Oud 26-01-2019, 22:28
generalkenobi
Avatar van generalkenobi
generalkenobi is offline
Ik zit momenteel in 5 havo en heb in 3 havo de keuze gemaakt om voor C&M te kiezen zonder wiskunde. Wiskunde heeft mij altijd heel veel moeite gekost en ik dacht dat ik de perfecte studie (Creative Business) had gekozen waar wiskunde niet verplicht voor was. Nu ben ik, na nader onderzoek er achtergekomen dat deze studie eigenlijk minder is dan ik had gedacht en dat mensen het ook afraden (slechte school, weinig baankans etc...)

Ik heb gekeken naar andere studies en Creative Marketing & Sales en Commerciële Economie lijken mij ook wel erg interessant, alleen is wiskunde hier wel voor verplicht. Ik begin nu zo langzamerhand spijt te krijgen dat ik niet voor wiskunde heb gekozen. Ik ben voornamelijk op zoek naar een creatieve en economisch gerichte studie en om nog specifieker te zijn wil ik iets met marketing doen. Alleen heb je voor de meeste marketingstudies wiskunde nodig. Nu zijn er uitzonderingen waar ik een wiskundetoets voor kan maken om alsnog aangenomen te kunnen worden voor de studie, maar de scholen die dit aanbieden zijn ook gering.

Ik begin nu echt radeloos te worden. Is er misschien een weg buitenom waardoor ik wel een studie kan volgen waar wiskunde een vereiste is of zijn er andere alternatieven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2019, 09:57
girl2004
girl2004 is offline
Hoi

Op verschillende hogescholen waar ze creative marketing en sales hebben of commerciële economie aanbieden hebben ze cursussen en deficiëntie toetsen. Daar kun je je wiskunde ophalen en dan alsnog toegelaten worden voor de opleiding. Voorbeelden van hogescholen die dit doen zijn hogeschool van Amsterdam en die van Rotterdam.

Een andere mogelijkheid is om naar een vavo te gaan en daar je wiskunde op te halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Seksualiteit Mijn (ex) vriend
Sonyaykh
14 31-12-2011 16:30
Verhalen & Gedichten diplomauitreiking
skaz
11 04-07-2004 12:11
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Wraak!
Ieke
0 08-12-2003 20:07
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.