Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 15:57
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Ik snap dr helemala niks van.. ik moet voor morgen dus dit doen:

Het handelingsgedeelte van het schoolonderzoek

Het handelingsgedeelte bestaat uit drie delen (I tot en met III). De kandidaat dient de drie delen naar behoren uit te voeren. De examinator bepaalt wat moet worden verstaan onder "naar behoren". Het naar behoren uitvoeren opzich is een diplomeringsvoorwaarde. Voor het handelingsgedeelte behoeft dus geen cijfer te worden gegeven. (hier snap ik dus al niks meer van)
Het handelingsgedeelte dient te worden opgevat als leeractiviteit in verband met de beroepsgerichte, persoonlijke en maatschappelijke vorming. Het gaat hierbij om de kennis van algemene aard, om vaardigheden en om attitude en meningsvorm. (snap j t nog? ik niet meer)

De drie delen van het handelingsgedeelte zijn:

I: onderzoek doen.. blablabla ... dat gedeelte heb ik dus al door enzow

II: Omgaan met biologische informatie en meningsvorming

Kandidaten hebben een maatschappelijk verschijnsel bestudeerd dat een belangrijke biologisch component heeft. De bestudering van het verschijnsel moet het inzicht in levensprocessen verhelderen. (wtf denken ze dat ik ben? Einstein ofzow?!) Zij hebben daarbij feiten, meningen en vooronderstellingen onderscheiden en geïnventariseerd. Zij hebben op grond hiervan een beargumenteerd standpunt geformuleerd

III: Ervaringen opdoen met een beroepspraktijk waarin biologische kennis een rol speelt

Kandidaten hebben kennis gemaakt met een beroep waarin biologie een rol speelt (dat zou voor mij nog Artis kunnen inhouden) Zij hebben verslag uitgebracht aan medekandidaten en/of aan de instanties met welke zij kennis hebben gemaakt.



Nou... maar NU... ik krijg dus een brief en daarin staat dat ik voor mij examen niet moet vergeten om t volgende mee te nemen:

voor biologie: een schriftelijke opgave van de titels van de twee handelingsdelen en een toelichting op de titels (ongeveer honderd woorden per titel) in tweevoud..

nou dat in tweevoud snap ik nog wel... maar uh... maar 2 handelingsdelen terwijl dr net staat dat t uit delen besstaat?!?!


DUS WAT NU?!?!!??!

IEMAND... HELP!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 22:05
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Moet je bij je examens je handelingsdelen meenemen?
Vreemd.
Wij moesten voor handelingsdeel bio gewoon een zelfbedacht onderzoek uitvoeren en daar een verslag van maken
I en II werden daarin dus wel verwerkt, maar III? die niet
Ik weet het verder dus ook niet eigenlijk
Kun je het niet gewoon aan je leraar vragen?
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 06:11
TIGEK
TIGEK is offline
Ik kan geen gedachte lezen. Maar als het staatsexamen doet moet je hem meenemen op de eindexamen Mondeling.
Zo'n onderzoek bestond uit twee delen:
Biologische Experiment (Onderdeel 1 en 2)
En Maatschappelijk iets (Onderdeel 3 bezoek aan een nierdialyse afdeling ofzo heel intresant)
Je moet voor alle drie een verslag maken en die tweeverslagen in ongeveer 100 woorden samen vaten. Print alles in twee/drievoud uit. (1 voor de examinator, 1 voor de griffier/schrijfer en als je he handig vind voor je zelf.)

Dit was zo bij mij op de Mavo twee jaar geleden toen ik ook staat examen deed.

Maar ben je er niet een beetje laat voor. Of is het voor volgende jaar

Veel plezier als je hem nog mag maken
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 11:42
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Wat ik heb begrepen (moet t volgend jaar ook allemaal gaan doen), is dat je die 3 dingen opnoemde, ieder 1 handelingsgedeelte is, je moet er 2 doen, dus mag je er 1 laten vallen.
Je kunt bijv. een enquete houden, dan hebn je nr. II al te pakken (meningsvorming huppeldepup)
En je kunt bijv. een experiment uitvoeren.

Voor mij is het allemaal wat makkelijker, kdoe zelf HBO dus heb experimenten voor het grijpen.

Kheb ook van iemand gehoord, die een interview had gehouden met een boswachter, en zij had nog wat over voeding en dietiek geschreven.

Bij de IB-groep kun je de cd-rom vakinformatie aanvragen, daar staat (voor mij dan) alles heel duidelijk in.

Nou veel suc6 ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Wat heb je vandaag gedaan?
Verwijderd
57 10-05-2012 16:51
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIOLOGIE]Informatie gezocht over de bedreiging van de groene kikker [BIOLOGIE]
Verwijderd
5 17-03-2004 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.