Oud 27-01-2021, 21:12
Verwijderd
Interessante casus wel dat GameStop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2021, 22:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Jazeker
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 27-01-2021, 22:14
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
GME?
Lol die had ik nog niet eens in de gaten, wat een mafkezen. Ik dacht aan M bijvoorbeeld.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2021, 22:56
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
GME?
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 28-01-2021, 01:01
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Citaat:
Interessante casus wel dat GameStop
Met citaat reageren
Oud 28-01-2021, 20:49
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik overweeg de bandwagon te joinen op Reddit en een pot met geld. Eerst maar eens inlezen en afwachten wat de SEC gaat doen, nu alle hedgefunds tranen met tuiten huilen en aan alle kanten aan het lobbyen zijn.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-01-2021, 23:51
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben benieuwd of dit uitbreidt naar meerdere bedrijven en grote hedgefunds. Of er een dikke bubbel komt door al die particulieren met te veel verplicht thuiszitten en extra geld en of het dan gigantisch de dieperik in gaat.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 00:06
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
natuurlijk plopt dat

redditgebruikers zijn niet oneindig vermogend, dus de vraag zal vanzelf ophouden
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 08:10
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Door de wereldwijde coverage, waarbij de algehele verslaggeving door o.a. FT behoorlijk zuur zijn, hedgefund-bazen zich huilend laten interviewen, en brokers marktmanipulatie doen verwacht ik dat het lang genoeg gaat en kan duren.

Inmiddels ook class action lawsuits tegen brokers die onder druk van hedgefunds kopen van aandelen hebben gestopt. Dingetje, hoor. Smullen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 08:49
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Reddit moment
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 09:50
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
natuurlijk plopt dat

redditgebruikers zijn niet oneindig vermogend, dus de vraag zal vanzelf ophouden
Het aardige is dat volgens mij een dergelijk volume (WSB) en navenante volatiliteit (op scarcity, dus aandelen) altijd een bedreiging vormen voor de huidige truc genaamd (naked) short sellen. Deze geest zie ik echt niet meer in de fles gaan; ik verwacht dat dit middel door de SEC aan banden wordt gelegd voor iedereen, of dat de SEC beslist dat het niet gereguleerd hoeft te worden. Linksom of rechtsom; het hedgefunds-tijdperk op de schaal zoals we dat kenden, is voorbij.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 29-01-2021 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 11:52
Verwijderd
Daarnaast denk ik dat het ook simpelweg een feitelijk onjuiste uitspraak is. Niemand is oneindig vermogend natuurlijk, maar als er iets bewezen is de afgelopen jaren is het wel dat als een community van het formaat Reddit besluit om iets te gaan doen, dat er dingen gedaan worden. En dat gaat met geweld.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:09
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
laten we over een jaar nog eens kijken, dan zal het wel duidelijk zijn
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:18
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik begrijp niet zo goed dat je dat stelt. Dit fenomeen zal blijven gebeuren als de SEC het toestaat en hedgefunds stupide risico's blijven nemen in het speculeren op instorten. Deze conclusie kan je vrij snel trekken zonder "expert" te zijn.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:20
Verwijderd
Het is gewoon een logisch gevolg van. Het is een makkelijke methode om geld te verdienen en tegelijkertijd een paar ontzettend vermogende bedrijven te trollen. Dat is de natte droom van iedere toetsenbordheld dus inderdaad, dat gaat gewoon niet weg.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:21
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Ik vind het wel mooi meegenomen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:27
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Yup, een hedgefund die "betrapt" wordt op (naked) short sellen wordt zo ineens een ATM voor average Joe. Moeten ze maar niet commiteren op speculatie van verlies. Simpel. Het is niet voor niets dat dit zoveel aandacht krijgt: een bestaand mechanisme is ineens exploitable door groot volume niet-grootkapitaal. En hoor de Wolven van Wall Street huilen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:32
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:33
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
LOL
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 13:55
Verwijderd
Wat moet er volgens jullie precies verboden worden dan? Naked short selling?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 14:00
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Wie bedoel je met "jullie"? En waar lees jij mensen pleiten voor het verbieden van ehh, wat dan ook?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 14:07
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Ik heb geen verstand van stocks (althans zeer gelimiteerd) dus ik houd mijn mening buiten beschouwing.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 14:17
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik heb geen verstand van stocks (althans zeer gelimiteerd) dus ik houd mijn mening buiten beschouwing.
Ach, verstand hebben van aandelen en beleggen is ook overschat. Laat ik een praktijkvoorbeeld noemen ter illustratie: ik "ken" twee mannen die werkzaam zijn in aandelen- en beleggingsfondsen. Deze twee zijn van de buitencategorie; meerdere masters en het concept "werken voor je centen" was welbeschouwd voor hun dertigste verjaardag niet meer van toepassing. Deze twee staan op verschillende topics binnen hetzelfde vakgebied haaks op elkaar en kunnen allebei hun standpunt vervelend goed onderbouwen.

Hier bedoel ik overigens níet mee dat iedere mongool de beurs kan of moet gaan bespelen omdat er geld te halen valt. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld poker: je zult toch wel íets aan interesse, kennis, en "gezond verstand" moeten hebben en utiliseren voor je niet verliesgevend bent op langere termijn. Maar je hoeft ook zeker geen top notch wiskundige te zijn.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Wat moet er volgens jullie precies verboden worden dan? Naked short selling?
Ik zou graag een totaalverbod zien op alle speculatieve handel in alle vormen van aandelen, opties, derivaten en grondstoffen maar ik zie het niet gebeuren en ik vind het verder ook niet relevant voor de discussie.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 15:39
Verwijderd
Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen wat er gaande is?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Wie bedoel je met "jullie"? En waar lees jij mensen pleiten voor het verbieden van ehh, wat dan ook?
Sorry, ik was vergeten dat ieder woord op een weegschaaltje moet worden gelegd.

Je verwijst hierboven meermaals naar maatregelen die de SEC potentieel zou kunnen nemen, of juist niet. Dat de SEC iets toestaat, wat impliceert dat er iets niet toegestaan zou kunnen worden. Welke maatregelen precies/welk verbod (niet toestaan)?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 15:58
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Sorry, ik was vergeten dat ieder woord op een weegschaaltje moet worden gelegd.
Je stelt een vraag die in ieder geval voor mij volledig uit de lucht komt vallen. Dat heeft geen ruk met een weegschaal te maken.

Citaat:
Je verwijst hierboven meermaals naar maatregelen die de SEC potentieel zou kunnen nemen, of juist niet. Dat de SEC iets toestaat, wat impliceert dat er iets niet toegestaan zou kunnen worden. Welke maatregelen precies/welk verbod (niet toestaan)?
Je vraagt naar wat volgens ons verboden moet worden. Die vraag lijkt mij niet relevant. Ik vind niet dat er iets verboden moet worden to begin with, althans niet iets dat raakt aan de huilende hedgefunds nu.

Ik constateer hooguit dat áls er iets gereguleerd moet of gaat worden, het de SEC is die dat in moet kleden. Hoe de SEC dat zou moeten doen, voor wie, men onder welke voorwaarden: geen idee. Wederom niet zo relevant.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:05
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen wat er gaande is?
https://www.nbcnews.com/business/bus...arket-n1255922
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:08
Verwijderd
Jeetje hey wat zitten we er weer lekker in ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig waar je aan denkt. Dat kun je wel niet relevant vinden, en uit de lucht komen vallen, maar jij begint meermaals over potentiële maatregelen van de SEC, ik niet

Ik heb voor mijn werk te maken met regelgeving van toezichthouders inzake beleggen dus ik vind het interessant. Vandaar mijn vraag. Ik merk dat jullie de vraag niet kunnen beantwoorden, prima, niets aan de hand. Volgende keer beter.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ik zou graag een totaalverbod zien op alle speculatieve handel in alle vormen van aandelen, opties, derivaten en grondstoffen maar ik zie het niet gebeuren en ik vind het verder ook niet relevant voor de discussie.
Waarom zou het relevant moeten zijn voor de discussie?

Speculatief handelen definiëren en controleren is een lastige maar ik ben daar op zich best voorstander van, van dat verbieden bedoel ik dus.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:22
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Jeetje hey wat zitten we er weer lekker in ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig waar je aan denkt. Dat kun je wel niet relevant vinden, en uit de lucht komen vallen, maar jij begint meermaals over potentiële maatregelen van de SEC, ik niet
Ik stel dat áls dit aan banden wordt gelegd het door de SEC wordt gedaan. De reden waarom ik dat zeg: grootkapitaal is op alle mogelijke manieren aan het lobbyen hier "iets" aan te doen.

De reden dat ik dit opmerk is het eindresultaat (en dát is waar het om ging): of de SEC dat nou wél of niet doet maakt niet uit, hedgefunds met their match en ze zijn een onethisch middel kwijt meer rijkdom te trekken uit de samenleving. Hoe de SEC dat doet, áls ze dat doen, is niet relevant.

Citaat:
Ik heb voor mijn werk te maken met regelgeving van toezichthouders inzake beleggen dus ik vind het interessant. Vandaar mijn vraag. Ik merk dat jullie de vraag niet kunnen beantwoorden, prima, niets aan de hand. Volgende keer beter.
Ik vind het ook interessant. Alleen de inner mechanics van beursinstrumenten, tsja. https://www.investopedia.com/article...rt-selling.asp is misschien een begin voor je.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:25
Verwijderd
Ja, ik zal me inderdaad eens gaan inlezen wat dat short selling nou eigenlijk is, goede tip! Dank
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:27
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Het is wel duidelijk dat Jan economie heeft gestudeerd :-P
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:28
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ja, ik zal me inderdaad eens gaan inlezen wat dat short selling nou eigenlijk is, goede tip! Dank
Wat is je punt of probleem nou Jan? Er zit goddomme een stuk over regulations in ten aanzien van short selling. Wilde je nou een vraag stellen om intelligent over te komen en dat was het dan of had je écht interesse in regulations ten aanzien van short selling?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou het relevant moeten zijn voor de discussie?
Omdat ik niet de illusie heb dat er ooit iets gaat veranderen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ik heb voor mijn werk te maken met regelgeving van toezichthouders inzake beleggen dus ik vind het interessant. Vandaar mijn vraag. Ik merk dat jullie de vraag niet kunnen beantwoorden, prima, niets aan de hand. Volgende keer beter.
Ja euh, ik heb geen idee wat de SEC allemaal wel en niet mag, kan en daarnaast waar ze mee weg zouden kunnen komen en papa zegt altijd als je niets te zeggen hebt...

Ik krijg de indruk dat de SEC ontzettend machtig is maar stiekem vrij tandeloos ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Het is wel duidelijk dat Jan economie heeft gestudeerd :-P
Bij een studie economie komt dit niet aan de orde.

Citaat:
Wat is je punt of probleem nou Jan? Er zit goddomme een stuk over regulations in ten aanzien van short selling. Wilde je nou een vraag stellen om intelligent over te komen en dat was het dan of had je écht interesse in regulations ten aanzien van short selling?
Ik heb écht interesse daarin. De link laat de huidige regelgeving in de US zien en dat is precies waarom geïnteresseerd ben naar hoe het dan wel zou moeten/kunnen: die huidige regelgeving is totaal niet geschikt voor gevallen zoals dit. Tegelijkertijd is niet ieder geval van short selling speculeren of "slecht", het kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden om een openstaand risico te hedgen. Het zou zonde zijn als overdreven regelgeving dat verbood.

Ik heb uiteraard ook geen oplossing en heb bepaald niet het idee dat ik een autoriteit op dit gebied ben. Maar in je link stond geen nieuwe informatie voor mij. Dat kun je uiteraard ook niet weten, dat neem ik je niet kwalijk, maar ik interpreteerde het als iets van "hier lees je maar eens in over wat shorten nou is", vandaar mijn reactie.

Citaat:
Ja euh, ik heb geen idee wat de SEC allemaal wel en niet mag, kan en daarnaast waar ze mee weg zouden kunnen komen en papa zegt altijd als je niets te zeggen hebt...

Ik krijg de indruk dat de SEC ontzettend machtig is maar stiekem vrij tandeloos ofzo.
Ja, dat laatste idee heb ik dus ook. Zo lang je geen overduidelijke Wolf of Wallstreet achtige fraude pleegt, kunnen ze eigenlijk niet zo veel. Zou prima zijn als Washington daar iets aan zou doen (meer handvaten geven aan SEC) maar in het verleden bleken ook de democraten niet echt happig om Wall Street aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 17:18
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik heb uiteraard ook geen oplossing en heb bepaald niet het idee dat ik een autoriteit op dit gebied ben. Maar in je link stond geen nieuwe informatie voor mij. Dat kun je uiteraard ook niet weten, dat neem ik je niet kwalijk, maar ik interpreteerde het als iets van "hier lees je maar eens in over wat shorten nou is", vandaar mijn reactie.
Opmerkelijk dat er niets nieuws voor je staat. Want dat betekent dat je op de hoogte bent van alle wetgeving die de SEC reeds heeft uitgevoerd, wat mij een formidabel startpunt lijkt voor een heldere uiteenzetting van de te zetten stappen met de kennis van nu mocht de SEC besluiten dat dit (meer) gereguleerd moet worden.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen wat er gaande is?
Laten we zeggen dat Gamestop 100 aandelen heeft en die worden op dit moment verhandeld voor 20 euro per stuk.
1 aandeel=1% Er zijn er maar 100. Niet meer dan dat. Punt uit.

De prijs is afhankelijk van hoeveel aandelen er beschikbaar zijn. Als er in aandelen gehandeld wordt, dan gaat dus 1% of een meervoud daarvan over in andere handen. Als je een aandeel koopt als investering in geld en niet omdat je zeggenschap wil hebben in het bewuste bedrijf (want je koopt ook een stukje zeggenschap maar soms, niet altijd, dus dat laten we verder even buiten beschouwing), dan doe je dus de gok dat het aandeel meer waard gaat worden, oftewel dat de schaarste toeneemt.

Normaliter denk je bij aandelen "laag kopen, hoog verkopen". Want voor 5 euro gekocht en voor 100 euro verkocht is 95 gewonnen! Hier is waar short-selling in het spel komt.

Laten we zeggen dat je een investeringsfonds hebt van het type Hedge Fund: Superawesome Eniloriac Heggenfonds, hierna te noemen SEH. Een SEH-handelaar (Tom, het is godverdomme altijd Tom eah) kijkt naar de koers van GME/Gamestop en denkt bij zichzelf 'ja maar dit aandeel is zo ongelofelijk overgewaardeerd, hij zou eigenlijk voor €15 per aandeel verhandeld moeten worden, niet voor €20!".

Omdat Tom denkt dat de koers van GME naar beneden gaat, probeert hij geld te verdienen op die gok middels short-selling (shorten) van aandelen.
Shorten werkt door aandelen te lenen van een andere eigenaar, in dit geval Bob, en verkoopt die voor €20 per aandeel. Als hij 10 aandelen leent en verkoopt (en er zijn er maar 100 in totaal) dan verdient Tom dus €200,-.
Dit verkopen heeft als effect inderdaad dat de koers zakt! En de prijs van één aandeel is nu dus €15,-. Máár die aandelen waren dus geleend en die moeten nog terug dus we kopen weer 10 aandelen voor die prijs van odner de €15,- per aandeel en geven die geleende aandelen weer terug.
Tom heeft nu minstens €50,- netto verdiend.

Dus resumé:
- Tom leent 10 aandelen van andere aandeelhouders
- Tom verkoopt 10 aandelen voor 20,- per stuk
- Tom koopt 10 aandelen voor 15,- per stuk
- Tom geeft de geleende aandelen terug
- Nettowinst: 10x20-10x15.

Dat is absolute basiskennis die nodig is om verder te kunnen.

Deel 2 komt eraan. Ik steel dit van redditposts omdat die het veeeel beter kunnen uitleggen en ik heb dus wat tijd nodig voor de vertaling.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Opmerkelijk dat er niets nieuws voor je staat. Want dat betekent dat je op de hoogte bent van alle wetgeving die de SEC reeds heeft uitgevoerd, wat mij een formidabel startpunt lijkt voor een heldere uiteenzetting van de te zetten stappen met de kennis van nu mocht de SEC besluiten dat dit (meer) gereguleerd moet worden.
Neuh, dat iemand de bijbel kent maakt hem nog geen theoloog.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen wat er gaande is?
Okay Deel 2 dus: Wat is er gebeurd met GameStop.

We gaan verder met bovenstaande voorbeelden.

Niet alleen Tom van SEH dacht dat de koers overgewaardeerd was, beetje zelfde als allemaal verpleging die bij een patiënt komen, die gaan hopelijk niet allemaal een totaal andere behandeling voorstellen en hebben meestal als experts wel globaal hetzelfde idee en dezelfde werkwijze.
Dus een groot aantal hedge fundmanagers dacht er zo over en gingen op dezelfde manier te werk.

In dit geval gebeurde er nog iets raars; er waren maar 100 aandelen maar er waren op een gegeven moment meer dan 125 aandelen uitgeleend om mee te kunnen shorten. Hoe dan? Huh? Wtf? Zoink? Kablam? Pow? Een oversimplificatie die verder geen afbreuk doet aan de inhoud is dat aandelen meerdere keren uitgeleend kunnen worden.

Als dit met een aandeel gebeurt, dan noemen ze het aandeel "overshorted"/teveel geshort. Als dit met een aandeel gebeurt, komt er een risico genaamd "gamma/short squeeze" in beeld. Dit komt niet vaak voor.

In een gamma/short squeeze worden er meer aandelen uitgeleend dan er beschikbaar zijn. Dit is omdat de Tom's van deze wereld dachten dat de prijs naar beneden zou geen en heel erg inhalig werden en zoveel als mogelijk probeerden te verdienen. Ze leenden allemaal het maximale aantal aandelen wat men ze maar wilde uitlenen.

Iemand op Reddit zag dat en was precies op het juist moment op de juiste plaats met de juiste dingen en voila; het ging viral. Heel de wereld begon Gamestop aandelen te kopen, maar nu gewoon échte aandelen, niet de geleende, waardoor de koers door veel vraag en weinig aanbod=prijsopdrijving in de markt, dus gigantisch de lucht in schoot.

Even terug naar ons eigen bedrijf. In plaats van dat de koers zakte naar €15,- per aandeel, stijgt de koers naar €400,- per aandeel. Dus:
- Tom leent de 10 aandelen en verkoopt ze voor €20 per aandeel voor totaal €200,-
- De koers stijgt naar €400,- per aandeel
- Tom moet de aandelen teruggeven dus Tom moet 10 aandelen kopen voor €4000,-
- Tom heeft €3800,- verloren

Dit is wat er nu gebeurt maar dan met héééééél veel nullen. Ik hoorde vanmiddag dat één investeringsfonds voor 70 miljard in de shit zit.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 19:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ondertussen heeft de broker Robinhood op last van onderliggende partij Citadel het kopen van die shares geblokkeerd voor Amerikanen. Robinhood verhindert dus dat mensen de koers kunnen opdrijven op Gamestop, door druk vanuit hedgefunds. Op Google Play regent het negatieve reviews voor Robinhood omdat dit waarschijnlijk gewoon strafbaar is (marktmanipulatie). Enter Google: zij verwijderen en masse de negatieve reviews voor een app door een corrupte broker. Drie keer raden wat daar achter zit
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 20:10
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
"Wall Street clearly underestimated a generation raised on highly coordinated Friday night World of Warcraft raids."
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 20:15
Verwijderd
Oh die ga ik ook even stelen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 21:06
Verwijderd
Goed topic
Met citaat reageren
Oud 29-01-2021, 23:41
Verwijderd
Deadlock je bent een held. Ik moet dit soort dingen altijd 5 keer lezen voor ik het goed snap, maar er is een begin. Dank <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 10:36
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
"Wall Street clearly underestimated a generation raised on highly coordinated Friday night World of Warcraft raids."
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 11:54
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Citaat:
"Wall Street clearly underestimated a generation raised on highly coordinated Friday night World of Warcraft raids."
Met citaat reageren
Oud 30-01-2021, 11:55
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
De revolutie is inmiddels begonnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.