Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2010, 15:02
Chang
Chang is offline
Ik ben een student. Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerpen van websites. Dit gaat zo goed dat ik op jaarbasis al gauw een paar duizend euro verdien. Dit wordt echter allemaal op mijn PayPal en/of bankrekening gestort. Ik begin me nu zorgen te maken over het feit dat dit allemaal zwart gebeurd. Straks bellen ze op en vragen ze hoe ik aan die 5000 euro kom die niet geregistreerd staat bij hun.

Voor Stufi geldt er een belastingvrije voet van ongeveer 13.000 euro. Bestaat zoiets ook voor het zwart werken? Ik ken veel andere mensen die met het verlenen van diensten (websites ontwikkelen, inkoop en verkoop) wat bij verdienen als scholier- of studentzijnde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2010, 18:21
ganralph
ganralph is offline
Je kunt het opgeven als bijverdiensten voor de belasting. De eerste duizenden (?) euro's per jaar worden gunstig belast, daarna "gewoon". Mocht je meer dan "een beetje" gaan bijverdienen, dan is het wel wenselijk om een kvk-nummer aan te vragen.

Dit even in het heel kort Er lopen er hier vast genoeg rond die het je beter uit kunnen leggen

Zwart werken kan iig altijd verkeerd voor je uitpakken! En 1 euro te veel verdiend mbt tot je stufi betekent alles terug betalen, dus hou dat goed in de gaten!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 14:36
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Bij de inkomstenbelasting die je voor 1 april van het jaar er voor doet, kun je ook aan geven 'overige inkomsten'. Dit is bijvoorbeeld voor freelance werk etcetera. Daar moet je deze inkomsten op geven. Goed om dus nu niet meteen alles uitgeeft, omdat je straks in 1x veel meer belasting moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 16:25
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat: