Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2006, 15:49
Boebsie
Boebsie is offline
Yo ik ben een dude,

Ik vroeg me een aantal dingen af misschien dat jullie me erbij kunnen helpen.

Allereerst kan je als dude je gezicht ook harsen? Of is de huid daar bijvoorbeeld te dun/gevoelig?
Ik heb namelijk begrepen dat bij het harsen je haartjes minder snel terug groeien. Dit zou ideaal zijn voor het ontharen van het gezicht.

Dan mijn tweede vraag, indien dit niet mogelijk is. Wat is beter een scheerapparaat of een normaal scheersetje? Ik heb altijd een normaal scheersetje gebruikt, maar heb vaak irritatie na het scheren. Vandaar dat ik overweeg om een scheerapparaat te kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:52
Verwijderd
Ik denk dat gezicht harsen op zich wel kan,
ook al ben ik dan geen man,
maar ik weet dat er vrouwen zijn die dat doen,
als ze anders bang zijn dat bij een zoen,
mensen hun snorhaartjes zullen voelen kriebelen
en ze daarom uit zullen giebelen.
Maar dat lijkt me toch niet fijn,
het doet vast erg veel pijn.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:26
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
nou met scheermesjes gaat het beter weg, eerst met warm water! dat is heel belangrijk daardoor gaan de porien open en is het makkelijker, dan scheren en weer afspoelen met warm water erna. dan een verzorgend vochtinbrengende créme aftershave verzin het maar.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:29
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
je huid van je gezicht gaat er dan wel vrouwelijk uitzien. zie absoluut niet in waarom je het zo erg vind je af en toe te scheren.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 17:14
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Hulk schreef op 05-12-2006 @ 17:29 :
je huid van je gezicht gaat er dan wel vrouwelijk uitzien. zie absoluut niet in waarom je het zo erg vind je af en toe te scheren.
Nou ik moet me zo om de 2 dagen scheren. Het zou natuurlijk ideaal zijn als ik dit proces kan vertragen door te harsen.

Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat je gezicht er vrouwelijker uit gaat zien? Het is gewoon een andere vorm van haar verwijderen.
Hoe gladder hoe beter toch, daarvoor scheer je je toch immers.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 05-12-2006 @ 18:14 :
Nou ik moet me zo om de 2 dagen scheren. Het zou natuurlijk ideaal zijn als ik dit proces kan vertragen door te harsen.

Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat je gezicht er vrouwelijker uit gaat zien? Het is gewoon een andere vorm van haar verwijderen.
Hoe gladder hoe beter toch, daarvoor scheer je je toch immers.
Ik denk toch ook wel dat je gezicht er 'vrouwelijk' uit gaat zien. Als je scheert zie je altijd nog stoppeltjes/puntjes. Als je harst worden de haren + wortel er uit getrokken en dat lijkt me niet echt mooi..
Verder denk ik dat het niet goed is voor je huid. Als je huid nu al gevoelig is zal je na het harsen ook wel (een paar dagen) een rood gezicht hebben enz.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 18:39
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb eerlijkgezegd nog nóóit een man zijn gezicht zien harsen? (Ik bedoel dat ik nog nooit gehoord heb dat iemand dat doet).

Maar goed, het kan ook helpen om een heel neutrale scheergel oid te gebruiken, dan hoeft het niet eens aan je scheerapparaat te liggen.

Maar ik ben ook maar een meisje .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 19:07
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
shining schreef op 05-12-2006 @ 18:45 :
Ik denk toch ook wel dat je gezicht er 'vrouwelijk' uit gaat zien. Als je scheert zie je altijd nog stoppeltjes/puntjes. Als je harst worden de haren + wortel er uit getrokken en dat lijkt me niet echt mooi..
Verder denk ik dat het niet goed is voor je huid. Als je huid nu al gevoelig is zal je na het harsen ook wel (een paar dagen) een rood gezicht hebben enz.
Ooh ja op die manier idd, maar dat zou ik juist mooi vinden, maar goed het lijkt me veelste pijnlijk en volgens mij gaat het idd nog meer irriteren.
Goeie scheerschuim en aftershave lijkt me dan toch een betere optie, zal is informeren naar middelen die irritatie voorkomen of tegen gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:38
Wijzerplaat
Avatar van Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik heb ook een heel snel geïrriteerde/snel bloedende huid. Wat het best werkt (maar ik heb er vaak te weinig tijd voor):

- Iets als Niveau Facewash (bestaat ook merkloos) met warm water op je gezicht smeren
- Scheerschuim voor gevoelige huid gebruiken
- Eerst met de haargroei mee (weinig effect) en dan er tegenin scheren
- Goede aftershave (liefst niet té vloeibaar).
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Bij de herenkapper kun je olie kopen om je nat mee te scheren, inplaats van zeep. Die zeep droogt echt vreselijk uit.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 01:46
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-12-2006 @ 18:14 :
Nou ik moet me zo om de 2 dagen scheren. Het zou natuurlijk ideaal zijn als ik dit proces kan vertragen door te harsen.

Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat je gezicht er vrouwelijker uit gaat zien? Het is gewoon een andere vorm van haar verwijderen.
Hoe gladder hoe beter toch, daarvoor scheer je je toch immers.
1x in de 2 dagen?

Man, waar heb je het over? Als ik écht gladgeschoren wil zijn moet ik 2x per dag scheren...

En nee, het is niet hoe gladder hoe beter, je scheert je om niet met een baard rond te lopen maar stoppels horen gewoon bij het man zijn.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Lifestyle (foto's van)Jongens met lang haar
Sailingthemoon
210 30-05-2003 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.