Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 20:40
Mara
Mara is offline
Hoi

Ik post hier namens iemand anders, die een andere computer wil aanschaffen. Deze gaat gebruikt worden voor offertes en facturen maken, internet en fotobewerking.
Welke is de beste keus en is de prijs een beetje te doen?

Optie 1:

Celeron 1300 Mhz
  • Moederbord DFI
  • Chipset intel 845
  • Geheugen 256 MB
  • Diskdrive 1,44 Mb Samsung
  • CD Rom 52x
  • Videokaart 8Mb on-board
  • Monitor 17" Belinea
  • Sound on board
  • Harddisk 40 GB
  • Modem
  • Windows XP Pro met CD
Kosten: 710 Euro


Optie 2

Intel Pentium 4 2,4 Ghz.
  • Aopen Moederbord AX4B 533
  • Chipset intel
  • Geheugen 256 MB DDR
  • Diskdrive
  • CD Rom 52x
  • Videokaart 64 mb Geforce
  • Monitor 17" Belinea
  • Sound on board
  • Harddisck 40 GB
  • Modem
  • Windows XP NL met CD
Kosten: 1000 Euro.

Beide zijn excl 19% btw.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 20:49
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Zeker Optie 2. En de prijs is te doen.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Courage schreef:
Zeker Optie 2. En de prijs is te doen.
Waarom? (Sorry als dit vervelend overkomt, maar ik kan moeilijk zeggen "Ja je moet optie 2 doen")
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:58
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Waarom? (Sorry als dit vervelend overkomt, maar ik kan moeilijk zeggen "Ja je moet optie 2 doen")
Omdat optie 2: Sneller & Beter is
- je hebt een Videokaart 64 mb Geforce die met meeste ( 98%) met alle spellen meegaat. en het is snel. Videokaart 8Mb on-board dus niet
- Intel Pentium 4 2,4 Ghz. Tsja die is bijna de dubbele van Optie 1 ( Celeron 1300 Mhz ) Die lekker lang mee kan. zal absoluut de beste optie zijn.
- De prijs is zeker voor 1000 Euro te doen.

Kort maar Krachtig.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef:
Waarom? (Sorry als dit vervelend overkomt, maar ik kan moeilijk zeggen "Ja je moet optie 2 doen")
Naast het feit dat het geheugen beter is, is de videokaart ook veeeel beter

[edit] Bijna vergeten dat de processor meer dan 50 % sneller is

[edit2]

Ik zie dat iemand anders me net voor was
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:15
Mara
Mara is offline
Maar is zo'n videokaart wel nodig? Wat tekstverwerken en internet is het enige wat er op gebeurt.
Spelletjes worden er niet op gespeeld, en ook word er geen videobewerking op gedaan.
En heb je zo'n snelle computer nodig voor tekstverwerken en internet?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:27
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Maar is zo'n videokaart wel nodig? Wat tekstverwerken en internet is het enige wat er op gebeurt.
Spelletjes worden er niet op gespeeld, en ook word er geen videobewerking op gedaan.
En heb je zo'n snelle computer nodig voor tekstverwerken en internet?
Daarvoor heb je ook geen 1300Mhz nodig, kun je net zo goed een 2ehands Pentium II of III kopen, ben je nog goedkoper uit ook, en ook een 40gb harddisk heb je daarvoor absoluut niet nodig voor wat jij er mee wilt doen.

Laptopje is ook handig, kun je bovendien overal mee naartoe nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Daarvoor heb je ook geen 1300Mhz nodig, kun je net zo goed een 2ehands Pentium II of III kopen, ben je nog goedkoper uit ook, en ook een 40gb harddisk heb je daarvoor absoluut niet nodig voor wat jij er mee wilt doen.

Laptopje is ook handig, kun je bovendien overal mee naartoe nemen.
Maar kijkend naar deze 2 opties is de 1e het beste? Prijs is ook goed?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:34
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Optie 1 is voor jou de beste keus, als je er toch alleen maar mee wilt tekstverwerken en mee wilt internetten... Waar bestel je 'm?
Honderden euro's uitgeven voor opties waar je toch niets mee doet heeft geen nut, Optie 1 dus.

Trouwens zelf een systeempje samenstellen mbv. een handige buurjongen is veeeel beter en goedkoper (niet discriminerend, maar ik ken geen meiden van 15 die pc-systemen kunnen assembleren)

Laatst gewijzigd op 29-12-2002 om 22:37.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:36
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Maar kijkend naar deze 2 opties is de 1e het beste? Prijs is ook goed?
Als je gaat tekstverwerken o.i.d dan zou ik voor optie1 gaan ja. Je bespaart meer geld. En dat kan je voor iets anders besteden.
Maar als je zware programma's open gooit. Of je wilt af en toe gamen. Dan optie 2.

Wat Orion16 net al ze, Inderdaad. Koop dan beter een 2e-hands PC. je komt veel goedkoper uit.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:39
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Courage schreef:
Wat Orion16 net al ze, Inderdaad. Koop dan beter een 2e-hands PC. je komt veel goedkoper uit.
Psies... 2ehands is niet altijd 2ekeus, je kunt zelf evt. ook gewoon een nieuw scherm erbij kopen als je dat persé wilt, een 17" monitor kan ik je wel aanraden.

Een willekeurige greep van Marktplaats.nl:

Pentium 3 500 MHZ
8 GB Harde schijf
192 Mb intern geheugen
DVD\CDROM speler (regiovrij)
CD-writer

Software: Windows XP professional-NL, MS Office 2000, Nero, ect.

Inclusief toetsenbord, muis en 17" Fujitsu monitor
Het geheel is werkend te bekijken.

Prijs: 400 euro



Knap systeempje toch? En dat voor 400 euro, echt, ruim voldoende om mee te internetten en te tekstverwerken.

Laatst gewijzigd op 29-12-2002 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:51
Mara
Mara is offline
Bedankt allemaal

Het is niet voor mijzelf. Over dat 15-jarige meiden geen pc-systemen kunnen assembleren... daar heb je gelijk in
Ik heb destijds een brander erin gezet met aanwijzingen van m'n pa en dat vond ik al heel wat
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:56
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Ik heb destijds een brander erin gezet met aanwijzingen van m'n pa en dat vond ik al heel wat
**geeft applaus**
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:01
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
ik vind 700 euro voor optie 1 beetje duur
kan zoals gezegd idd veeeeel goedkoper
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
**geeft applaus**
Danku danku *buigt*
Bedenk dat de meiden uit mijn klas niet eens weten wat er gebeurt als je ctrl-v doet
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:18
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Danku danku *buigt*
Bedenk dat de meiden uit mijn klas niet eens weten wat er gebeurt als je ctrl-v doet
lol Nouja, een heleboel meiden weten 't niet hoor, verbaast me niets..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
lol Nouja, een heleboel meiden weten 't niet hoor, verbaast me niets..
Beschuldig jij mij nou van niet-meisjesachtig zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 00:40
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Beschuldig jij mij nou van niet-meisjesachtig zijn?
Nee hoor ik beschuldig niemand Ik zeg alleen dat je de enigste niet bent...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2002, 14:39
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Nouw ik zo voor optie 2 gaan ik doe ook namelijk aan fotobewerking en videobewerking en die programmas moet namelijk veel ruimte hebben en als je dat echt actief doet zal je ook vele fototjes maken en daarom is een snelle pc ook handig en een videokaart is ook nodig je gaat toch op het internet of niet soms? En een goede beeldkaart is ook nodig niet alleen voor videobewerking maar ook voor fotobewerking voor een betere zichtbaarheid van de fotos het zal niet veel uimaken maar toch! Ga voor Optie 2 anders moet je binnen 2 jaar een nieuwe kopen omdat dan de meeste programmas er niet meer op zullen draaien! en dan ben toch goedkoper ervanaf!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:42
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Psies... 2ehands is niet altijd 2ekeus, je kunt zelf evt. ook gewoon een nieuw scherm erbij kopen als je dat persé wilt, een 17" monitor kan ik je wel aanraden.

Een willekeurige greep van Marktplaats.nl:

Pentium 3 500 MHZ
8 GB Harde schijf
192 Mb intern geheugen
DVD\CDROM speler (regiovrij)
CD-writer

Software: Windows XP professional-NL, MS Office 2000, Nero, ect.

Inclusief toetsenbord, muis en 17" Fujitsu monitor
Het geheel is werkend te bekijken.

Prijs: 400 euro



Knap systeempje toch? En dat voor 400 euro, echt, ruim voldoende om mee te internetten en te tekstverwerken.
MMM XP op 500 MHZ zal wel werken maar snel? dat is its anders en 8 GB is ook tegenwoordig niet meer veel he! zelfs 20 GB is direct vol zonder spelletjes
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:55
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
charmedboy schreef:
MMM XP op 500 MHZ zal wel werken maar snel? dat is its anders en 8 GB is ook tegenwoordig niet meer veel he! zelfs 20 GB is direct vol zonder spelletjes
Zat... Ik heb een notebook, Pentium III 500 met 192 mb ram en daar kun je prima mee internetten! Win XP gaat vloeiend..!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:40
Goat
Goat is offline
Citaat:
charmedboy schreef:
Nouw ik zo voor optie 2 gaan ik doe ook namelijk aan fotobewerking en videobewerking en die programmas moet namelijk veel ruimte hebben en als je dat echt actief doet zal je ook vele fototjes maken en daarom is een snelle pc ook handig en een videokaart is ook nodig je gaat toch op het internet of niet soms? En een goede beeldkaart is ook nodig niet alleen voor videobewerking maar ook voor fotobewerking voor een betere zichtbaarheid van de fotos het zal niet veel uimaken maar toch! Ga voor Optie 2 anders moet je binnen 2 jaar een nieuwe kopen omdat dan de meeste programmas er niet meer op zullen draaien! en dan ben toch goedkoper ervanaf!
dit is echt de grootsmogenlijke crap die ik ooit in me leven heb gelezen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 16:35
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
charmedboy schreef:
Nouw ik zo voor optie 2 gaan ik doe ook namelijk aan fotobewerking en videobewerking en die programmas moet namelijk veel ruimte hebben en als je dat echt actief doet zal je ook vele fototjes maken en daarom is een snelle pc ook handig en een videokaart is ook nodig je gaat toch op het internet of niet soms? En een goede beeldkaart is ook nodig niet alleen voor videobewerking maar ook voor fotobewerking voor een betere zichtbaarheid van de fotos het zal niet veel uimaken maar toch! Ga voor Optie 2 anders moet je binnen 2 jaar een nieuwe kopen omdat dan de meeste programmas er niet meer op zullen draaien! en dan ben toch goedkoper ervanaf!
Bull. Ik doe ook aan fotobewerking en daar heb je écht geen dikke 128mb DDR videokaart of watook voor nodig hoor. Wil je gamen, DAN heb je een snelle videokaart nodig, en niet anders. Fotobewerking vereist niet zo'n snelle pc, al is een goed scherm en een resolutie van 1024x768 (webpages etc.) wel nuttig. Photoshop is niet superzwaar ofzo, wil je gaan Photoshoppen dan heb je meer aan een snelle pc dan een tragere pc met snelle videokaart.

Enneuh op een ouwe AMD-k6 450Mhz met 128mb ram draait toch ook prima Win XP? Modere spelletjes niet nee, maar de topicstartster was toch al niet van plan om te gamen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 07:43
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Als eerste! Orion16 je moet niet alle meisje naar 1 richting sturen. Er zijn zat meiden die geen noob zijn op computer gebied. En dat geld ook voor jongens die dus wel noob zijn op computer gebied. Dat er nou meer jongen in de ICT ok, dat komt omdat veel jongens zoals jou denken.

Btw zou ik inderdaad die persoon zelf een systeem laten samen stellen bij bijvoorbeeld mycom of een andere winkel.
Ik zelf zou niet voor 2de hands gaan. Nieuw ken je ook een redelijke pc krijgen voor een lage prijs.

Ik weet niet wat de budget is van de persoon. Misschien is dat handig om erbij te vermelden. Zodat we meer tips kunnen geven met wat diegene zou kunnen aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:06
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Als eerste! Orion16 je moet niet alle meisje naar 1 richting sturen. Er zijn zat meiden die geen noob zijn op computer gebied.

Da's waar maar je bent anders één van de weinige, sorry hoor dat ik je in een hokje probeerde te duwen


En dat geld ook voor jongens die dus wel noob zijn op computer gebied. Dat er nou meer jongen in de ICT ok, dat komt omdat veel jongens zoals jou denken.


ICT is leuk! En jammer genoeg trekt het meer jongens aan als meiden


Btw zou ik inderdaad die persoon zelf een systeem laten samen stellen bij bijvoorbeeld mycom of een andere winkel.
Ik zelf zou niet voor 2de hands gaan. Nieuw ken je ook een redelijke pc krijgen voor een lage prijs.


2e hans is niet altijd 2e keus... Een 1300Mhz systeem gaan gebruiken om alleen maar mee te internetten en te tekstverwerken, beetje zonde, vind je ook niet? Koop dan een 2ehands Pentium III die goed Win XP kan draaien.. Echt er zijn een heleboel nette 2ehands machines te krijgen hoor, scheelt je zo 400 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 18:07
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Als eerste! Orion16 je moet niet alle meisje naar 1 richting sturen. Er zijn zat meiden die geen noob zijn op computer gebied.

Hier sluit ik me volledig bij aan!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:21
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Geldt ook voor jou: je bent anders één van de weinige, sorry hoor dat ik je in een hokje probeerde te duwen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 19:19
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Als eerste! Orion16 je moet niet alle meisje naar 1 richting sturen. Er zijn zat meiden die geen noob zijn op computer gebied.

Da's waar maar je bent anders één van de weinige, sorry hoor dat ik je in een hokje probeerde te duwen


En dat geld ook voor jongens die dus wel noob zijn op computer gebied. Dat er nou meer jongen in de ICT ok, dat komt omdat veel jongens zoals jou denken.


ICT is leuk! En jammer genoeg trekt het meer jongens aan als meiden


Btw zou ik inderdaad die persoon zelf een systeem laten samen stellen bij bijvoorbeeld mycom of een andere winkel.
Ik zelf zou niet voor 2de hands gaan. Nieuw ken je ook een redelijke pc krijgen voor een lage prijs.


2e hans is niet altijd 2e keus... Een 1300Mhz systeem gaan gebruiken om alleen maar mee te internetten en te tekstverwerken, beetje zonde, vind je ook niet? Koop dan een 2ehands Pentium III die goed Win XP kan draaien.. Echt er zijn een heleboel nette 2ehands machines te krijgen hoor, scheelt je zo 400 euro.

Ok mooi zo! Ken namelijk anders wel een aantal meiden die in de ICT zitten en die ook echt verstand er van hebben.

Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat je tegenwoordig voor heel weinig geld al een goed systeem kan krijgen. Dan ga ik liever voor nieuw dan 2e hands. Tenzij j ehet echt voor superweinig kan krijgen maar als het maar 100 euro scheeld ofzo zou ik persoonlijk toch nieuw kiezen. Maar dat ben ik. Zowieso koop ik zelf alleen nieuwe systemen, tenzij ik ze krijg van andere omdat hun ze wegdoen.

Maar ik snap wel wat je bedoel.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je voor weinig geld een goed systeem al kan kopen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 19:51
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
niet discriminerend, maar ik ken geen meiden van 15 die pc-systemen kunnen assembleren
Mja dat heb ik nu ook


Ik ken wel een meid van 16 die haar eigen Computer ontwerpt
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:11
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Mja dat heb ik nu ook


Ik ken wel een meid van 16 die haar eigen Computer ontwerpt
Goed, Misskiss en ik doen ook ICT, verder zitten er 2 (!) meisjes bij ons op de 2ejaars ICT-afdeling, ik ken dus wel wát meiden die goed met pc's overweg kunnen.. Maar wat versta je dan onder 'die haar eigen pc ontwerpt'? Ze wil een paarse kast met rose ledjes en 'als er maar geluid uitkomt?' LOL
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:16
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat je tegenwoordig voor heel weinig geld al een goed systeem kan krijgen. Dan ga ik liever voor nieuw dan 2e hands. Tenzij j ehet echt voor superweinig kan krijgen maar als het maar 100 euro scheeld ofzo zou ik persoonlijk toch nieuw kiezen. Maar dat ben ik. Zowieso koop ik zelf alleen nieuwe systemen, tenzij ik ze krijg van andere omdat hun ze wegdoen.

Maar ik snap wel wat je bedoel.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je voor weinig geld een goed systeem al kan kopen.
Nee hoor ik geef je wel gelijk Tot en met m'n 15e heb ik steeds de tweedehandsjes (lees: 386/486) van m'n vader gehad, en ik was ook wel heel erg blij toen ik voor het eerst een nieuwe pc kreeg Als je het kunt, is zelf samenstellen uit losse onderdelen nog het best. Dan heb je ook gelijk al de componenten die je erin wil hebben! En dat zit je ook niet aan die stomme garantiestickers vast zodat je je pc niet eens kan openmaken.. tenminste dat had ik gehad met )*(&$ Alternate..

Maar er zijn ook mensen die zeer weinig doen met hun pc en dan toch een nieuw systeem kopen, dat is natuurlijk wel zonde, koop dan een 2ehandsje als je je pc écht alleen maar voor internet en tekstverwerking gaat gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:19
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Nee hoor ik geef je wel gelijk Tot en met m'n 15e heb ik steeds de tweedehandsjes (lees: 386/486) van m'n vader gehad, en ik was ook wel heel erg blij toen ik voor het eerst een nieuwe pc kreeg Als je het kunt, is zelf samenstellen uit losse onderdelen nog het best. Dan heb je ook gelijk al de componenten die je erin wil hebben! En dat zit je ook niet aan die stomme garantiestickers vast zodat je je pc niet eens kan openmaken.. tenminste dat had ik gehad met )*(&$ Alternate..

Maar er zijn ook mensen die zeer weinig doen met hun pc en dan toch een nieuw systeem kopen, dat is natuurlijk wel zonde, koop dan een 2ehandsje als je je pc écht alleen maar voor internet en tekstverwerking gaat gebruiken.
Ja ik snap wel wat je bedoeld zoals ik al vaker zei. Alleen tegenwoordig worden 2ehandsjes nog duur verkocht. Voor een beetje meer geld kan je dan een betere nieuwe pc kopen. Dat is mijn enige punt. Tenzij je een 2ehandjes voor echt nix kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:57
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Ja ik snap wel wat je bedoeld zoals ik al vaker zei. Alleen tegenwoordig worden 2ehandsjes nog duur verkocht. Voor een beetje meer geld kan je dan een betere nieuwe pc kopen. Dat is mijn enige punt. Tenzij je een 2ehandjes voor echt nix kan krijgen.
Nou, een Pentium II of iets dergelijks zomaar weg doen vind ik wel zonde, dus ik beur er altijd wel geld voor En als de koper het ervoor over heeft, mooi toch?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:07
Yoha
Yoha is offline
Het is al meerdere malen gezegd, voor internetten hoef je echt niet zo'n snelle computer te hebben, maar vergeet 1 heel belangrijk ding niet: koop wel een goede monitor!! Je wilt echt niet weten hoe slecht het is om een slechte monitor te hebben, zorg ook dat je altijd ver genoeg van je scherm af zit, de meerderheid van de meisjes uit mijn klas zitten zo'n 20cm (ik overdrijf niet) met hun ogen van het scherm af... als je wilt weten waarom nerds zo vaak jampotglazen hebben
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:58
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Nou, een Pentium II of iets dergelijks zomaar weg doen vind ik wel zonde, dus ik beur er altijd wel geld voor En als de koper het ervoor over heeft, mooi toch?
Nee zou ik ook niet doen, maar mensen die echt nix van computers afweten doen het wel, die denken van kut dat ding doet et niet, dan doen we hem wel weg. Heb ik al een paar keer gehad

Maar daar gaat verder dit topic niet over. Gaat over welke pc van de 2. En mijn antwoord daarop. Stel zelf een pc samen voor een zachte prijs. Hoeft echt niet het snelst van het snelst te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 01:11
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Goed, Misskiss en ik doen ook ICT, verder zitten er 2 (!) meisjes bij ons op de 2ejaars ICT-afdeling, ik ken dus wel wát meiden die goed met pc's overweg kunnen.. Maar wat versta je dan onder 'die haar eigen pc ontwerpt'? Ze wil een paarse kast met rose ledjes en 'als er maar geluid uitkomt?' LOL
Nouw die meid had als basis voor haar ontwerp de 65816 gekozen en daarom is ze een C=64 Compatible systeem gaan ontwerpen (VIC met Planar modes , Cunky Modes , en hogere resolutie's en meer hardware sprites) een 32 Kanaals SID (met sockets voor de orginele SID's) 2 PCI sloten , CPU slots (voor Z80's 8088 en 680x0's ) en een Compact Flash reader via een IDE Controller.

Dit alles had ze van Scratch af ontworpen en geimplementeerd in 2 Altera 100k Gates FPGA's die Userchangable zijn (!) vanuit een bootstrap die op de Flashkaart staat (die weer word aangestuurd door een 3e FPGA die *niet* user changable is) .


Al met al indrukwekkend genoeg IMO.


To add , ze heeft zelf de 4 bestaande (waarvan nog 2 werkende) prototypes gebouwt.
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2003, 01:52
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Nouw die meid had als basis voor haar ontwerp de 65816 gekozen en daarom is ze een C=64 Compatible systeem gaan ontwerpen (VIC met Planar modes , Cunky Modes , en hogere resolutie's en meer hardware sprites) een 32 Kanaals SID (met sockets voor de orginele SID's) 2 PCI sloten , CPU slots (voor Z80's 8088 en 680x0's ) en een Compact Flash reader via een IDE Controller.

Dit alles had ze van Scratch af ontworpen en geimplementeerd in 2 Altera 100k Gates FPGA's die Userchangable zijn (!) vanuit een bootstrap die op de Flashkaart staat (die weer word aangestuurd door een 3e FPGA die *niet* user changable is) .
Ik vind dit echt zo oninteressant...

(reageer dan niet PIE!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Werken met computers, welke opleiding?
Knulleke.
4 09-11-2010 11:41
Software & Hardware Advies voor aanschaf nieuwe computer
Distorted
25 21-09-2010 22:21
Software & Hardware Legt Vista mijn computer lam?
Kitten
17 27-08-2009 15:30
Studeren Iets met computers
sten-vvv
8 21-08-2006 18:23
Verhalen & Gedichten SpAnarchism II - Obey the SpAnarchism
Verwijderd
35 31-08-2003 23:03
Software & Hardware Intel of AMD?
Salem
13 28-07-2003 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.