Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2015, 21:26
dog1995
dog1995 is offline
Binnen kort rond ik mijn MBO 4 verkort af. Hierna ga ik voor mijn HBO-p om vervolgens diergeneeskunde te gaan studeren. Dit lijkt haast onmogelijk maar waar een wil is is een weg. Studeren en leren kan ik gelukkig inmiddels wel. Mijn struikelblokken zijn echter de in de titel genoemde vakken, hiervoor zal ik nog heel veel moeten leren. Omdat ik mijn huidige opleiding verkort afrond heb ik hier gelukkig nog veel tijd voor. Ik vroeg mij of jullie mij een aantal boeken kunnen aanraden die mij voor de genoemde vakken goed genoeg (en vanaf de basis) kunnen voorbereiden voor het universitaire niveau?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2015, 22:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat elke methode voor havo/vwo wel geschikt zou moeten zijn. Je zou eens kunnen informeren bij een middelbare school, vavo of Luzac bij jou in de buurt met welke onderwijsmethode zij goede resultaten hebben. Daarnaast kan je veel leren van het maken van oude eindexamens.

Toen ik je verhaal las moest ik ook gelijk eraan denken dat ik in de bovenbouw van het vwo op bijspijkerkamp ben geweest voor mijn bètavakken aan de universiteit Twente. Ik kan niet goed vinden of dat nu nog bestaat maar wellicht kan je zoiets overwegen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 07:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Universiteit Leiden biedt Stoomcursussen aan voor veel middelbare school vakken. Echt een aanrader. Ter aanvulling op de tip van Daantje over de bijspijkercursus
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 10:00
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Ik wil toch nog even iets toevoegen:
Waar een wil is, is een weg, dat klopt zeker, maar houd er rekening mee, dat als deze vakken jou niet zo goed liggen, de studie dierengeneeskunde ook heel pittig gaat worden! Het is niet zo dat je 'even deze vakken door moet komen' om toegelaten te worden tot diergeneeskunde, maar de studie zelf gaat ook diep in op natuurkundige en scheikundige processen in het dierenlichaam etc.

Als je het echt wilt, is het mogelijk, maar houd er rekening mee, dat natuurkunde, scheikunde en wiskunde op universitair niveau écht pittig is.

Methodes die op de middelbare school VWO gebruikt worden zijn voor Natuurkunde: NOVA en Systematische Natuurkunde, voor Scheikunde: Chemie en NOVA, Wiskunde: Getal en Ruimte (A of B)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 16:37
dog1995
dog1995 is offline
Bedankt voor jullie antwoord! Ga me in ieder geval goed in de modules verdiepen en ter aanvulling daarvan lijken de cursussen/kampen mij erg handig.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 17:47
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Moeite met extra vakken kiezen
Anoniem><
33 13-03-2016 14:51
Studeren De Grote Profielkeuze
Bamboestokje
30 04-02-2013 21:06
Algemene schoolzaken Natuurkunde? Boeken, tips please?
Verwijderd
53 22-07-2012 13:14
Studeren Vraag voor Natuurkunde-veteranen
midib
2 12-03-2011 19:18
Studeren welke vakken nodig????
x0xmyselfx0x
4 01-01-2011 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.