Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2010, 15:02
Chang
Chang is offline
Ik ben een student. Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerpen van websites. Dit gaat zo goed dat ik op jaarbasis al gauw een paar duizend euro verdien. Dit wordt echter allemaal op mijn PayPal en/of bankrekening gestort. Ik begin me nu zorgen te maken over het feit dat dit allemaal zwart gebeurd. Straks bellen ze op en vragen ze hoe ik aan die 5000 euro kom die niet geregistreerd staat bij hun.

Voor Stufi geldt er een belastingvrije voet van ongeveer 13.000 euro. Bestaat zoiets ook voor het zwart werken? Ik ken veel andere mensen die met het verlenen van diensten (websites ontwikkelen, inkoop en verkoop) wat bij verdienen als scholier- of studentzijnde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2010, 18:21
ganralph
ganralph is offline
Je kunt het opgeven als bijverdiensten voor de belasting. De eerste duizenden (?) euro's per jaar worden gunstig belast, daarna "gewoon". Mocht je meer dan "een beetje" gaan bijverdienen, dan is het wel wenselijk om een kvk-nummer aan te vragen.

Dit even in het heel kort Er lopen er hier vast genoeg rond die het je beter uit kunnen leggen

Zwart werken kan iig altijd verkeerd voor je uitpakken! En 1 euro te veel verdiend mbt tot je stufi betekent alles terug betalen, dus hou dat goed in de gaten!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 14:36
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Bij de inkomstenbelasting die je voor 1 april van het jaar er voor doet, kun je ook aan geven 'overige inkomsten'. Dit is bijvoorbeeld voor freelance werk etcetera. Daar moet je deze inkomsten op geven. Goed om dus nu niet meteen alles uitgeeft, omdat je straks in 1x veel meer belasting moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 16:25
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Zwart werken kan iig altijd verkeerd voor je uitpakken! En 1 euro te veel verdiend mbt tot je stufi betekent alles terug betalen, dus hou dat goed in de gaten!
Deze regel is sinds dit jaar gewijzigd

Er gaat echter iets veranderen in 2010 voor wat betreft de consequenties van teveel bijverdienen. Vanaf 2010 betaal je het bedrag dat je te veel hebt bijverdiend terug, maar nooit meer dan je werkelijk aan basisbeurs, aanvullende beurs én reisvoorziening ontvangen hebt. Heb je het gehele jaar studiefinanciering genoten en één euro te veel bijverdiend, dan betaal je dus slechts die ene euro terug.
Voor 2009 betaal je het bedrag dat je te veel hebt bijverdiend terug, maar nooit meer dan je werkelijk aan basisbeurs en aanvullende beurs ontvangen hebt. Daar komt dan nog een vast bedrag per maand bij (80,25 euro) voor iedere maand dat je van de reisvoorziening gebruik hebt gemaakt. Heb je het gehele jaar 2009 studiefinanciering genoten en één euro te veel bijverdiend, dan betaal je 12 maanden reisvoorziening (963 euro) plus die ene euro terug (964 euro totaal).

http://www.ibgroep.nl/particulieren/...jverdienen.asp
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 16:42
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Deze regel is sinds dit jaar gewijzigd
ah ok, werd ook tijd
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 16:29
Chang
Chang is offline
Citaat:
Je kunt het opgeven als bijverdiensten voor de belasting. De eerste duizenden (?) euro's per jaar worden gunstig belast, daarna "gewoon".
Waar kan ik het exacte bedrag terugvinden? Kan het niet vinden...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 10:51
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Waar kan ik het exacte bedrag terugvinden? Kan het niet vinden...
Het gaat om de kleineondernemersregeling. Hier een PDF met wat meer info: http://download.belastingdienst.nl/b...b2011z11fd.pdf

Als je €1345 of minder aan BTW zou moeten betalen vervalt dit. Dit is dus bij een inkomen van €7079 per jaar. Mocht je hier net over zitten kun je altijd nog een nieuwe PC kopen, de BTW aftrekken, en je zit weer onder de grens.

Het bovenstaande geldt voor BTW. Voor inkomstenbelasting kom je hoogstwaarschijnlijk überhaubt niet in aanmerking, daar geldt geen vast bedrag of iets dergelijks, maar andere eisen. Als je zoals jij freelance werk naast je studie doet zul je in de meeste gevallen geen inkomstenbelasting hoeven te betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Geld verdienen met eigen website
Karistir
7 06-01-2013 23:39
Werk, Geld & Recht Geld verdienen met je eigen website
Jumpstart21
15 27-06-2010 21:07
Werk, Geld & Recht Website in de maak
Lollige
7 06-05-2007 16:13
Werk, Geld & Recht Geld verdienen via Paypal ,Werkt ECHT!!!
MoneyMaker
3 02-02-2007 07:46
Werk, Geld & Recht Geld verdienen!!!! VEEL GELD in 4 - 6 WEKEN $$$$$
yosji
1 14-05-2005 11:37
Werk, Geld & Recht Snel veel geld verdienen!
jeas
1 24-10-2003 12:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.