Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2002, 10:54
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
een vrije vertaling van het woord racisme..

zijn wij kleding-racisten??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2002, 11:03
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
italianboy schreef:
een vrije vertaling van het woord racisme..

zijn wij kleding-racisten??
Moet ik nog gaan nadenken op de vroege morgen..

Hoe zat dat nou? Als je iemand iets weigert omdat hij/zij er anders uitziet ben je een racist toch? Als je dus een punker niet in je disco laat dan is dat racistisch.. Maar ik zou dat dat weer ge kleding racisme noemen. Of ben je alleen racistisch als het met huidskleur te maken heeft en is het de bedoeling dat ik over Tommy ga blaten..

Vergeef me, tis vroeg...
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 11:22
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
She-Devil schreef:


Moet ik nog gaan nadenken op de vroege morgen..

Hoe zat dat nou? Als je iemand iets weigert omdat hij/zij er anders uitziet ben je een racist toch? Als je dus een punker niet in je disco laat dan is dat racistisch.. Maar ik zou dat dat weer ge kleding racisme noemen. Of ben je alleen racistisch als het met huidskleur te maken heeft en is het de bedoeling dat ik over Tommy ga blaten..

Vergeef me, tis vroeg...
is discriminatie...
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 11:23
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:


is discriminatie...
inderdaad, rascisme heeft toch met rassen te maken..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:00
Verwijderd
Lammuh_Eikol moes zn hare van rood naar zwart verve omdatie anders nie bij de jan-linders mogt werken.. ook discriminatie.. maar das geen kleding..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:01
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
SE schreef:
Lammuh_Eikol moes zn hare van rood naar zwart verve omdatie anders nie bij de jan-linders mogt werken.. ook discriminatie.. maar das geen kleding..
Dat is geen discriminatie, dat zijn gewoon arbeidsvoorwaarden.. die werkgever heeft een bepaald beeld van hoe iemand er representatief uitziet, en kennelijk vallen mensen met rood haar niet in dat beeld..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:17
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
precies een werkgever mag eisen stellen aan zijn personeel... het is wel een indruk die je krijgt van de winkel... je kunt zelf beslissen of je hieraan mee werkt of dat je ergens anders gaat werken...

kvind het moeilijk... aan de ene kant vind ik het wel discriminatie als je ergens niet naar binnemag omdat je een hanekam hebt maar aan de andere kant als je dat van te voren weet ga je daar toch nie heen en als je zonodig daar heen wilt dan haal je um dr maar af... je hebt er wel een keuze in...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef:
kvind het moeilijk... aan de ene kant vind ik het wel discriminatie als je ergens niet naar binnemag omdat je een hanekam hebt maar aan de andere kant als je dat van te voren weet ga je daar toch nie heen en als je zonodig daar heen wilt dan haal je um dr maar af... je hebt er wel een keuze in...
hier ben ik t eigelijk best wel n beetje heel erg mee eenz..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:26
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
Roxy schreef:
precies een werkgever mag eisen stellen aan zijn personeel... het is wel een indruk die je krijgt van de winkel... je kunt zelf beslissen of je hieraan mee werkt of dat je ergens anders gaat werken...

kvind het moeilijk... aan de ene kant vind ik het wel discriminatie als je ergens niet naar binnemag omdat je een hanekam hebt maar aan de andere kant als je dat van te voren weet ga je daar toch nie heen en als je zonodig daar heen wilt dan haal je um dr maar af... je hebt er wel een keuze in...
vroeger wisten afro amerikanen ook dat ze op sommige plekken neit mochten komen.. dat is totaal geen rechtvaardiging... je meot jezelf kunnen zijn.. en je moet alles kunnen doen wat anderen ook kunnen anders ontstaad er een ongelijkheid,, en dat is verwerpenlijk...
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
de wijze jodokus schreef:


vroeger wisten afro amerikanen ook dat ze op sommige plekken neit mochten komen.. dat is totaal geen rechtvaardiging... je meot jezelf kunnen zijn.. en je moet alles kunnen doen wat anderen ook kunnen anders ontstaad er een ongelijkheid,, en dat is verwerpenlijk...
hier ben ik t eigelijk OOK best wel n beetje heel erg mee eenz..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:30
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:

vroeger wisten afro amerikanen ook dat ze op sommige plekken neit mochten komen.. dat is totaal geen rechtvaardiging... je meot jezelf kunnen zijn.. en je moet alles kunnen doen wat anderen ook kunnen anders ontstaad er een ongelijkheid,, en dat is verwerpenlijk...
ik zie totaal geen gelijkenis tussen deze twee situaties.
zoals ik al zei er is een verschil tussen rascisme en discriminatie..

..en je huidskleur kun je niet kiezen.


Als jij er anders uit wil zien, als jij alternatief wilt zijn, als jij je wilt distanciëren van de massa, prima. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen je accepteert en je zult dus ook de gevolgen moeten inzien.

Nederland misschien tolerant in vergelijking met andere landen, maar niet iedereen wordt klakkeloos geaccepteerd.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:09
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
beuk schreef:


Als jij er anders uit wil zien, als jij alternatief wilt zijn, als jij je wilt distanciëren van de massa, prima. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen je accepteert en je zult dus ook de gevolgen moeten inzien.

Nederland misschien tolerant in vergelijking met andere landen, maar niet iedereen wordt klakkeloos geaccepteerd.

Maar is dat niet de bedoeling van het hele alternatief zijn? Een verzet tegen onze maatschappij? Dan lijkt 't me logisch dat je ook niet geaccepteerd wordt door de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:24
Verwijderd
ik mog met me hanekam omhoog gewoon in het bejaardetehuis werken, sommige mensen zijn gewoon toleranter dan anderen...Ik heb gehoord dat als je de verkeerde schoenen aan hebt dat je dan de I-dance niet in mag, dat vind ik echt nergens op slaan, zoals al is gezegt, als je je haar een neutrale kleur moet hebben vind ik idd meer bij de arbeidvoorwaarden horen, als ik receptiewerk ga doen mag ook niet met knalroze haar aankomen zetten...bladiebladiebla, kortom, ik vind dat je niet iemand weg moet sturen omdat ie de verkeerde kleren aanheeft, netzoals dat je niet iemand meteen fout moet bestempelen omdat ie niet met de mode meegaat of wat dan ook
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:25
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
beuk schreef:


Als jij er anders uit wil zien, als jij alternatief wilt zijn, als jij je wilt distanciëren van de massa, prima. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen je accepteert en je zult dus ook de gevolgen moeten inzien.

Nederland misschien tolerant in vergelijking met andere landen, maar niet iedereen wordt klakkeloos geaccepteerd.
dat slaat oowk nerges op...

waarom zou je als je alternatief wilt zijn niet geaccepteerd worden? sorry hoor... maar kvind ut echt nerges op slaan
als je 'anders' wilt zijn dan vind ik dat ze dat maar moeten respecteren. BAH...
als die mensen mij niet accepteren wie is hier dan nou aan het discrimineren BAAAAAH
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:30
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
nouky schreef:


dat slaat oowk nerges op...

waarom zou je als je alternatief wilt zijn niet geaccepteerd worden? sorry hoor... maar kvind ut echt nerges op slaan
als je 'anders' wilt zijn dan vind ik dat ze dat maar moeten respecteren. BAH...
als die mensen mij niet accepteren wie is hier dan nou aan het discrimineren BAAAAAH
Er is geen gegronde reden voor, maar het is gewoon zo, punt. Natuurlijk snap ik wel dat iemand met een hanekam ook een gewoon mens is.

Maar je kunt je toch wel voorstellen dat iemand die volledig in het zwart gekleed is, met zwarte makeup, en van die spikes enzo, er wat dreigend uitziet? Zeker voor wat oudere mensen bijvoorbeeld.

Citaat:
konflict schreef:
Maar is dat niet de bedoeling van het hele alternatief zijn? Een verzet tegen onze maatschappij? Dan lijkt 't me logisch dat je ook niet geaccepteerd wordt door de maatschappij.
Logisch is het niet echt, maar het is wel zo.

Als iemand anders wil zijn dan de rest, prima, maar hou er rekening mee dat je ook anders behandeld zult worden.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:


Er is geen gegronde reden voor, maar het is gewoon zo, punt. Natuurlijk snap ik wel dat iemand met een hanekam ook een gewoon mens is.

Maar je kunt je toch wel voorstellen dat iemand die volledig in het zwart gekleed is, met zwarte makeup, en van die spikes enzo, er wat dreigend uitziet? Zeker voor wat oudere mensen bijvoorbeeld.



Logisch is het niet echt, maar het is wel zo.

Als iemand anders wil zijn dan de rest, prima, maar hou er rekening mee dat je ook anders behandeld zult worden.
ik heb n keer gezien da een gast met n grote zwarte hanekam.. vol met piercings enzo.. (zag er dik aggresief uit), n oma die was gevalle overeind hielp en de boodschappe bij mekaar raapte voor die oma.. uiterlijk is ook nie alles.. hoor..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:39
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
SE schreef:
ik heb n keer gezien da een gast met n grote zwarte hanekam.. vol met piercings enzo.. (zag er dik aggresief uit), n oma die was gevalle overeind hielp en de boodschappe bij mekaar raapte voor die oma.. uiterlijk is ook nie alles.. hoor..
Dat hoor je mij toch ook helemaal niet beweren

Ik snap heus wel dat dat normale mensen zijn net als jij en ik.

Ik wil alleen zeggen dat het een illusie is dat Nederland zo tolerant is dat je niet op je uiterlijk beoordeeld wordt, en dat je er goed aan doet daar rekening mee te houden.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 14:47
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
beuk schreef:


Er is geen gegronde reden voor, maar het is gewoon zo, punt. Natuurlijk snap ik wel dat iemand met een hanekam ook een gewoon mens is.

Maar je kunt je toch wel voorstellen dat iemand die volledig in het zwart gekleed is, met zwarte makeup, en van die spikes enzo, er wat dreigend uitziet? Zeker voor wat oudere mensen bijvoorbeeld.

fijn... ik ben zie er dus dreigend uit voor oudere mensen

waarom gaan de meeste mensen toch op uiterluk uit...
bah
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2002, 14:50
Verwijderd
Citaat:
nouky schreef:


fijn... ik ben zie er dus dreigend uit voor oudere mensen

waarom gaan de meeste mensen toch op uiterluk uit...
bah
Omdat dat normaal en menselijk is
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:00
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
nare man schreef:


Omdat dat normaal en menselijk is
Maar niet echt eerlijk. En ik heb toch vaak de ervaring dat mensen waar je werkt er moeilijker over doen dan de klanten. Kijk ik snap het doel wel van bijvoorbeeld "geen sportschoenen in een disco" , maar ik betwijfel of je mensen hun karakter per definitie af kunt lezen aan de kleding die ze dragen. Beetje kromme redenering vind ik het dus om daar op af te gaan. En ja ik vind dat dus discriminerend overkomen, omdat je mensen weert op basis van wat voor gedrag JIJ verwacht dat ze vertonen.
Met werk vind ik het wel wat anders, omdat er representatief uitzien wel iets anders inhoud dan je weigeren om je schoenen. Dit laatste gaat om gedrags-vooroordelen en het eerste gewoon om verzorgd en netjes eruit zien. En er verzorgt uitzien heb ik geen problemen mee, maar gedragd vooroordelen wel.


hopen dat iemand dit nog snapt.
__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:09
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:


*verhaal*

jah... daar heb je gelijk in...

keej... ik snap echt wel dat het er misschien wel een beetje bedreigend uit ziet of zow... maar tog

en ik snap oowk heeeel echt dat je bij het werken bijv. geen spike dingen om mag, of niet te veel piercings en zow...

maar dat je in een disco er niet inmag omdat je sportschoenen, skatersgympen, hanekam, enzzz (aan) hebt vind ik onzin, iedereen is zoals hij is, en ik vind dat we elkaar in onze waarde moeten laten
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:24
Verwijderd
Voor discotheken en andere horecagelegenheden is het heel simpel. Op het moment dat een groot gedeelte van een groep een bepaald gedrag vertoont, en die groep heeft een duidelijke 'dresscode' dan ga je mensen met die stijl weigeren. Zo had je zes, zeven jaar geleden ontzettend veel problemen met gabbers in het uitgaansleven. Die liepen op sportschoenen, dus werden sportschoenen en trainingsbroeken verboden. Daarmee raak je dan misschien wel een paar onschuldige gabbers, maar daar is niet aan te ontkomen. Je kunt als portier bij een disco niet met iedere afzonderlijke klant in discussie gaan om erachter te komen of hij/zij wel 'aardig' is. Het is toch simpel? Als je weet dat je bij een disco geweigerd wordt met sportschoenen, spikes of een trainingsbroek, trek dat dan gewoon niet aan. Doe niet zo moeilijk, het is niet alsof je doodgaat wanneer je een keer géén spikes of make-up kan hebben...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 17:24
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
1x??? als je uit wil gaan moet je dus ff iemand anders zijn dan dat je eigenluk bent...
dat is fijn

neej... je gaat er niet dood aan, maar het café gaat er oowk nie 'dood' aan als er wel mensen met sportschoenen, spikes enzz komen
en mensen met spikes hoeven tog helemaal niet agressief te zijn, kunnen net zow goed mensen met 'aangepaste' kleding agressief zijn, dus het slaat nerges op
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 18:26
Verwijderd
'Als je uitgaat moet je iemand anders zijn dan je eigenlijk bent'. Dat is ook maar relatief. Ik ken genoeg kroegen waar alleen mensen komen met bandshirts, spikes, hanekammen en waar alleen metal gedraaid wordt...het lijkt me dat je als 'alternatief' figuur daar liever heen gaat dan naar een 'normale' disco - waar je geweigerd wordt om je spikes en waar ze alleen kindermuziek à la Lasgo draaien? Daar wíl je toch überhaupt niet naar binnen? Stel dat ze je wel zouden toelaten, dan voel je je toch ook niet op je gemak, tussen de Breezers, de navelpiercings en de strakke topjes?

En verder: natuurlijk geloof ik ook niet dat mensen met spikes agressief zijn. De meeste ruzies komen ook van mensen die op kleding gewoon binnenkomen. Als ze een effectief deurbeleid willen voeren moeten ze Versace-shirtjes met V-hals, gouden kettingen en Turkenslofjes zonder veters weigeren. Maar dat is inhoudelijk, dus dat terzijde. Het gaat er gewoon om dat je toch überhaupt als gothic of als alto niet ergens naar binnen wilt waar je geweigerd wordt? Iedereen is toch het liefste onder z'n eigen mensen, ik ga ook liever naar kroegen waar op donderdagavond collegekaart verplicht is dan naar een disco waar alles komt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:05
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
jah... owkeej... daar heb je gelijk in, ik wil oowk niet naar die disco's waar ze haast alleen maar trance/dance draaien, maar gewoon in een kroeg word je met (skaters)gympen niet binnen gelaten...
maar ik heb oowk vrienden die wel naar die disco's willen, dus dan zou ik me helemaal 'anders' moeten voor doen...?
maar het gaat om het principe...
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2002, 19:17
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Onzin, want ik wil wel gewoon eens ergens anders uit, naar een trance feest of naar gewoon een disco. En dan pas ik me al redelijk aan gewoon . voor de lol en dan nog word ik wel eens geweigerd en ik vind dat gewoon nergens op slaan. Het is niet per definitie zo dat ik als "alto" zijnde maar niet in andere soorten clubs uit mag gaan. Tja... het blijft naar mijn idee een raar deurbeleid.
__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:28
Verwijderd
Ach ik begrijp wel dat portiers/uitsmijters mensen tegen houden die een niet aan de dresscode voldoen... je wil toch een bepaalde groep mensen aanspreken.. als er teveel mensen binnen komen die niet aan die niet aan dat beeld voldoen, blijft de groep waar je je op richt ook weg...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
nouky schreef:


dat slaat oowk nerges op...

waarom zou je als je alternatief wilt zijn niet geaccepteerd worden? sorry hoor... maar kvind ut echt nerges op slaan
als je 'anders' wilt zijn dan vind ik dat ze dat maar moeten respecteren. BAH...
als die mensen mij niet accepteren wie is hier dan nou aan het discrimineren BAAAAAH
Tuurlijk niet JIJ wil anders zijn dus dan MOETEN anderen jou maar respecteren? Ik moet helemaal niks, als jij door mij gerespecteerd wil worden pas je je maar aan...

Ik ben toch niet verplicht jou te accepteren? als het nou iets zou zijn waar je zlef niks aan kan doen.. oke dan accepteer ik je wel maar als je je zo nodig alternatief wil zijn is dat jou probleem..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 22:21
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
als mensen zomaar uitgaan van vooroordelen vind ik dat gewoon dom maar geen discriminatie... en als er een groep altows een kakkersdisco in wil (om het zo maar te zeggen) en dat mannetje aan de deur heeft zowiets van neeeeej jij hebt dit en dat dat kan nie dan ligt het er maar aan waarop hij dat basseert...
als dat gewoon in de regels van die disco staat tja dan is het gewoon zo en dan doe je maar je haar in een staartje ipv omhoog...
als het is omdat die man zelf gewoon een gruwelijke hekel heeft aan punkers dan vind ik dat wel discriminatie..
als het is omdat hij denkt oeeeh dat zijn enge mensen die gaan vast ruzie zoeken dan is ie gewoon dom...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 22:25
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Alex schreef:


Ik moet helemaal niks, als jij door mij gerespecteerd wil worden pas je je maar aan...

een beetje meer open minded denken zou je niet misstaan
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef:
als mensen zomaar uitgaan van vooroordelen vind ik dat gewoon dom maar geen discriminatie... en als er een groep altows een kakkersdisco in wil (om het zo maar te zeggen) en dat mannetje aan de deur heeft zowiets van neeeeej jij hebt dit en dat dat kan nie dan ligt het er maar aan waarop hij dat basseert...
als dat gewoon in de regels van die disco staat tja dan is het gewoon zo en dan doe je maar je haar in een staartje ipv omhoog...
als het is omdat die man zelf gewoon een gruwelijke hekel heeft aan punkers dan vind ik dat wel discriminatie..
als het is omdat hij denkt oeeeh dat zijn enge mensen die gaan vast ruzie zoeken dan is ie gewoon dom...
Meestal staan dat soort dingen wel in de regels van een discotheek... volgens mij moeten de dingen waarop ze mensen kunnen weigeren in de regels staan?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 19:14
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Alex schreef:


Meestal staan dat soort dingen wel in de regels van een discotheek... volgens mij moeten de dingen waarop ze mensen kunnen weigeren in de regels staan?
Dat hoort ook zo.
Ik vind het niet zo heel raar eigenlijk dat er bepaalde dresscode's worden geeist bij uitgaan.
Wat ik wel belachelijk vind is dat als een groepje marokaanen in hilversum de kroeg in wilt, en tegen hun gezegd wordt dat het een besloten feest is, terwijl jij daarna gewoon naar binnen kan.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Neo-gabbers grotendeels neo-nazi's?
oneMen
99 14-04-2012 14:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Verhalen & Gedichten Racisme. [niet de ideale titel maar ok]
Millroy
21 05-06-2004 21:47
Lifestyle Karl Kani...
Upke
88 30-05-2004 22:37
Verhalen & Gedichten Zij en wij (gedicht tegen racisme)
Janicha
11 19-03-2002 19:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans texten !!!!!!!
Basia
3 26-03-2001 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.