Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2020, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Collega's die privéshit op de werkgroepsapp flikkeren en dan reageert iedereen binnen no time. Ben ik nu de enige die dat soort shit niet veelt?
Dat was de reden waarom ik me echt enorm heb afgezet tegen een groepsapp op mijn vorige werk. Daar werd allemaal nutteloze shit in gedeeld en dat was echt elke dag. Daar zijn op een gegeven moment een aantal collega's uitgestapt (inclusief ondergetekende) maar wij "misten" dus ook de oproepen die er kwamen als het aankwam op zieken en diensten opvullen. En ik heb dus echt geweigerd om opnieuw in zo'n groep te gaan, al helemaal toen het min of meer verplicht werd. Toen ik aangaf dat ik dan graag een werktelefoon wilde óf de tijd die ik daar in stak betaald wilde krijgen, was dat belachelijk. En ik heb dat toen heel ver doorgetrokken en ben daar heel zwart/wit in geweest, omdat mijn collega's echt zwakzinnig waren (gehandicapten die in de gehandicaptenzorg werkte, ik geloof dat Daniel die mening ook over mij had!) en grijs niet snapte. Werd me niet in dank afgenomen.

Mijn huidige team is een stuk professioneler
Advertentie
Oud 14-05-2020, 18:16
Verwijderd
Ik wil ook niet in familiegroepsapps enzo, heb wel meerder groepsapps, maar die staan standaard op mute en ik kijk er zelden in, behalve als iemand me lachend op belt en zegt dat ik even in de groepapp moeten kijken, omdat er bullshit gedeeld wordt hehe.

Maar dit is ook in een groepsapp van een groep die heel hecht is, het is werk, geen privé, blijkbaar vinden zij dat normaal, maar ik vind dat niet. Maar ik wil ook niet de hele tijd over mezelf lullen en te privé worden, want dan is het gejank om mijn zakelijkheid en neutraalheid des te harder. En IRL praten ze ook zoveel en zo hard en ik trek dat ook slecht eigenlijk.
Oud 14-05-2020, 18:41
Verwijderd
Ik heb een groepie met m'n broertje en z'n vrouw. En eentje met m'n pa en m'n broertje over treinen en motorgerelateerde dingen. Ik geloof dat er ergens een app voor een van de kleintjes nog bestaat.
Oud 14-05-2020, 20:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb heel veel groepsapps maar bijna allemaal gemute. Op werk hebben we een sociale en een werkapp. De sociale is gemute. De werkapp is verplicht nu er mensen thuis werken maar dat vind ik ook wel prima voor nu.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-05-2020, 21:04
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik snap het ook wel als ze dicht (willen) blijven, maar dat dat aan de hand van foto's bepaald wordt vind ik wel een beetje gek Kwestie van subjectieve foto's maken die lekker laten zien wat jij wil en dan kun je open gaan (of dicht blijven, afhankelijk van wat je wil!). Dat vind ik een beetje gek.
Ik denk dat de baas er gewoon vertrouwen in heeft dat de managers eerlijke foto's delen. En het was ook op het tijdstip dat het normaal spits is op het station. Als je dan foto's kan maken van een lege hal en stationsplein zegt dat wel genoeg. Maar goed, we gaan er nu maar vanuit dat we in juni weer opengaan.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 15-05-2020, 09:07
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Op mijn vorige werk hadden we een hele strakke groepsapp waarin in principe alleen de manager en teamleaders in mochten. Een enkele vraag voor algemeen goed was mogelijk, de rest allemaal via 1 op 1 gesprekken. Als je je niet aan die regels hield werd je hier meteen op aangesproken. Dat ging best goed.

Op mijn huidige werk is de groepsapp vrij amicaal, wat ik prima vind, want zo is de sfeer op mijn werk ook. Er worden ook geen afspraken in gedeeld oid, dat gaat allemaal via mail of 1 op 1.

In het algemeen heb ik groepsappen altijd op mute, maar eigenlijks staat mijn telefoon sowieso op stil en ook geen trilfunctie, dus maakt dat niet meer uit
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 15-05-2020, 20:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wat een kutweek met een glorieus einde.

Wanneer ik hier ooit een leerzaam boek over schrijf noem ik het .
‘Zoefs powermoefs’


Spoiler
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!

Laatst gewijzigd op 15-05-2020 om 20:43.
Oud 15-05-2020, 20:11
Verwijderd
Oud 15-05-2020, 20:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
In het algemeen heb ik groepsappen altijd op mute, maar eigenlijks staat mijn telefoon sowieso op stil en ook geen trilfunctie, dus maakt dat niet meer uit
Ja same. Ik heb 3 werk-apps en daar gebeurt niet zo veel in. 1 is voor alle (assistent)managers in Nederland, 1 is voor het station en 1 is voor mijn medewerkers. Dat zijn er op het moment maar 3, maar het is makkelijk hun zo allemaal tegelijk op de hoogte te houden.
Hiervoor was er ook een aparte app voor de manager en assistenten van Leiden en Rotterdam, maar dat was voornamelijk shitposten en domme gifjes.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 20-05-2020, 10:26
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik deed een coaching traject en had vandaag mijn eindgesprek. De coach had geadviseerd om mijn opleider hierbij uit te nodigen,dat vond ik best wel spannend want hoewel ze 't anders probeer te regelen word je in 't ziekenhuis met name op je kennis en vaardigheden getoetst en niet op je soft skills. Dus jezelf openstellen aan collega's is een dingetje zeg maar.
Hij was helemaal verrast en voelde zich ontzettend vereerd. En het was daadwerkelijk een nuttige toevoeging aan het eindgesprek.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 20-05-2020, 10:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wat fijn joh en goed bezig
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 20-05-2020, 10:54
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
oooh waarom vragen ze lately steeds of ik "even" en screenshot van een video kan sturen in print resolutie.. Dat gaat dus niet moppies.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 20-05-2020, 14:36
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Wat fijn joh en goed bezig
Jaaa ik word nog eens een eindbaas
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 20-05-2020, 16:43
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Lekker bezig, Meem.

Ik heb te horen gekregen dat m'n winkel 2 juni weer opengaat. Komende dinsdag gaan ze een plastic scherm installeren en daar moet ik bij zijn. Ben benieuwd hoe de winkel er bij staat na 2 maanden. Er stonden nog dozen met etenswaar, dus hoop dat er niet te veel muizen aan hebben geknabbeld.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-05-2020, 11:37
Struilhuik
Struilhuik is offline
Vraag van één of andere hoge "IT-manager" (aren't we all?) van klant: "Zeg ehm, hoe komen jullie eigenlijk op ons bedrijfsnetwerk?" Er is zoveel mis met deze vraag, geen idee waar te beginnen.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 22-05-2020, 15:55
Verwijderd
Ach, 't kan altijd een Windows 2003 server farm zijn met publieke IP-adressen. Je weet het niet!
Oud 23-05-2020, 18:08
Verwijderd
Ik zit op kantoor en er is tijd um ruimte om.nuttig bezig te zijn maar ik kan me er ZO NIET toe zetten.
Oud 23-05-2020, 18:11
Verwijderd
Je kan ook gewoon kijken hoe het oude klasgenoten vergaat op Facebook
Oud 23-05-2020, 18:11
Verwijderd
Een collega of cliënt zoeken en daar alle Pixel-foto's en filmpjes aan laten zien.
Oud 23-05-2020, 18:27
Verwijderd
Cliënten zal Pixel aan hun bips oxideren en ik werk met een hele drukke collega en een waarvan ik weet dat ze niets met dieren heeft.
Oud 23-05-2020, 18:35
Verwijderd
STOMME MENSEN DUS
Oud 27-05-2020, 10:23
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Hmm ze vragen op mijn werk of ik weer kom werken. Maar dat betekent dat ik minstens de trein moet nemen. Ik zie dat eigenlijk niet zo zitten omdat de enige waar ik eigenlijk veel mee overleg op een heel andere locatie zit en het dus niet "nuttig" is als ik op mijn vaste locatie ga zitten. Het is natuurlijk wel gezellig en goed voor het groepsgevoel.

Maar een collega stelt nu ook meteen voor om "in ieder geval" 2 bepaalde dagen te komen, zodat iedereen elkaar weer even ziet. Even bedenken wat ik hier mee ga doen..
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 27-05-2020, 10:49
Verwijderd
Ik heb heel resoluut nee gezegd op al dat soort verzoeken. Trouwens, met de auto zou ik het ook niet doen.
Oud 27-05-2020, 10:50
Verwijderd
Max 2 dagen in de week gaat ons nieuwe normaal worden post-corona
Oud 27-05-2020, 11:00
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Max 2 dagen in de week gaat ons nieuwe normaal worden post-corona
Ik werk normaal maar 1 keer in de week op kantoor, dus ben benieuwd wat mijn nieuwe normaal gaat worden
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 27-05-2020, 11:15
Verwijderd
Nou, onze organisatie was "euh, hoezo wil je één dag in de week thuiswerken" afgelopen januari eah. Ik ben een van de weinigen die zichzelf een uitzonderingspositie heeft gegeven.
Oud 27-05-2020, 11:24
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Nou, onze organisatie was "euh, hoezo wil je één dag in de week thuiswerken" afgelopen januari eah. Ik ben een van de weinigen die zichzelf een uitzonderingspositie heeft gegeven.
Wat is de uitzondering dan?

Iedereen werkt eigenlijk op kantoor bij ons, alleen ik werk dus maar 1 dag in de week op kantoor. Maar na deze crisis gaan er meer mensen één of meer dagen in de week thuis werken.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 27-05-2020, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Wat is de uitzondering dan?
Ik kwam pre-corona ook alleen opdagen als het of ik zin heeft/heb. De afwezigheid van een teamleider en het leveren van kwalitatief werk heeft ervoor gezorgd dat niemand daar ooit echt moeilijk over heeft gedaan.
Oud 27-05-2020, 13:08
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ah ja. Ja dat is ook een beetje mijn insteek. Ik kom 1 keer in de week, of vaker op afspraak als dat nodig/handig/leuk is.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 27-05-2020, 13:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zelfs ik wil met mijn vak het thuiswerken er wel in houden voor projecten of reïntegreren.

Ik heb gisteren met mijn teamleider gepraat over wat het met mij deed dat hij me eerst op zondag appte dat ik maar niet moest komen werken omdat het niet veilig zou zijn en dat het later van de directie toch moest. Ik voel me nu wel weer op mijn gemak op het werk maar dat heeft wel even geduurd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-05-2020, 13:34
Verwijderd
Ugh, servicedesk weer in de bocht.
deadlock in 2017: Euh, beter stop je ff met het vermelden van BSNs in incidenten. Mochten we dat ding nodig hebben dan kijk ik wel ff in de administratie met kopieën van IDs.
servicedesk in 2017: Mwoah.
deadlock in 2018: Euh, trouwens, die BSNs in calls eah?
servicedesk in 2018: Ja maar is handig.
deadlock in 2019: Hey, juridische zaken; men blijft bijzondere persoonsgegevens in calls stoppen en nu ook wachtwoorden van users terwijl ik die nooit nodig heb; ik kan ze tenslotte uitlezen
juridische zaken: SORRY WAT??????
juridische zaken in 2019: Stagiaire; jij mag alle Topdesk calls afgaan en zoeken op BSNs en wachtwoorden en die verwijderen.
deadlock in 2020: Hoi scholen; bedankt voor je aanvraag voor leerlingaccounts voor volgend schooljaar. Je aanvraag is uitgevoerd. Aan de ticket zit een excelsheet met de INITIËLE (willekeurig gegenereerde) wachtwoorden voor je 8000 nieuwe kinderen
servicedesk in 2020: Euh, we hebben alle Excelsheets verwijderd bij alle meldingen want daar staan wachtwoorden in en dat mag niet.


Ik denk dat ik het bijltje er maar bij neergooi voor vandaag voordat er gewonden vallen
Oud 27-05-2020, 21:58
Verwijderd
Lol
Oud 27-05-2020, 22:00
Verwijderd
Godskolere ik ben er zo klaar mee, vanalles wordt er nog even op mijn bordje geflikkerd.

Pietje snapt het niet, kun je het nog een keer doen? Klaasje kan het wel doen.

Klaasje begint.

Dametje leest.

Moet ff wat harder ik zal er eens naar kijken straks...

Dametjes beseft dat Pietje nog nooit iets management/juridisch heeft aangenomen.

Dametje klikt dit keer...

Op het kruisje.

Oud 28-05-2020, 20:40
Verwijderd
Ik ga denk ik influencer worden.
Oud 28-05-2020, 21:30
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Als je maar geen Fabiola-influencer wordt
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 28-05-2020, 21:54
Verwijderd
Pixel-influencer wordt ze.
Oud 29-05-2020, 17:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
De vorige manager (oud collega waar ik nog goed bevriend mee ben) stuurt me een heads up: 'Yo, wij mogen nog niet open, want het moederbedrijf heeft een regel om iedereen veilig te houden. Iets over gehoord? Vraag effe aan de bossbitch.'
Bossbitch reageert, met mijn naam verkeerd gespeld en 'ja maar wij werken op het station, dus dat is anders'. Oh okee, dan zijn we ineens geen onderdeel meer van het bedrijf?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 29-05-2020, 17:52
Verwijderd
Nou in principe niet als je franchisenemer bent nee.
Oud 29-05-2020, 17:53
Verwijderd
Kan d'r moeilijk wat anders van maken...
Oud 29-05-2020, 19:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nou in principe niet als je franchisenemer bent nee.
Maar dat zijn we niet. NS heeft niks meer met (de meeste) horeca te maken.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 29-05-2020, 19:23
Verwijderd
Nee, ze sturen alleen nog rekeningen. Maar dat betekent niet dat er niet meer gefranchised wordt eah. Alle broodzaken zijn bijvoorbeeld naar HMS Host gegaan en zo zijn er nog wel meer formules die in z'n geheel verkocht zijn aan franchisenemers.
Oud 31-05-2020, 10:49
Verwijderd
Ik kan normaal gesproken wel prima omgaan met de incompetentie van collega's, maar ik wil ze vandaag echt allemaal met hun hoofden tegen elkaar aan slaan. Godverdome.
Oud 09-06-2020, 12:54
Verwijderd
Ik voer al maanden een gevecht over wie ons DNS-beheer gaat doen, een externe partner die ook de netwerkinfra doet of wij en ik weiger het dus over te dragen want ik vind het te cruciaal en niemand kan me vertellen waarom ik het wél moet overdragen alleen dat het moet.
En het is een interne strijd. Techneuten zeggen collectief; niet outsourcen tenzij je het beheer van overige dingen ook extern legt (zijn we ook geen fan van want het zijn prutsers), niet techneuten ICTers blijven roepen dat het wel moet.
Oud 09-06-2020, 18:45
Verwijderd
Ik ben vanaf nu voor 50% ziek vanwege toenemende migraine. Best een ding want ik wil niet ziek zijn maar de teamleider is heel tof n denkt fijn mee en is echt tof. Ik word heel blij van haar als teamleider.
Oud 09-06-2020, 19:50
Verwijderd
Gebruik je migranten/triptanen?
Oud 09-06-2020, 20:55
Verwijderd
Nee. Eerder had ik maar eens in het half jaar migraine en nu vrijwel wekelijks - of in ieder geval hoofdpijn die omslaat naar migraine als ik niet op let. Maar slapen baat goed en vooralsnog is alles op deze manier te ondervangen. Volgens de verloskundige is er ook weinig tot geen medicatie die ik wel mag. En zolang het met slapen op te lossen is, is het nog wel te doen.
Oud 09-06-2020, 21:31
Verwijderd
Mja. Ik bedenk me nu ook opeens dat het volgens mij niet aangeraden wordt tijdens zwangerschap en dat het ook weleens een aan je zwangerschap gerelateerde oorzaak kan hebben.
Oud 09-06-2020, 22:16
Verwijderd
Hormonen waarschijnlijk wel, ja. En rustiger aan doen is ook gewoon wel goed, dus voor nu is het prima. Goed voor mezelf zorgen is makkelijker zo. Dus laat ik het zo en als het na mijn zwangerschap niet zakt, ga ik e dan wel mee aan de slag
Oud 09-06-2020, 22:23
Verwijderd
Oud 11-06-2020, 16:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is echt kneiterdruk op het werk en dat wordt voorlopig niet minder. We doen iets van 500 covid antistoftesten per week en op de moleculaire diagnostiek doen ze 1000 ggd covidtesten per dag. We gaan de komende vier weken waarschijnlijk ook het weekend werken om ze daar te ondersteunen want ze werken daar van zes uur 's ochtends tot elf uur 's avonds en ze draaien een beetje door.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.