Oud 12-12-2020, 23:18
Verwijderd
Er bestaat geen goeie periode om te verhuizen. Net als ontslag brengen, je kan het beter brengen als je weet dat je mensen moet gaan ontslaan en dat definitief is geworden dan op een strategisch moment. Vóór de kerstvakantie lijkt superkut maar uit onderzoek van intermediair jaren terug bleek dat mensen die het net na de kerstvakantie horen het er moeilijker mee hebben omdat schijnbaar de feestdagen dit leed heel erg verzachten.

En daarom denk ik ook dat je beter net voor de feestdagen kan verhuizen, dan heb je juist dáár dat belangrijke (ja ik weet dat dat niet voor iedereen geldt) evenement kort na de verhuizing gevierd.
Advertentie
Oud 13-12-2020, 11:30
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Wat een rare vergelijking. Het lijkt me best aannemelijk dat het ’fijner’ is om net voor de feestdagen ontslagen te worden dan er erna, maar kerst moeten vieren tussen de verhuisdozen en bende (rekening houdend met de lockdown), op een plek die nog niet erg huiselijk is, lijkt me niet ideaal Maar aan de andere kant kan het er inderdaad misschien wel aan bijdragen dat je je sneller thuis voelt in je nieuwe huis.

Er zijn echt wel periodes die minder fijn zijn om te verhuizen dan andere. Je wil bijvoorbeeld echt niet met zware spullen moeten sjouwen en klussen in hartje zomer als het smerig warm is. Verven als het boven de 20°C is, kan al een uitdaging zijn omdat je verf dan erg snel droogt.

Ik verhuisde in april dit jaar, daardoor konden we moeilijk een groep mensen inschakelen om te helpen. Toen mocht je niet eens met twee personen de bouwmarkt of meubelwinkel in, wat soms ook erg irritant was. En als er spullen werden geleverd, dan kon er niks voor ons worden gemonteerd. Maar ach, daar word je wel snel zelfredzaam van.
Oud 13-12-2020, 12:19
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik dacht uit het stukje van macrador juist op te maken dat het nieuwe huis en het verhuizen prima is, maar dat het toch altijd weemoedig maakt om een huis te verlaten. Dat herken ik wel goed
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 13-12-2020, 12:21
Verwijderd
Elke verhuizing had ik datzelfde gevoel, maar kwam steeds wel goed. Ben ook wel zo'n zweverig mens dat echt afscheid neemt van een huis.

En in deze periode verhuizen en een huis inrichten is idd niet handig, alles duurt veel langer en je gaat niet echt voor de lol naar een winkel om dingen te bekijken en te kopen.
Oud 13-12-2020, 12:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben het laatste weekend voor de lockdown verhuisd, aan de ene kant kut dat je in je nieuwe huis zit en niemand langs kan komen enzo maar ik heb daarvoor wel nog hulp gehad met klussen en verhuizen godzijdank.

Vorige keer midden in die zomer verhuisd toen het vier maanden 25+ was, dat was qua verven en zo best kut maar het ging ook wel weer ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-12-2020, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Wat een rare vergelijking. Het lijkt me best aannemelijk dat het ’fijner’ is om net voor de feestdagen ontslagen te worden dan er erna, maar kerst moeten vieren tussen de verhuisdozen en bende (rekening houdend met de lockdown), op een plek die nog niet erg huiselijk is, lijkt me niet ideaal Maar aan de andere kant kan het er inderdaad misschien wel aan bijdragen dat je je sneller thuis voelt in je nieuwe huis.

Er zijn echt wel periodes die minder fijn zijn om te verhuizen dan andere. Je wil bijvoorbeeld echt niet met zware spullen moeten sjouwen en klussen in hartje zomer als het smerig warm is. Verven als het boven de 20°C is, kan al een uitdaging zijn omdat je verf dan erg snel droogt.

Ik verhuisde in april dit jaar, daardoor konden we moeilijk een groep mensen inschakelen om te helpen. Toen mocht je niet eens met twee personen de bouwmarkt of meubelwinkel in, wat soms ook erg irritant was. En als er spullen werden geleverd, dan kon er niks voor ons worden gemonteerd. Maar ach, daar word je wel snel zelfredzaam van.
"Tussen de dozen", nou het lijkt me dat dat niet meer dan een paar avonden kost om dat weg te werken. Hoeveel troep kan je uit twee studentenkamers halen in vergelijking met een heel groot huis.
Oud 13-12-2020, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht uit het stukje van macrador juist op te maken dat het nieuwe huis en het verhuizen prima is, maar dat het toch altijd weemoedig maakt om een huis te verlaten. Dat herken ik wel goed
Dit. Wij zijn vorig jaar op 7 december verhuisd en dat was echt hele dikke prima. Maar goed, wij gingen weg bij mijn ouders, dat zal ook wel meegespeeld hebben in dat ik het fijn vond om te verhuizen.
Oud 13-12-2020, 14:14
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
"Tussen de dozen", nou het lijkt me dat dat niet meer dan een paar avonden kost om dat weg te werken. Hoeveel troep kan je uit twee studentenkamers halen in vergelijking met een heel groot huis.
Je kent duidelijk mijn hoarding skills niet
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 13-12-2020, 14:39
Verwijderd
Brief van de belastingdienst gekregen die op 15 januari 2021 is verstuurd
Oud 13-12-2020, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Je kent duidelijk mijn hoarding skills niet
Dan nog kan je die kamer op de dingen die je gaat gebruiken na, in z'n geheel in de garage zetten als het moet. Big deal.
Oud 13-12-2020, 15:31
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Brief van de belastingdienst gekregen die op 15 januari 2021 is verstuurd
deepstate!
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 13-12-2020, 15:31
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Dan nog kan je die kamer op de dingen die je gaat gebruiken na, in z'n geheel in de garage zetten als het moet. Big deal.
als garage
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 13-12-2020, 16:54
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
of gewoon door de butler laten opruimen bedoelt ie
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 13-12-2020, 16:56
Verwijderd
Citaat:
of gewoon door de butler laten opruimen bedoelt ie
De term butler insinueert dat er voor deze noeste arbeid betaald wordt. Maar ik ben een echte slavendrijver.
Oud 13-12-2020, 17:10
Verwijderd
Oh my een echte slavendrijver :metborstjeswiebel:
Oud 13-12-2020, 17:17
Verwijderd
'borstjes' noemt ze dat
Oud 13-12-2020, 18:16
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik dacht uit het stukje van macrador juist op te maken dat het nieuwe huis en het verhuizen prima is, maar dat het toch altijd weemoedig maakt om een huis te verlaten. Dat herken ik wel goed
Ik bedoelde het inderdaad vooral zo

Kerst gaan we dit jaar sowieso vieren met maar 3 man. Erg feestelijk gaat niet lukken met de corona. Mijn ouders zouden ons graag ontvangen, maar het is gewoon niet slim.

Het maakt me verder ook oprecht bar weinig uit of het vieren hier, bij mijn schoonvader of ergens is. Ook niet echt perse op de 24 of 25ste december. Desnoods vier ik het twee weken later en is het even gezellig
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-12-2020, 18:17
Verwijderd
Citaat:
'borstjes' noemt ze dat
Ik ben erg bescheiden van karakter.
Oud 13-12-2020, 18:19
Verwijderd
Op 1e kerstdag ga ik met m'n moeder naar m'n jongste broertje. Op 2e kerstdag komen de buren hier kaasfondue'en. Ik was niet van plan om dat anders aan te pakken eigenlijk Desnoods laat ik me de dag van tevoren testen.
Oud 13-12-2020, 18:24
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Oh en ik vind het klussen best wel heel leuk. Af en toe eens goed vloeken, slappe lach samen ons onze miserie en veel bijleren. Magnifiek dat ook echt bijna alles op te zoeken is tegenwoordig.
Alleen botst het soms nogal tussen mijn perfectionisme en mijn vriendin praktische en gehaaste kantjes
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-12-2020, 18:28
Verwijderd
Nou, bij het klussen is dat perfectionisme een beter uitgangspunt moet ik eigenlijk zeggen. Ik heb van zoveel haastklusjes in huis spijt...
Oud 13-12-2020, 18:32
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
"Tussen de dozen", nou het lijkt me dat dat niet meer dan een paar avonden kost om dat weg te werken. Hoeveel troep kan je uit twee studentenkamers halen in vergelijking met een heel groot huis.
Goh wij hebben hier sinds de middag op het gemakje bijna alle dozen al uitgepakt.

We hebben echt massa's ruimte. Zolder nog niet eens open gedaan Tuinhuisje helpt ook.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-12-2020, 18:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Nou, bij het klussen is dat perfectionisme een beter uitgangspunt moet ik eigenlijk zeggen. Ik heb van zoveel haastklusjes in huis spijt...
Ja dat vind ik ook wel, maar dat gecombineerd met faalangst zorgt soms voor een trage progressie van de klusjes
Goed dat ze me soms zachtjes vooruit nudged.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-12-2020, 18:35
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Nou, bij het klussen is dat perfectionisme een beter uitgangspunt moet ik eigenlijk zeggen. Ik heb van zoveel haastklusjes in huis spijt...
Het rolgordijn in de babykamer hier is voor de sier en dient niet gebruikt te worden thank god voor rolluiken.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 13-12-2020, 18:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Huh, hoe kan dat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-12-2020, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Het rolgordijn in de babykamer hier is voor de sier en dient niet gebruikt te worden thank god voor rolluiken.
Hahahaha Dat soort constructies heb ik gelukkig nu bijna allemaal definitief gerepareerd. Van de week de laatste kamer boven het kitwerk gedaan, morgen ff de boel met ammonia afnemen en dan komt er van de week iemand schilderen latexen. De week van kerst de kozijnen en direct daarna tapijt erin en goede smart-rolgordijnen. Ik kan er denk ik fysiek niet meer goed bij straks.
Oud 13-12-2020, 18:51
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Nog tips voor rolgordijnen? Ik dacht desnoods snel snel van die easy-fix-dingen uit de bouwmarkt te kopen en monteren. (4 ramen aan de straatkant). Daarna rolgordijnen op maat van een firma eventueel?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-12-2020, 18:53
Verwijderd
Waarom niet in één keer goed laten doen behalve op de kamer waar je het nu direct nodig zou hebben?
Oud 13-12-2020, 19:04
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik heb er niet zo een last van, maar we hebben serieuze inkijk en mevrouw vindt dat vrij vervelend. Boven moeten we gewoon even niet naakt op de overloop van badkamer naar slaapkamer gaan.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-12-2020, 19:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Raamdecoratie.com als je een beetje courante maten hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-12-2020, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er niet zo een last van, maar we hebben serieuze inkijk en mevrouw vindt dat vrij vervelend. Boven moeten we gewoon even niet naakt op de overloop van badkamer naar slaapkamer gaan.
Deuren dichtlaten van die kamers dan?
Oud 13-12-2020, 20:01
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Deuren dichtlaten van die kamers dan?
Woonkamer ook 2 ramen met inkijk dus
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-12-2020, 20:11
Verwijderd
Nou dan regel je het morgen
Oud 13-12-2020, 23:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
"Tussen de dozen", nou het lijkt me dat dat niet meer dan een paar avonden kost om dat weg te werken. Hoeveel troep kan je uit twee studentenkamers halen in vergelijking met een heel groot huis.
Ik kon met alles uit mijn studentenkamer zo'n beetje Wolter's huis herinrichten dus dat ligt denk ik vooral aan de persoon
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-12-2020, 23:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Nog tips voor rolgordijnen? Ik dacht desnoods snel snel van die easy-fix-dingen uit de bouwmarkt te kopen en monteren. (4 ramen aan de straatkant). Daarna rolgordijnen op maat van een firma eventueel?
Ik heb als tussenoplossing rolgordijnen van de Action. Functioneert naar behoren
Oud 14-12-2020, 00:18
Verwijderd
Afplakken met goedkoop raamplastic!
Oud 14-12-2020, 09:02
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Vuilniszakken
Oud 14-12-2020, 09:05
Verwijderd
Bladmuziek!
Oud 14-12-2020, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Ik kon met alles uit mijn studentenkamer zo'n beetje Wolter's huis herinrichten dus dat ligt denk ik vooral aan de persoon
Wtf mensen, wat uit 20 kubieke meter komt kan opnieuw op 20 kubieke meter opgeslagen worden. Wtf is er met jullie basiscalculus gebeurd?
Oud 14-12-2020, 09:56
Verwijderd
Hallo Bas!
Oud 14-12-2020, 14:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Afplakken met goedkoop raamplastic!
Citaat:
Vuilniszakken
Krantenpapier
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-12-2020, 15:00
Verwijderd
Ik ga dit zo langzamerhand maar ook doen.
Oud 14-12-2020, 15:56
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Wtf mensen, wat uit 20 kubieke meter komt kan opnieuw op 20 kubieke meter opgeslagen worden. Wtf is er met jullie basiscalculus gebeurd?
ja eens met het eerste. Maar het ging over uitpakken in een paar dagen dacht ik.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 14-12-2020, 16:00
Verwijderd
Dat doe je vanaf die plek in een paar dagen ja. Als ik dat met mijn teringbende in één avond kan realiseren toen we hier in 2004 naartoe verhuisden dan kan iedereen dat. Zoveel werk is het allemaal niet. It's a finite amount of space.
Oud 14-12-2020, 16:10
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
In een paralelle wereld zijn wel allang getrouwd Korrel
Kom doe even ook in deze wereld
__________________
Forumdownie
Oud 14-12-2020, 16:26
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Kom doe even ook in deze wereld
In deze wereld zijn veel leukere personen voor jou om mee te trouwen!
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 14-12-2020, 17:23
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
In deze wereld zijn veel leukere personen voor jou om mee te trouwen!
__________________
Forumdownie
Oud 14-12-2020, 17:51
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Huh, hoe kan dat?
Jaren vijftig woning waar heel veel gezinnen voor ons bedacht hebben om op dezelfde lokatie rolgordijnen op te hangen waardoor de hele muur een grote gatenkaas is en twee mensen die niet graag klussen.
Dus hij hangt, en als je voorzichtig bent kan ie open en dicht. En als je het donker wil hebben heb je een rolluik.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 14-12-2020, 18:21
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Speaking of verhuizen: ik had m'n ouders aan de lijn en m'n vader zei dat 'ie de zolder aan het leegruimen was zodat ik daar kon slapen, en het is lief, maar ook teringdeprimerend.
Zelfs antikraak kan ik niks vinden.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 14-12-2020, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Speaking of verhuizen: ik had m'n ouders aan de lijn en m'n vader zei dat 'ie de zolder aan het leegruimen was zodat ik daar kon slapen, en het is lief, maar ook teringdeprimerend.
Zelfs antikraak kan ik niks vinden.
Ohhh dat is echt heel erg lief. Kun je goed met je ouders? Ik zou dat dan doen als ik jou was. Kan wel zijn dat je dan ineens hun regels hebt (vroeg opstaan ), maar dat zou ik even voor lief nemen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.