Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2010, 17:36
woordzoeker
Avatar van woordzoeker
woordzoeker is offline
hallo

ik ga 1 september naar school.
ik ben net van bassischool af.
ik ben zenuwachtig voor de eerste schooldag
heeft er iemand tips voor school
bijvoorbeeld hoe je nieuwe vrienden krijgt
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 18:17
Verwijderd
Ten eerste wees gewoon jezelf! Ga je niet anders voor doen dan je bent.
Vrienden komen vast vanzelf wel. Praat eens met andere kinderen uit je klas, ga samen met een groepje naar de kantine. Zo maak je echt wel vrienden.

Na een paar weekjes ben je het allemaal wel gewend. Het komt vast allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 11:08
woordzoeker
Avatar van woordzoeker
woordzoeker is offline
ok bedankt voor te tips bedankt
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 13:23
Verwijderd
-reageer niet op oudere leerlingen als ze schelden voor brugger ofzo
-de weg aan ze vragen is ook niet altijd zo'n groot succes doet dat liever aan een leraar vragen, die begrijpt je vaak beter
-blijf idd jezelf,
-wees niet bang dat je het niet red met huiswerk ofzo, op de meeste scholen krijg je in de brugklas wel studieles ofzo, dan leer je precies hoe je het allemaal moet plannen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 15:53
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Iedereen in je nieuwe klas zal net zo zenuwachtig zijn en net zo hard op zoek zijn naar nieuwe vrienden als jij. Wie weet stelt die gedachte je 'n beetje gerust .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 16:35
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik kwam te laat tijdens mijn eerste schooldag, omdat ik de school niet kon vinden. Toen was er geen ruimte meer in de klas voor mij en moest ik uit een ander lokaal een stoel en een tafel halen. Maar ik leef nog steeds .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:58
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Het is niet iets waar je zenuwachtig voor hoeft te zijn.
Ik weet mijn eerste schooldag nog.. Heeeel gezellig
Ondanks dat je niemand kent, als je in de klas zit dan begin je vanzelf te communiceren met de mensen die voor of achter je zitten in de rij. Dus dan sta je vanzelf al bij zo'n groepje. wat vanzelf uitbreid naar meer mensen..
voor je het weet wil je er nooit meer weg (waarschijnlijk denk je dit niet met al dat huiswerk mja.. tis leuk niet zenuwachtig zijn alles gaat vanzelf !! )
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 19:05
silentbob
silentbob is offline
let goed op welke boeken je echt gebruikt in de les, kun je besparen op gewicht(en de eerste paar weken proberen ze je van alles te laten meenemen zoals kleurpoloden, gewone potloden hb en een hardere, passer, etc, maar uiteindelijk is het enige wat er later nog toe doet geodriehoek en pen, en potlood/gum kan handig zijn maar maakt ook niet zoveel uit(en rekenmachine, maar alleen bij proefwerken)
zelfde met boeken, de leraren zeggen dan wel dat je dit mee moet en dat mee moet, maar vaak zijn er vakken waarbij je bijv. in de les het werkboek nooit nodig hebt, of alleen aantekeningen krijgt in de les en je dus altijd alleen maar een schrift mee hoeft, of afhankelijk van welke les van de week het is

ook niet teveel het paniekerige gedoe bij studieles geloven
zo zeiden ze ons elke keer weer dat biologie zo lastig was en zoveel stof dat het alleen lukte als je een samenvatting van het hele hoofdstuk maakte en heel veel leerde, dat deed ik braaf bleek het juist schijtmakkelijk te zijn en had ik een 9,4(geloof ik), 2e proefwerk wist ik dus waar ik aan toe was en las ik het gewoon even 1 keer door(9,6, zoaks je ziet was al dat gedoe dus niet nodig)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 08:44
woordzoeker
Avatar van woordzoeker
woordzoeker is offline
oke allemaal bedankt voor tips
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 18:02
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Citaat:
let goed op welke boeken je echt gebruikt in de les, kun je besparen op gewicht(en de eerste paar weken proberen ze je van alles te laten meenemen zoals kleurpoloden, gewone potloden hb en een hardere, passer, etc, maar uiteindelijk is het enige wat er later nog toe doet geodriehoek en pen, en potlood/gum kan handig zijn maar maakt ook niet zoveel uit(en rekenmachine, maar alleen bij proefwerken)
zelfde met boeken, de leraren zeggen dan wel dat je dit mee moet en dat mee moet, maar vaak zijn er vakken waarbij je bijv. in de les het werkboek nooit nodig hebt, of alleen aantekeningen krijgt in de les en je dus altijd alleen maar een schrift mee hoeft, of afhankelijk van welke les van de week het is

ook niet teveel het paniekerige gedoe bij studieles geloven
zo zeiden ze ons elke keer weer dat biologie zo lastig was en zoveel stof dat het alleen lukte als je een samenvatting van het hele hoofdstuk maakte en heel veel leerde, dat deed ik braaf bleek het juist schijtmakkelijk te zijn en had ik een 9,4(geloof ik), 2e proefwerk wist ik dus waar ik aan toe was en las ik het gewoon even 1 keer door(9,6, zoaks je ziet was al dat gedoe dus niet nodig)
Dit is dus zo heel egt waar!
Maar kijk wel uit met het niet meenemen van boeken.
Sommige scholen/leraren kunnen er niet tegen als je geen boeken bij hebt (dus strafwerk)
Kijk het eerst een paar weekjes aan hoe ze reageren op het niet meenemen van de boeken

Aan het begin van je middelbare school carriere zullen veel kids hun boeken vergeten. dus kijk eerst hoe leraren daar op reageren.

Dan kan je je boeken mee neem gebeuren daarop afstemmen
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Eerste schooldag na de vakantie
Silvano08
10 16-09-2012 17:21
Algemene schoolzaken Hoe was je eerste schooldag
Skilly
136 05-10-2005 16:03
Algemene schoolzaken Wanneer is jullie eerste schooldag?
Suqeunse
62 09-09-2005 15:57
Algemene schoolzaken hoe ervaarde jij je eerste schooldag??
iraifia
41 01-09-2003 19:50
Algemene schoolzaken hoe was jou eerste schooldag/schooljaar??
*SatansGirl*
45 29-08-2003 19:15
Algemene schoolzaken Eerste-schooldag-gebeurtenissen
Amidala
42 22-08-2002 19:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.