Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2002, 21:49
Flexus
Flexus is offline
Kennen jullie misschien nog meer dingen waaraan je een leugenaar kunt herkennen? Je hebt bijvoorbeeld de duidelijke, zoals rood hoofd e.d., maar ook onduidelijke, zoals met de ogen knipperen etc.

Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2002, 21:50
Verwijderd
de houding,en hoe ze kijken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 22:04
Marc S
Marc S is offline
Afdwaling van de ogen bij het verzinnen van iets.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 22:15
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Kijk naar de handen, en heel belangrijk, hoe vaak zitten ze aan hun neus, als je liegt zit een volwassenen heel vaak in zijn gezicht te friemelen en dan vooral aan zijn neus, zo zat Clinton overdreven vaak aan zijn neus tijden het vlekkenjurkproces, het komt omdat er meer bloed naar je neus stroomt ofzo, dus hij wordt dan een beetje langer maar dat merk je niet, dus let op de neus.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 14:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
je had een paar weken geleden het Gevoel van de Poel moeten kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 14:25
Rhinus
Rhinus is offline
Gevoel van de Poel wis inderdaad erg leerzaam ja .
Ook op de schouders letten .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 14:28
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
http://www.weeno.com/art/0799/106.html

alsjeblieft, daar vind je alle info die je nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:04
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
http://www.weeno.com/art/0799/106.html

alsjeblieft, daar vind je alle info die je nodig hebt.
Applause voor Kenny!!

thanks for het opzoeken heb het gelezen, zeer interressant
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:15
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Altijd iemand recht in de ogen kijken. Al liegt diegene glashard tegen je en kijkt ie je recht aan, je ziet t...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 20:05
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ik zie het niet zo zeer aan rood hooft ..ofzow.....maar ik zie het gewoon...en merk het.....en....kijk gwoon.en weet bijna dan altijd wel wanneer iemand liegt vreemd wel.....
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 22:14
lateralis
lateralis is offline
als ie niet te goed ken liegen zal hij veel euhh zeggen, ik wel teminste =)

en ogen jah, als je ze in hun ogen kijkt en als je wegkijken of rood worden tja...
__________________
Ik sla huppelende mensen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 22:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
weinig zeggen, en als je iets zegt een beetje dubbelzinnig praten, niet echt doen of je ze niet geloofd, maar wel een beetje suggeren, je merkt meteen aan hun reactie of ze liegen en verder voel ik het...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 23:51
dystopia
dystopia is offline
Was bij Gevoel van de poel 2,5 week geleden als ik me niet vergis. Bijv. schouders bewegen. Zenuwachtig gedoe. Niet alleen lichaamstaal. Ook de woorden. Wanneer je iem. beschuldigd en diegene ontkent is het zaak uit te vinden of diegene het heeft gedaan, het niet heeft gedaan of er medeplichtig aan is danwel er meer vanaf weet. Veel erover praten helpt ook, dan kom je vanzelf erachter: "al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel".

Dan is er nog een verschil tussen waarheid achterhouden door er niet zelf over te beginnen en het onderwerp niet aanbod komt en liegen dus door een onwaarheid te vertellen. Ik maak daar onderscheid in als in directe en indirecte confrontatie.

Oordeel btw niet te snel. Je kunt leugens pas echt herkennen bij iemand die je goed kent bijv. een vader/moeder/broer/zus/vriend/vriendin/neef/nicht/opa/oma etc. etc.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 10:40
Verwijderd
Ik meende ook een keer op Discovery gezien te hebben dat iemand die een verhaal verzint naar links kijkt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 10:42
lupus
lupus is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ik meende ook een keer op Discovery gezien te hebben dat iemand die een verhaal verzint naar links kijkt.
film: the negotiator

visuele cortex -> voorstellingen / inbeeldingen

dacht ik
__________________
~ what the eye sees, it believes ~
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 11:18
DarkCat
DarkCat is offline
Ik kan op zich keihard liegen, ik heb er alleen een hekel aan. De kunst is bij mij om er zelf in te gaan geloven: op dat moment dan
Mensen trappen altijd in mijn 1 april grappen en ik kon op de middelbare school ziek naar huis wanneer ik wilde

Maar waaraan herken je iemand die liegt? Je herkent het sneller als je de persoon in kwestie kent denk ik.. zenuwtrekjes, bewegende handen (dat doe ik sowieso ook als ik niet lieg ), en je stem gaat iets omhoog, naar het schijnt. Je niet recht aankijken, glazig kijken, nietszeggende gezichtuitdrukking of juist een vage (zenuw)glimlach...

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 16:57
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Als iemand gewoon goed kan liegen zal je het echt niet merken. Ikzelf kan bijna iemand laten geloven dat het regent terwijl we gezellig in de zon zitten, zonder dat het ook maar bij diegene opkomt dat ik wel eens zou kunnen liegen...

Maar bij mensen waar je het wel aan kan zien is het vooral zenuwachtig gedrag en als diegene vaker liegt zal hij/zij zichzelf waarschijnlijk ook tegen gaan spreken
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 17:06
Verwijderd
volgens de link zou ik heel veel moteen liegen,ik sta namelijk altijd met mijn armen gekruist en als ik zit met mijn benen gekruist,en ik houd ook mijn hand voor mijn mond als ik nerveus wordt,dus ook als ze zeggen dat ik lieg ga ik dat doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2002, 18:00
Verwijderd
Citaat:
lupus schreef:
film: the negotiator

visuele cortex -> voorstellingen / inbeeldingen

dacht ik
Niet gezien
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:47
Black Hand
Black Hand is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
volgens de link zou ik heel veel moteen liegen,ik sta namelijk altijd met mijn armen gekruist en als ik zit met mijn benen gekruist,en ik houd ook mijn hand voor mijn mond als ik nerveus wordt,dus ook als ze zeggen dat ik lieg ga ik dat doen.
Bij mij precies hetzelfde, alleen ik kijk altijd rond want als ik een beweging zie kijk ik daar naar, ik noem het automatisme .
En ik kijk nooit iemand in zijn ogen.

Ik kom vaak ook niet uit mijn woorden, ik struikel over mijn eigen woorden

Zelfde met mijn handen, ik weet nooit waar ik ze moet laten

Ik heb een ander probleem
Ik word niet geloofd als ik de waarheid vertel :/
Maar wel als ik gewoon compleet uit mijn nek zit te lullen...
Echt irri.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:21
Verwijderd
toen ik vroeg of ze soms vreemdging ,ging ze heel de tijd zitten doen of de tv belangrijker was,ze vermijden dus oogcontact
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Black Hand schreef:
Bij mij precies hetzelfde, alleen ik kijk altijd rond want als ik een beweging zie kijk ik daar naar, ik noem het automatisme .
En ik kijk nooit iemand in zijn ogen.

Ik kom vaak ook niet uit mijn woorden, ik struikel over mijn eigen woorden

Zelfde met mijn handen, ik weet nooit waar ik ze moet laten

Ik heb een ander probleem
Ik word niet geloofd als ik de waarheid vertel :/
Maar wel als ik gewoon compleet uit mijn nek zit te lullen...
Echt irri.
ik heb wel dat ik mensen recht in de ogen aankijk daar heb ik geen rpoblemen mee,maar net als lachen als ik nerveus ben ofzo,heb ik ook als ik ruzie heb,daarmee wordt het erger omdat mensen dan denken dat ik ze uitlach ofzo

Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:31
Piccola
Piccola is offline
Ik weet precies wanneer een vriendin van me liegt/overdrijft! (En dat is behoorlijk vaak...) Ze gaat heel snel praten, moet vaak nadenken en dan voel ik gewoon dat ze het verzint, ze kijkt constant om zich heen alsof ze iemand zoekt ofzo!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #71
rare kwast
491 04-10-2006 17:42
Levensbeschouwing & Filosofie wat vinden jullie van een scheiding tussen school en kerk?
supergroverin
122 24-03-2005 14:22
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
De Kantine Liegen op het Internet
peaceflower
30 27-04-2003 07:15
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.