Oud 22-09-2019, 12:42
Fleming
Wat was jouw eerste auto? Waar moet je op letten bij de aanschaf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2019, 12:43
Verwijderd
Een Seat Marabella:

Aanschaf was €85,-, 9 maanden APK. 1 op 22, 120 bergaf wind mee.

Waar wij op gelet hebben: Hoe lang er nog APK op zat en of hij startte.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:46
Fleming
Dit topic gaat over auto's, niet over jouw koekblikverzameling.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:48
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
hint: ga niet haten op reacties
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:49
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
je kan er niet gelijk een BMW kopen ofzo. Hou het in het begin gewoon bij een kleine auto. Of zoals jij het noemt een koekblik
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:49
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Hou je bek.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:50
Fleming
Citaat:
je kan er niet gelijk een BMW kopen ofzo. Hou het in het begin gewoon bij een kleine auto. Of zoals jij het noemt een koekblik
Waarom kan ik niet gelijk een BMW kopen?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:53
Verwijderd
We hebben er anders 8000km in afgelegd voordat er in de krant stond "Extreem dronken vrouw aangehouden in rijdend wrak."

Maar euh, "waar hou je rekening mee is natuurlijk ook gewoon botweg een ontzettend domme vraag. Dat hangt er vanaf wat je wil.
Waar je op moet letten als je geen nieuwe koopt: Neem iemand mee die er professioneel verstand van heeft het liefst. Geen "handigerd". Laat die goed naar de carrosserie kijken bijvoorbeeld, die zien zo of het een schadegeval is geweest. De reden waarom dat belangrijk is, is omdat de beschermende constructie slechts één keer een grote impact kan opvangen, daarna is het net alsof je met een tank over een Lada heenrijdt.

Daarna alle elektrische en elektronische apparatuur checken indien van toepassing. Heb je elektrische ramen? Check of ze het doen, of ze vlot weer omhoog komen en of je geen schurende geluiden hoort. Als zo'n motor er de brui aan geeft dan zakt dat raam naar beneden en dat is in de winter niet aan te raden met 120 op de snelweg in een regenbui
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:53
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Een Seat Marabella:
[afbeelding]

Aanschaf was €85,-, 9 maanden APK. 1 op 22, 120 bergaf wind mee.

Waar wij op gelet hebben: Hoe lang er nog APK op zat en of hij startte.
Henk's auto
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Henk's auto
Nee, de auto heet Henk.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
De Henkmobiel, mooi!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:55
Verwijderd
Citaat:
De Henkmobiel, mooi!
NEE HIJ HEET GEWOON HENK.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:55
Fleming
Citaat:
We hebben er anders 8000km in afgelegd voordat er in de krant stond "Extreem dronken vrouw aangehouden in rijdend wrak."

Maar euh, "waar hou je rekening mee is natuurlijk ook gewoon botweg een ontzettend domme vraag. Dat hangt er vanaf wat je wil.
Waar je op moet letten als je geen nieuwe koopt: Neem iemand mee die er professioneel verstand van heeft het liefst. Geen "handigerd". Laat die goed naar de carrosserie kijken bijvoorbeeld, die zien zo of het een schadegeval is geweest. De reden waarom dat belangrijk is, is omdat de beschermende constructie slechts één keer een grote impact kan opvangen, daarna is het net alsof je met een tank over een Lada heenrijdt.

Daarna alle elektrische en elektronische apparatuur checken indien van toepassing. Heb je elektrische ramen? Check of ze het doen, of ze vlot weer omhoog komen en of je geen schurende geluiden hoort. Als zo'n motor er de brui aan geeft dan zakt dat raam naar beneden en dat is in de winter niet aan te raden met 120 op de snelweg in een regenbui
Ja jeeeeetje, zo'n domme vraag is het toch ook weer niet. Hoe gaat het trouwens met je?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:56
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Henk uit Genk
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:57
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
NEE HIJ HEET GEWOON HENK.
Das ist ein henkmobil
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:58
Verwijderd
Mijn eerste auto was een youngtimer/bijna koekblikje, mijn tweede auto was pas degelijk Duits staal. Haal eerst je rijbewijs maar.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Sir, du bist belogen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Het is gewoon de oude meerminman en mosseljongen auto van Spongebob.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2019, 12:58
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ja jeeeeetje, zo'n domme vraag is het toch ook weer niet. Hoe gaat het trouwens met je?
wtf is jouw logica?!

1. Natuurlijk kan ik niet in jouw portemonnee kijken, maar ik ga er vanuit dat als je 17/18 bent dat je dan nog geen BMW kan betalen.

2. jeeeeetje is zo'n kutuitspraak. Kap daar maar gwn mee.

3. Ja, het was wel een domme vraag.

4. Jij vraagt wat je moet halen, en je vraagt ineens random als het je niet meer aanstaat hoe het met iemand gaat? Lekker man
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 12:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Nu hebben ze een ontzichbarebootmobiel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ja jeeeeetje, zo'n domme vraag is het toch ook weer niet. Hoe gaat het trouwens met je?
Het is een beetje als "ik wil een nieuwe computer, waar moet ik op letten". Ja, wat wil je dan?

Verder gaat het goed Lekker weertje erbij
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:00
Fleming
Citaat:
wtf is jouw logica?!

1. Natuurlijk kan ik niet in jouw portemonnee kijken, maar ik ga er vanuit dat als je 17/18 bent dat je dan nog geen BMW kan betalen.

2. jeeeeetje is zo'n kutuitspraak. Kap daar maar gwn mee.

3. Ja, het was wel een domme vraag.

4. Jij vraagt wat je moet halen, en je vraagt ineens random als het je niet meer aanstaat hoe het met iemand gaat? Lekker man
deadlock en ik gaan ver terug, maar dat is natuurlijk niet echt een antwoord op je vraag?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:01
Verwijderd
Met jou?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:01
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Als ik mijn rijbewijs heb gehaald zal ik waarschijnlijk de auto van mijn moeke moeten lenen ofzo want ik heb niet zo veel money’s
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:02
Fleming
Hè?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2019, 13:02
Verwijderd
Citaat:
wtf is jouw logica?!

1. Natuurlijk kan ik niet in jouw portemonnee kijken, maar ik ga er vanuit dat als je 17/18 bent dat je dan nog geen BMW kan betalen.
Fleming is een Heineken dus geld zat.

Verder mag je wel even dimmen tegen de oldbees, vriend.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:02
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Dan moet je gaan werken holler
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:03
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Dan moet je gaan werken holler
Voor €30 mag je mij neuken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Gay kik groepjes zijn letterlijk om de hoek
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:04
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Gay kik groepjes zijn letterlijk om de hoek
Ik ben zeer geïnteresseerd in jouw contact advertentie.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:04
Fleming
Citaat:
Fleming is een Heineken dus geld zat.

Verder mag je wel even dimmen tegen de oldbees, vriend.
ach, laat hem vind het wel aandoenlijk. Grote bek op een forum, maar morgen in de pauze in z'n eentje z'n boterham met pindakaas opeten. Doet me denken aan mezelf op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:04
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik hoef uw service niet om mij te onaneren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:04
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik ben zeer geïnteresseerd in jouw contact advertentie.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:13
Fleming
Citaat:
JaapieEleven schreef:
ik heb geen zin om het hele forum op mn nek te krijgen. Dus laten we het forum schoon houden en gewoon het hier ff uitvechten.


1. doe maar niet zo stoer ok. Ik ben ook niet stoer, en dat weet ik.

2. ik dacht (gezien het feit dat je nu pas je rijbewijs/auto haalt) dat je 17-18 jaar was. Dat is dan gewoon een fout van mij geweest. Niet heel erg, excuses daarvoor.

3. Zo kleinerend hoef je ook weer niet te doen
1. ok, maakt niet uit

2. maakt ook niet uit

3. ik zal erop letten zo kom ik soms over, is niet onaardig bedoeld
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:13
Fleming
Citaat:
1. ok, maakt niet uit

2. maakt ook niet uit

3. ik zal erop letten zo kom ik soms over, is niet onaardig bedoeld
Hoe stuur ik dit als PM terug?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
1. ok, maakt niet uit

2. maakt ook niet uit

3. ik zal erop letten zo kom ik soms over, is niet onaardig bedoeld
lol
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2019, 13:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hoe stuur ik dit als PM terug?
letterlijk door op "beantwoorden" of "snel reageren" te klikken
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:15
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Mijn eerste auto was een vw polo uit 2006 en die heb ik nog steeds
Mijn eisen waren: goed onderhouden, elektrische ramen. En zodoende. Was letterlijk van een oud vrouwke uit 't dorp van m'n ouders die er vrijwel niet mee reed dus kreeg 'm met 35.000 op de teller ofzo :')

Edit: gekocht toen ik al een jaar of 7/8 m'n rijbewijs had en een baan enzo.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:15
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Tering, een konijnenkeutel heeft meer inhoud dan deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:15
Fleming
Waar? Ik zie alleen een knop met drie uitroeptekens, een knop met quote, een knop met een aanhalingsteken en een knop met een wolkje
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:17
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
als je op quote klikt, dan kun je daarna reageren erop
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:18
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
daarnaast, als je het bericht hebt getypt, is daaronder de knop "bericht versturen"
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:18
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Dank voor de tutorial. Ik zal het gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had ook al een auto voor ik mijn rijbewijs had. Opel Corsa uit 2006 en daar rijd ik nog steeds in. Ik wilde een niet te kleine auto maar ook niet te groot. Ik zou de volgende keer één met een zwaardere motor kopen die iets lekkerder optrekt en waar je 130 mee kan rijden zonder dat het klinkt als een vliegtuig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh en ik wil nooit meer zonder verwarmd stuur
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:22
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Koop gewoon geen nieuwe. Neem een jong tweedehands ding. Genoeg op de markt dat 6 maand oud is met weinig kilometers.
Een nieuwe is btw betalen en verliezen als je buiten rijdt.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Koop gewoon geen nieuwe. Neem een jong tweedehands ding. Genoeg op de markt dat 6 maand oud is met weinig kilometers.
Een nieuwe is btw betalen en verliezen als je buiten rijdt.
Hou eens op met dat investeringsgezeik man, het is een fucking auto, als je een nieuwe wil en je kan 'm betalen dan doe je dat gewoon, fuck de waardevermindering. Je weet dat dit voor TVs en computers hetzelfde is en toch kopen mensen daar wel nieuwe van? In je leven geef je meer uit aan dit soort apparatuur dan aan auto's. Dus kappen met die quatsch.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 13:50
Fleming
nou nou
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 14:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Tja, t begint bij je budget verder moet je verbruik en tankgrootte niet onderschatten (niet perse of het ding nu wel of niet superzuinig is, maar er is een aardig verschil tussen 400km of bijna 800km op 1 tank te kunnen rijden). Verder is vermogen ook wel een aardige. Niet om het perse hard te kunnen rijden, maar als je eenmaal de snelweg op gaat en het duurt retelang voordat je een aardige snelheid te pakken hebt dan is dat niet heel relaxed (dit zie je vaak bij de boodschappenwagentjes-categorie). Dus ik zou 1.0 en 1.1 motortjes links laten liggen. Verder hebben japanners de reputatie doorgaans vrij betrouwbaar te zijn, maar daardoor ook wat duurder in onderhoud. Wij hebben een poosje terug een Colt CZ5 uit 2005 gekocht met 80k op de teller; prima ding tot nu toe
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-09-2019, 14:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Verder is (in mijn ervaring) alles onder de 2500/3000 euro tweedehands een grote loterij
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.