Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2012, 18:59
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Hallo,

Nou hebben wij op school iapads gekregen, om mee te werken in de lessen. Dit gaat prima, en brengt veel voordelen met zich mee, o.a.
  • Lichtere tas
  • Meer mogelijkheden
  • Google/Wikipedia altijd bij de hand
  • Sneller
  • Je vergeet je boeken niet meer..
Maar ook nadelen, zoals de nerds van de klas die onder de les zitten te gamen. Nou ontken ik zeker niet dat ik ook game op die iPad, maar alleen thuis/pauze/tussenuur.

Mijn vraag aan jullie is; Wat vinden jullie van werken met iPads/laptops op school, hebben jullie dit op school, zou je het graag op school willen (en dan niet voor de reden "Ja, dan kan ik erop gamen")?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2012, 19:17
Verwijderd
Absoluut niet. Boeken horen erbij. Het is overzichtelijker, makkelijker en het crasht niet en gaat niet kapot. Waarom moet tegenwoordig alles met iPads worden gedaan?
Ik heb zelf een smartphone en al dat spul is natuurlijk heel mooi en handig, maar boeken op school moeten gewoon blijven.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 05:53
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Dat het crasht is wel zo.. maar vooral met laptops denk ik. Bij ons in de klas is dat nog nooit gebeurd.
Vind je niet dat we met de tijd mee moeten gaan? 'Vernieuwen'?
Dat boeken overzichtelijker zijn. No way. In een iPad heb je een mapje waar een app in staat die ALLE boeken 'in zich' heeft, je kan binnen 2 seconden van boek naar boek wisselen

Graag hoor ik weer je mening op deze post..
Dankje voor 't reageren
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 07:10
Verwijderd
Tegen. Ik heb al hoofdpijn als ik een paar uur naar een smartbord moet turen, dat komt niet alleen door mijn slechte ogen maar ook door het licht. Als ik dan ook nog op een iPad moet kijken én natuurlijk ook gebruik wil maken van mijn smartphone en laptop thuis, dan kan dat niet.

En ik denk dat de verleiding veel te groot is om continue MonsterWorld op Facebook te spelen!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 07:13
Verwijderd
Ik ben er niet voor dat het alle boeken zou moeten vervangen. Ik denk wel dat het iets kan toevoegen náást de gewone lesstof. Zoals verdiepingen of extra opdrachten voor mensen die dat willen. En bijvoorbeeld als woordenboek bij Engels/Frans/Duits. En hoe zit dat met opladen? Je kan moeilijk iedereen zijn iPad in één klas opladen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 15:21
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
En hoe zit dat met opladen? Je kan moeilijk iedereen zijn iPad in één klas opladen.
's Avonds in de oplader stoppen en 's Ochtends er uit halen lol. iPad gaat makkelijk mee van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 16:57
Verwijderd
Ik zit ook elke dag acht uur op school. En mijn iPad gaat geen acht uur mee, als ik er intensief gebruik van maak.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 17:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Leuk idee, maar haalbaar qua kosten? Een iPad is prijzig, wie gaat dat dan aanschaffen, de ouders of de school? Beide niet wenselijk denk ik. En smartboard is prima voor klassikale lessen, kinderen hebben geen iPad nodig, wel genoeg computerwerkplekken om extra te oefenen met diverse vakken. Een iPad zou alleen maar meer afleiden en lijkt me ook onhandig werken. Rekenen maken vanaf je iPad in een schrift?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 18:05
Verwijderd
Oh Tink*, de prijzen vallen denk ik wel mee als je het gaat vergelijken met wat boeken kosten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 18:11
Verwijderd
Maar als je een iPad hebt, heb je je boeken nog niet. Ik neem aan dat die apart betaald moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 18:31
wudong
wudong is offline
Ik vind iPad handig, ik kan met scanner de boeken inscannen en desnoods op internet zetten (op secluded space)
waarop ik alleen bij kan en dan via iPad sneller en effectiever werken, maar hij is erg breekbaar... helaas...
je moet er op zijn duur erg voorzichtig en behandelen alsof hij een baby is *met zorg* aangeraden...
want in de kleinste hoekje zit een ongeluk xd
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Dat het crasht is wel zo.. maar vooral met laptops denk ik. Bij ons in de klas is dat nog nooit gebeurd.
Vind je niet dat we met de tijd mee moeten gaan? 'Vernieuwen'?
Dat boeken overzichtelijker zijn. No way. In een iPad heb je een mapje waar een app in staat die ALLE boeken 'in zich' heeft, je kan binnen 2 seconden van boek naar boek wisselen

Graag hoor ik weer je mening op deze post..
Dankje voor 't reageren
Nou, zo snel gaat dat niet. Die dingen lopen snel vast. Als je je boeken pakt heb je het zelf in de hand hoe snel dat gaat. Je moet de hele tijd dingen aanklikken en openen. Ik raak ook snel gestresst door computers. Boeken geven mij meer overzicht, dus ik vind iPads niet fijn. De hele tijd naar zo'n ding staren... Dan maar zware tassen en veel spullen op je tafel en losse papiertjes. Dat is nou eenmaal het schoolleven.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Oh Tink*, de prijzen vallen denk ik wel mee als je het gaat vergelijken met wat boeken kosten.
Ik denk dus niet dat je van iedereen kan gaan verwachten dat ze ouders of leerlingen een iPad moeten gaan kopen. Dan zal de school dat moeten regelen, maar dan zijn de iPads van de school en kan je ze ook niet zomaar mee naar huis nemen om op te laden, denk ik.

Ik zie tot nu toe nog niet echt een voordeel in het gebruik van iPads. Zoals ik eerder al zei zal het leuk zijn voor verdiepingen of het verduidelijken van de lesstof, maar verder ook niet. Ik denk overigens ook niet dat je kan verwachten dat alle leraren ineens overgaan op iPads. Mijn docent Duits wist bijvoorbeeld nog maar nét hoe hij in moest loggen op de computer, laat staan hoe erg hij in de stress schiet als hij ineens met behulp van iPads les moet gaan geven. Ik denk niet dat dat echt iets gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 08:21
Verwijderd
Het lijkt mij verschrikkelijk onpraktisch eigenlijk. Ik hou ervan om boeken open te hebben liggen, meerdere boeken wel te verstaan . Dat zie ik niet voor me op een ipad. Ook heb ik een hekel aan grote lappen tekst op computerschermen of soortgelijke dingen te lezen.

En verder, zouden we met de tijd mee moeten gaan? Wat dit betreft niet . Digitale schoolborden zijn wel heel handig, dat is ook al met de tijd meegaan.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 10:38
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik begrijp niet goed waarom je school voor iPads heeft gekozen. Dat is toch zonde van het geld? Waarom geen goedkopere tablet?

Verder denk ik dat het wel nuttig kan zijn voor educatieve doeleinden, maar erg veel zal het ook niet toevoegen. Laat ze eerst maar eens zorgen dat leerlingen stam plus tee begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 10:52
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Ik zit ook elke dag acht uur op school. En mijn iPad gaat geen acht uur mee, als ik er intensief gebruik van maak.
Intensief gebruik van maken, dan bedoel je zeker games spelen enzo.
Boekenlezers nemen erg weinig 'stroom' in gebruik. Hoe oud is jouw iPad dan..? Geen acht uur..?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 10:52
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Ik begrijp niet goed waarom je school voor iPads heeft gekozen. Dat is toch zonde van het geld? Waarom geen goedkopere tablet?

Verder denk ik dat het wel nuttig kan zijn voor educatieve doeleinden, maar erg veel zal het ook niet toevoegen. Laat ze eerst maar eens zorgen dat leerlingen stam plus tee begrijpen.
Pardon? Dat we stam plus tee begrijpen? Volgensmij begrijpen we dat wel in 2ATH.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 10:53
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Ik vind iPad handig, ik kan met scanner de boeken inscannen en desnoods op internet zetten (op secluded space)
waarop ik alleen bij kan en dan via iPad sneller en effectiever werken, maar hij is erg breekbaar... helaas...
je moet er op zijn duur erg voorzichtig en behandelen alsof hij een baby is *met zorg* aangeraden...
want in de kleinste hoekje zit een ongeluk xd
Zoek op google: GumDrop for ipad Die hebben wij ook
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2012, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp niet goed waarom je school voor iPads heeft gekozen. Dat is toch zonde van het geld? Waarom geen goedkopere tablet?
Apple doet voor zover ik begreep heel veel promotieshit voor pakketten voor scholen. Zou best goedkoper kunnen zijn dan de normaal-goedkopere alternatieven.

En ik vind het wel een goede ontwikkeling. Een iPad is vele malen overzichtelijker en werkt prettiger dan 5 verschillende boeken op je bureau.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 13:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Pardon? Dat we stam plus tee begrijpen? Volgensmij begrijpen we dat wel in 2ATH.
Nee. Je zou de mensen met vwo-diploma's die nog "ik vindt" e.d. schrijven de kost moeten geven.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Apple doet voor zover ik begreep heel veel promotieshit voor pakketten voor scholen. Zou best goedkoper kunnen zijn dan de normaal-goedkopere alternatieven.

En ik vind het wel een goede ontwikkeling. Een iPad is vele malen overzichtelijker en werkt prettiger dan 5 verschillende boeken op je bureau.
Ik zou er juist niet aan moeten denken om níet 5 boeken op tafel te hebben liggen. Als ik nu studeer, maar vroeger ook als ik voor Frans vertalingen moest maken, had ik een woordenboek liggen, grammaticaboek en eventueel nog andere dingen. Nu heb ik meestal 2 of 3 woordenboeken liggen en een grammaticaboek, een boek met daarin de opdrachten en als dat allemaal in 1 tablet zou zitten zou ik denk ik gek worden, omdat je daar niet in 5 dingen tegelijkertijd kan lezen bij wijze van. Dan moet je constant nieuwe dingen openen, terwijl als je boeken gewoon open hebt liggen je dat niet meer hoeft.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 20:15
Verwijderd
nee ik vind boeken gewoon bij school horen boeken zware tas veel leren enzo
dat is school lekker vervelend ik moet er niet aan denken met een ipad dat maakt school minder leuk je laat je ipad vallen is t stuk dan heb je echt een probleem en als je een boek laat vallen is het niet erg
en zo nog veel meer voorbeelden
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 21:11
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Een tablet lijkt me niet handig. Ik heb ook een ipad thuis, maar om er mee te internet oid vind ik toch echt niks. Hooguit om af en toe een spelletje op te spelen. Ik kan met de ipad niet fatsoenlijk switchen tussen apps. (maar dat ligt misschien aan mij).
Een laptop vind ik wel weer handig. Op de universiteit doe ik eigenlijk alles op de laptop of computer. Aantekeningen tijdens de les maak ik ook op de laptop. Dat is wel handig want ik kan mijn eigen handschrift vaak niet meer lezen, en ik vind het juist er handig dat alles lekker bij elkaar staat. De meeste boeken zijn er ook in pdf, waardoor het ook weer veel geld scheelt om boeken te kopen. Ook gaat iets opzoeken veel sneller met de zoekfunctie dan dat je iets in een boek moet gaan opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 21:18
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Ik zou er juist niet aan moeten denken om níet 5 boeken op tafel te hebben liggen. Als ik nu studeer, maar vroeger ook als ik voor Frans vertalingen moest maken, had ik een woordenboek liggen, grammaticaboek en eventueel nog andere dingen. Nu heb ik meestal 2 of 3 woordenboeken liggen en een grammaticaboek, een boek met daarin de opdrachten en als dat allemaal in 1 tablet zou zitten zou ik denk ik gek worden, omdat je daar niet in 5 dingen tegelijkertijd kan lezen bij wijze van. Dan moet je constant nieuwe dingen openen, terwijl als je boeken gewoon open hebt liggen je dat niet meer hoeft.
Normaal kan je toch ook niet in 2 boeken tegelijk lezen O_O
Binnen 2 seconden ben je van boek gewisseld (echt) dus dat is niet zo'n probleem vind ik.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 21:20
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
nee ik vind boeken gewoon bij school horen boeken zware tas veel leren enzo
dat is school lekker vervelend ik moet er niet aan denken met een ipad dat maakt school minder leuk je laat je ipad vallen is t stuk dan heb je echt een probleem en als je een boek laat vallen is het niet erg
en zo nog veel meer voorbeelden
Van dat laten vallen is onzin. Daar hebben ze speciale hoesjes voor. Serieus, vind jij een zware tas, veel leren, etc leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2012, 21:21
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Een tablet lijkt me niet handig. Ik heb ook een ipad thuis, maar om er mee te internet oid vind ik toch echt niks. Hooguit om af en toe een spelletje op te spelen. Ik kan met de ipad niet fatsoenlijk switchen tussen apps. (maar dat ligt misschien aan mij).
Een laptop vind ik wel weer handig. Op de universiteit doe ik eigenlijk alles op de laptop of computer. Aantekeningen tijdens de les maak ik ook op de laptop. Dat is wel handig want ik kan mijn eigen handschrift vaak niet meer lezen, en ik vind het juist er handig dat alles lekker bij elkaar staat. De meeste boeken zijn er ook in pdf, waardoor het ook weer veel geld scheelt om boeken te kopen. Ook gaat iets opzoeken veel sneller met de zoekfunctie dan dat je iets in een boek moet gaan opzoeken.
Switch je tussen aps met twee keer klikken op home knop, of op een andere manier?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 21:22
Verwijderd
Ik zou je dat wel eens willen zien doen, om in 2 seconden van boek te wisselen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 22:10
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Citaat:
Switch je tussen aps met twee keer klikken op home knop, of op een andere manier?
Ik klik dan op die home knop, dan ga ik op zoek naar die andere app, en als ik dan weer terug wil naar die eerste dan klik ik weer op die home knop, en dan weer zoeken naar die eerste app. Ik heb hier iets van 6 of 7 pagina's aan apps staan, dus dan is het telkens even zoeken. Misschien als er wat minder apps op zouden staan dat het wel wat sneller gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Normaal kan je toch ook niet in 2 boeken tegelijk lezen O_O
Binnen 2 seconden ben je van boek gewisseld (echt) dus dat is niet zo'n probleem vind ik.
Uuh, als ik aan het vertalen ben heb ik echt 3 boeken tegelijkertijd open liggen die ik het liefst alledrie tegelijk open laat liggen. Ik moet het woordenboek erbij houden, en de grammatica net zo goed om het met elkaar te kunnen vergelijken. En ja, soms is dat 1 letter verschil, en als ik dan daadwerkelijk eerst moet wisselen dan zie ik mezelf al een stuk langer bezig omdat ik dan eerst alles moet opschrijven, dan van app wisselen, dan controleren en uitzoeken. Ja, ik ben al een uur bezig, dan hoef ik niet nog een uur langer bezig te zijn omdat ik zo nodig een iPad wil . Ik vind het al irritant als je in hetzelfde boek moet bladeren. Maar goed, dit geldt dan op dit moment voor als ik aan het vertalen ben voor mijn studie, en dat is wel iets anders dan op de middelbare school. Maar ik vind het gewoonweg prettiger werken, dus dat verandert toch niet echt
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 05:51
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Ik klik dan op die home knop, dan ga ik op zoek naar die andere app, en als ik dan weer terug wil naar die eerste dan klik ik weer op die home knop, en dan weer zoeken naar die eerste app. Ik heb hier iets van 6 of 7 pagina's aan apps staan, dus dan is het telkens even zoeken. Misschien als er wat minder apps op zouden staan dat het wel wat sneller gaat.
Je moet eerst alle apps die je nodig hebt openen, vervolgens, op het moment dat je wilt wisselen, moet je snel twee keer achter elkaar op de home knop drukken. Dan komt er onderin een balkje met alle geopende apps. En dan kan je daar op je andere boek klikken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 05:53
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Uuh, als ik aan het vertalen ben heb ik echt 3 boeken tegelijkertijd open liggen die ik het liefst alledrie tegelijk open laat liggen. Ik moet het woordenboek erbij houden, en de grammatica net zo goed om het met elkaar te kunnen vergelijken. En ja, soms is dat 1 letter verschil, en als ik dan daadwerkelijk eerst moet wisselen dan zie ik mezelf al een stuk langer bezig omdat ik dan eerst alles moet opschrijven, dan van app wisselen, dan controleren en uitzoeken. Ja, ik ben al een uur bezig, dan hoef ik niet nog een uur langer bezig te zijn omdat ik zo nodig een iPad wil . Ik vind het al irritant als je in hetzelfde boek moet bladeren. Maar goed, dit geldt dan op dit moment voor als ik aan het vertalen ben voor mijn studie, en dat is wel iets anders dan op de middelbare school. Maar ik vind het gewoonweg prettiger werken, dus dat verandert toch niet echt
Bij studies is het anders, begrijp ik. Dan heb je véél meer boeken nodig (hoor ik zo). Dan zouden boeken toch nog handiger zijn, ben ik het met je eens. Maar, ik vind dat als je (inderdaad) op de middelbare, vooral in de klassen 1/2/3 maar 2 boeken voor elk vak hebt het niet zo'n probleem met wisselen van boek etc. In de bovenbouw is 't weer een ander verhaal denk ik.

Maarja, wij zijn ook 2 Atheneum dus wij zijn ook geen bovenbouw

Wat nou als een iPad alleen wordt geintroduceerd in de onderbouw? Wat vinden jullie daar van.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 07:52
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
De VMBO-KB/BB afdeling van onze school heeft al laptoponderwijs, en binnenkort worden hier in de rest van de school Ipads ingevoerd. Ik vind het op zich wel een goede ontwikkeling, maar het moet niet alle boeken vervangen. Het moet enkel een aanvulling zijn, net als de ELO (Elektronische LeerOmgeving).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Bij studies is het anders, begrijp ik. Dan heb je véél meer boeken nodig (hoor ik zo). Dan zouden boeken toch nog handiger zijn, ben ik het met je eens. Maar, ik vind dat als je (inderdaad) op de middelbare, vooral in de klassen 1/2/3 maar 2 boeken voor elk vak hebt het niet zo'n probleem met wisselen van boek etc. In de bovenbouw is 't weer een ander verhaal denk ik.

Maarja, wij zijn ook 2 Atheneum dus wij zijn ook geen bovenbouw

Wat nou als een iPad alleen wordt geintroduceerd in de onderbouw? Wat vinden jullie daar van.
Nee, in de onderbouw moeten ze juist leren omgaan met de boeken. Anders gaan ze ineens van een iPad naar heel veel boeken. Dat is ook niet echt nodig.

Verder ben ik het er mee eens dat meerdere boeken open hebben liggen veel fijner is dan verschillende pagina's met boeken. Dan moet bijvoorbeeld een stukje lezen, dan de vraag opzoeken in het werkboek, dan je schrift erbij pakken. Dan zit je continu te wisselen van pagina en kan je het niet 'tegelijk' lezen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 13:39
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Er bestaat ook zoiets als een werk- en tekstboek in één waar je in kan schrijven hé quinty (Wat ik overigens ben vergeten te zeggen in mijn vorige reacties, sorry)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Bij studies is het anders, begrijp ik. Dan heb je véél meer boeken nodig (hoor ik zo). Dan zouden boeken toch nog handiger zijn, ben ik het met je eens. Maar, ik vind dat als je (inderdaad) op de middelbare, vooral in de klassen 1/2/3 maar 2 boeken voor elk vak hebt het niet zo'n probleem met wisselen van boek etc. In de bovenbouw is 't weer een ander verhaal denk ik.

Maarja, wij zijn ook 2 Atheneum dus wij zijn ook geen bovenbouw

Wat nou als een iPad alleen wordt geintroduceerd in de onderbouw? Wat vinden jullie daar van.
Het zou kunnen, maar ik zie het gewoon niet voor me. Prima als ondersteuning bij de lessen, zoals nu de elektronische schoolborden en soms laptops oid, maar niet als vervanging van boeken. Stel dat het ding kapot gaat, dan heb je ook geen boeken. Stel dat je dat ding vergeet, ben je meteen de rest van de dag je boeken kwijt . Ze zijn behoorlijk wat gevoeliger voor vallen enzo dan boeken, en bij ons op school werden tassen altijd gewoon op 1 grote hoop gegooid.

En ik gebruik nu voor mijn studie maar 1 boek meer, namelijk een woordenboek Engels/Duits/Frans - Nederlands naast mijn gewone lesboeken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 16:42
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Het zou kunnen, maar ik zie het gewoon niet voor me. Prima als ondersteuning bij de lessen, zoals nu de elektronische schoolborden en soms laptops oid, maar niet als vervanging van boeken. Stel dat het ding kapot gaat, dan heb je ook geen boeken. Stel dat je dat ding vergeet, ben je meteen de rest van de dag je boeken kwijt . Ze zijn behoorlijk wat gevoeliger voor vallen enzo dan boeken, en bij ons op school werden tassen altijd gewoon op 1 grote hoop gegooid.

En ik gebruik nu voor mijn studie maar 1 boek meer, namelijk een woordenboek Engels/Duits/Frans - Nederlands naast mijn gewone lesboeken.
Het blijkt wel dat we het niet eens zijn over vervanging van boeken, daar zal ik dan verder ook niet meer op ingaan. Maar, dat je zegt dat ze gevoeliger voor vallen zijn, dat is zo, maar daar is wat aan te doen. Er zijn namelijk van die rubber-hoesjes voor iPads, die zouden ze dan ervoor beschermen als ze op de grond vallen (natuurlijk niet als je ze van het dak af gooit.. ) Dat maakt de iPad minder mooi, maar daar zou het niet om moeten gaan, omdat we ze uiteindelijk voor 'educatieve doeleinden' () gebruiken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2012, 17:32
Verwijderd
Ik denk alsnog dat die hoesjes niet genoeg bescherming gaan leveren tegen eerste klassen en hun neiging om met tassen te gooien maar goed.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zou er juist niet aan moeten denken om níet 5 boeken op tafel te hebben liggen. Als ik nu studeer, maar vroeger ook als ik voor Frans vertalingen moest maken, had ik een woordenboek liggen, grammaticaboek en eventueel nog andere dingen. Nu heb ik meestal 2 of 3 woordenboeken liggen en een grammaticaboek, een boek met daarin de opdrachten en als dat allemaal in 1 tablet zou zitten zou ik denk ik gek worden, omdat je daar niet in 5 dingen tegelijkertijd kan lezen bij wijze van. Dan moet je constant nieuwe dingen openen, terwijl als je boeken gewoon open hebt liggen je dat niet meer hoeft.
Met alle respect lieve Apate, dat heeft er voornamelijk mee te maken dat je noob bent.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 21:01
Verwijderd
Dat zou kunnen ja. Maar goed, dan zie ik alsnog het nut er niet van in om het te leren eigenlijk . Nu, op dit moment heeft al helemaal geen nut voor mijn studie, want dat is natuurlijk nog iets. Als je jongeren op school alleen leertje met iPads om te gaan dan zitten ze op de uni weer ineens met boeken
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 06:27
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
En wat dan als ze dat ook gaan moderniseren... Dan kunnen we natuurlijk weer zeggen dat zijn teveel boeken etc, maar daar bestaan ook oplossingen voor
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 08:01
Verwijderd
Dat is praktisch gezien voor studies als Rechten misschien haalbaar, maar voor de kleine studies niet . Dat kan ik daadwerkelijk beweren, want ik doe zo'n kleine studie, en de boeken die wij gebruiken zijn nauwelijks leverbaar, laat staan op internet te vinden. En dan heb je nog het probleem dat veel mensen e-books gewoon minder prettig vinden dan gewone boeken. Nou zou het natuurlijk een prima mogelijkheid zijn om de iPad niet te verplichten zodat iedereen daar zijn keuze in kan maken, maar technisch gezien kan dat nu ook al , dus daar verander je dan niets aan met hoe het nu is. En hoe het nu is, op de universiteiten in ieder geval, is imo prima.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 08:15
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Google/Wikipedia altijd bij de hand
Ik zie dit niet als een voordeel eigenlijk. Nu al is het zo dat leerlingen op de middelbare school nauwelijks iets uit hun hoofd hoeven te kennen. Toetsen worden gewoon gemaakt met woordenboek/BiNaS erbij. Als je alles opzoekt op wikipedia, wordt het nóg erger. Kúnnen ze dan nog wel leren? Weten ze dan nog wel hoe het moet?

Citaat:
Je vergeet je boeken niet meer..
Ik heb in mijn zes jaar middelbareschooltijd nog nooit mijn boeken vergeten. En de mensen die ik kende die wel regelmatig hun boeken vergaten, deden dat expres omdat ze een te kleine tas modieus vonden.

Ik voorzie trouwens nog een probleem. Ik ken een aantal mensen die bijna nooit iets opschrijven (op de universiteit zijn er wel nogal wat mensen die alles met de laptop doen, inclusief collegeaantekeningen e.d.), en die mensen kunnen veelal niet meer schrijven. Ze hebben gewoon te weinig oefening. Geen ander dan zijzelf kan het handschrift lezen (het schrijven van een brief is dan ook niet meer mogelijk). Sommigen kunnen zelfs hun eigen handschrift niet lezen.

Een I-pod op school is een modernisering om het moderniseren alleen, en niet omdat het nou zoveel beter zou zijn. Ik zie tenminste niet in, wat er dan zo goed aan zou zijn.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 08:21
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
En dan heb je nog het probleem dat veel mensen e-books gewoon minder prettig vinden dan gewone boeken.
Klopt. Ik vind het ook vervelend om grote lappen tekst van een beeldscherm te lezen. Er is trouwens wel een oplossing voor: elektronische inkt. Dat houdt in dat de pixels maar één kort stroomschokje nodig hebben om aan of uit te gaan, en voor de rest geen stroom gebruiken. Dan zit je dus niet de hele tijd in die felle lampjes te kijken. Ik weet trouwens niet of het al ver genoeg ontwikkeld is voor smartphonebeeldschermen. Ik heb het in elk geval nog niet gezien (niet dat ik me ermee bezighoud trouwens).

Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat je gewoon twee boeken tegelijk open wilt hebben, en niet dat je de hele tijd moet wisselen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 16:04
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Goed ik snap alle meningen wel, en de srgumenten die gegeven worden ben ik het ook wel mee eens. Maar, het valt mij op dat 9 van de 10 mensen die het geen goed idee vinden, met een opleiding/studie bezig zijn. En dat diegenen die het wel een goed idee vinden op de middelbare zitten..
Dus: Alleen invoeren op de middelbare, mocht het ooit overal ingevoerd worden?

P.S, sorry voor evt. Typfouten, typ dit vanaf me mobiel.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 16:52
Verwijderd
Nee! Boeken zijn handiger. En bovendien, heel leuk dat alle leerlingen er prima mee om kunnen gaan, maar dan mijn docenten niet. En dan krijg ik zeker weer de helft boeken en de andere helft op een iPad? Dat is ook niet heel erg andig. Ik zou ook liever een laptop op school zien dan een iPad.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 15:58
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Nee! Boeken zijn handiger. En bovendien, heel leuk dat alle leerlingen er prima mee om kunnen gaan, maar dan mijn docenten niet. En dan krijg ik zeker weer de helft boeken en de andere helft op een iPad? Dat is ook niet heel erg andig. Ik zou ook liever een laptop op school zien dan een iPad.
Wacht - Je vindt boeken wel handiger maar wil liever een laptop zien.. ? O_O
Met citaat reageren
Oud 30-04-2012, 15:30
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Liever boeken, maar als het toch elektronisch moet liever een laptop dan een iPad. Wout is toch best duidelijk?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Wacht - Je vindt boeken wel handiger maar wil liever een laptop zien.. ? O_O
hij bedoelt vast als zoiets gaat gebeuren geef mij dan maar een laptop in plaats van Ipad
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Liever boeken, maar als het toch elektronisch moet liever een laptop dan een iPad. Wout is toch best duidelijk?
Dat dacht ik ook.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 17:03
-Max
Avatar van -Max
-Max is offline
Citaat:
Dat dacht ik ook.
Oh, nee oke, nu snap ik het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Heb je een laptop nodig?
snowpatrol
3 29-01-2016 10:16
De Kantine Groningse vermoeidheid en ander onjuist gebruik der Nederlandse taal #18
Verwijderd
499 07-06-2012 01:40
Algemene schoolzaken Alternatieven voor regulier VWO + gymnasium
thijs5812
27 16-06-2011 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.