Oud 04-03-2002, 19:13
Heraclitus
Heraclitus is offline
Omdat ik geregeld op Utrecht CS kom, kom ik zwermen bedelende daklozen tegen. Ik vraag me altijd af of het goed is om die mensen iets (geld) te geven. Het geld op zich is geen probleem, maar ik vraag me af of ik er wel GOED aandoe om die mensen iets te geven, en het niet alleen doe om mezelf te beter te VOELEN, terwijl ik eigenlijks niets GOEDS heb gedaan omdat die man/vrouw er toch maar drugs van koopt om zich verrot te helpen, en er niks wordt opgelost en het probleem blijft bestaan.
Mjah dat vroeg ik me dus af. Heeft iemand HET/EEN antwoord?
__________________
Vast learning does not teach people to be intelligent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2002, 19:18
bambykill
bambykill is offline
Zwervers hebben zelf gekozen voor hun bestaan en zijn daarom niet zielig.
Ze kiezen ervoor om te bedelen voor hun geld. Als jij je beter voeld als je hun wat geeft moet je dat doen maar ga er niet van uit dat ze er drugs ofzo van kopen.
1: Niet iedere zwerver is een junk
2: Andere mensen kopen ook drugs zodra ze geld in hun poten krijgen.

Bamby
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 19:28
soulless
soulless is offline
Lang niet iedereen zweft omdat hij/zij dat wil..

Waar ik het wel mee eens ben is dat ze echt niet allemaal drugs kopen, er zijn ook gewoon echte zwervers, in tegenstelling tot de junks...
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 20:39
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
soulless schreef:
Lang niet iedereen zweft omdat hij/zij dat wil..

Waar ik het wel mee eens ben is dat ze echt niet allemaal drugs kopen, er zijn ook gewoon echte zwervers, in tegenstelling tot de junks...

Als ze hier legaal in Nederland zijn kan ik me niet voorstellen dat ze niet vrijwillig zwerfen. Er zijn zoveel voorzieningen voor die mensen.

En voor de rest. Ik laat ze rotten.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 21:21
soulless
soulless is offline
Er is best hulp ja, maar vakk hebben ze verleden jongen, meer dan jij je kunt voor stellen...
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 22:58
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Niet iedereen zwerft omdat ze dat willen inderdaad.

Het is namelijk zo dat je in nederland een postcode moet hebben om recht op een uitkering te hebben, dat is niet aan de orde als je zwerver bent.

En om hun problemen te vergeten gaan die mensen vaak alcohol drinken of gebruike drugs en hebben simpelweg een verslaving.

Ik denk inderdaad dat het niet goed is geld te geven, want daarmee is het probleem niet opgelost.

Haal 5 euro van elke bankrekening in Nederland en besteed het alleen aan deze mensen, en het zou opgelost zijn, maar ja juridisch gezien gaat dat dus niet lukken.

Het probleem kun je slechts oplossen door deze mensen bij te staan, en er voor te zorgen dat ze over primaire behoeften beschikken.
Huisvesting en een baantje, desnoods bij het DSW ofzo.

Daarnaast zit er een 2e probleem aan vast.
Je zou het niet denken, maar veel van die zwervers zijn artsen, doktoren, tandartsen b.v., die gewoon helemel gestressed waren en hun leventje hebben achtergelaten, en zo inderdaad hebben 'gekozen voor hun leven'.
Maar dit is betrekkelijk, want zo'n besluit is vaak gemaakt door overspannenheid, omdat ze het niet meer aankonden.

En ook deze mensen moeten geholpen worden, door middel van psychische hulp.

Het is tenslotte onze plicht ten opzichte van deze mensen en de maatschappij om ze te helpen naar mijn mening.

Groetjes
Ben(die het jammer vind dat alles maar weer om geld draait
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 23:02
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
soulless schreef:
Lang niet iedereen zweft omdat hij/zij dat wil..

Waar ik het wel mee eens ben is dat ze echt niet allemaal drugs kopen, er zijn ook gewoon echte zwervers, in tegenstelling tot de junks...

Niet mee eens,ze kunnen naar zoveel plekken.
En ze krijgen zo een uitkering (al ben ik in de meeste gevallen tegen uitkeringen)
Maar die mensen kunnen wat van hun leven maken,maar willen het niet,of proberen het niet!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 08:55
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Niet iedereen zwerft omdat ze dat willen inderdaad.

Het is namelijk zo dat je in nederland een postcode moet hebben om recht op een uitkering te hebben, dat is niet aan de orde als je zwerver bent.

En om hun problemen te vergeten gaan die mensen vaak alcohol drinken of gebruike drugs en hebben simpelweg een verslaving.

Ik denk inderdaad dat het niet goed is geld te geven, want daarmee is het probleem niet opgelost.

Haal 5 euro van elke bankrekening in Nederland en besteed het alleen aan deze mensen, en het zou opgelost zijn, maar ja juridisch gezien gaat dat dus niet lukken.

Het probleem kun je slechts oplossen door deze mensen bij te staan, en er voor te zorgen dat ze over primaire behoeften beschikken.
Huisvesting en een baantje, desnoods bij het DSW ofzo.

Daarnaast zit er een 2e probleem aan vast.
Je zou het niet denken, maar veel van die zwervers zijn artsen, doktoren, tandartsen b.v., die gewoon helemel gestressed waren en hun leventje hebben achtergelaten, en zo inderdaad hebben 'gekozen voor hun leven'.
Maar dit is betrekkelijk, want zo'n besluit is vaak gemaakt door overspannenheid, omdat ze het niet meer aankonden.

En ook deze mensen moeten geholpen worden, door middel van psychische hulp.

Het is tenslotte onze plicht ten opzichte van deze mensen en de maatschappij om ze te helpen naar mijn mening.

Groetjes
Ben(die het jammer vind dat alles maar weer om geld draait


Volgens mij kan je ook de postcode opgeven van zo'n daklozen onderkomen. Als ze willen kunnen ze dus een uitkering aanvragen.

Verder ben ik het er inderdaad mee eens dat het gewoon een psychisch probleem is dat deze mensen hebben. Meestal gewoon overstreste Nederlanders inderdaad.

Daarom geef ik ze geen geld, ik vindt ze zwak. Het zal best, dat ik het gewoon veel beter heb gehad dan de meeste van deze zwervers, maar veel mensen die dat niet hebben kunnen ook gewoon normaal leven zonder op het station te moeten bedelen voor geld.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 09:55
soulless
soulless is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Niet mee eens,ze kunnen naar zoveel plekken.
En ze krijgen zo een uitkering (al ben ik in de meeste gevallen tegen uitkeringen)
Maar die mensen kunnen wat van hun leven maken,maar willen het niet,of proberen het niet!
Dikke vette lulkoek. Er is absoluut niet genoeg opvang voor de zwervers. En dan laat je alle weggelopen jongeren nog even buiten beschouwing. Maar ja, who cares, ze kunnen niet stemmen en zolang ze ergens in een hoekje zitten kun je je neus nog wel dichtknijpen en er overheen kijken he?
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 10:04
Gods zoon
Gods zoon is offline
Hoe zo dakloos?
De weereld is toch ons allen huis.
De hemels istoch het dak van de weereld?
Wat nou dakloos
__________________
Jezus was slechts een filosoof.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:34
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
soulless schreef:
Dikke vette lulkoek. Er is absoluut niet genoeg opvang voor de zwervers. En dan laat je alle weggelopen jongeren nog even buiten beschouwing. Maar ja, who cares, ze kunnen niet stemmen en zolang ze ergens in een hoekje zitten kun je je neus nog wel dichtknijpen en er overheen kijken he?

Ik kijk ik er niet overheen,want ik heb vaak genoeg geld gegeven,omdat ik het wel zielig vind ja!
Maar er zijn zeker wel genoeg plaatsen om ze op te vangen

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 15:44
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:

Verder ben ik het er inderdaad mee eens dat het gewoon een psychisch probleem is dat deze mensen hebben. Meestal gewoon overstreste Nederlanders inderdaad.
Psychische problemen hebben is niet zwak, maar menselijk. En de 1 is er meer vatbaarder voor dan de ander. En ik vind het erg onbeschaafd om het maar weg te wimpelen.

We moeten en behoren die mensen te helpen, want als jij daar had gezeten dan had je ook hulp gewild.

Groetjes
Ben(die het dus erg ongenuanceerd vind om zoiets te zeggen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 22:55
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Psychische problemen hebben is niet zwak, maar menselijk. En de 1 is er meer vatbaarder voor dan de ander. En ik vind het erg onbeschaafd om het maar weg te wimpelen.

We moeten en behoren die mensen te helpen, want als jij daar had gezeten dan had je ook hulp gewild.

Groetjes
Ben(die het dus erg ongenuanceerd vind om zoiets te zeggen
Psychisch probleem hebben is menselijk. Hem willen oplossen ook. In Haarlem zijn er in ieder geval genoeg daklozen tehuizen, in A'dam ook en toch zie ik daar een hele hoop van die mensen rondzwerfen.

Als ze niet willen geholpen worden vindt ik dat best, maar dan ga ik ze ook geen geld geven. Als ze willen dan hebben ze zat mogelijkheden om echt geholpen te worden.

Ongenuanceerd? Mwa Ik plijt er heus niet voor om alle hulp af te schaffen, maar geld geven gaat mij toch echt wel veel te ver.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 23:34
soulless
soulless is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
soulless schreef:
Dikke vette lulkoek. Er is absoluut niet genoeg opvang voor de zwervers. En dan laat je alle weggelopen jongeren nog even buiten beschouwing. Maar ja, who cares, ze kunnen niet stemmen en zolang ze ergens in een hoekje zitten kun je je neus nog wel dichtknijpen en er overheen kijken he?

Ik kijk ik er niet overheen,want ik heb vaak genoeg geld gegeven,omdat ik het wel zielig vind ja!
Maar er zijn zeker wel genoeg plaatsen om ze op te vangen


Die zijn er dus gewoon niet. Er zijn in opvang huizen niet genoeg bedden en mensen om alle daklozen 's nachts op te vangen.

Bovendien geeft niemand ze een kans om het nog eens te proberen. Problemen wegstoppen og bagateliseren heeft geen enkel nut.

__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 07:50
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Psychisch probleem hebben is menselijk. Hem willen oplossen ook. In Haarlem zijn er in ieder geval genoeg daklozen tehuizen, in A'dam ook en toch zie ik daar een hele hoop van die mensen rondzwerfen.

Als ze niet willen geholpen worden vindt ik dat best, maar dan ga ik ze ook geen geld geven. Als ze willen dan hebben ze zat mogelijkheden om echt geholpen te worden.

Ongenuanceerd? Mwa Ik plijt er heus niet voor om alle hulp af te schaffen, maar geld geven gaat mij toch echt wel veel te ver.

Die mensen hebben een psychische probleem dus hebben ze waarschijnlijk ook een probleem met pragmatisch en rationalistisch denken.

Het is wel erg makkelijk voor ons om met een gezond verstand te zeggen dat je maar hulp moet zoeken, het is er toch wel. Maar die mensen zijn psychisch ziek en die beseffen dat niet, of willen dat (door het psychisch ziek zijn) niet beseffen, en dat is waar wij om de hoek moeten komen kijken. Ze zijn een onderdeel van de samenleving en dus ook onze zorg.

Groetjes
Ben(die zometeen naar school gaat
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Daklozen verplicht naar binnen
ganralph
2 30-11-2010 11:34
Algemene schoolzaken Vul mijn enquete in! aub
Lisette.
24 03-01-2009 13:44
Films, TV & Radio Serious Request : Vijf dagen niet eten voor Darfur [3FM]
heavinly
51 28-12-2004 18:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tien miljoen dakloos door moesson in Azië
Verwijderd
25 15-07-2004 11:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dakloos
Nate
66 20-03-2003 13:56
Psychologie daklozen zoene??
basje!
15 06-01-2002 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.