Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2010, 18:48
Verwijderd
Ik ben zeer benieuwd
Advertentie
Oud 07-05-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Dit, inderdaad. Dat is vandaag, toch?

Verder ben ik ook nog steeds benieuwd naar de antwoorden op de gestelde vragen in dit / het vorige topic en de beloofde reactie op mijn post.

Ik ben benieuwd.
Ik denk dat de reactie van de DK fb's en de plus wat langer op zich zal laten wachten. Er is - uiteraard - wel discussie geweest achter de schermen maar de DK fb's hebben nog niet onderling afgesproken wat ze nu precies willen en hoe ze dat vorm willen gaan geven. Ze zijn nu bezig om te regelen dat ze dat gesprek zsm kunnen voeren en daarna zal hier een post volgen van een van hen of misschien zelfs wel van hen allemaal. Wanneer dat gesprek plaats zal vinden en wanneer jullie dus meer duidelijkheid hebben kan ik niet aangeven want er staat nog geen definitieve datum voor dat gesprek.
Nog even geduld hebben dus!
Oud 07-05-2010, 19:05
Verwijderd
Oké tot woensdag.
Oud 07-05-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat de reactie van de DK fb's en de plus wat langer op zich zal laten wachten. Er is - uiteraard - wel discussie geweest achter de schermen maar de DK fb's hebben nog niet onderling afgesproken wat ze nu precies willen en hoe ze dat vorm willen gaan geven. Ze zijn nu bezig om te regelen dat ze dat gesprek zsm kunnen voeren en daarna zal hier een post volgen van een van hen of misschien zelfs wel van hen allemaal. Wanneer dat gesprek plaats zal vinden en wanneer jullie dus meer duidelijkheid hebben kan ik niet aangeven want er staat nog geen definitieve datum voor dat gesprek.
Nog even geduld hebben dus!
Ik ben verheugd te horen dat alle posts uit het afgelopen topic aandachtig worden bekeken, althans ik neem aan dat dat de reden is dat de definitieve datum wordt verschoven.
Oud 07-05-2010, 20:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Zoals Dittrich al aangeeft, er is al over gesproken. Maar het is makkelijker als we direct op elkaar kunnen reageren, vandaar dat we een datum en tijd plannen waarbij we dit met zijn vieren kunnen bespreken. De datum is nog niet geprikt, maar zal zeker zo snel mogelijk plaats vinden.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 07-05-2010, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Zoals Dittrich al aangeeft, er is al over gesproken. Maar het is makkelijker als we direct op elkaar kunnen reageren, vandaar dat we een datum en tijd plannen waarbij we dit met zijn vieren kunnen bespreken. De datum is nog niet geprikt, maar zal zeker zo snel mogelijk plaats vinden.
Beste Missy,

Ik vind dit opmerkelijk. Je geeft aan dat er over gesproken is, wat natuurlijk goed is, maar kennelijk is er na 5 dagen nog geen conclusie en dat is opmerkelijk te noemen. De gehele community is tegen namelijk, dus waarover kan er dan nog discussie zijn? De vraag die de DK-fb's dan ook, mi, a priori moeten beantwoorden is of zij er zijn voor DK of dat DK hun priveprojectje is. Ik vind het onbegrijpelijk dat over een dergelijk beslissing, waarbij de gehele community tegen is, zo moeilijk is te formuleren.
Oud 07-05-2010, 21:15
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
We zitten nog midden in de discussie. Een beslissing is er nog niet, dus die valt ook nog niet te formuleren. Ik begrijp best dan het frusterend kan zijn dat als er vier dagen genoemd wordt, dat er dan nog geen beslissing is. Maar zoals ik al aangaf, om echt tot beslissingen en conclusies te komen lijkt een afspraak waarbij we echt tot conclusies komen beter.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 07-05-2010, 21:24
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind het vooral jammer dat 'jullie' een datum noemen, die vervolgens niet halen en niet zelf posten dat er meer tijd nodig is. Als jullie nog midden in die discussie zitten was allang duidelijk dat jullie het niet gingen halen en is het jammer dat wij als gebruikers moeten vragen hoe het nou zit met de door 'jullie' gestelde deadline zit.

@Dittrich: Dank voor het serieuze antwoord. Ik wacht rustig af.

Edit; ik had de indruk dat het verder op Beleidzaken zou worden besproken hoe en wat nu verder met het WSZ topic, na die 4 dagen die jullie zouden overleggen. Door de berichten van Dittrich en Missy krijg ik nu echter het gevoel dat het alsnog op Admin wordt besloten en we een herhaling krijgen van vorige keer. Om misverstanden te voorkomen, wat is nou precies de bedoeling?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 07-05-2010, 21:25
Verwijderd
Citaat:
We zitten nog midden in de discussie. Een beslissing is er nog niet, dus die valt ook nog niet te formuleren. Ik begrijp best dan het frusterend kan zijn dat als er vier dagen genoemd wordt, dat er dan nog geen beslissing is. Maar zoals ik al aangaf, om echt tot beslissingen en conclusies te komen lijkt een afspraak waarbij we echt tot conclusies komen beter.
Dat vind ik dus opmerkelijk
Vandaar dat ik me afvraag of jullier er zijn voor DK of dat DK jullie priveprojectje is
Oud 08-05-2010, 03:30
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
De hele wsz is er juist om mensen de mogelijkheid te bieden om met elkaar te praten, zonder naar Onzin te hoeven verhuizen waar ze over het algemeen minder vriendelijk ontvangen zullen worden dan op DK. Roep gewoon de forumers op om bij 'omgomgomg' of ';d;dD;' posts op het naziknopje te drukken, zodat jullie zelf minder werk hebben, dat is toch waar het om gaat?

Problem solved.

Stelletje incapabelen.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Oud 08-05-2010, 08:57
Verwijderd
Citaat:
De hele wsz is er juist om mensen de mogelijkheid te bieden om met elkaar te praten, zonder naar Onzin te hoeven verhuizen waar ze over het algemeen minder vriendelijk ontvangen zullen worden dan op DK. Roep gewoon de forumers op om bij 'omgomgomg' of ';d;dD;' posts op het naziknopje te drukken, zodat jullie zelf minder werk hebben, dat is toch waar het om gaat?

Problem solved.

Stelletje incapabelen.
Tja, met het verwijderen van ""-posts zou ik geen probleem hebben. Ik vraag me wel af wat het doel precies is, en hoe je dit effectief zou kunnen modereren - als dit tenminste het uiteindelijke plan wordt. De grens tussen een ""-post en een "normale" post is namelijk niet echt helder. Maar goed, als de forumbazen eruit zijn wat ze precies willen voorstellen kunnen we daar verder over praten.
Oud 08-05-2010, 08:58
Verwijderd
Citaat:

Stelletje incapabelen.
Dit soort teksten zijn erg constructief

Laatst gewijzigd op 08-05-2010 om 16:15.
Oud 09-05-2010, 00:24
Verwijderd
Beste missy,

gewoon zo laten.

Gr. ik
Oud 09-05-2010, 10:32
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja hallo, een andere fb dan een DK fb stelde vier dagen voor. En natuurlijk komt iedereen in die periode wel online, maar we willen echt overleggen dus moet iedereen er zijn en dat leek ons wel handig na een discussie gevoerd te hebben die daarom niet erg snel ging. En natuurlijk proberen we zo snel mogelijk af te spreken, maar met vier mensen een tijdstip vinden, is een beetje lastig. Ik snap dat jullie snel een antwoord willen, maar er gebeurt toch nog niets tijdens de periode dat we nog moeten overleggen en daarna krijgen jullie natuurijk ruim de tijd om daar weer jullie zegje over te doen. Dus geen angst en een beetje geduld aub, we doen ons best!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 09-05-2010, 11:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja hallo, een andere fb dan een DK fb stelde vier dagen voor. En natuurlijk komt iedereen in die periode wel online, maar we willen echt overleggen dus moet iedereen er zijn en dat leek ons wel handig na een discussie gevoerd te hebben die daarom niet erg snel ging. En natuurlijk proberen we zo snel mogelijk af te spreken, maar met vier mensen een tijdstip vinden, is een beetje lastig. Ik snap dat jullie snel een antwoord willen, maar er gebeurt toch nog niets tijdens de periode dat we nog moeten overleggen en daarna krijgen jullie natuurijk ruim de tijd om daar weer jullie zegje over te doen. Dus geen angst en een beetje geduld aub, we doen ons best!
we wachten geduldig af
__________________
you're not my demographic
Oud 10-05-2010, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Ja hallo, een andere fb dan een DK fb stelde vier dagen voor. En natuurlijk komt iedereen in die periode wel online, maar we willen echt overleggen dus moet iedereen er zijn en dat leek ons wel handig na een discussie gevoerd te hebben die daarom niet erg snel ging. En natuurlijk proberen we zo snel mogelijk af te spreken, maar met vier mensen een tijdstip vinden, is een beetje lastig.
Dan is het toch juist efficienter om het gewoon in een topic te bespreken Dan kan iedereen reageren als zij online is, dat je dan niet direct op elkaar kan reageren is niet echt een nadeel, immers het plannen van een afspraak waarbij dat wel kan kost klaarblijkelijk ook veel tijd, bovendien zijn dat soort discussies in de regel onoverzichtelijk.
Oud 13-05-2010, 00:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Is onzin niet in feite 1 groot saai topic?, dus als de mensen in WSZ zich verplaatsen...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 13-05-2010, 21:57
Verwijderd
Mag ik even iets vragen?
Ik kom nog niet zo heel lang bij DK, en heb eigenlijk nooit precies begrepen waarvoor het saaitopic diende, want wel én niet mocht. Ik vind het saaitopic gezellig, en als er strenger toezicht op wordt gehouden lijkt het mij leuk om dit te behouden. Alleen weet ik echter niet wat nou onder spam valt, en wat niet en wel in het topic mag. Alleen dan is de vraag waar trek je de grens?

Maar voor nu even mijn vraag: wat was de bedoeling van het saai-topic wat mocht/mag, en wat mag/mocht niet?
Oud 13-05-2010, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Mag ik even iets vragen?
Ik kom nog niet zo heel lang bij DK, en heb eigenlijk nooit precies begrepen waarvoor het saaitopic diende, want wel én niet mocht. Ik vind het saaitopic gezellig, en als er strenger toezicht op wordt gehouden lijkt het mij leuk om dit te behouden. Alleen weet ik echter niet wat nou onder spam valt, en wat niet en wel in het topic mag. Alleen dan is de vraag waar trek je de grens?

Maar voor nu even mijn vraag: wat was de bedoeling van het saai-topic wat mocht/mag, en wat mag/mocht niet?
Mocht je tijd te veel hebben: de discussie rond het opstarten van het saaitopic is gevoerd in deze topics:
de kantine
algemeen spamtopic op dk
Oud 13-05-2010, 23:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ja maar Onzin is toch al het spamtopic van DK
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 14-05-2010, 06:26
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Mag ik even iets vragen?
Ik kom nog niet zo heel lang bij DK, en heb eigenlijk nooit precies begrepen waarvoor het saaitopic diende, want wel én niet mocht. Ik vind het saaitopic gezellig, en als er strenger toezicht op wordt gehouden lijkt het mij leuk om dit te behouden. Alleen weet ik echter niet wat nou onder spam valt, en wat niet en wel in het topic mag. Alleen dan is de vraag waar trek je de grens?

Maar voor nu even mijn vraag: wat was de bedoeling van het saai-topic wat mocht/mag, en wat mag/mocht niet?
Over wat mag kunnen we je binnen een paar dagen antwoord geven.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 14-05-2010, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Is onzin niet in feite 1 groot saai topic?, dus als de mensen in WSZ zich verplaatsen...
nee omdat op DK ook nog dingen gepost kunnen worden die wel met school te maken hebben en onzin voornamelijk niet over school gaat
Oud 16-05-2010, 19:51
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Er staat in de planning om komende week met concrete dingen te komen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 16-05-2010, 20:18
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Mooi.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 16-05-2010, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Mooi.
Betreurenswaardig zou ik eerder zeggen.
Oud 17-05-2010, 15:08
Verwijderd
sjjt, alle topics hierover weg, nooit meer over praten, dan vergeten ze het misschien
Oud 17-05-2010, 17:35
Allure
Allure is offline
Het duurt wel lang. Maakt op zich niet uit hoor, tijd genoeg, maar kondig dan niet aan dat het vier dagen gaat duren.
Oud 18-05-2010, 06:54
Rationeel
Rationeel is offline
ach, het laat wel zien dat de ernst van de 'ontsporing van het wsz-topic' niet te onderschatten is en dat het de hoogtste prioriteit krijgt
Oud 18-05-2010, 16:09
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik kan met plezier mededelen namens de DK forumbazen dat het Wat saai zeg blijft bestaan. Wat er uit het overleg is gekomen zal ik vanavond even in een wat uitgebreider verhaaltje vertellen.

Dit wordt waarschijnlijk morgen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.

Laatst gewijzigd op 18-05-2010 om 21:20.
Oud 18-05-2010, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Ik kan met plezier mededelen namens de DK forumbazen dat het Wat saai zeg blijft bestaan. Wat er uit het overleg is gekomen zal ik vanavond even in een wat uitgebreider verhaaltje vertellen.
Mooizo.
Oud 18-05-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Ik kan met plezier mededelen namens de DK forumbazen dat het Wat saai zeg blijft bestaan. Wat er uit het overleg is gekomen zal ik vanavond even in een wat uitgebreider verhaaltje vertellen.
<3
Oud 18-05-2010, 16:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik ben benieuwd.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 18-05-2010, 17:00
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
<3
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 18-05-2010, 21:56
Verwijderd
woohoo
Oud 19-05-2010, 13:37
Verwijderd
hiephoi
Oud 19-05-2010, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ik kan met plezier mededelen namens de DK forumbazen dat het Wat saai zeg blijft bestaan. Wat er uit het overleg is gekomen zal ik vanavond even in een wat uitgebreider verhaaltje vertellen.

Dit wordt waarschijnlijk morgen.
Jeeeeeeeeuuuuuuuuuu!!!!
Oud 19-05-2010, 16:29
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 19-05-2010, 18:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
fijn
__________________
you're not my demographic
Oud 19-05-2010, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik kan met plezier mededelen namens de DK forumbazen dat het Wat saai zeg blijft bestaan. Wat er uit het overleg is gekomen zal ik vanavond even in een wat uitgebreider verhaaltje vertellen.

Dit wordt waarschijnlijk morgen.
Of misschien toch overmorgen?
Oud 19-05-2010, 22:39
Verwijderd
Woensdag!
Oud 19-05-2010, 22:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Woensdag!
Dat was vandaag dus ik vrees dat ze nog een weekje moeten wachten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 20-05-2010, 08:40
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 20-05-2010, 12:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Waar we na het overleg dus op uitgekomen zijn, zijn de onderstaande dingen.

Het Wat saai zeg topic blijft bestaan. Het Wat saai zeg topic is voor gesprekken en discussies. Meerdere posts achter elkaar in de zin van d;;;;D, lalala, oh, wat saai, is niet de bedoeling. Vervelen mag je op Onzin doen. Het Wat saai zeg topic is voor iedereen. Het is dan ook de bedoeling dat er op een fijne manier met elkaar wordt omgegaan.

De forumbazen zullen strenger gaan optreden tegen offtopic posts. Daar is het Wat saai zeg topic voor. Probeer dit zelf dus ook te vermijden, zodat de topics hun functie behouden. Ook merken we dat het DK meettopic en Fototopic een soort tweede saai wordt. Probeer dit te vermijden en het echt over de foto's te hebben of een meet. Andere gesprekken kunnen in het saai.

Zelf willen we proberen wat meer discussietopics/gesprektopics over een onderwerp te maken. Als je dus een idee hebt. Graag en open een topic!

Er zullen een aantal regels worden opgenomen in het beleid, in de trant van:
De regels die er dan zouden komen

* Het Wat saai zeg topic is voor gesprekken en discussies.
* Meerdere posts achter elkaar door dezelfde forumer, bedoeld als spam of verveling is niet toegestaan. Dus iets in de zin van:

- Ik verveel me.
- Jeetje, hier is het ook saai zeg.
- :;;;;DDD
- ;D:

* Het Wat saai zeg topic is voor iedereen. Ga dan ook met een fijne manier met elkaar om.
* Overbodige topics zullen worden verwijderd (zoals reclametopics, om het beeld van DK een beetje open te houden, in plaats van alleen gesloten WSZ topics.)
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 20-05-2010, 12:45
Verwijderd
Dus oude saaitopics worden weggehaald?
Oud 20-05-2010, 12:48
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Nee, alleen reclametopics/saaitopics die per ongeluk twee keer zijn geopend en dergelijke.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 20-05-2010, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Dus oude saaitopics worden weggehaald?
Moeten we dat uit het laatste puntje opmaken? Dat zou ik een beetje gek vinden eerlijk gezegd.
edit;
@Missy; ok, prima

Verder; prima
Oud 20-05-2010, 12:49
Verwijderd
Ah helemaal prima

Ik vind het een prima beleid, well done.
Oud 20-05-2010, 12:54
Verwijderd
Wat is er vernieuwend aan vraag ik mij even nu af? dat was toch ook al zo? alleen het was behoorlijk verslonsd?
Oud 20-05-2010, 12:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vind niet dat volle saaitopics moeten worden weggehaald. Wel zouden topics die een slotje krijgen voor reclame of omdat ze niet thuishoren op DK wat vaker verwijderd mogen worden (dus ook als er drie saaitopics tegelijk worden geopend, de twee die worden gesloten ook verwijderen).

Verder is het misschien ook een idee om wat duidelijker naar de leden te communiceren dat het echt niet noodzakelijk is dat er direct een nieuw topic wordt geopend nadat het vorige is gesloten (ik heb het dus niet over saai, maar over de andere topics). Je ziet bijvoorbeeld vaak dat men (bijvoorbeeld) een nieuw fototopic opent met als reden/openingspost "omdat de vorige vol is". Dit zie je ook vaak bij de forumer boven/onder je-topics etc. Ik wil niet pleiten voor het invoeren van een koelkastregeling, maar leden mogen best wat meer gestimuleerd worden om topics met een goede reden te openen (de vorige is vol vind ik in de meeste gevallen geen goede reden) en te proberen nieuwe ideeën te verzinnen. De forumbazen mogen zich wmb hier best wat actiever in opstellen als er weer tien "vertel iets over de forumer boven je" topics in een week worden geopend en dit sluiten om wat diversiteit en creativiteit te stimuleren.
__________________
you're not my demographic
Oud 20-05-2010, 13:00
Verwijderd
Voortaan dus geen domme onnodige dingen doen, en bemoeien met eigen fora/functie. Zo moeilijk was dit toch niet.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.