Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2006, 21:57
Verwijderd
Ik heb een nieuw Spaans huisgenootje en ze heeft een laptop met daarin een Intel PRO/Wireless adaptertje, ik geloof een 2200. Nu kan er gewoon geconnect worden naar onze wireless router, alles wordt herkend (encryptie, signaalsterkte is perfect, etc.etc) alleen er wordt dus geen IP verkregen, blijft volledige dood op 0.0.0.0.

Via de interne NIC werkt wel alles prima. Ik heb echt geen idee hoe wireless shit in elkaar steekt, kan iemand me daar een beetje mee helpen? Alvast dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2006, 00:31
Verwijderd
Al geprobeerd om het netwerk even op unsecured te zetten en te kijken of ze dan wel kan connecten? En check eens of de wireless zero config service (windows + run + services.msc) draait? ZO niet, dan zit je met een wellicht labiele config van intel te kloten, ipv met windows zn eigen.

Heb je soms mac controll in de router aanstaan?

En hoort dit niet op S&M?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 07:12
Verwijderd
Oja, ik verplaats hem even. Overigens krijg ik inderdaad een melding dat de adapter al in gebruik is, als ik probeer hem met Windows zelf te configureren. Ligt dat aan die Intel-software?

Kabeltje erin geprikt is binnen 15 sec internet. Daarom haat ik wireless.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 08:55
Verwijderd
Volgens mij wel.

Wireless an sich is niet klote, alleen wireless onder windows. Dit is echt het stomste OS ooit: het staat dingen toe om tegelijkertijd gebruik te willen maken van de adapter, zelfs als de adapter (in de meeste gevallen) dat niet ondersteunt.

Als je even bij msconfig kijkt of er dingen booten die van intel uit die kaart willen configureren en die disabled? En daarna weer proberen om de wlan config te starten?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 18:48
Verwijderd
Moet je niet in de modemsoftware nog wat WLAN instellingen aanpassen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 19:17
Verwijderd
Nouja, blijkbaar heeft ze ineens vandaag wel internet gekregen via wireless (beats the shit out of me) dus de vraag is niet meer zo dringend
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 09:51
Verwijderd
Het niet kunnen verkrijgen van een IP lijkt mij te kunnen liggen aan een afscherming vanuit het Acces Point. Het AP kan bv. enkel bepaalde MAC adressen toestaan om zo het wireless netwerk te beveiligen.

Ik hoop niet dat ze het Acces Point gereset heeft? Want anders heb je nu een onbeveiligd, open draadloos netwerk.

Die melding dat de adapter al in gebruik is staat hier trouwens los van bedenk ik me net. Ik heb zelf die melding ook weleens, maar ik weet waar het aan ligt bij mij.

De Intel software botst met de Wireless Zero zooi van Windows XP. Mijn oplossing is om de Intel software te gebruiken en de Wireless Zero die ingebakken is in XP niet.

Ik heb ook netwerkkaarten geinstalleerd waarbij het weer precies andersom moest, dan moet de meegeleverde software gedisabled worden en de Wireless Zero software aangezet worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.