Oud 26-04-2012, 17:28
Tim99
Tim99 is offline
Voor volgend schooljaar kan ik (16 jaar) kiezen of ik op uitwisseling ga of niet. Ik ga dan een week lang bij een gezin in het buitenland logeren (Italië, Portugal, Zweden of Hongarije/Roemenië) en tijdens die week worden er tal van activiteiten georganiseerd. De student van het gezin komt daarna een weekje bij mij logeren. Maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik het zou doen. Ook mis ik dan 2 weken les en zal ik die moeten inhalen. Maar volgens mij is het een hele ervaring die je voor het leven lang zal bijblijven dus ben ik nog wat aan het twijfelen.
Hebben jullie ervaring met zo'n uitwisseling? Vertel er dan wat over!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2012, 17:34
Verwijderd
DOEN. In de 3e ben ik op uitwisseling geweest naar Frankrijk, en het is echt heel erg tof! Je weet van te voren natuurlijk niet waar je terecht komt, maar zelfs als je gastgezin niet zo leuk is kan het heel erg leuk zijn. Ik zat in een typisch Frans gezin waarvan niemand Engels kon praten, dus echt communiceren ging niet. Maar ondanks dat was het heel tof en is het iets wat ik nooit meer zou vergeten. Als ik de kans zou krijgen zou ik het zo weer doen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 17:44
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben in de vierde klas op uitwisseling geweest naar Zweden en dat was erg leuk. Ik zou het zeker doen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 17:59
Verwijderd
Sowieso doen als je die kans krijgt ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 22:30
Tim99
Tim99 is offline
Wat vinden jullie er dan zo leuk aan? En hoe vul je de tijd bij je gastgezin?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 00:21
keepdreaming
keepdreaming is offline
Zeker doen! Ik heb ook een tijdje in het buitenland bij een gastgezin gezeten. Het is leuk om te ervaren hoe men in andere landen leeft.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie er dan zo leuk aan? En hoe vul je de tijd bij je gastgezin?
Wij hadden een heel druk programma met school waardoor we nauwelijks in het gastgezin kwamen. We aten daar rond half 10 's avonds, en vaak waren we de hele dag weg met school geweest en gingen we daarna met de Fransen en de Nederlanders nog ergens anders naartoe en hadden we feesten en alles. Ik ben eigenlijk helemaal niet zoveel daar thuis geweest omdat we 's avonds gewoon altijd weg waren.

En wat ik er leuk aan vond.. Alles! De ervaring hoe het is om bij vreemde mensen te wonen, hoe andere mensen leven, hoe de school er in Frankrijk aan toe gaat en gewoon de sfeer die er hangt met zo'n uitwisseling. Ik vond het gewoon heel tof en leuk.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 14:45
Verwijderd
drie woorden: Doen doen doen!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 19:34
Lentes
Lentes is offline
Ik zou het zeker doen! Zo'n uitwisseling is een heel bijzondere ervaring, die niemand je meer af kan nemen.
In september vorig jaar heb ik met mijn klas een uitwisseling van 12 dagen gehad met een school in Italië. De cultuurverschillen zijn zo boeiend, en bovendien heb ik er heel veel vrienden aan overgehouden. Vaak waren we hele dagen weg: musea bezoeken, naar het strand, stedentripjes en ook veel feestjes. Het was ook leuk om hen daarna hier te hebben en alles van Nederland te laten zien. Je ziet alles door hun ogen en bekijkt alles opnieuw.
Waarschijnlijk zul je niet zo vaak bij de gastgezinnen zijn, maar vaak zijn de mensen die jongeren in huis nemen erg gastvrij en doen ze erg hun best om het je naar de zin te maken.
En wat betreft school: dat haal je wel weer in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Uitwisseling japan
dromer16
4 09-11-2016 17:22
Liefde & Relatie Meisje en verliefd op vrouwlijke uitwisseling
confusedgirl
0 17-04-2015 22:49
Werk, Geld & Recht Uitwisseling Amerika.
MarcWeller
2 16-10-2013 22:16
Algemene schoolzaken uitwisseling
annaimpulse
4 02-12-2009 14:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Motivatiebrief voor uitwisseling.
Irshad
1 16-06-2009 02:25
Algemene schoolzaken Uitwisseling
Stofzuigerslang
20 22-05-2005 00:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.