Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2005, 08:37
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik denk dat jullie wel al allemaal iets hebben gehoord van de Engelse Bulldog Wizzy. Zij is een teefje en ze is dood gevonden in een plastic zak. Ze had wonden over haar hele lichaam van een gevecht en ook een gebroken poot. Ze hebben haar gebit nagekeken en het is onwaarschijnlijk dat ze heeft terug gevochten. Na dit gevecht is ze dood of nog levend (maar zwaar gewond) in een plastic zak gedaan en achtergelaten.
bron



Wat vinden jullie hier nou van? Is dit een vorm van dierenmishandeling? Zouden jullie zoiets kunnen doen (ook al was ze niet meer levend)? Zeg het hier.

TS: Ik denk dat dit wel een duidelijke vorm is van mensen die niet van hun huisdier houden. Je zou zowiezo in de verdediging springen (lijkt mij) als zoiets met je hond gebeurd en ik zou hem zeker niet achterlaten in een plastic zak ook al zou hij dood zijn.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2005, 10:33
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Wat verschrikkelijk Ik vind t zo zielig voor t beestje. Dat je zoiets kunt doen. Ik zou mijn hond nooit, nooit in een plastic zak dumpen.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:00
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
afschieten zulke mensen
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:18
Verwijderd
wat ziek zeg
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:26
Verwijderd
Ik vind het sowieso vreselijk dat mensen een dier laten vechten met andere dieren...laat staan dat ze daarna zo iets doen...echt walgelijk.

Mocht het nog niet duidelijk zijn: ik zou zo iets nooit kunnen doen (ook niet in een zak stoppen en achterlaten ed).

In het bos vlakbij waar ik woon werden mensen een tijdje terug gewaarschuwd om niet in hun eentje hun hond uit te laten daar, omdat er honden gekidnapped werden. Met die honden werden dan hondengevechten gehouden...misschien raar, maar ik word echt kotsmisselijk bij het idee alleen al... Als ik een hond zou hebben, zou ik niet meer met hem over straat durven.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:59
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2005 @ 15:26 :

In het bos vlakbij waar ik woon werden mensen een tijdje terug gewaarschuwd om niet in hun eentje hun hond uit te laten daar, omdat er honden gekidnapped werden. Met die honden werden dan hondengevechten gehouden...misschien raar, maar ik word echt kotsmisselijk bij het idee alleen al... Als ik een hond zou hebben, zou ik niet meer met hem over straat durven.
Idd echt ziek zijn dat soort dingen
Je hoort ook wel vaker verhalen dat ze gif in honden 'snacks' duwen en deze achter laten op plekken waar veel honden komen. Zodat die honden dat op eten en dood gaan.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
wizkid schreef op 13-08-2005 @ 15:59 :
Idd echt ziek zijn dat soort dingen
Je hoort ook wel vaker verhalen dat ze gif in honden 'snacks' duwen en deze achter laten op plekken waar veel honden komen. Zodat die honden dat op eten en dood gaan.
Dat is pas hier in de buurt nog gebeurd, en toen zijn er idd honden ziek geworden.

Ziek is het, en ze zouden de mensen die dieren dit soort dingen aandoen echt hard(er) moeten straffen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 19:09
Saarah
Saarah is offline
Idd ziek zo'n dingen ... Ons vorige maltezertje is nu zo'n 2,5 jaar geleden gestorven en we vermoeden dat hij vergiftigd is . Want wanneer hij in de tuin zat konden er gemakkelijk mensen aan die hem dan ook een hondenkoekje ofzo konden geven
Voor de rest was hij helemaal gezond, hij was nog niet heel oud (7 jaar) en we hadden ook een vermoeden wie het gedaan zou kunnen hebben echt rot, maarja, we hebben geen bewijzen dus ja
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 20:23
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Saarah schreef op 13-08-2005 @ 20:09 :
Idd ziek zo'n dingen ... Ons vorige maltezertje is nu zo'n 2,5 jaar geleden gestorven en we vermoeden dat hij vergiftigd is . Want wanneer hij in de tuin zat konden er gemakkelijk mensen aan die hem dan ook een hondenkoekje ofzo konden geven
Voor de rest was hij helemaal gezond, hij was nog niet heel oud (7 jaar) en we hadden ook een vermoeden wie het gedaan zou kunnen hebben echt rot, maarja, we hebben geen bewijzen dus ja
Je kan bijna niet geloven dat mensen dat soort dingen (durven te) doen
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 22:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Blush schreef op 13-08-2005 @ 15:18 :
wat ziek zeg
Inderdaad
Jezus, wat bezield die mensen

Vonnis; 'moord met voorbedachte rade'
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 00:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als ik van iemand zou weten dat ie dit soort dingen met dieren doet zou ik hem/haar een poot uitdraaien/lurp slaan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 11:45
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Doet me trouwens ergens aan denken wat ik laatst heb meegemaakt met dieren in een plastic zak:
Een paar maanden geleden kregen we een melding (ik werk bij de dierenambulance) van een voorbijganger. Hij had een zak gevonden waar vermoedelijk dode, verminkte dieren in zaten. Wij erheen met de wagen en een fototoestel (om het eventueel aan de dierenbescherming enzo te geven). In de zak zaten drie dode lammetjes, half vergaan. Ook zat er nog een halflevend konijntje in. We hebben het in moeten laten slapen, omdat ie zo goed als dood was. Alle dieren leefden nog toen ze erin werden gestopt.
Bleh, ik wil er echt niet aan denken wat voor angst ze hebben gehad...
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 21:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 14-08-2005 @ 12:45 :
Doet me trouwens ergens aan denken wat ik laatst heb meegemaakt met dieren in een plastic zak:
Een paar maanden geleden kregen we een melding (ik werk bij de dierenambulance) van een voorbijganger. Hij had een zak gevonden waar vermoedelijk dode, verminkte dieren in zaten. Wij erheen met de wagen en een fototoestel (om het eventueel aan de dierenbescherming enzo te geven). In de zak zaten drie dode lammetjes, half vergaan. Ook zat er nog een halflevend konijntje in. We hebben het in moeten laten slapen, omdat ie zo goed als dood was. Alle dieren leefden nog toen ze erin werden gestopt.
Bleh, ik wil er echt niet aan denken wat voor angst ze hebben gehad...
Mocht je de verantwoordelijke vinden, zet hem maar bij mij voor de deur, daar weet ik wel raad mee
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 23:58
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik denk dat het overal wel voorkomt dat er een paar zieke lui rondlopen die het op onschuldige dieren hebben voorzien. Wizzy is hier een voorbeeld van, zelf ben ik een paard verloren aan een lamzak die haar heeft geinjecteerd met een soort gif waardoor de dood op een gaskoliekaanval zou lijken. Daarna alle weilanden overhoop gehaald zodat de andere paarden gewoon weg konden lopen en heeft er laten liggen voor mij om de rotzooi en het dode paard met open ogen en duidelijke paniek erin te vinden. (verbazingwekkend genoeg maar 1 veulen die uit de wei was geslopen, de rest van de paarden stonden allemaal nog IN de wei en weigerden eruit te gaan) en nee die gast is nog steeds neit gepakt nee. Politie heeft het onderzoek al na een maand gestaakt (kuch hufters kuch)

Zo heb je ook zieke lui bij Hogezand die het leuk vonden om een merrie met messen 13 keer in haar vulva te steken, dat beest is levenslang getraumatiseerd.

Zelf heb ik echt geen flauw idee wat er in mensen omspookt, welke kronkels en draadjes er zo vreselijk los zitten of verknipt zijn dat ze zulke ideeen alleen al in hun hoofd halen, laat staan het uitvoeren ervan... In mijn opinie ben je dan echt rijp voor het gesticht.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 01:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 15-08-2005 @ 00:58 :
Ik denk dat het overal wel voorkomt dat er een paar zieke lui rondlopen die het op onschuldige dieren hebben voorzien. Wizzy is hier een voorbeeld van, zelf ben ik een paard verloren aan een lamzak die haar heeft geinjecteerd met een soort gif waardoor de dood op een gaskoliekaanval zou lijken. Daarna alle weilanden overhoop gehaald zodat de andere paarden gewoon weg konden lopen en heeft er laten liggen voor mij om de rotzooi en het dode paard met open ogen en duidelijke paniek erin te vinden. (verbazingwekkend genoeg maar 1 veulen die uit de wei was geslopen, de rest van de paarden stonden allemaal nog IN de wei en weigerden eruit te gaan) en nee die gast is nog steeds neit gepakt nee. Politie heeft het onderzoek al na een maand gestaakt (kuch hufters kuch)

Zo heb je ook zieke lui bij Hogezand die het leuk vonden om een merrie met messen 13 keer in haar vulva te steken, dat beest is levenslang getraumatiseerd.

Zelf heb ik echt geen flauw idee wat er in mensen omspookt, welke kronkels en draadjes er zo vreselijk los zitten of verknipt zijn dat ze zulke ideeen alleen al in hun hoofd halen, laat staan het uitvoeren ervan... In mijn opinie ben je dan echt rijp voor het gesticht.
Zo heeft hier eens een ventje een stuk weiland van m'n oom en tante lopen terroriseren.
Eenden in de boom gehangen en levend verbrand, paarden bekogelt met stenen en puin, een gans door z'n kop geschoten met een buks enz.
Dat ventje is wel gepakt, helaas voor m'n oom, die wist wie het was en wou hem serieus afmaken.
Hij had zichzelf maar aangegeven omdat ie bang was voor m'n oom

En als het er dan op aankomt zijn het de grootste mietjes, anders hadden ze het wel tegen mensen gedurft
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 07:18
Verwijderd
Dergelijke dingen gebeuren hier, helaas, ook al te vaak...geen zin om alles op te schrijven...ze zouden strengere straffen op dergelijke dingen moeten zetten...veel strengere straffen, want als je zo iets doet ben je gewoon ziek.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 22:31
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Vreselijk dat mensen dit doen, zelf wil ik al 10 jaar vreselijk graag een hond maar helaas kan dit niet. Het doet echt pijn om te zien hoe andere mensen er blijkbaar mee omgaan .
Mensen die dit soort dingen doen zijn zo gek in hun kop en ik moet ook vooral niet zien dat mensen een dier mishandelen, want dan ben ik echt bang voor de gevolgen
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 06:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb hier echt geen woorden voor... Voor al die verhalen niet... Geen enkel dier verdient zoiets... Als iemand aan mijn honden zou zitten, wow, ik zou echt tot zoveel in staat zijn... Aan die lieve beestjes kom je gewoon niet!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-08-2005, 11:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is ziek, heel ziek. En van mij part geven ze dergelijke trieste figuren de allerhoogste straf die mogelijk is...

Kom aan mijn dieren, of voor mijn ogen aan die van iemand anders en ik vlieg je serieus naar je keel. Ik heb alleen al een schijthekel aan van die mensen die doorrijden bij een overstekende eend/kat, IK MAAK JE AF!

Enkele jaren geleden heeft iemand bij mij op stal mijn wedstrijdpony, waarmee ik destijds op kamp was, veels teveel kuilgras gevoerd met het doel een koliekaanval te veroorzaken. Die koliekaanval kwam er ook, maar had verder geen gevolgen...
Later zijn ze s'nachts haar stal ingeslopen en hebben haar op sommige plaatsen tot bloedenstoe geschopt en geslagen, toen ik het s'morgensvroeg zag werd ik pislink, had wel vermoedens, maar wist niet zeker WIE het geweest waren... Wonden verzorgt, leiding op de hoogte gebracht, en s'nachts samen met een vriendin in de stal ernaast liggen posten: Er kwam niemand!
Tijdens een bosrit 3 dagen later kreeg mijn pony een snoeiharde klap met de zweep van iemand... Een meisje dat ik 2 weken eerder, tijdens een wedstrijd eruit had gereden.. We hadden het verdiend zei ze, ik dacht even dat mijn bloed écht kookte...
Eenmaal op stal ben ik haar naar haar keel gevlogen, vriendinnetjes van haar gingen zich er mee bemoeien, leiding kwam erbij en 6 man heeft mij van haar af weten te krijgen:
Ik een gescheurde oorlel en een gebroken pink... Zij een gebroken neus, blauw oog. blauwe kaak en een stel tanden door haar lip. Ze kon gelijk door naar het ziekenhuis, héérlijk!!

Ik vind dergelijke figuren echt rijp voor het gesticht, hoe haal je het uberhaupt in je hoofd, en hoe durf je het dan ook nog eens uit te voeren?!

Waarschijnlijk zullen we het nooit begrijpen...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.