Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2004, 13:45
someone17
someone17 is offline
iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2004, 13:47
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Dat ligt aan de drugs en aan je vriend en aan jezelf, meer info is misschien moeilijk om te geven, maar zo kan ik er in ieder geval niet zoveel mee.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:48
someone17
someone17 is offline
hij gebruikt iig xtc en of hij snuift is voor mij ook de vraag? ik weet niet meer of hij er zelf af wil enz. hij liegt alles aan elkaar vast.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:50
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Hard duwen :/
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:54
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 13-08-2004 @ 14:50 :
Hard duwen :/
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:55
Verwijderd
sja als ie zoveel liegt zou ik me eerst gaan afvragen of het nou wel zo'n leuke vriend is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:57
someone17
someone17 is offline
Hij is altijd eerlijk geweest, maar vanaf hij gebruikt is hij nergens meer eerlijk over. Ik denk gewoon dat jongens die eenmaal gebruiken er nooit meer afkomen. Er is gewoon geen manier.. ik ben zelf een meid, heb net snel een profiel gemaakt vandaar dat er man staat. Had geen zin om dat allemaal netjes te maken, maar het is gewoon echt bizar dat er gewoon geen manier is om hem van het drugs af te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
. Misschien moet je de kindertelefoon maar bellen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
roekoek schreef op 13-08-2004 @ 14:57 :
Ik denk gewoon dat jongens die eenmaal gebruiken er nooit meer afkomen. Er is gewoon geen manier..
nounou
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:07
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
roekoek schreef op 13-08-2004 @ 14:57 :
Hij is altijd eerlijk geweest, maar vanaf hij gebruikt is hij nergens meer eerlijk over. Ik denk gewoon dat jongens die eenmaal gebruiken er nooit meer afkomen. Er is gewoon geen manier.. ik ben zelf een meid, heb net snel een profiel gemaakt vandaar dat er man staat. Had geen zin om dat allemaal netjes te maken, maar het is gewoon echt bizar dat er gewoon geen manier is om hem van het drugs af te krijgen.
zolang die het zelf niet wilt niet nee
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:13
someone17
someone17 is offline
dus het enigst wat ik kan doen is hem laten gebruiken en wachten tot hij het zelf niet meer wil?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:14
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ik denk niet dat flink zeuren zal helpen, dus ehm ja
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:23
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
niet!
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Tis zelf my info niet gelukt bij mij, dus je hebt geen kans Zolang je vriend het niet wil, lukt het niet
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:37
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
ik bedoel maar....
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:00
Nrackhnir
Avatar van Nrackhnir
Nrackhnir is offline
Citaat:
roekoek schreef op 13-08-2004 @ 14:45 :
iemand tips?
nee.
hij moet het zelf willen
__________________
Hak en kerf en maak kapot, slijp je bijl en sla ze bot, Geen paaps gespuis zal overleven, In doodsangst is de kerk aan het beven ..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:26
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Even een serieuse post, jawel.

Hij liegt denk ik, omdat hij het gevoel heeft dat het beter is dat hij erover liegt. Dat kan komen omdat mensen afwijzend staan tegenover zijn drugsgebruik. Misschien ben jij wel een van degene die er afwijzend tegenover staat (getuige ook je voornemen om hem ervanaf te helpen) en hij heeft geen zin om zichzelf te moeten verdedigen, misschien vindt hij het van zichzelf ook wel moeilijk te accepteren dat hij al 'zo ver' is gegaan met drugs.

Wat niet helpt is zeuren, schreeuwen of met de armen over elkaar gaan zitten en wachten totdat het voorbij gaat (het gaat vast weer voorbij trouwens uiteindelijk).

Wat mogelijk wel helpt is praten: zijn gevoelens erkennen (alle gedrag heeft oorzaak, niet enkel gevolg aan jouw kant), het hebben over zijn liegen (confronteren is niet erg, veroordelen wel) en openstaan voor een uitleg van zijn kant (stel vragen). In dat gesprek dien jij jezelf open op te stellen, hoezeer je drugs ook haat, of hoe slecht je het ook vindt. Dat is hem wel duidelijk nu, denk ik.

Wat je mogelijk zou willen proberen is om samen met hem een keer drugs te doen. Denk hier goed over na. Doe dit alleen als je dit vanuit jezelf ook wilt. Waarschijnlijk niet dus, maar ik wilde je toch de optie laten horen, voor als je zelf ook wilt experimenteren.

Ik wens je veel succes.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:28
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-08-2004, 16:42
someone17
someone17 is offline
bedankt risce, maar ik ben zelf absoluut tegen drugs, omdat ik weet dat alles wat mijn vriend ook maar leuk vond hier aan stuk is gegaan. het experimenteren hiervan lijkt me voor mij ook gevaarlijk, want ik wil er absoluut niet aan verslaafd raken. Dus als ik het gevoel niet ken hoef ik daar niet bang voor te zijn.
Het is eigenlijk een goede vriend van me en nog niet "mijn" vriend. Ik durf niet met hem over drugs te beginnen, omdat ik dan zeker weet dat ik hem dan helemaal kwijt raak. Maar de enigste wat of weet dat hij gebruikt, en niet zon beetje ook, ben ik. Meestal hoor ik dan die verhalen van anderen enz. maar die geven daar natuurlijk niet om. voor mij is hij echt alles. Maar ik denk dat de tijd het maar moet leren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 18:33
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Dan begrijp ik jouw angst voor drugs nu ook beter. Zoals duidelijk is, iedereen is hier absoluut vrij in om te kiezen. Jouw keuze respecteer ik. Jij respecteert overigens niet de keuze van je vriend, op basis van de angst die jij hebt en omdat jij ziet dat hij 'stil staat'.

Raak je hem nu niet ook al kwijt? Hij spreekt niet de waarheid en jij zegt niet wat je vindt.
Ik denk dat het altijd goed is om open te zijn tegenover elkaar. In gevallen waar je elkaar kwijt dreigt te raken denk ik dat het een goed ding is om in ieder geval proberen de waarheid en je ware gevoelens (angst is absoluut een waar gevoel) boven tafel te krijgen. Dan weet je in ieder geval dat de werkelijkheid verhinderde dat je niet samen verder kon, in plaats van miscommunicatie.

Heb je hem wel eens verteld dat hij alles voor je is?
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 19:19
Verwijderd
lukt je niet, een vriendin van mij zou ook graag willen dat ik zou stoppen, maar dat doe ik niet. mijn vriending(dus wel verkering) accepteerd het, maar ik heb gezegt dat als ze ergens mee zit met wat ik doe dat ze het moet zeggen.

Dus je kunt niks doen. Hij moet er zelf achter komen en de meesten hebben er na een tijdje genoeg van, omdat de lol eraf is en je wat ouder/serieuzer wordt.

En verder kan ik niks over de ernst van de zaak zeggen, want ik weet niet hoeveel en hoevaak hij gebruikt. Ik beperk het tot het weekend
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 20:19
Verwijderd
Dwangmiddelen gebruiken, bijvoorbeeld (geen) orale seks.

En een privé-detective inhuren om ervoor te zorgen dat je precies bijhoudt wat hij wel en niet gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 20:33
someone17
someone17 is offline
Vroeger stuurde ik altijd alles naar hem. Ook dat hij alles voor me is. Maar de laatste tijd hadden we een beetje ruzie gehad over drugs en heb ik hem een hele tijd niet gesproken. Nu is ons contact eindelijk weer een beetje regelmatig, ik sprak hem vandaag, maar het onderwerp kwam weer niet op de drugs.
Er is een tijd geweest dat ik dacht: geef me aub ook van die drugs als ik dan maar dichter in jou wereld kom zegmaar. Maar als het voor hem te serieus wordt neemt ie gewoon geen contact meer met me op!

Toen vorige keer bekend werd dat hij al een hele tijd gebruikte, omdat hij betrapt was zei hij tegen mij: ja ik moet echt stoppen en ik kan zo niet door gaan enz. Nadat hij toen 2 weken amper buiten was geweest en 17 kilo was afgevallen dacht ik echt dat hij het nooit meer zou doen.. maar hij moet het denk ik gewoon zelf in gaan zien.

Erg bedankt voor weer je reactie risce en natuurlijk de rest ook bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Mijn (ondertussen ex vriendin (en nu geen flauwe grappen ofzo )) heeft ook geprobeerd om mij van de wiet af te krijgen. Dat is d'r ook niet gelukt. Het heeft geen zin om tegen m te zeggen ie moet er mee stoppen. Zolang hij het zelf niet wil en er niet achter staat lukt het toch niet. Ik weet niet hoe vaak hij gebruikt maar als het echt heel erg is (lees verslaafd), dan gaat het je maar zo echt niet lukken.

Als ie er 2 weken voor wil binnen zitten om er vanaf te komen dan wil hij het dus wel. Maar kan hij het gewoon niet, en is hij in mijn ogen dus verslaafd ( klinkt mischien een beetje hard mja) en als dat zo is dan zal hij hulp moeten zoeken ofzo. Het is weer wat overdreven om m meteen in een afkickkliniek te stoppen, maar mischien een keer goed erover praten. En dan bedoel ik niet jij bent aan het woord en hij zegt haast niets. Laat hem vertellen. Wat vind hij er leuk aan (oftewel waarom gebruikt hij het), waarom liegt hij erover. Dat soort vragen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Stuur maar een pm als je meer van mij af wil weten( en dan bedoel ik het deel over mij en mn ex ^^) dat verhaal ga ik hier niet neerzetten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:28
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Ik hoop dat jullie een keer met elkaar een goed gesprek kunnen voeren. Niet over msn ofzo, gewoon live. Zeg wat je zeggen wilt, maar wees invoelend. Succes.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2004, 22:13
Verwijderd
ik dacht dat je van speed deed afvallen of ben ik nu gek?

en @ wammus: das kut, of heb je er zelf een punt achter gezet?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 13-08-2004 @ 23:13 :
ik dacht dat je van speed deed afvallen of ben ik nu gek?
Allebei volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 22:36
Verwijderd
kan kloppen, maar ik oordeel niet over mezelf

jij hebt mij op legalize gezien, was ik daar gek?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 13-08-2004 @ 23:36 :
kan kloppen, maar ik oordeel niet over mezelf

jij hebt mij op legalize gezien, was ik daar gek?
Nah, was niet serieus bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 23:50
Verwijderd
dat van mij ook niet
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 00:23
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
wammus schreef op 13-08-2004 @ 22:28 :
dat verhaal ga ik hier niet neerzetten.
dat heeft voor een deel hier gestaan..

maar klote man!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 00:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
True ^^ Mja allebei... maar goed dat hoort hier ook niet trouwens .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:10
someone17
someone17 is offline
Weer bedankt voor de reacties allemaal. Het betekent veel voor me.. want zelf weet ik me geen raad meer! Als ik hem een keer alleen zie zal ik proberen om een serieus gesprek met m aan te gaan voer drugs. (meestal als ik hem zie is het in het weekend en zit hij vol) maarja ik probeer het
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:18
Verwijderd
mja en ga niet jezelf zitten verdedigen, maar stel je open voor zijn argumenten en doe daar wat mee, dan loopt het gesprek ook stukken beter!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:20
someone17
someone17 is offline
ik zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:29
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
als je dood bent, ben je dan nog verslaafd?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2004, 18:47
Verwijderd
Goeie vraag. Daar kan wel over gedicussieerd worden .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 23:47
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Ik denk het wel.. Alhoewel je lichaam niet meer weet want het is dood. Maar als je geloofd in een hiernamaals, en je was gelukkig toen je gebruikte... Waarom zou de goede god je dan dat genot afnemen? Lijkt mee meer een trekje voor de duivel
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 05:07
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Nee ik denk het niet. Ik geloof ook niet in het hiernamaals of in reďncarnatie of wat dan ook. Ik denk dat als je lichaam dood is je geest dus ook. Ze kunnen niet zonder elkaar functioneren. Dus als je dood bent denk je dus ook niet meer. Als je niet meer denkt, hoe kan je dan nog ergens verslaafd aan zijn?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 10:43
Verwijderd
Gezien de definitie van verslaafd zijn is het onmogelijk dat te zijn na je dood; je bent immers nergens meer van afhankelijk en kan dat ook niet zijn omdat je niet meer bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:20
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
roekoek schreef op 14-08-2004 @ 19:10 :
Weer bedankt voor de reacties allemaal. Het betekent veel voor me.. want zelf weet ik me geen raad meer! Als ik hem een keer alleen zie zal ik proberen om een serieus gesprek met m aan te gaan voer drugs. (meestal als ik hem zie is het in het weekend en zit hij vol) maarja ik probeer het
nah k zou jezelf eerst ns afvragen of je iets met een jongen wil die (vind jij) veel drugs gebruikt. als dat niet zo is moet je tegen m zeggen dat ie moet kiezen, als dat wel zo is dan moet je je er gewoon niet teveel mee bemoeien en hopen dat t over gaat ofzo. maar als ie er nu al zoveel over liegt zou ik wel weten wat ik zou doen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:45
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
@wammus&mepho: Was maar een voorbeeld
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:40
djunk88
Avatar van djunk88
djunk88 is offline
Sorry ik weet geen tips.
maar een vriend van mij is ook drugs verslaafd.

Ik niet maar gebruik het wel
__________________
hardcore never dies :[
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:03
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
djunk88 schreef op 17-08-2004 @ 19:40 :
Sorry ik weet geen tips.
maar een vriend van mij is ook drugs verslaafd.

Ik niet maar gebruik het wel
Stoer man!

Een op 2 gelezen posts gebaseerde analyse van jouw leven:

Je bent een lonsdale-scooterjong met opgeschoren haar en een oorbelletje, je doet VMBO en je luistert kansloze gabbermuziek.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:19
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
lol ^^
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 02:47
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
telluriet schreef op 17-08-2004 @ 20:03 :
je luistert kansloze gabbermuziek.
stoer man
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:29
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
telluriet schreef op 17-08-2004 @ 20:03 :
Stoer man!

Een op 2 gelezen posts gebaseerde analyse van jouw leven:

Je bent een lonsdale-scooterjong met opgeschoren haar en een oorbelletje, je doet VMBO en je luistert kansloze gabbermuziek.
Nee gitaren verkrachten op het podium en bang zijn dat je niet "true" genoeg bent is niet kansloos .
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 19:06
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
pfff wa een gezeik hier,

1. ik heb ook vmbo gedana ben geslaagd en ga nu na rooi panne in eindhoven

2. ik luister ook naar hardcore, hardstyle

3. Ik draag ook lonsdale en hooligan

4. gebruik buiten weed geen drugs
wat is er dan zo fucking slecht aan het vmbo en gabber muziek?

eerder commentaar over die overdreven metal en hardrock mongolen met hanenkammen en gothic sletten met hun satanistische gedoe en hun zwerver kleding

nu moet djunk niej denke dak ineens zn maat ofzo ben want ik moet je ook niet maar vond het gewoon niej kloppe wat er over het vmbo enzo werd gezegd
__________________
And shepherds we shall be, for thee my lord, for thee

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
roekoek schreef op 13-08-2004 @ 14:45 :
iemand tips?
ik heb nog wel tips voor je
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 19:52
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
M@ster Joint schreef op 18-08-2004 @ 20:06 :
pfff wa een gezeik hier,

1. ik heb ook vmbo gedana ben geslaagd en ga nu na rooi panne in eindhoven

2. ik luister ook naar hardcore, hardstyle

3. Ik draag ook lonsdale en hooligan

4. gebruik buiten weed geen drugs
wat is er dan zo fucking slecht aan het vmbo en gabber muziek?

eerder commentaar over die overdreven metal en hardrock mongolen met hanenkammen en gothic sletten met hun satanistische gedoe en hun zwerver kleding

nu moet djunk niej denke dak ineens zn maat ofzo ben want ik moet je ook niet maar vond het gewoon niej kloppe wat er over het vmbo enzo werd gezegd
Ik vermoed dat jouw rapportcijfer voor Nederlands net zo kansloos was als de gabbermuziek...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #119
Verwijderd
500 05-10-2020 18:34
Drugs & Alcohol Vriend van me en drugs.
Verwijderd
28 09-02-2012 21:40
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.
Ieke
0 03-08-2005 20:53
Lifestyle Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger?
Sir Smoke-A-Lot
154 01-05-2003 10:13
Drugs & Alcohol hoe krijg je iemand van de drugs af
billy banjo
6 17-05-2002 23:28
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.