Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 08:15
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Uitgegeven: 21 september 2004 08:45

AMSTERDAM - Kamerlid Geert Wilders wil een onmiddellijke immigratiestop voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen reizen. De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen, zo zegt het Kamerlid in Algemeen Dagblad. Wilders stapte onlangs uit de VVD-fractie.

Volgens Wilders zijn de problemen met de integratie zo 'immens en acuut' dat er onmiddellijk ingegrepen moet worden. "Alle aandacht moet worden gericht op de allochtonen die hier al wonen", zegt hij. Allochtonen met een Nederlands paspoort die de taal niet willen leren wil Wilders het land uitzetten. Datzelfde moet ook gelden voor criminele allochtonen en imams die haat zaaien.


Het Kamerlid is verder voorstander van het 'three strikes and you're out' principe: zware criminelen die voor de derde keer veroordeeld worden krijgen automatisch levenslang en verspelen het recht op strafvermindering.

Ik sluit me wel bij zijn idee aan. Momenteel zijn er 1 miljoen allochtonen waarvan het grootste gedeelte Turks of Marokaans is. Doordat over het algemeen de meeste van de Turkse of Marokaanse inwoners van Nederland hun vrouw of man in het land van herkomst zoeken zouden hier uiteraard maatregelen voor moeten worden genomen. Ook het feit dat de meeste delicten door allochtonen worden gepleegd en dat dit tot uitzetting moet leiden vind ik een prima idee!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 08:18
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Wilders heeft een aandachtstekort?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 08:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 09:15 :
Uitgegeven: 21 september 2004 08:45

AMSTERDAM - Kamerlid Geert Wilders wil een onmiddellijke immigratiestop voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen reizen. De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen, zo zegt het Kamerlid in Algemeen Dagblad. Wilders stapte onlangs uit de VVD-fractie.
niet-westers

hypocriet gezeik vind ik altijd dat de common wealth landen de vruchten plukken van de EU in dit soort zaken, maar niet tot de EU behoren
(beetje off-topic)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 08:38
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Misschien kunnen we Wilders koning van Texel maken. Dan kan hij al z'n proefballonetjes uit laten voeren en z'n eigen paradijsje creëren zonder dat hij door de (s)linkse kerk® wordt gehinderd. Paar bordjes met slegs blanke voor de kust en klaar is Kees.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 08:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-09-2004 @ 09:38 :
Misschien kunnen we Wilders koning van Texel maken. Dan kan hij al z'n proefballonetjes uit laten voeren en z'n eigen paradijsje creëren zonder dat hij door de (s)linkse kerk® wordt gehinderd. Paar bordjes met slegs blanke voor de kust en klaar is Kees.
Geef hem dan Limburg of Brabanr. Zijn we daar ook weer af.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:02
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 09:15 :
Uitgegeven: 21 september 2004 08:45

AMSTERDAM - Kamerlid Geert Wilders wil een onmiddellijke immigratiestop voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen reizen. De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen, zo zegt het Kamerlid in Algemeen Dagblad. Wilders stapte onlangs uit de VVD-fractie.
Waanzin maatregel. Geeft wel weer aan dat Wilders geen 'VVD-hart' heeft, maar een 'Nieuwrechts-ziel'. Onmiddelijke immigratiestop is per definitie verkeerd, je moet altijd werken met maatstaven en regels.

Citaat:
Volgens Wilders zijn de problemen met de integratie zo 'immens en acuut' dat er onmiddellijk ingegrepen moet worden.
Het probleem is niet het aantal niet westerse allochtonen, de problematiek is veel complexer. Juist door personen als wilders krijg je zo'n geisoleerde bevolkingsroep met alle randverschijnselen.

Citaat:
"Alle aandacht moet worden gericht op de allochtonen die hier al wonen", zegt hij.
Alle niet, veel aandacht is misschien niet zo erg. Geef dan ook aandacht aan de keerzijde van de situatie, de intolerantie van vele 'medelanders'. Ik zou geen turk in rotterdam willen zijn.....

Citaat:
Allochtonen met een Nederlands paspoort die de taal niet willen leren wil Wilders het land uitzetten.
Lijkt mij niet zo'n goed idee, verblijfsrecht afleiden uit de bereidheid een taal te leren. Probeer een situatie te creeren waarin mensen zich welkom voelen om te intergreren.

Citaat:
Datzelfde moet ook gelden voor criminele allochtonen en imams die haat zaaien.
En een criminele Fries moet in Friesland blijven? Nee, onzin. Ten eerste is het niet meer het probleem van de het land waar de persoon vandaan komt; je kan niet het kaf van het koren scheiden en het kaf retour afzender sturen. Ook mensen die meningen verkondigen die strafrechtelijk niet door de beugel kunnen moet je niet uitzetten, maar vervolgen.

Citaat:
Het Kamerlid is verder voorstander van het 'three strikes and you're out' principe: zware criminelen die voor de derde keer veroordeeld worden krijgen automatisch levenslang en verspelen het recht op strafvermindering.
Is aan de rechters en het lijkt mij niet Wilders vaarwater. Dat er misschien wat meer hogere voorwaardelijke straffen geeist moeten worden is misschien een optie, maar zal uiterst zorgvuldig bekeken moeten worden en niet van die dollemans uitspraken, die niet gericht zijn op het krijgen van je zin, maar op het krijgen van stemmen.....

Citaat:
Ik sluit me wel bij zijn idee aan. Momenteel zijn er 1 miljoen allochtonen waarvan het grootste gedeelte Turks of Marokaans is.
Toen ze WC's schoon mochten maken waren ze meer dan welkom. En dan achteraf huilen? Nee, staan voor je daden, als land zijnde!

Citaat:
Doordat over het algemeen de meeste van de Turkse of Marokaanse inwoners van Nederland hun vrouw of man in het land van herkomst zoeken zouden hier uiteraard maatregelen voor moeten worden genomen.
De meeste? Bron graag....
En zijn dat de meesten, lijkt me niet onoverkomelijk, al moet men wel gekant zijn op schijnhuwelijken.

Citaat:
Ook het feit dat de meeste delicten door allochtonen worden gepleegd en dat dit tot uitzetting moet leiden vind ik een prima idee!
Als je kijkt naar de leefsituatie van die groep mensen en je vergelijkt dat met net zo'n groep nederlanders, is er niet zo'n groot verschil. Weinig perspectief verhoogt automatisch de kans op onwenselijk gedrag. Het perspectief verbeteren zal een heel groot deel schelen. Uitzetten is IMO sowoeso geen optie. Nee, laten we eerst de vinger eens op de gevoelige plek leggen: Grote delen van ons zelf .........
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:38
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
zie metro van vandaag aub. (Voorpagina!) 1 miljoen en ten aanzien van 1990 is dit verdubbeld !!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:40
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Toen ze WC's schoon mochten maken waren ze meer dan welkom. En dan achteraf huilen? Nee, staan voor je daden, als land zijnde!


het waren GASTarbeiders destijds.... met nadruk op gast
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:50
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 10:40 :
Toen ze WC's schoon mochten maken waren ze meer dan welkom. En dan achteraf huilen? Nee, staan voor je daden, als land zijnde!


het waren GASTarbeiders destijds.... met nadruk op gast
Lekker volk zijn we dan
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 10:38 :
zie metro van vandaag aub. (Voorpagina!) 1 miljoen en ten aanzien van 1990 is dit verdubbeld !!
omg, de oosterse horden overspoelen ons!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:53
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 10:38 :
zie metro van vandaag aub. (Voorpagina!) 1 miljoen en ten aanzien van 1990 is dit verdubbeld !!
Zijn moslims andere mensen dan? Wat boeit dat godverdomme nou. Mensend die denken en handelen zoals wilders zijn de werkelijke veroorzakers van de problematiek. De sociale lagere klasse van nederlanders zorgt voor veel problematiek en de sociale lagere klassen van de allochtoon ook. Maar wat is het perspectief van een allochtoon? Als ik als moslim geboren zou zijn in een land als dit en ik zou horen en zien wat er gezegt wordt, dan zou mijn relativeringsvermogen en de-eer-aan-jezelf-houden aardig op de proef gesteld worden!
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 09:15 :
Ik sluit me wel bij zijn idee aan. Momenteel zijn er 1 miljoen allochtonen waarvan het grootste gedeelte Turks of Marokaans is.
als ik de krant hier mag geloven 954.000 en 2/3 is of Turk of Marokaans.

Dat wilders hier iets anders doet dan (zoals voor het gemak maar weer gegeneraliseerd werd) moslims discrimineren mag duidelijk zijn.


hij stelde voor familiemigratie te stoppen, dus wie hier komt werken kan daarna niet langer zijn hele familie hier naar toe halen. (en zal dus na het hebben van een baan eerder teruggaan)


iets wat op zich niet slecht klinkt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 21-09-2004 @ 10:53 :
Mensend die denken en handelen zoals wilders zijn de werkelijke veroorzakers van de problematiek.
aha, dus iedereen moet volgens jou zijn bek houden terwijl de probelemen zich opstapelen?

het tijdperk van politieke correctheid ten koste van efficient bestuur was dacht ik toch echt voorbij.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:11
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2004 @ 11:08 :
Dat wilders hier iets anders doet dan (zoals voor het gemak maar weer gegeneraliseerd werd) moslims discrimineren mag duidelijk zijn.

Dicrimineren is het sowieso, alleen kan je het positief of negatief vinden...........
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:16
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2004 @ 11:10 :
aha, dus iedereen moet volgens jou zijn bek houden terwijl de probelemen zich opstapelen?

het tijdperk van politieke correctheid ten koste van efficient bestuur was dacht ik toch echt voorbij.
Nee, het probleem moet bij de kern aangepakt worden.
Ter verduidelijking:

Criminele bejaarden: zijn er nihil
Criminelen lagere soc. klasse, autochtoon: zeer zeker
Criminelen lagere soc. klasse, allochtoon : zeer zeker
Criminalitiet hogere klasses, allochtoon/autochtoon: beduidend lager dan bij de sociaal lagere klasse.

De klasse waarin iemand verkeerd en ook de toekomstperspectief daarbij zijn de veroorzakers van de problematiek en niet de etnische afkomst. Men moet zorgen voor betere kansen, goedkoper onderwijs. Men moet verpaipering tegen gaan, de wijken in gaan en in contact komen met mensen. De eerste stap naar intergratie is de ruimte laten om te intergreren. Ben jij ooit op een AZC geweest? Heb jij je ooit ingezet voor gebroedelijk naast elkaar leven? Of kijk jij naar aantallen en concludeer jij daar uit? Ongeacht afkomst/geloof/klasse of wat dan ook moeten er kansen zijn. Zolang men zelf de mensen in een vergetel hoekje gaat drukken, ja dan, dan moet je achteraf niet huilen
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 21-09-2004 @ 11:16 :
Ben jij ooit op een AZC geweest?
ja, om mijn gestolen fiets terug te halen....


wat jij voortstelt zou na een jaartje of 10-20 ook kunnen werken, Wilders stelt hetzelfde voor, met de toevoeging in de komende jaren niet nog meer 'probelemen' te importeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2004 @ 11:36 :
ja, om mijn gestolen fiets terug te halen....


wat jij voortstelt zou na een jaartje of 10-20 ook kunnen werken, Wilders stelt hetzelfde voor, met de toevoeging in de komende jaren niet nog meer 'probelemen' te importeren.
Er zijn te weinig leraren,laten we de komende twintig jaar geen nieuwe leerlingen toelaten op school.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:45
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2004 @ 11:36 :
ja, om mijn gestolen fiets terug te halen....
:FUCKYOU:

Citaat:
wat jij voortstelt zou na een jaartje of 10-20 ook kunnen werken, Wilders stelt hetzelfde voor, met de toevoeging in de komende jaren niet nog meer 'probelemen' te importeren.
Het probleem is er al, dus dat importeer je niet. Verder komen er al niet veel migranten meer bij; zou je eerder een voorplantingsverbod voor allochtonen, moslims of niet westerse allochtonen in moeten stellen. Jaja, het gaat weer lekker

En ga eens na een azc om je oude fiets te brengen, of ze helpen een band te plakken. Ja, dat kan ook.....
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2004, 10:46
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-09-2004 @ 11:42 :
Er zijn te weinig leraren,laten we de komende twintig jaar geen nieuwe leerlingen toelaten op school.
Of ze tijdelijk invriezen en dadelijk er weer leven in pompen
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:52
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2004 @ 11:08 :
als ik de krant hier mag geloven 954.000 en 2/3 is of Turk of Marokaans.

Dat wilders hier iets anders doet dan (zoals voor het gemak maar weer gegeneraliseerd werd) moslims discrimineren mag duidelijk zijn.


hij stelde voor familiemigratie te stoppen, dus wie hier komt werken kan daarna niet langer zijn hele familie hier naar toe halen. (en zal dus na het hebben van een baan eerder teruggaan)


iets wat op zich niet slecht klinkt.
Ja idd, maar men zou ook 'het halen van een bruid of bruidegom' aan banden moeten leggen. Anders word het 'dweilen met de kraan open'.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:04
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 11:52 :
Ja idd, maar men zou ook 'het halen van een bruid of bruidegom' aan banden moeten leggen. Anders word het 'dweilen met de kraan open'.
Mocht jij ooit verliefd worden op iemand uit noordelijk nederland; helaas, dordrecht is al vol genoeg. Je kan wel mailen
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:04
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2004 @ 11:08 :
Dat wilders hier iets anders doet dan (zoals voor het gemak maar weer gegeneraliseerd werd) moslims discrimineren mag duidelijk zijn.
Ja, dat alleen niet-westerse allochtonen hun familieleden niet mogen laten overkomen of uitgezet kunnen worden zelfs al hebben ze een Nederlands paspoort is in het geheel niet discriminatoir.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:05
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Ik ben het wel met Wilders eens. Een immigratiestop geeft de overheid de mogelijkheid om zich te concentreren op de integratie van allochtonen die zich al in ons land bevinden. Immers, hoe kan je schoon schip maken, wanneer je een voortdurende aanwas krijgt van nieuwe mensen die moeten integreren?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:13
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
PGWR schreef op 21-09-2004 @ 12:05 :
Ik ben het wel met Wilders eens. Een immigratiestop geeft de overheid de mogelijkheid om zich te concentreren op de integratie van allochtonen die zich al in ons land bevinden. Immers, hoe kan je schoon schip maken, wanneer je een voortdurende aanwas krijgt van nieuwe mensen die moeten integreren?
Door eens naar onszelf te kijken. En die voortdurende aanwas valt wel mee, de gevolgen van balk2 zijn al duidelijk waar te nemen
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:39
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 21-09-2004 @ 12:13 :
Door eens naar onszelf te kijken. En die voortdurende aanwas valt wel mee, de gevolgen van balk2 zijn al duidelijk waar te nemen
Ironisch genoeg is dat voor een groot deel te danken aan de Cohen's Vreemdelingenwet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 12:10
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 21-09-2004 @ 09:15 :
Uitgegeven: 21 september 2004 08:45

AMSTERDAM - Kamerlid Geert Wilders wil een onmiddellijke immigratiestop voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen reizen. De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen, zo zegt het Kamerlid in Algemeen Dagblad. Wilders stapte onlangs uit de VVD-fractie.


Tegen: Het zou voor alle allochtonen moeten gelden of voor niemand.

Citaat:


Volgens Wilders zijn de problemen met de integratie zo 'immens en acuut' dat er onmiddellijk ingegrepen moet worden. "Alle aandacht moet worden gericht op de allochtonen die hier al wonen", zegt hij. Allochtonen met een Nederlands paspoort die de taal niet willen leren wil Wilders het land uitzetten. Datzelfde moet ook gelden voor criminele allochtonen en imams die haat zaaien.


Tegen: Als die zogenaamde criminele allochtonen en imams hier geboren zijn, dan worden ze hier maar aangepakt.

Citaat:
Het Kamerlid is verder voorstander van het 'three strikes and you're out' principe: zware criminelen die voor de derde keer veroordeeld worden krijgen automatisch levenslang en verspelen het recht op strafvermindering.


Voor: hier heb ik in principe niks op tegen, al is het misschien wat drastisch. En ik mag aannemen dat dit voor ZWARE criminelen telt en niet voor ZWARTE criminelen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:25
Verwijderd
Wilders wil alle xenofobe randdebielen achter zich krijgen, en past daarvoor dezelfde tactiek toe als (on)Fortuyn. Helaas werkt dit vaak.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:26
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-09-2004 @ 13:25 :
Wilders wil alle xenofobe randdebielen achter zich krijgen, en past daarvoor dezelfde tactiek toe als (on)Fortuyn. Helaas werkt dit vaak.
true
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:46
Verwijderd
Een complete stop gaat me te ver, een beperking van de instroom van met name analfabete of algemeen laag opgeleide importbruiden klinkt me wel goed in de oren.

Verder is het natuurlijk onzin om te zeggen dat Nederland een 'immens en acuut' probleem heeft. Ik kom regelmatig in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam en heb nog niet voor mijn leven hoeven vrezen, terwijl ik echt niet alleen in het centrum kom.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:59
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
maar feiten blijven feiten nare man

http://www.aboujahjah.nl/criminaliteit.htm

__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:01
Verwijderd
Kun je even kort samenvatten wat daarvan de relevantie is?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:07
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 21-09-2004 @ 13:10 :


Tegen: Het zou voor alle allochtonen moeten gelden of voor niemand.


waarom ?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:08
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 14:46 :


Verder is het natuurlijk onzin om te zeggen dat Nederland een 'immens en acuut' probleem heeft. Ik kom regelmatig in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam en heb nog niet voor mijn leven hoeven vrezen, terwijl ik echt niet alleen in het centrum kom.
ik zie het verband niet
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 21-09-2004 @ 15:08 :
ik zie het verband niet
Bij een 'acuut en immens' probleem denk ik eerder aan een natuurramp zoals een overstroming of een grote aardbeving. Niet aan het feit dat in sommige wijken in de grote steden veel allochtonen wonen. Dat is niet 'acuut' en 'immens' is daar ook teveel eer voor. Net als de uitspraak dat Nederland 'onleefbaar' zou zijn. Ook al zulke loze dramatiek.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:41
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 14:46 :
Een complete stop gaat me te ver, een beperking van de instroom van met name analfabete of algemeen laag opgeleide importbruiden klinkt me wel goed in de oren.

Lijkt mij geen wenselijke criterium.....
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:08
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
*Pakt zijn aardrijkskundeboek* (malmberg)

Verhouding vluchtelingen op de totale bevolking:

Jordanië: 1 op 3
Armenië: 1 op 12
Ivoorkust: 1 op 49
Slovenië: 1 op 69
Nederland: 1 op 282

(Eerste oplage van het boek: 2003)

Oooh god, wat hebben wij een immens probleem. Nederland heeft wel zooo veel last van allochtonen!

Naja goed, het idee om de immigratie stroom stop te zetten vind ik absurd! hoe kun je in godsnaam zoiets bedenken? Alsof nederland vol zit! je kunt het misschien beperken, misschien niet. Een ding is zeker, stopzetten is iets waar de niet nadenkende nederlander voor valt, zoals al eerder gezegd.

De bruid(egom) Uit het land van herkomst halen, mag van mij verboden worden. Als de cijfers verder terug in dit topic kloppen, zijn er zon miljoen allochtonen hier, daar kunnen ze er ook wel eentje uit zoeken!
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2004, 15:20
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 21-09-2004 @ 16:08 :
*Pakt zijn aardrijkskundeboek* (malmberg)

Verhouding vluchtelingen op de totale bevolking:

Jordanië: 1 op 3
Armenië: 1 op 12
Ivoorkust: 1 op 49
Slovenië: 1 op 69
Nederland: 1 op 282

(Eerste oplage van het boek: 2003)

Oooh god, wat hebben wij een immens probleem. Nederland heeft wel zooo veel last van allochtonen!

Naja goed, het idee om de immigratie stroom stop te zetten vind ik absurd! hoe kun je in godsnaam zoiets bedenken? Alsof nederland vol zit! je kunt het misschien beperken, misschien niet. Een ding is zeker, stopzetten is iets waar de niet nadenkende nederlander voor valt, zoals al eerder gezegd.

De bruid(egom) Uit het land van herkomst halen, mag van mij verboden worden. Als de cijfers verder terug in dit topic kloppen, zijn er zon miljoen allochtonen hier, daar kunnen ze er ook wel eentje uit zoeken!
Nou vergelijk je vluchtelingen met allochtonen die hier leven.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:32
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 21-09-2004 @ 16:08 :
*Pakt zijn aardrijkskundeboek* (malmberg)

Verhouding vluchtelingen op de totale bevolking:

Jordanië: 1 op 3
Armenië: 1 op 12
Ivoorkust: 1 op 49
Slovenië: 1 op 69
Nederland: 1 op 282

(Eerste oplage van het boek: 2003)

Oooh god, wat hebben wij een immens probleem. Nederland heeft wel zooo veel last van allochtonen!

Naja goed, het idee om de immigratie stroom stop te zetten vind ik absurd! hoe kun je in godsnaam zoiets bedenken? Alsof nederland vol zit! je kunt het misschien beperken, misschien niet. Een ding is zeker, stopzetten is iets waar de niet nadenkende nederlander voor valt, zoals al eerder gezegd.
arguemnten ?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:34
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 15:10 :
Bij een 'acuut en immens' probleem denk ik eerder aan een natuurramp zoals een overstroming of een grote aardbeving. Niet aan het feit dat in sommige wijken in de grote steden veel allochtonen wonen. Dat is niet 'acuut' en 'immens' is daar ook teveel eer voor. Net als de uitspraak dat Nederland 'onleefbaar' zou zijn. Ook al zulke loze dramatiek.
maar het probleem kan wel zeer groot zijn zonder dat jij nou toevallig niet beroofd bent
daar doelde ik meer op
in dit soort gevallen kun je dan vaak beter vertrouwen op cijfers dan je eigen ervaringen
ik deel jou defenitie van immens en en acuut overigens niet
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:36
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 21-09-2004 @ 16:08 :

De bruid(egom) Uit het land van herkomst halen, mag van mij verboden worden. Als de cijfers verder terug in dit topic kloppen, zijn er zon miljoen allochtonen hier, daar kunnen ze er ook wel eentje uit zoeken!


Asociaal. Helemaal om zo te redeneren. Leve de intergratie
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:36
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 21-09-2004 @ 16:20 :
Nou vergelijk je vluchtelingen met allochtonen die hier leven.
true
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:38
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 21-09-2004 @ 15:41 :
Lijkt mij geen wenselijke criterium.....
wat voor criterium wou je dan ?
om minder problemen te veroorzaken is het uist een zeer goed criterium
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:39
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 21-09-2004 @ 16:34 :
in dit soort gevallen kun je dan vaak beter vertrouwen op cijfers dan je eigen ervaringen
ik deel jou defenitie van immens en en acuut overigens niet
Je moet oorzaken en gevolg onder de loep nemen. Cijfers wijzen aan waar er problematiek is, maar zeggen niet veel over de oplossing of oorzaak. En wat is jouw definitie van immens en acuut dan? (die van die nare kerel volg ik dunkt me wel......)
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:43
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 21-09-2004 @ 16:38 :
wat voor criterium wou je dan ?
om minder problemen te veroorzaken is het uist een zeer goed criterium
In ieder geval of er geen sprake is van schijnhuwelijk. Verder valt te denken aan regelgeving mbt de zelfredzaamheid voor een x-periode. Verder zorgen dat er voor dat soort gevallen goede faciliteiten beschikbaar zijn voor de nieuwkomers. Dat wil zeggen niet alleen ons taaltje opdringen, maar ook proberen ze actief te betrekken in de maatschappij. Ook moeten er opleidingsmogelijkheden zijn. Als je huwelijken toestaat, moet je niet gaan kijken of de bruid/bruidegom nou al dan niet een paar letters op papier krijgen.
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:45
Rockermike
Rockermike is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-09-2004 @ 09:38 :
Misschien kunnen we Wilders koning van Texel maken. Dan kan hij al z'n proefballonetjes uit laten voeren en z'n eigen paradijsje creëren zonder dat hij door de (s)linkse kerk® wordt gehinderd. Paar bordjes met slegs blanke voor de kust en klaar is Kees.
No way, ik woon op Texel. Ik hoef die halve gare niet in de buurt, hij mag oprotten met z'n 'korte termijn ideetjes die geen toekomst bieden'

Nederland heeft immigratie nodig omdat we anders over een deccenia hele erge vergrijzing hebben
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:46
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Rockermike schreef op 21-09-2004 @ 16:45 :

Nederland heeft immigratie nodig omdat we anders over een deccenia hele erge vergrijzing hebben
dat is dus de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:53
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 21-09-2004 @ 16:46 :
dat is dus de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb
Niet helemaal. Als je de verzorgingsstaat (huidige peil) kwalitatief hoog wilt houden, dan is immigratie wenselijk. Het wordt ander onbetaalbaar.
Overigens is Nederland altijd een immigratieland geweest, dus ach, het loopt vast wel vlot.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:53
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 21-09-2004 @ 16:46 :
dat is dus de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb
Valt mee. Weinig autochtonen die zich wensen in te zetten voor ouderen, of laat ik zeggen te weinig. Er zit toch een potentieel in de allochtonen die wij hier onbenut laten. En dat gaat verder dan ouderen verzorgen (niets ten nadele daarvan!). Laten we creatief en respectvol omgaan met de medemensjes en alles gaat harstikke bon.
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-09-2004 @ 16:53 :
Niet helemaal. Als je de verzorgingsstaat (huidige peil) kwalitatief hoog wilt houden, dan is immigratie wenselijk. Het wordt ander onbetaalbaar.
Dat is natuurlijk een kortetermijnoplossing. Het probleem wordt alleen verschoven.
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 21-09-2004 @ 16:53 :
Valt mee. Weinig autochtonen die zich wensen in te zetten voor ouderen, of laat ik zeggen te weinig. Er zit toch een potentieel in de allochtonen die wij hier onbenut laten. En dat gaat verder dan ouderen verzorgen (niets ten nadele daarvan!). Laten we creatief en respectvol omgaan met de medemensjes en alles gaat harstikke bon.
Cijfers, cijfers.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:08
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-09-2004 @ 17:05 :
Dat is natuurlijk een kortetermijnoplossing. Het probleem wordt alleen verschoven.

Vandaar de ingrijpende hervormingen van het Kabinet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV-lid Brinkman gewelddadig tegen barman
Elle
256 20-11-2009 22:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting
T_ID
454 31-05-2009 23:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap America as the last man standing
Love & Peace
188 03-11-2008 12:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 18-09-2006 07:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten
Levitating Nun
167 31-10-2005 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.