Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 08:39
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Hallo, ik heb een vraagje.

Ik ben nu 19 jaar en ik heb het gevoel dat ik eigenlijk iets te zwaar ben. Het zal niet veel zijn maar ik zou die overtollige kilootjes eigenlijk wel kwijt willen.

Ik ben 1,64 en weeg 70 kilo. Ik ben dus ongeveer 4 tot 5 kilo te zwaar.

Nu heb ik gegeken of ik te veel eet maar volgens de caloriecheck van het voedings centrum eet ik te weinig calorieën.
Ik zal hieronder even laten zien wat ik ongeveer eet op een dag. Mischien dat iemand tips heeft.

Ontbijt.
1 kop thee
1 boterham met hagelslag.

Lunch
3 Boterhammen met vlees waren en/of smeerkaas
1 stuk fruit
1 pakje dubbelfris

Avond eten
2 opscheplepels groente
2 opscheplepels aardappels met juz
1 stuk vlees
2 lepels sla met van alles en nog wat erdoor

Tussendoor,
een eierkoek
heel veel thee
cup a soup met crackers.
en in het weekend een zakje chips (van die kleine zakjes van crocky ofzo)

Alvast bedankt
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 08:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
met 1500 cal en sporten kun je goed afvallen, nu is dat voor jou niet heel snel nodig.

Door meerdere maaltijden te eten, gaat je stofwisseling omhoog waardoor je meer kunt eten en toch kunt afvallen...

Bv:

ontbijt:
2 boterhammen met beleg
thee en melk

10 uur:
1 boterham
vruchtje

12 uur:
2 boterhammen met beleg

3-4 uur:
1 boterham of eierkoek
thee

avondeten:
200 gr groente
stukje vlees(vervanger)
4 aardappels

8 uur:
bakje yoghurt/kwark met een vruchtje
een cracker oid

Hierbij ligt het aan het beleg op hoeveel cal je zit, het belangrijkste is dat je niet onder de 1500 komt. Je lichaam gaat op spaarstand als jij te weinig eet, daardoor kun je dan niet afvallen, je lichaam slaat alels op wat ze binnenkrijgt. (daarom zie je tegenwoordig allerlei te dikke kindjes in bv azie, terwijl die helemaal niet teveel eten, als die een keer bij de mc eten, slaat het lichaam alles op). Met dit schema denkt je lichaam dat ze heeeeel veel te eten krijgt, je houdt alleen je lichaam voor de gek, omdat je vaak kleine beetjes eet. Hierdoor hoeft je lichaam niet eten op te sparen en kun je dus afvallen, terwijl je meer eet...
Zeker als je niet drastisch moet afvallen, maar een paar kilo zoals jij, kun je beter een goed en gezond eetpatroon opbouwen en geleidelijk afvallen...

dat zakje chips is prima. Is maar 150 cal en kun je gemakkelijk hebben, zeker als je minimaal 1x per week sport of half uurtje per dag beweegt.

Verder kan je ook inbouwen dat je elke dag iets lekkers eet, zodat je het beter kan volhouden...

bv:
1500 cal

600 avondeten
6 boterhammen met mager beleg (=600)
100 voor drinken
100 voor magere yoghurt met wat erin (fruit bv)...
100 over voor koekje, klein handje pepernoten, stuk chocolade...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 08:54.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 08:58
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Dankje wel voor te duidelijke uitleg. Ik ga het maar eens proberen om m ijn eten te versprijden over de dag.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:48
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
sport je?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:48
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ja ik fitness 2 keer in de week.

Daar doe ik het eerste half uur conditie training en het laatste half uur spier oefening
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 27-10-2005 @ 14:48 :
Ja ik fitness 2 keer in de week.

Daar doe ik het eerste half uur conditie training en het laatste half uur spier oefening
op de dagen dat je sport moet je iets meer eten... als je 's avonds sport 'moet' je iig na het sporten nog wat met vezels nemen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-10-2005 @ 15:40 :
als je 's avonds sport 'moet' je iig na het sporten nog wat met vezels nemen...
Ligt dat niet ook een beetje aan hoe laat je sport? Als ik om 22.00u thuis kom na een training eet ik iig niets meer, dan ga ik naar bed.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-10-2005 @ 16:24 :
Ligt dat niet ook een beetje aan hoe laat je sport? Als ik om 22.00u thuis kom na een training eet ik iig niets meer, dan ga ik naar bed.
Dan heb je al je energie verbrandt of iig veel en dan moet je lichaam nog eens 8 uur zonder iets, terwijl alle processen snachts wel doorgaan, snachts verbrand je ook nog calorieen. Ik had ooit gelezen dat dat niet echt gezond was...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-10-2005 @ 16:43 :
Dan heb je al je energie verbrandt of iig veel en dan moet je lichaam nog eens 8 uur zonder iets, terwijl alle processen snachts wel doorgaan, snachts verbrand je ook nog calorieen. Ik had ooit gelezen dat dat niet echt gezond was...
Ik heb door een training echt niet al mijn energie verbrand. Je verbrand 's nachts idd ook wel kcal, maar lang niet zoveel als overdag. Als ik overdag gewoon goed eet en de volgende ochtend weer overleeft mijn lichaam dat vast wel. (Er zijn zoveel dingen 'niet echt gezond'...zo schijnt eten na een uur of 20.00u ook niet echt gezond te zijn. )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 16:42
Verwijderd
Tsjah, en hagelslag tikt wel aan, trouwens. Ik weet niet hoeveel je erop doet? Dan kun je beter ham (ik weet niet wat voor vleeswaren je erop doet, normaalgesproken), 20+ (smeer)kaas, of iets anders gezonders erop doen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 27-10-2005 @ 14:48 :
Ja ik fitness 2 keer in de week.

Daar doe ik het eerste half uur conditie training en het laatste half uur spier oefening
Je kan beter eerst spieroefeningen doen (na een warmin up natuurlijk) en daarná conditietraining.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:46
Ndimension
Ndimension is offline
Kijk gewoon uit met wat je eet.
Minder met de suikers, verzadigde en transvet vet.
Chips, chocolade, koekjes, ijs, frikandellen enz zijn dus uit den boze.
Verder: drink veeeeeeeel water. Water is vochtafdrijvend (misschien hou je wat vocht vast) en het stimuleert je metabolisme. Je kunt ook dingen eten als tomaat en komkommer ofzo, dat heeft hetzelfde effect.
Als laatste...zorg dat je beweging krijgt. Je hoeft niet meteen een uur per dag te gaan hardlopen, maar een wandeling van een half uurtje zal er vast wel in zitten.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:16
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
kijk anders eens op www.valtaf.nl Daar kun je een profiel aanmaken, en online bijhouden wat je eet. Ik vind het heel handig om te kunnen zien hoeveel kcal ik binnen krijg op een dag. Het geeft een goed inzicht in je eetpatroon.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:54
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Ik ben veel afgevallen door gezond te eten en 1 keer per dag iets lekkers om het vol te houden.

Ik vind wat je op een dag eet, wel gezond eigenlijk. Alleen misschien zou je bv jam moeten nemen in plaats van hagelslag

Weet niet welke cup a soup je neemt, maar die boullion is beter. Is maar 4 kcal of zo
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 07:18
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Droomz schreef op 27-10-2005 @ 22:54 :
Ik ben veel afgevallen door gezond te eten en 1 keer per dag iets lekkers om het vol te houden.

Ik vind wat je op een dag eet, wel gezond eigenlijk. Alleen misschien zou je bv jam moeten nemen in plaats van hagelslag

Weet niet welke cup a soup je neemt, maar die boullion is beter. Is maar 4 kcal of zo
Jah ik krijg veel tips over andere belgsoorten dus ik zal even vertellen wat ik op brod neem.
Sochtend hagelslag. Dit is eigenlijk het enige wat ik weg krijg sochtends.
jam vindt echt niet lekker en om 6 uur hoef ik nog geen ham vandaar gewoon hagelslag.

smiddags eet ik smeerkaas op brood dit is van die 20+ smeerkaas, en vaak iets van ham of palingworst of smeerworst.

cup a soup is vaak de goedkope van de euroshopper ofzow en dan tomatensoep want ik lust alleen tomatensoep.

Ik weet het ik ben lastig wat eten betreft maar ik heb besloten om de tips van om de 3 uur een beetje eten uit te proberen.

ik laat jullie wel weten of het werkt.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 07:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 28-10-2005 @ 08:18 :
Jah ik krijg veel tips over andere belgsoorten dus ik zal even vertellen wat ik op brod neem.
Sochtend hagelslag. Dit is eigenlijk het enige wat ik weg krijg sochtends.
jam vindt echt niet lekker en om 6 uur hoef ik nog geen ham vandaar gewoon hagelslag.

smiddags eet ik smeerkaas op brood dit is van die 20+ smeerkaas, en vaak iets van ham of palingworst of smeerworst.

cup a soup is vaak de goedkope van de euroshopper ofzow en dan tomatensoep want ik lust alleen tomatensoep.

Ik weet het ik ben lastig wat eten betreft maar ik heb besloten om de tips van om de 3 uur een beetje eten uit te proberen.

ik laat jullie wel weten of het werkt.
opzich is het niet heel erg hoor om hagelslag te eten. Je hoeft namelijk niet drastisch af te vallen. Ik eet hagelslag om te voorkomen dat ik zin in chocolade krijg... Daarnaast eet je ook nog mager beleg, dus hou vooral de hagelslag erin. Het is het belangrijkste dat je gewoon goed ontbijt .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-10-2005 @ 08:45 :
Daarnaast eet je ook nog mager beleg, dus hou vooral de hagelslag erin.
Ze eet alleen als mager beleg 20+ smeerkaas... dus ik vind dat niet echt voldoen aan 'ook nog mager beleg'. Smeerworst en boterhamworst is ook al niet echt goed (alles met het woord 'worst' erin eigenlijk.)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-10-2005 @ 11:47 :
Ze eet alleen als mager beleg 20+ smeerkaas... dus ik vind dat niet echt voldoen aan 'ook nog mager beleg'. Smeerworst en boterhamworst is ook al niet echt goed (alles met het woord 'worst' erin eigenlijk.)
smeerworts en boterham worst zijn best mager vergeleken met kaas of pindakaas of zoet... zit op 40... je moet ook niet gaan overdrijven met beleg vind ik. Ze moet die cal halen en die haalt ze niet met alleen mager beleg... Voorkom dan liever dat ze gaat snoepen door klein beetje chocolade op brood te eten. Verderh eb ik ook liever dat ze haar ontbijt wegkrijgt dan niet. Dus voor haar is die hageslag alleen maar goed... (omdat er goede dingen uit volgen).
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:00
Verwijderd
Het is niet echt mager...het is net iets minder vet (maar ook maar een klein beetje) en het bevat iets minder kcal, maar daar is ook echt alles mee gezegd. Om te zeggen dat het 'alleen maar goed' is ben ik het ook niet mee eens, maar het is idd wel beter dan wanneer je anders zou gaan snoepen en/of niet ontbijt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-10-2005 @ 13:00 :
Het is niet echt mager...het is net iets minder vet (maar ook maar een klein beetje) en het bevat iets minder kcal, maar daar is ook echt alles mee gezegd. Om te zeggen dat het 'alleen maar goed' is ben ik het ook niet mee eens, maar het is idd wel beter dan wanneer je anders zou gaan snoepen en/of niet ontbijt.
Ja, tuurlijk! Ontbijten is hartstikke belangrijk. Maar ik bedoelde inderdaad dat het nou niet echt het meest ideale beleg is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 16:41
Verwijderd
brinta met warme melk en een schep honing

2x in de week sporten is genoeg om af te vallen

als je op de cardio apparaten gaat trainen zorg dan eerst dat je uithoudingsvermogen is verbetert, dan pas kan je de snelheid of afstand opvoeren zodat je meer calorieen gaat verbranden. Je houdt het in ieder geval langer vol.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:55
Experiment
Experiment is offline
Hou de hagelslag gewoon erin, ik ben er ook mee afgevallen, lust sochtends ook niets anders op brood... en dan kun je dat meteen zien als het snoepmoment van de dag, jezelf iets lekkers gunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 20:12
slaagroom
slaagroom is offline
jaaaaaaa voeding en gezondheidstopic weer open dan kunnen we daar verder babbelen
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 14:24
Amma
Avatar van Amma
Amma is offline
Hagelslag is zo erg niet volgens mij. En inderdaad goed blijven ontbijten, dan komt je stofwisseling op gang.
Ik heb ook eens gelezen dat als je meer dan 8 uur per nacht slaapt, ook sneller aankomt.
Verder helpt het ook om veel water en groene thee te drinken, en natuurlijk voldoende beweging
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 14:36
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Voor je ontbijt hardlopen of snelwandelen, liefst rond de 50 min.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 15:54
f1sven
Avatar van f1sven
f1sven is offline
Citaat:
Amma schreef op 29-10-2005 @ 15:24 :
Ik heb ook eens gelezen dat als je meer dan 8 uur per nacht slaapt, ook sneller aankomt.
Fout! Juist als je meer slaapt val je eerder af want dan schijn je minder honger gevoel te hebben. Weinig slapen zou je dik van worden
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 18:53
Amma
Avatar van Amma
Amma is offline
Citaat:
f1sven schreef op 29-10-2005 @ 16:54 :
Fout! Juist als je meer slaapt val je eerder af want dan schijn je minder honger gevoel te hebben. Weinig slapen zou je dik van worden
Dat heeft denk ik meer met stofwisseling te maken dan met hongergevoel. Maar het zal inderdaad allebei niet bevorderlijk zijn En ach, de ene keer hoor je dit, de andere keer het tegenovergestelde, dus hoe het precies zit, geen idee
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 08:21
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-10-2005 @ 18:29 :
Je kan beter eerst spieroefeningen doen (na een warmin up natuurlijk) en daarná conditietraining.
Waarom is dat eigenlijk zo? Want als het werkelijk zo is, doe ik het al vier jaar verkeerd om En de instructeur van de sportschool heeft nog nooit commentaar op ons schema gehad...

Weet trouwens iemand hoe het komt dat als je amper eet, je ook totaal geen honger hebt? Dit is misschien een beetje OT, maar om er nu een totaal nieuwe voor te openen... Ik heb gister namelijk niet veel meer gegeten dan drie appels en wat avondeten, dat is niet omdat ik nu gelijk een eetstoornis of een crashdieet vol, maar ik had gewoon geen tijd. Hele dag gewerkt en daarna weer snel weg, zeg maar. So don't worry
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 09:05
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik heb ook nooit honger als ik wakkerword, ik moet echt perse s'ochtents iets eten, omdat het van mezelf moet.

honger heb ik meestal echt rond een uur of 4..
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 09:34
Verwijderd
Weinig boterhammen, in dat vergeleken eet ik iets minder dan een heel pak op dag.

Maar daar zat het niet aan liggen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:36
Mindfields
Mindfields is offline
tip: ziek worden..

ben in 1 week 4 kilo kwijt..
en nog steeds niet beter, dus het gaat maar door
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:42
Mara
Mara is offline
Dat is vocht.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 30-10-2005 @ 09:21 :
Waarom is dat eigenlijk zo? Want als het werkelijk zo is, doe ik het al vier jaar verkeerd om En de instructeur van de sportschool heeft nog nooit commentaar op ons schema gehad...

Weet trouwens iemand hoe het komt dat als je amper eet, je ook totaal geen honger hebt? Dit is misschien een beetje OT, maar om er nu een totaal nieuwe voor te openen... Ik heb gister namelijk niet veel meer gegeten dan drie appels en wat avondeten, dat is niet omdat ik nu gelijk een eetstoornis of een crashdieet vol, maar ik had gewoon geen tijd. Hele dag gewerkt en daarna weer snel weg, zeg maar. So don't worry
Je hebt in je spieren suikeropslag zitten, glycogeendepots. Als je sport verbrand je dat eerst en dán pas vet.

Je kan dus beter eerst spieroefeningen doen. Je gebruikt dan je glycogeendepots voor explosieve kracht en om je spieren te trainen. Glycogeendepots leeg, ga je cardio doen, begin je meteen met vetverbranding.

Je hebt geen honger omdat je lichaam eraan went.

Oh, en geen tijd hebben is een verrekte rot-excuus om niet te eten. Niet persoonlijk, maar mensen met een eetstoornis gebruiken het ook vaak als smoes. Op je werk heb je ook pauzes en tussendoor een boterham grijpen kost misschien 2 minuten.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 30-10-2005 @ 09:21 :

Weet trouwens iemand hoe het komt dat als je amper eet, je ook totaal geen honger hebt?
Ja ben ik ook benieuwd naar! Als ik 's ochtends niets eet (door verslapen ofzo ), kan ik zo tot een uur of 4 door zonder honger te krijgen, terwijl als ik 's ochtends een broodje eet ik om 11 uur al echt weer honger heb.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 30-10-2005 @ 10:05 :
ik heb ook nooit honger als ik wakkerword, ik moet echt perse s'ochtents iets eten, omdat het van mezelf moet.

honger heb ik meestal echt rond een uur of 4..
dat zit bij jou tussen je oren deels en het andere deel is je wilskracht en de gewenning van je lichaam...

mensen met een eetstoornis geven een verkeerd beeld...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2005 @ 16:46 :

Je hebt geen honger omdat je lichaam eraan went.
Logisch op langere termijn natuurlijk, maar hoe zit dat dan zoals bij mij, per dag? Ik ontbijt eigenlijk altijd, dus mijn lichaam is juist gewend wel ontbijt binnen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:59
Verwijderd
De 'gewone honger' (leeg gevoel in je maag, rommelende buik) begint 2 tot 5 uur na een maaltijd en duurt dan een uur of acht (klopt dat wel? ik heb het ooit correct beschreven in een van de voeding- en gezondheidstopics). Als je dus om 6 uur 's avonds voor het laatst eet, dan heb je bijvoorbeeld van 11 tot 7 honger. Als je dan om half acht op staat, is de honger al weg. Je bent dan nog wel wat slapjes, maar je hebt niet echt honger. Je lichaam schakelt dan ook over op een zuinigere manier om met je energie om te gaan, waardoor je minder energie (calorieën) verbrandt. Als je iets eet wordt dat weer normaal, maar als je dit vaak doet (of vaak een beetje doet) blijft je lichaam zo met energie omgaan ('spaarstand').
Uren daarna (een uur of tien geloof ik?) begint de 'erge honger'. Die begint weer met een leeg gevoel en gerommel, maar wordt na verloop van tijd erger tot je een fikse buikpijn hebt; als je bij de eerste tekenen van de honger al iets eet, komt het niet zo ver.
Nouja, of het aantal uren per periode precies klopt weet ik dus niet

Vandaar dat je pas aan het eind van de middag honger krijgt als je je ontbijt overslaat. Dat betekent níet dat je dan geen eten nodig hebt!

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:02
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De beste manier van afvallen is hardlopen, ga 1 of 2 keer per week lopen, een goede inspanning leveren.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-11-2005 @ 17:02 :
De beste manier van afvallen is hardlopen, ga 1 of 2 keer per week lopen, een goede inspanning leveren.
Wat een onzin.

Ten eerste ís er geen beste manier van afvallen. Ja, in grote lijnen beschreven is het letten op je voeding en bewegen.

Hóe je echter op je voeding let is voor iedereen weer anders. Ook het bewegen verschilt van persoon tot persoon. Een inspanning, ja, maar hardlopen het beste? Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 01-11-2005 @ 16:59 :
*verhaal*
Ah, okay dankje Das wel duidelijk
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:54
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2005 @ 17:32 :
Wat een onzin.

Ten eerste ís er geen beste manier van afvallen. Ja, in grote lijnen beschreven is het letten op je voeding en bewegen.

Hóe je echter op je voeding let is voor iedereen weer anders. Ook het bewegen verschilt van persoon tot persoon. Een inspanning, ja, maar hardlopen het beste? Nee.
Toch wel, bij hardlopen op een intensief tempo verbruik je meet calorieën dan bij vrijwel elke andere sport, iets in de richting van boksen zal hoger zijn maar dat lijkt mij niet de bedoeling.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-11-2005 @ 21:54 :
Toch wel, bij hardlopen op een intensief tempo verbruik je meet calorieën dan bij vrijwel elke andere sport, iets in de richting van boksen zal hoger zijn maar dat lijkt mij niet de bedoeling.
Maar als je het niet lang vol kan houden schiet je er nog geen ruk mee op
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:35
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2005 @ 22:08 :
Maar als je het niet lang vol kan houden schiet je er nog geen ruk mee op
Dat verbetert erg snel, met name in het begin schiet je conditie omhoog. Ook is de verbranding van het aantal calorieën bij een beginnende loper hoger dan die bij een gevorderde omdat het lichaam niet tegen een dergelijke aanslag voorbereid is.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 08:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-11-2005 @ 23:35 :
Dat verbetert erg snel, met name in het begin schiet je conditie omhoog. Ook is de verbranding van het aantal calorieën bij een beginnende loper hoger dan die bij een gevorderde omdat het lichaam niet tegen een dergelijke aanslag voorbereid is.
Dat valt vies tegen, weet ik uit eigen ervaring en van de mensen om mij heen. Daar komt bij dat hardlopen een erg blessuregevoelige sport is voor mensen die ervoor weinig tot niet bewogen.

Ik zeg niet dat hardlopen niet goed is, het is echter niet 'de ideale oplossing'
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hardlopen is prima. Je hoeft er niet voor naar een sportschool, je kunt het op ieder gewenst moment doen, en het enige wat je nodig hebt is een paar goede loopschoenen uit de sportwinkel, geen hippe streetwalkers uit de schoenenwinkel.

Belangrijk is dat je rustig aan begint. Niet meteen 5 kilometer doorpezen, want dat is vragen om blessures.

eerst warmwandelen, beetje stretchen, rustig gaan sjokken, ( ja echt!), tusendoor weer stretchen. Dan kun je in een wat hoger tempo gaan joggen, dat doe je tot je buiten adem begint te raken of zware benen krijgt. (in het begin is dat al na een paar minuutjes!) Dan even rusten, weer wat stretchen, weer een stukje hollen, enzovoorts. Dat doe je 5 keer, en dan moeten je spieren weer afkoelen, door wat te sjokken, te stretchen en naar huis te wandelen, daar ga je lekker douchen.

De dag erop loop je niet, maar rust je uit. Laat je lichaam herstellen.

Om de dag trainen, en heel rustig aan de intensiteit en de duur van de krachtsinspanning opbouwen. Tussendoor steeds weer die rustpauzetjes inlassen, en goed stretchen.

Dan loop je er echt geen blessures van op.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:34
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2005 @ 16:42 :
Dat is vocht.
Ja denk je? Ook als je al je eten uitkotst?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 02-11-2005 @ 14:34 :
Ja denk je? Ook als je al je eten uitkotst?

nee dat is geen vocht
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 02-11-2005 @ 14:34 :
Ja denk je? Ook als je al je eten uitkotst?
Dan is het nog steeds grotendeels vocht. Je kan in 1 week tijd geen 4 kg aan vet verliezen, al eet je helemaal niets.

In theorie moet je een tekort creeëren van 3500 kcal om 1 Amerikaanse pond af te vallen. Dat is 454 gram, dus 2,2 x 7000 = 7700 kcal voor 1 kg.

Jij meent dat je 4 kg in een week kunt afvallen. Dat betekent dat je 4 x 7700 = 50800 / 7 = 4400 kcal per dag moet verbranden en daar naast niets binnen mag krijgen. Sorry maar dat lukt geen mens.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:45
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-11-2005 @ 09:23 :
Dat valt vies tegen, weet ik uit eigen ervaring en van de mensen om mij heen. Daar komt bij dat hardlopen een erg blessuregevoelige sport is voor mensen die ervoor weinig tot niet bewogen.

Ik zeg niet dat hardlopen niet goed is, het is echter niet 'de ideale oplossing'
Zoals Juno zegt, dat valt reuze mee.

Je moet uiteraard niet te gek van stapel gaan. Een goede warming up, goede loopschoenen, een gezonde inspanning, een cooling down en een warme douche/ massage of hersteltraining doen wonderen.

In het volgende tabel staat het aantal blessures per 100 sporturen.
1. zaalvoetbal 8,7
2. veldhockey 6,5
3. veldvoetbal 6,2
4. veldkorfbal 5,6
5. judo 5,6
6. zaalvoetbal 5,4
7. karate 5,2
8. volleybal 4,9
9. veldhandbal 4,7
10. basketbal 4,7
11. alpineski tussen 3 en 4
12. hardlopen tussen 2 en 4
13. turnen 2,6
14. indoortennis 2,4
15. outdoortennis 1,4

http://www.scholieren.com/werkstukken/13680

Vind ik reuze meevallen, en ik denk dat deze tabel nog een vertekend beeld geeft van hardlopen, mij lijkt bijv. rugby erger en de blessures van hardlopen zijn niet echt ernstig.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic.
Verwijderd
500 23-06-2007 20:01
Lifestyle wat deed je vandaag dan ?
Back Door Man
500 27-05-2005 15:23
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #28
Mara
478 10-01-2005 09:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.