a: Je ouders geven je de schuld dat je uit de hoogte doet en "verkeerd" op dingen gereageerd, omdat je gymnasium doet (heb ik ook gedaan en mijn ouders mavo/havo). Als zij gestresst doen, zeggen ze dat jij gestresst bent. Jij wil altijd redelijk praten, maar zij vinden je dan idioot en denken dat je ze in de maling neemt.
Zelf heb ik altijd dat ik maar zo veel mogelijk zelfstandig doe, om hen niet tot last te zijn. Zij verwachten anders complimenten denk ik, van als ze me brengen met de auto (net als R bij jou) en andere dingen..Maar als ik alles zelfstandig doe, vinden ze het eigenlijk ook niet goed..dan vinden ze me te eigenwijs.

Ik woon nu op mezelf en nu is de band alleen maar nog slechter, dat komt ook door andere omstandigheden waar ik het niet over wil hebben.

Ik denk dat het het beste is om samen met je ouders naar een psycholoog te gaan. Ik hoop dat je ouders daartoe bereid zijn. Mijn ouders zijn dat in ieder geval zeker niet, waardoor ik niet meer goed weet hoe ik met hen om moet gaan. Ik ben nu heel erg afstandelijk en dan heb je niet meer zoveel ruzie (omdat je elkaar niet ziet), maar de sfeer is zeker niet goed, dus dat is niet echt een oplossing, maar ik heb eigenlijk ook niet zoveel behoefte om heel erg close met mijn ouders te zijn denk ik....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 23:20
D'tje
D'tje is offline
Helaas herkende ik best veel in je verhaal ondanks dat het in veel minder extreme vorm is.... en ik vind het ook onwijs klote voor je!! VOoral wil ik zeggen dat ik vind dat je het onwijs moedig aanpakt, ik zou het niet durven (ik ben 19 maar word nog steeds helemaal bepaald door m'n moeder, ze heeft zelfs m'n relatie van 2 jaar met m'n ondertussen ex kapot gekregen) en ik vind dus dat je het goed hebt aangepakt. Het beste is om iemand van de politie in te schakelen en te zorgen dat er iemand van hun komt. Vergeet wel je zusje niet!! Hou contakt met haar, waar je ook gaat wonen, want kan me voorstellen dat zij je nu ontzettend hard nodig heeft!! Ik raad je aan bij je vriendin te blijven wonen voorlopig als haar familie het er mee eens is, zodat je je oma niet in een vervelend pakket hoeft te brengen. Kijk anders of iemand anders (ook bijvoorbeeld van de politie) je spullen niet kunnen gaan ophalen zodat jij het niet hoeft te doen.
Succes!!
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 23:25
Verwijderd
Oei, ik heb je verhaal gelezen en als ik jou was zou ik proberen om je moeder een brief te schrijven waarin je het dus allemaal duidelijk maakt. En dat je voorsteld om erover te praten, eerst alleen met haar en je zusje (zonder R want het is voor het grootste gedeelte zijn schuld) en dan eventueel later met R erbij. Voordat je thuis gaat wonen zou ik gewoon eissen dat jullie met z'n allen in therapie gaan, of iig R zodat dit ten minste een soort van verwerkt is.

Als ik jou was zou ik je er niet te druk over maken. Het is allemaal wel heel erg enzo maar over een paar maandjes ga je toch studeren en dan zou je misschien toch wel het huis uitgaan.

Ik ben wel bang dat je relatie met je moeder en R vanaf nu totaal anders is... Iig zoek contact met je zusje, die is vast doodongerust....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 23:32
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt! Maar hoe nu verder...

Samen naar een psycholoog zou misschien kunnen helpen, maar dat zit er niet in denk ik.
Als R niet wil bijdraaien, zit er niks anders op dan uit huis te blijven en je weg zonder hun verder te zoeken, al is dat wel hard!
Vergeet inderdaad je zusje niet, die heeft je nodig!

Veel sterkte hiermee!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 23:37
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Deze past beter op ons prachtige psychologie forum.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 01:03
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Hierbij het vervolg. Het mag duidelijk zijn dat ik Sietse heet, verder heb ik namen zoveel mogelijk weggelaten. Zoals iemand hier net al zei denk ik veel aan mijn zusje en een brief naar mijn moeder was er ook al om op de bus te doen. Hier deel 2, er zullen er helaas nog wel een paar volgen denk ik zo. Bedankt voor jullie steun !!!

Woensdagochtend ben ik om 11.00 uur naar school geweest en heb ik daar ruim een uur gepraat met mijn studiebegeleide. Na het gesprek was hij volledig op de hoogte van de situatie zoals die zich heeft voorgedaan en hebben we besproken hoe nu verder, vooral op school. Wat school betreft hoef ik me niet zoveel zorgen te maken, omdat iedereen wil dat ik slaag en ze daarvoor alle mogelijke middelen inzetten die tot hun beschikking staan. Daarna heb ik nog even staan praten met mijn leraar Engels, en heb ik een aantal kerstkaartjes aan leraren waar ik het goed mee kan vinden op de bus gedaan. Daarna ben ik weer naar oma gegaan. Oma heeft toen mijn moeder gebeld n.a.v. de brief die ze had ontvangen van mama. Oma heeft toen tegen mama gezegd dat ik naar school was geweest, waar ik in de brief in een PS nog naar refereerde.

Ik heb de brief aan mama afgemaakt en dichtgeplakt. Doen belde Danny op, en zei dat we “een groot probleem hadden”. Onze klant, Mevr. D, waarvoor we een website maken, heeft naar huis gebeld om de stand van zaken door te nemen m.b.t. het project en R heeft haar het één en ander verteld. Danny wist niet wat hij hiermee aanmoest. Hij had immers gezegd dat ik in het ziekenhuis lag, om zo te vermijden dat hij het hele verhaal aan haar moest uitleggen. Ik heb toen alle moed bij elkaar geraapt en haar gebeld. Het bleek dat zij R heeft gezegd geen waarde te hechten aan de persoonlijke sfeer en dat ze Danny en mij zeer professioneel vond overkomen. Ze zei ook te hebben gezegd dat “er genoeg 17-jarige in hun nest liggen weg te rotten” en dat ze, als ze mijn moeder was, “zand erover” had gezegd. In het gesprek zijn we alsnog tot een goede oplossing gekomen zodat haar site toch op tijd af is. Ze had begrip voor de situatie en wenste me nog veel sterkte. Ze stelde ook voor om desnoods het fotomateriaal bij mij thuis af te halen met een smoes dat ze “dan wel even zou zeggen dat de opdracht naar een ander is gegaan”.

Voor het eten heb ik de brief voor mama in de brievenbus gedaan (persoonlijk, thuis dus) en daarna hebben oma en ik gegeten. Na het eten heb ik bijna anderhalf uur met mijn beste vriend gesproken, die mij belde om te vragen hoe het ging. Zijn ongeloof in deze situatie groeit met de dag en hij vertelde ook dat hij met mijn mentor had gesproken. Hij had gezegd dat er persoonlijke redenen waren om tot de vakantie niet meer naar school te komen, en hij bood aan om mijn kerstmemo in ontvangst te nemen zodat hij die aan mij kon doorspelen.

Nadat mijn beste had opgehangen, belde mijn moeder op. Ze zei tegen oma dat “Sietse een leugenaar was” en dat ik “helemaal niet op school was geweest. Volgens mijn moeder zat ik “al dagen bij zijn beste vriend en was Sietse niet op school geweest”. Mijn moeder zei dat mijn mentor haar had verteld dat ik niet op school was geweest en dat ik al die tijd bij mijn beste vriend was geweest, terwijl ik toch echt vanaf maandagochtend aan één stuk door bij mijn oma was. Na dat gesprek heb ik onmiddellijk mijn beste vriend gebeld om te vragen of hij inderdaad tegen mijn mentor had gezegd dat ik bij hem was. Mijn beste vriend ontkende dit in alle toonaarden. Om zekerheid te krijgen, heb ik daarom mijn mentor zelfs uit bed gebeld. Ze wilde, ondanks dat ze al in bed lag, mijn verhaal weten, omdat ze zelf ook te kennen gaf dat ze erg benieuwd was naar wat er was gebeurd. Wat mijn moeder tegen mijn oma zei, was duidelijk niet waar ! Mijn moeder had zelfs niet met mijn mentor gesproken, want dat was R die haar had gesproken. Mijn mentor had niet gezegd dat ik bij mijn beste vriend was en al helemaal niet dat ik niet op school was geweest. Ze heeft gezegd dat ze “mij niet had gezien op school” (wat niet wil zeggen dat ik er niet was) en dat “zijn beste vriend had aangeboden mijn kerstmemo in ontvangst te nemen”. Ze zei ook dat R daaruit de conclusie trok dat ik daar was, door te zeggen “dan zal hij wel bij zijn beste vriend zitten”. Mijn mentor was erg aangeslagen door de situatie en stelde voorop dat het belangrijk was om nu met mijn moeder hierover te praten. Ik heb toen gezegd dat ik haar dat in mijn brief aan haar ook heb voorgesteld en dat ik op antwoord wachtte. Over een afspraak op school voor donderdag met mijn moeder en R, daar wist ze niets vanaf. Zelf is ze dan immers afwezig, evenals mijn studiebegeleider, die een operatie moet ondergaan. Mijn mentor had geen idee wie hen dan te woord zou kunnen staan. Ze zei ook dat ze het een moeilijke situatie vond om over te oordelen. Begrijpelijk dat ze dat zei, omdat ik haar ermee overviel en het verhaal mondeling was verward overkomt. Vandaar ook deze versie op papier.

[Dit bericht is aangepast door Captain (23-12-2001).]
__________________
Grt, Captain
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 01:16
vampire_esje
vampire_esje is offline
ik erger me dood dat R alles regelt voor je moeder, dat hij telkens de telefoon opneemt, je moeder niks van zich laat horen, behalve dan dat je ontvoert bent (dat is echt belachelijk) R zei zelf (waar je moeder bij was nb) dat je weg moest gaan... ik geloof je wel hoor! ik vind het alleen zo oneerlijk! en dat irriteert mij!

ik wens je veel sterkte, vraag een keer als je moeder je belt of je op neutraal gebied kunt afspreken zonder R (neem desnoods je mobiel mee!!!! en vertel je moeder dat je háár zoon bent en dat R er geen sodemieter mee te maken heeft, hij heeft zijn eigen zoontje, laat hij die maar t huis uit jagen! wat een eikel is die R zeg! sorry!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 01:30
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik heel erg met je mee leef. Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt, waardoor ik mijn broertje, zusje en moeder niet tot nauwelijks meer zie, en bij mijn stiefvader woon(waar ik overigens zeer veel respect voor heb).

Ik denk dat het op "papier" zetten van je verhaal een goede manier van verwerken is. Beter als opkroppen zoals ik het deed.... (wat er al weer uit is nu, maar af en toe ...)

Veel sterkte ermee ...

Stefan

PS.
Ik vind het moedig van je dat je het hier zo neer hebt gezet..
__________________
Je liep er al een tijdje mee rond. Iets heel anders gaan doen? Of toch niet? En opeens heb je het: je wordt conducteur !
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 07:08
shania
shania is offline

Wat rot voor je! Ik heb alleen het eerste verhaal gelezen en daaruit heb ik opgemaakt dat je duidelijker slimmer bent dan je moeder en haar vriend. Waarschijnlijk hebben je moeder en haar vriend niet geleerd met mensen om te gaan. Je moeder zit duidelijk onder de duim van haar vriend. Waarschijnlijk is ze erg onzeker en bang hem kwijt te raken. Ik denk dat je toch je moeder moet proberen te bereiken achter R's rug om. Moeders moeten inderdaad luisteren maar ze is bang voor R. Ik denk dat jij en zij zich heel ongelukkig voelen bij deze situatie en R. interesseerd het niet zo veel. Ik weet niet veel meer te zeggen, al zou ik je graag helpen!
Heel veel sterkte

Liefs Shania
(Je kunt me altijd mailen)
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 10:24
^Marije^
^Marije^ is offline
Zoeist heb ik ook meegemaakt, maar niet zo heftig als jij. Ik werd wel het huis uitgeschopt om een bepaalde reden die te lang is om hier nu neer te zetten, maar 5 min. later moest ik toch maar weer terug komen. Ik word nu al een half jaar heel erg bperkt in dingen die ik leuk vind en heb vaak gedacht aan weglopen enzo, maar het is niet zo dat ik ondankbaar ben ofzo, ook al komt dat wel zo over. Grapjes kunnen heel goed in het verkeerde keelgat schieten, dat gebeurt bij mij vrij vaak, maar dan zijn ze vaak wel gemeen, echt van die steken onder water, en daar kan ik niet tegen. Als je de behoefte hebt om te mailen, doe maar gewoon, ik sta voor alles open. Veel succes.

( Thumbs up dat je de situatie zo goed benaderd)
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 10:45
michelle_flo
michelle_flo is offline
ik heb je verhalen gelezen en weet niet goed wat ik er op moet zeggen,ik wens je alle suces toe.

michelle
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 12:48
PsYGoTHiC
Avatar van PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Hey,

Ik heb je verhaal gelezen en ik moet zeggen dat ik er echt enorm veel in herken. Mijn vader is ook zo superdominerend over mn moeder en maakt echt alle diensten in huis uit; als hij wat vindt, vindt mijn moeder dat automatisch ook. Ze zeggen bij mij ook dat mijn mening geen maatstaf is, want "wat kan zo'n kind van 17 nou van de wereld afweten" etcetc. Dit werd me gewoon allemaal teveel, om iedere dag te moeten horen wat ik verkeerd doe (kleding, gedrag, denkwijze etc.)

Daarom ben ik een jaar terug zelf naar het Riagg gegaan en heb mn verhaal aan hun voorgelegd, omdat ik ook al 2x uit huis ben getrapt. Nu ga ik Begeleid Kamerwonen, dat is voor jongeren die een "klote" thuissituatie hebben en die beter af zijn zonder al dat gezeur thuis.

Ik denk dat dit een aanrader is voor jou. Er is dan wel een wachtlijst van gem. 4 maanden, maar dan ben je ook weg en toch onder begeleiding.

Hoop dat je er uit komt!

Kus, May
__________________
~°~I've been CRUCIFIED, JUSTIFIED and MORTIFIED by my behaviour.. Both FEMININE and MASCULINE.. I am a CONTRADICTION~°~ Kasper, Æ ælskår dæ!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 16:09
Verwijderd
Sjeesus wat een situatie...
Ik vind je zo op papier heel goed overkomen. Het lijkt me dat je dit aankunt, al kost het moeite. Ik heb beide verhalen helemaal gelezen en wat ik erop uitmaak is, dat je moeder helemaal is 'gehersenspoeld' door R. Het enige dat zij over deze situatie heeft gezegd, is dat je ontvoert bent en dat lijkt me eerlijk gezegd ook iets van R. Dus ik raad aan om eens met je moeder en een derde partij om de tafel te gaan zitten, zonder R. Zo is de invloed weg en krijg je een eerlijk gesprek. Ik kan me niet voorstellen dat dit je moeder niks kan schelen.
Sterkte!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2001, 16:32
marieke16
marieke16 is offline
Ik was erbij zaterdag want ik ben de vriendin van captain (sietse).
Ik ben bij hem gebleven om hem te steunen en dat is erg goed gelukt (denk ik )
Het is nog steeds erg moeilijk voorhem maar hij heeft mij en zijn oma natuurlijk en zijn beste vriend en nog meer vrienden en zijn vader. Door school wordt hij gelukkig erg goed gesteund waar ik erg blij mee ben .
Maar wat het punt is ik kan bij niemand mijn verhaal kwijt(bij sietse wel natuurlijk) en bij mijn moeder maar die heeft nu wel genoeg gehoord en die heeft het te druk met haar eigen dingen... maar ik weet het af en toe niet want ik heb het soms er wel moeilijk mee maar gelukkig steunen sietse en ik elkaar en door dit alles zijn we steeds meer van elkaar gaan houden..

Kanjer van me ik hou mega super veel van je en ik wil je nooit meer kwijt...

dikke kuzzz marieke

[Dit bericht is aangepast door marieke16 (20-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 19:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hm, ik herken er wel iets in.

Hier is het alleen nog niet zo erg, maar mijn ouders zeggen ook áltijd dat ik waardeloos ben, nutteloos, dat ik niets anders meer kan doen dan 'sjetten' met andere idioten, dat ik gek ben. Dat ik zo idioot ben dat ik niet meer thuis kan blijven en dat ik op een dag kan vertrekken om nooit meer terug te komen.

Dat heb ik écht al honderden keren gehoord, en elke keer weer ben ik bang dat ze het ooit ook echt doen. Want wat moet ik dan?
Als eerste ga ik dan naar m'n zus, die woont hier dicht bij, zelfde wijk, en anders naar m'n andere zus in Arnhem, daar ben ik in 3 uurtjes op de fiets. Maar echt een noodplan heb ik niet.

Maar ja... ik weet ook niets te zeggen.
Het is heel erg...
Je moet ergens heen, ik denk je oma of je vriendin, voorlopig maar?
School af maken, en ja... zie dan weer verder, leef van dag tot dag, en zie hoe het gaat.

Je kan me adden op MSN: vandalen@dolfijn.nl
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 23:46
timonx
timonx is offline
Toe ik de eerste paar alinia's had gelezen leek het alsof je bij ons thuis was geweest het gaat heir echt precies hetzelfde. Vorige week was ik zelfs zo kwaat dat ik zelf bijna mijn spullen had gepakt. Ik wist alleen niet waar ik zo snel naartoe moest gaan. Ben nu wel op zoek naar een kamer en wil echt zo snel mogelijk weg.

Sterkte!
__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets

Laatst gewijzigd op 08-11-2015 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 00:12
Moeder van captain
Moeder van captain is offline
Is er nou niemand die zich afvraagd wat de andere kant van het verhaal is, zelfs een rechter doet dat....dus voordat iedereen oordeeld.....?
Zou wel eens met jullie ouders in contact willen komen......hoe die hierover denken........Mijn moederhart is gebroken...je kind die dit zo openbaar gooit.... met adres en alles erbij....geloof me je gaat een stukje dood....maar goed...weten jullie veel....Ik hoop elkaar nog eens te spreken....als jullie zelf kids hebben van jullie leeftijd nu........
En geloof me, het laatste waar ik op dit moment op zit te wachten is steun of commentaar van wie dan ook....Het is en blijft mijn zoon,en ik respecteer meningen en commentaar maar ik heb te veel gedaan, om te horen te krijgen dat ik een slechte moeder ben. Al verdien ik inderdaad maar een "luizige 2900 gulden voor 40 uur in de week soms meer". Sorry....ben ook maar een moeder......Meer heb ik dus niet te bieden...
__________________
Heeft ruzie nut, als er niet de bereidheid is om er van te leren......? en dat zie ik van 2 kanten :)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 00:30
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Moeder van captain schreef:
Is er nou niemand die zich afvraagd wat de andere kant van het verhaal is, zelfs een rechter doet dat....dus voordat iedereen oordeeld.....?
Zou wel eens met jullie ouders in contact willen komen......hoe die hierover denken........Mijn moederhart is gebroken...je kind die dit zo openbaar gooit.... met adres en alles erbij....geloof me je gaat een stukje dood....maar goed...weten jullie veel....Ik hoop elkaar nog eens te spreken....als jullie zelf kids hebben van jullie leeftijd nu........
En geloof me, het laatste waar ik op dit moment op zit te wachten is steun of commentaar van wie dan ook....Het is en blijft mijn zoon,en ik respecteer meningen en commentaar maar ik heb te veel gedaan, om te horen te krijgen dat ik een slechte moeder ben. Al verdien ik inderdaad maar een "luizige 2900 gulden voor 40 uur in de week soms meer". Sorry....ben ook maar een moeder......Meer heb ik dus niet te bieden...
.. Sure, ik ben wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

Maar ik denk niet dat Captain hier echt veel over gelogen heeft. Je moet er wel bij bedenken, dat, hoewel het misschien niet allemaal zo gebeurd is, het 'wel' allemaal zo op hem over gekomen is...

En dat doet iemand niet echt goed.

Sidenote, een moeder kan ook liefde en protectie aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 00:44
Moeder van captain
Moeder van captain is offline
Wie mijn kant wil horen...mag.
Ook ik heb verdriet en pijn, zoals Moeders dat behoren te doen...Wij moeders houden van onze kinderen.Zal voor kids moeilijk te begrijpen zijn, maar echt.......en ik heb begrip....als iemand het zo ervaart....maar hoe ervaar ik dit?
Heb jij een moeder?
Dit doet zo ongelooflijk zeer..Het zal een onderdeel zijn van het natuurlijke losmakingsproces....maar op deze manier heb ik als moeder hier enorm veel vraagtekens en moeite mee.
__________________
Heeft ruzie nut, als er niet de bereidheid is om er van te leren......? en dat zie ik van 2 kanten :)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 00:55
Moeder van captain
Moeder van captain is offline
BTW liefde en protectie??? Misschien te veel van gehad en gegeven.....
Queen.....To much love will kill You....luister maar eens en dat bekijk ik van 2 kanten....je zal het niet geloven, maar ooit ssstt...ben ik ook puber geweest...
__________________
Heeft ruzie nut, als er niet de bereidheid is om er van te leren......? en dat zie ik van 2 kanten :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2001, 09:47
^Marije^
^Marije^ is offline
Tuurlijk zitten er 2 kanten aan een verhaal, maar hallo *knock knock* het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat iemand 'zomaar' niet meer naar huis wil enzow, dan moet er wel het een en ander gebeurd zijn.

Ik geloof ook best wel dat het moeilijk is om moeder te zijn (omdat ik zelf ook een soort van part-time moeder ben voor mn zusje i.v.m. werkende ouders) en dat je veel van je zoon houd en natuurlijk heeft niemand hiervoor gekozen, maar je moet niet gaan denken dat jij er als moeder het meest onder te leiden hebt. Ik vind het al heel wat zeggen dat Captain's oma dit al aan had zien komen......
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 11:36
timonx
timonx is offline
Citaat:
Moeder van captain schreef:
Is er nou niemand die zich afvraagd wat de andere kant van het verhaal is, zelfs een rechter doet dat....dus voordat iedereen oordeeld.....?...
Tuurlijk denk je hier ook aan maar het feit dat je zoon zulke stappen durft te nemen en de opbouw van zijn verhaal geeft wel aan dat dit naar zijn beleving de waarheid is. Naar mijn mening zal deze niet veel anders zijn ondanks dat er in het verhaal misschien wat punten ontbreken.

Citaat:

Zou wel eens met jullie ouders in contact willen komen......hoe die hierover denken........Mijn moederhart is gebroken...je kind die dit zo openbaar gooit.... met adres en alles erbij....geloof me je gaat een stukje dood....maar goed...weten jullie veel....Ik hoop elkaar nog eens te spreken....als jullie zelf kids hebben van jullie leeftijd nu........
Blijkbaar had bij behoefte aan de mening van derden wat ik me wel kan indenken. Omdat zijn mening voor jullie niet relevant was. Hij wilde alleen weten of hij er goed aan had gedaan of niet.

En je kunt zeggen wat je wilt maar hij duft wel voor zichzelf op te komen. Daar kan menig persoon nog wat van leren en als alles waar is wat hierboven staat dan kan ik daar maar een ding op zeggen: Ik had het niet beter kunnen doen. Hij mag best trots op zichzelf zijn!

Citaat:

En geloof me, het laatste waar ik op dit moment op zit te wachten is steun of commentaar van wie dan ook....Het is en blijft mijn zoon,en ik respecteer meningen en commentaar maar ik heb te veel gedaan, om te horen te krijgen dat ik een slechte moeder ben.
Ouders zijn altijd overtuigd van hun mening en dat veroozaakt juist conflicten dat is niet erg als beide partijen naar elkaar willen luisteren en voor elkaar open staan. Doordat er juist verwijten ontstaan zeg je wel eens dingen die je niet echt zo meende maar die je zei omdat je kwaad was. Dit hoeft dus niet te betekenen dat je een slechte moeder bent. Maar in dit geval vind ik wel dat R. teveel invloed heeft gehad in de situatie zeker omdat het zijn echte vader niet is had je dit beter zelf kunnen proberen op te lossen. En als zijn eigen zoon met messen loopt te spelen vind ik hem al helemaal geen recht van spreken hebben

Citaat:

Al verdien ik inderdaad maar een "luizige 2900 gulden voor 40 uur in de week soms meer". Sorry....ben ook maar een moeder......Meer heb ik dus niet te bieden...
Het gaat hem niet om het geldbedrag maar op de manier hoe het gebracht wordt als je te horen krijgt dat je "niet meer op normaal niveau kon denken, omdat ik te veel op Gymnasium niveau denk", “omdat ik een snotneus van 17 ben” (waar ken ik dit van)
en omdat hij altijd maar achter die ...computer zit dan krijg je ook even te horen wat dat niet iedereen het gemaakt kan hebben. Hij werkt aan zijn toekomst en het gymnasium en zijn computer maken daar onderdeel van uit. Dus klaag er niet over maar moedig het juist aan. Mijn ouders zijn al precies hetzelfde omdat ze vroeger zelf niet de kansen hebben gekregen/genomen.

Maak het gewoon goed beide partijen hebben schuld aan dit verhaal maar laat R. in het vervolg een veel bescheidenere rol spelen. Dat voorkomt waarschijnlijk een boel narigheid in de toekomst. Maak er gewoon voor zover dat nog mogelijk is een gezellige kerst van.

__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 15:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hm, dit topic begint steeds vreemder te worden.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 17:09
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
jezus, ik denk dat dit verhaal zo nep als de pest is...ik herkende eigenlijk heel erg veel in het verhaal van captain, het eerste deel dan, en dan komt doe 'moeder van captain' opdagen...volgens mij is ze echt een nepperd. Dat jullie hier nog in geloven, naief hoor.
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 20:52
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Ik ben vandaag met mijn moeder en haar vriend gaan praten en het werd een lange zit. We hebben over vanalles en nog wat gepraat en zijn tot de conclusie gekomen dat we allemaal fouten hebben gemaakt. We zijn wat dieper ingegaan op alle gedachten achter dit wat gebeurd is en mij zijn een aantal dingen duidelijk geworden. Ten eerste dat ze allebei van me houden en het goed met me voorhebben. Ook is mijn verhaal niet objectief, maar dat wist ik al. We hebben gepraat over hoe het nu verder moet in de toekomst. Ik ben blij dat er op een normale goede manier gepraat is en ik hoop dat we eruit komen. Dat kost tijd, maar ik weet diep van binnen dat het kan...

Als ze maar weten dat ik van ze hou...

Grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 00:07
Moeder van captain
Moeder van captain is offline
We komen eruit ....zeker weten....en we komen er wel.....
Captain we houden van je, maar dat weet je !!
Kuzzzzzzzzzzzzzzzzz
__________________
Heeft ruzie nut, als er niet de bereidheid is om er van te leren......? en dat zie ik van 2 kanten :)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 00:14
Marc S
Marc S is offline
Happy end after all?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:25
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Moeder van captain schreef:
We komen eruit ....zeker weten....en we komen er wel.....
Captain we houden van je, maar dat weet je !!
Kuzzzzzzzzzzzzzzzzz
moekes zijn
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 18:20
Potion
Potion is offline
*sucht*
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:46
wizzy16
wizzy16 is offline
ik ben blij voor jou dat je alles hebt uitgepraat met je moeder, en R, en ik hoop voor jou dat alles in orde komt. ik denk dat je een goede vriendin hebt als zij, en haar ouders, je zo steunen en willen helpen met al wat je doet. hou ze goed vast.
nog veel succes met de hele situatie
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 14:40
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Ik heb een aantal onrelevante zaken uit mijn verhaal verwijderd en een paar dingen herzien. Ik weet dat mijn verhaal nog steeds niet objectief is, en dat kan in principe ook niet omdat ik niet onafhankelijk ben. Ik weet dat ik dingen heb geschreven die er niet toe deden en dat ik die dingen beter weg had kunnen laten en daar hebben mijn moeder en haar vriend gelijk in (dat ik dat niet had moeten doen). Ik weet niet wat er nu verder gaat gebeuren, maar ik hoop dat we allemaal een beetje een rustige kerst kunnen hebben.

Grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-12-2001, 23:38
D'tje
D'tje is offline
Ik ben blij te lezen dat jullie er toch uit zullen komen, en moeder van captain:
ik heb nooit gedacht dat u een slechte moeder was, een slechte moeder bestaat naar mijn mening namelijk niet. Er zijn veel dingen bij jullie thuis misgelopen en vooral uit de hand gelopen, maar geloof absoluut niet dat u een slechte moeder bent en ook niet dat u niet van uw zoon houd en dat u zelf blij was met de situatie. Was ook niet bevooroordeeld, gaf alleen Captain eventuele raad, en dat is wat hij wou, steun en raad.
Ik hoop echt dat alles nu echt goed zal komen, en veel succes in ieder geval! Zowel Captain als z'n moeder kunnen bij me terecht als ze willen (email deedee_33@hotmail.com) en iedereen eigenlijk die steun nodig heeft!!
Greetz
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Woning uitgezet
Fosca
12 17-11-2008 15:32
Werk, Geld & Recht kan onze huisbaas ons uit huis zetten?
crazygirlsacha
38 29-11-2006 23:13
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 22:52
Werk, Geld & Recht Ik heb een dringend vraagje
Eend
9 12-05-2004 17:19
Verhalen & Gedichten 2 columns uit de oude doos
Shitonya
21 30-04-2004 01:17
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.