Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 13:15
Hugh
Hugh is offline
Bloedneus

Ik maak me redelijke zorgen om het volgende: ik heb regelmatig (1x per maand) een spontane bloedneus. Eerst heb ik nix in de gaten, en het volgende moment druppelt er bloed uit mijn neus. Het druppelt ongeveer 5 minuten door. Een directe oorzaak kan ik hiervoor niet vinden. Heeft iemand hier een verklaring voor of ervaring mee?

Ps: als ik op een bepaalde plek ben geweest heb ik wel vaak veel stof in mijn neus, maar ik kom daar slechts 2 keer per week.

Hugh
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 13:26
Verwijderd
Komt het niet doordat je van een koude ruimte naar een warme ruimte gaat? Dat heb ik namelijk vaak in de winter... Als ik dan een tijdje buiten ben geweest en dan naar binnen ga, waar het warm is, krijg ik ook een bloedneus.

Een meisje die ik ken had ook vaak een bloedneus en die heeft een bloedvaatje in haar neus dicht laten branden geloof ik. Dan krijg je een stukje piepschuim in je neus, en dat smelten dan om het bloedvaatje heen ofzo Zij heeft nooit meer bloedneuzen... Misschien is dat een optie?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 13:49
Verwijderd
Ik had vorig jaar voor het eerst een bloedneus. Een paar wken later weeer. En toen heb ik het 5 maanden lang iedere dag gehad, en toen is het ook weer gestopt; ik heb nu al ruim een half jaar geen bloedneus meer gehad.
Dat was dus tussen februari en September/augustus.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:03
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
slik je heel toevallig regelmatig ibuprofen? Daar kreeg ik bloedneuzen van...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:16
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
meestal komt dit omdat er een vaatje ''knapt'' in je neus, zonder echt een aantoonbare oorzaak. het is ok niets om je zorgen over te maken pas als de bloedneus NIET stopt of erger wordt dan kan het beter zijn dat je naar een arts gaat..

ik had het zelf heel lang van mijn 4de tot 13 ofzo mijn broertje ook, tis gewoon een kwestie van goed dichtdrukken en klaar
(eerst snuiten en dan in schrijvershouding zitten!)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Hugh schreef:
Het druppelt ongeveer 5 minuten door.
Het is aanbevelenswaardig om je neus dicht te houden in het geval van een bloedneus...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
rare kwast schreef:

(eerst snuiten en dan in schrijvershouding zitten!)
schrijvershouding? Ik dacht juist van niet, je moet je hoofd naar achteren houden, dan gaat het zowiezo minderen.
Ik heb ongeveer dagelijks een bloedneus, al sinds een tijdje, het is denk ik door overgang van kou naar warm. Het adertje is nog steeds niet goed dichtgegroeid en als het warm wordt zet het uit en springt het weer open, naja kut dus! Maar het duurt nooit lang, behalve dat mijn lavabo en zakdoeken heel rood zien, ahum.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:53
Buffy
Buffy is offline
een vriendin van mij had ook regelmatig bloedneuzen, en zij heeft een bloedvatje dicht laten branden. ze heeft nu nooit meer een bloedneus. het schijnt nogal een pijnlijke ingreep te zijn, maar het duurt maar heel kort en daarna ben je er van af

suc6 ermee
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:06
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
schrijvershouding? Ik dacht juist van niet, je moet je hoofd naar achteren houden, dan gaat het zowiezo minderen.
Zeker niet. Als je je hoofd achterover houdt heb je kans dat je door het inslikken van bloed braakneigingen krijgt. Je neus stevig dichtknijpen om het bloeden te stelpen is wat dat betreft een betere suggestie.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Zeker niet. Als je je hoofd achterover houdt heb je kans dat je door het inslikken van bloed braakneigingen krijgt. Je neus stevig dichtknijpen om het bloeden te stelpen is wat dat betreft een betere suggestie.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 08:36
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
altijd schrijvershouding als dat lukt
*heeft ehbo gehad*
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:53
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
yep als je je hoofd achterover houdt loopt het bloed je keerlholte in.
oke het stopt eerder lijkt, omdat het de andere kant oploopt
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:05
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Had ik ook..
Kan je idd dicht laten branden,
moet je wel eerst naar de kno-arts..
Kan het dat je vaak in een warme ruimte
zit, waardoor de huid aan de binnenkant erg
droog wordt, en dus snel barst?
Had ik namelijk..
(kan je voorkomen door bij de verwarming
van die bakjes met water te hangen)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
(kan je voorkomen door bij de verwarming
van die bakjes met water te hangen)
hmzz, me moeder legde natte handdoeken op de verwarming toen ze zwaaar verkouden was... dat maakt de lucht vochtig
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:09
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreen schreef:
hmzz, me moeder legde natte handdoeken op de verwarming toen ze zwaaar verkouden was... dat maakt de lucht vochtig
Die bakjes (het water ) maken de lucht ook vochtig..
Zijn er speciaal voor ontwikkeld.
(en staan leuker dan handdoeken )

Offtopic:
Heb je mailtje gelezen.. (artikel ook)
Ben nu niet echt in een spraakzame stemming,
zal proberen morgen/zondag te mailen..
(morgen verjaardagsfeestje )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Offtopic:
Heb je mailtje gelezen.. (artikel ook)
Ben nu niet echt in een spraakzame stemming,
zal proberen morgen/zondag te mailen..
(morgen verjaardagsfeestje )
Offtopic: *leest dit nu pas*
okay veel plezier dan morgen
__________________

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 00:03
Verwijderd
Dat valt, naar mijn mening, nog best wel mee eigenlijk.

Ik heb echt periodes van maanden gehad dat ik elke nacht, rond 3 uur uit me bed moest omdat ik een bloedneus had, en daar (samen met me pa) een half uur mee bezig was.
Uiteindelijk stopten we er dan een watje in als het wat minder was gaan bloeden, zodat het uiteindelijk helemaal stopte met bloeden.
Op den duur hebben me ouders me hiermee naar de KNO-arts genomen.
Die heeft er eerst in gekeken en "in gelast" als het ware , en toen heb ik 3 dagen met een soort, euhm, tampon in me neus gelopen

Toen ging het een paar maanden goed, maar het kwam weer terug, na weer een paar maanden zijn we weer naar de KNO arts gegaan, die heeft er weer in lopen klooien en ik heb weer 3 dagen met zo'n ding in me neus gelopen.
Het ging weer een hele tijd goed, totdat het weer begon. Nu vooral uit me andere neusgat (eerst rechts, nu links), dus daar ben ik ook aan behandeld.
Deze laatste keer was in de brugklas.

Ik heb nu wel af en toe een flinke bloedneus, zomaar, maar lang niet zo vaak meer.
Maar lastig is het wel, 's nachts in bed, 's ochtends op de fiets of tijdens de les, maar ik ben er nu wel van af.
Ik heb het vaak als ik er moe ben, dan ben je daar veel gevoeliger voor.

Bij mij kwam het denk ik ook door een neus-spray die ik had voor m'n allergie, ik ben toen overgegaan op een pilletje daarvoor, maar misschien zit het ook wel in de familie, een achter-neef van mij had het ook. (beetje vaag)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:31
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Juh. Ik heb ook bloedneuzen, al sinds ik me kan herinneren. Maar .. spontaan. Bij mij is het ook gewoon doordat het te warm is, of omdat ik me druk maak, of gewoon door een lichte klap.

Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger kranten liep (stadsblad in apeldoorn) en soms wel 3 bloedneuzen had in de zomer, tijdens het bezorgen. Bijzonder frustrerend.

Ik heb er nooit naar laten kijken, niks aan laten doen. Ik vind het niet zo erg; ik vind het idee erger dat ze in m'n neus gaan kloten met allemaal rotzooi. (denkt michael jackson). Aders dicht laten branden vind ik ook geen prettig idee.

Meestal als ik een bloedneus krijg, stop ik er gewoon een stuk keukenpapier oid. in en ga ik verder waar ik mee bezig was. Op mijn werk ren ik meestal gelijk naar de wc, drink ik wat koels om af te koelen en de plakkerige substantie uit mijn keel te spoelen, laat het even uitbloeden, ruim de rotzooi op en ga verder.

Soms heb ik elke dag meerdere bloedneuzen; andere keren heb ik er maanden geen last van.

Daarnaast komt nog bij dat ik zoiezo een ander probleem heb met mijn neus, en dat is het feit dat ik niks ruik. Ik zou bij god niet weten hoe alles ruikt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:37
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
lafjuh schreef:

Op den duur hebben me ouders me hiermee naar de KNO-arts genomen.
Die heeft er eerst in gekeken en "in gelast" als het ware , en toen heb ik 3 dagen met een soort, euhm, tampon in me neus gelopen
Dat had ik ook..
Alleen, t hielp geen f*ck, toen dat ding eruit
werd getrokken (au!), bloedde het nog net zo hard.. :\
(bij mij werd het na een hele erge bloedneus gedaan)
Daarna gingen ze 'm dichtmaken.. :\

Citaat:
Marcade schreef:

Daarnaast komt nog bij dat ik zoiezo een ander probleem heb met mijn neus, en dat is het feit dat ik niks ruik. Ik zou bij god niet weten hoe alles ruikt.
Sowieso.

Je ruikt niet? Verklaar je nader..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:50
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Je ruikt niet? Verklaar je nader..


Wat valt er nader te verklaren? Sommige mensen zijn blind. Anderen doof. Ik kan niet ruiken.

Ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen?

Als je een bloem voor m'n neus houd, heb ik zo iets van "rot op met die bloem" .. .. terwijl andere mensen hebben .. "oohh die ruikt lekker."

Als het warm is .. dan kijkt iedereen mij aan en vraag me af waarom .. blijkt dat ik een uur in de wind stink door mijn zweet maar het zelf niet ruik.

etc, etc.

Vroeger klaagde mijn ouders altijd dat ik stonk en dat mijn kamer stonk naar mcdonalds lucht en dergelijke. Maar ik .. weet ik het .. merkte niks vreemds .. maar dat is dus gewoon omdat ik niks rook .. omdat ik niks kan ruiken.



Ik weet niet waarom niet. Het is al vanaf dat ik me kan herinneren zo. (mijn geboorte dus)

je hebt e-mail
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:55
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Marcade schreef:


Wat valt er nader te verklaren? Sommige mensen zijn blind. Anderen doof. Ik kan niet ruiken.
Ja, dat snapte ik..
Bedoelde meer van; 'weet je ook waarom?'.

Citaat:
Marcade schreef:

je hebt e-mail
Offtopic: ff kijken.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:57
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ja, dat snapte ik..
Bedoelde meer van; 'weet je ook waarom?'.
Nee. Geen flauw idee.

Een vaag vermoeden dat ik heb is, dat het zou kunnen zijn, omdat mijn moeder enorm veel gerookt heeft toen ze zwanger van me was, en ook nadat ik geboren was.

Ik kan *totaal* niet tegen sigaretten/sigaren rook. Mijn ogen worden droog, en als ik te lang in de rook zit, word ik misselijk.

(Maar dat hoeft niet speciaal hiermee te maken hebben; want meerdere mensen hebben dat wel denk ik )
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:49
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Hugh schreef:
Bloedneus

Ik maak me redelijke zorgen om het volgende: ik heb regelmatig (1x per maand) een spontane bloedneus. Eerst heb ik nix in de gaten, en het volgende moment druppelt er bloed uit mijn neus. Het druppelt ongeveer 5 minuten door. Een directe oorzaak kan ik hiervoor niet vinden. Heeft iemand hier een verklaring voor of ervaring mee?

Ps: als ik op een bepaalde plek ben geweest heb ik wel vaak veel stof in mijn neus, maar ik kom daar slechts 2 keer per week.

Hugh
Hey,
vorig jaar heb ik denk ik precies hetzelfde gehad. ik had ook heel vaak spontaan n bloedneus. 1 keer zo erg dat ik dacht dat t niet meer zou stoppen!! echt waar!
Heb jij nog goeie adviezen gehad??? Ik ben naar de dokter geweest en die had me n zalfje gegeven, die ik in mn neus moest smeren. Het heeft geloof ik wel geholpen.
suc6.
Doeg.
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:14
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Het blijkt een "trend" te zijn onder jongeren, en dan voornamelijk jongens. Alleen weet de medische wereld nog niet waardoor het komt.

Ik heb te vaak een spontane bloedneus . . . ik doe er verder niks aan, KNO arts heeft gekeken maar kan niks zien, tja dan houdt het op, want iets anders weet ik ook niet
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:01
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb nu al tijjjjden geen bloedneus meer godenzijdank, maar heb weles erg last van gehad. (mijn record is 12 op een dag tijdens enorme verkoudheden). Een keertje duurde t zo ontzettend lang en bloedde t zo hevig dat ik bang was dat ik dood zou bloeden, mijn benen gingen helemaal trillen bij t staan, ze klapten als het ware in, en werd duizelig dus ging liggen en belde mijn moeder met kom alsjeblieft meteen hierheen ed. Zij nam het niet serieus, wat ik heel erg vond want ik was in nood.
Maar ja tis toch gestopt uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:49
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
*zonder de andere reacties gelezen te hebben*
Ik heb ook nogal vaak spontaan een bloedneus, zo 1 keer in de week. Laatst nog, ik zat bij wiskunde en ineens kreeg ik een bloedneus. Enkele jaren geleden had ik dat ook vaak, op gegeven moment werd het zo erg dat ik het iedere dag kreeg. Dit kan je trouwens in het ziekenhuis oplossen. Dan kunnen ze je aders in je neus dichtbranden (het scheen dat ik zwakke aders had ofzoiets) Dat heb ik dus gedaan, het deed een minuutje pijn, toen was het wel over eigenlijk... (misschien een tip voor jou?!!) zoals ik al zei, tegenwoordig heb ik het weer redelijk vaak, en denk erover er weer mee naar het ziekenhuis te gaan.
suc-6 ermee he!!
xxxxxxxxxxxxxxxx mij
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bloedneuzen blijven komen.
marc-juh
4 08-12-2020 09:31
Lichaam & Gezondheid Dikke bloedneus
DBZ
6 01-07-2009 20:48
Lichaam & Gezondheid 7 bloedneuzen in 3 dagen, kan dat kwaad?
Mara
14 13-08-2004 14:47
Lichaam & Gezondheid bloedneus
phensicske
13 26-01-2004 11:49
Lichaam & Gezondheid bloedneus...
fruitvliegje
9 09-12-2003 18:16
Lichaam & Gezondheid [Bloedneus] stop technieken
KrizzZzZZzzjE :P
27 03-06-2003 16:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.