Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 13:48
Verwijderd
de stad is leuk voor nu, uitgaan, veel mensen om je heen, snel contact met andere mensen, alles dichtbij: theater, bioscoop, bibliotheel, cafétjes etc. Maar een dorpje is ook relaxt, lekker rustig en stil... maar misschien toch meer voor later. Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 13:49
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Nee, ik ben stadsmens in hart en nieren. Hoe groter hoe beter. Doe mij maar New York
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:50
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
ik woon mijn hele leven al in een dorp, dus ik zou zeggen stad

maar je weet maar nooit
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:51
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 26-07-2004 @ 14:49 :
ik ben stadsmens in hart en nieren.
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind een dorpje wel relax, maar dan wel een die naast een stad ligt en niet een uur moet wachten voordat de volgende bus komt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:59
Verwijderd
ik ben echt een stadsmens, ik woon dan wel in een erg rustig deel van Haarlem maar alsnog zou ik er niet aan moeten denken om in een dorpje te wonen ofzo blehg. AQmsterdam lijkt me ook een erg chille woonplaats dat is weer een stuk levendiger dan Haarlem
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:02
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
Ik wil heel graag wonen in een 'grote stad', Utrecht is mijn toekomstige woonplaats voor de komende 4 jaar en daar heb ik zin in
__________________
All in the name of white trash
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:03
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Stadsmens.

Ik heb wel vaak zin in de natuur, maar dan zou ik meteen voor echt afgelegen kiezen en niet voor een dorp. Ik haat dorpen en hun mentaliteit .
Te lang zonder de stad, en ik word gek.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:10
Romie
Romie is offline
ik zou t eigenlijk niet weten
ik woon in een dorp...en dr is niet zoveel te doen..maar in het "dorp" (wat weer n heeeel stuk groter is dus vandaar de aanhalingstekens) hiernaast is wel weer een heleboel te doen.
en ik woon ook wel vlak bij een stad.
dus ik ben eigenlijk wel tevreden, ik hou dr van dat iedereen iedereen zo`n beetje kent hier, wat ook wel eens nadelen heeft natuurlijk.
tja...nu k dr zo over nadenk, tog wel dorp denk ik, ook vanwege de natuur enzo...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:13
Verwijderd
Ik woon nu in een dorp, maar vind ik wel relaxed, tis hier niet zo afgelegen (bedoel woon gewoon in de randstad), is genoeg te doen, en je komt overal en altijd wel bekende tegen.
De steden haarlem, amsterdam, leiden, den haag, rotterdam enzo zijn allemaal redelijk dichtbij en prima te bereiken. Nu ist ook meteen echt chill al ga je een keer naar de stad. Ik vind het wel best zo.
Ik kan me denk ik zowel in stad als dorp thuisvoelen, als ik binnekort op kamers ga, woon ik in haarlem of amsterdam
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:17
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Damn, inspiratie voor nieuwe topics ofzo? Hehe.

Ik woon in een dorp, is lekker rustig.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:18
Verwijderd
Stadsmens.

Ik ben opgegroeid in Rotterdam e.o.
IK hou van comfort, winkels, uitgaan, trein/metro in de buurt, wanneer ik maar wil ergens heen kunnen.

Mijn vriend woont in een dorp in brabant en af en toe ga ik daar heen. Voor een weekend vind ik het vaak wel leuk, lekker rustig enzo en de mensen zijn ook wel aardig. En als je daar door de winkelstraat loopt word je niet om de haverklap lastig gevallen door enquetteers of goede doelenmensen of zwervers.
Maar vaak gaan we wel naar een stad als ik daar ben, Nijmegen of Arnhem of Keulen. Voornamelijk omdat ik me gauw verveel daar.

Als ik daar ergens op een feest ben is het heel gezellig, iedereen kent elkaar daar en ze spreken je ook gewoon aan en beginnen een gesprek. In de stad zijn (familie)feesten vaak wat kleiner en houdt iedereen zich een beetje bij hun eigen groepje.
Ik weet niet wat ik fijner vind. Ik vind het wel leuk dat ze zo met je komen praten, voel je je er ook een beetje bij betrokken, maar op zich ben ik ook erg op mezelf en moet ik niet zoveel hebben van allemaal vreemden die dingen aan me vragen.

Qua wonen weet ik het niet. Ik haat het echt om een half uur te moeten fietsen voor ik een buurtsuper tegen kom, en dat is dar wel vaak.
De mensen op het platteland vinden volgens mij de stad hardstikke geweldadig en ze proberen me altijd over te halen om daar te komen wonen. Maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat ik binnenkort naar een dorp verhuis, vooral omdat ik verder wil studeren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:24
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
stadsmens.

ik woon in een kleine "stad" in de achterhoek wat ik eigenlijk gewoon een dorp noem. ik pas hier niet helemaal, ik begrijp de mensen niet en kan veel mensen niet verstaan, ik hou niet van dat geroddel en ik erger me aan iedereen. mn echte vrienden wonen in a'dam e.a. grote steden en ik ben in het weekend dan ook niet vaak hier te vinden.
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:27
Dizzee Rascal
Avatar van Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Ik ben een stadsmens.
__________________
The teenage guide to popularity
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:32
Verwijderd
Parijsmens
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:41
Z3R0_C00L
Z3R0_C00L is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 26-07-2004 @ 14:49 :
Nee, ik ben stadsmens in hart en nieren. Hoe groter hoe beter. Doe mij maar New York
Oh daar ben ik het zo mee eens!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:44
Hagel
Hagel is offline
dorp dichtbij een stad.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:52
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik voel me prettig in beide, als het dorp maar een beetje beïnvloed wordt door een dichtbij liggende stad. Dus er tussenin
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2004, 15:06
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Hagel schreef op 26-07-2004 @ 15:44 :
dorp dichtbij een stad.
Is inderdaad heel prettig
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:36
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Hagel schreef op 26-07-2004 @ 15:44 :
dorp dichtbij een stad.
idd.

Heb in een stad gewoond. Leuk, maar niet voor altijd. Woon nu in een dorp waar niets is. Een combinatie van zou ideaal zijn.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:43
Verwijderd
stad, kan niet tegen saaiheid en anonimiteit is best fijn...en ik hou ook niet van me dood vervelen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Pan Am schreef op 26-07-2004 @ 14:49 :
Nee, ik ben stadsmens in hart en nieren. Hoe groter hoe beter. Doe mij maar New York
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:47
Verwijderd
Ik ga voor een niet te grote stad. OOk niet per se heel klein ofzo. 100.000-150.000 inwoners is wel goed.

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:53
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Hagel schreef op 26-07-2004 @ 15:44 :
dorp dichtbij een stad.
Precies
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:54
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Stadsmens duidelijk en en het liefst grote steden.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 16:09
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Oma schreef op 26-07-2004 @ 15:13 :
Ik woon nu in een dorp, maar vind ik wel relaxed, tis hier niet zo afgelegen (bedoel woon gewoon in de randstad), is genoeg te doen, en je komt overal en altijd wel bekende tegen.
De steden haarlem, amsterdam, leiden, den haag, rotterdam enzo zijn allemaal redelijk dichtbij en prima te bereiken. Nu ist ook meteen echt chill al ga je een keer naar de stad. Ik vind het wel best zo.
Ik kan me denk ik zowel in stad als dorp thuisvoelen, als ik binnekort op kamers ga, woon ik in haarlem of amsterdam
Dat is nou het voordeel als je in een randstaddorp woont.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 16:15
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Both, een stad door de week en een dorp in het weekend. of een dorp bij een stad. Nouja, Dorst dus.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:36
smilegirl
smilegirl is offline
ik woon me hele leven al in een dorp...en kan idd behoorlijk saai zijn...al is er wel een binnen en buitenzwembad bieb leuke cafe'tjes...maar gelukkig is de stad zo'n half uurtje fietsen hier vandaan en daar ga ik dan ook vaak heen...maar in een dorp kennen veel mensen elkaar wat voor-nadelen heeft in dit plaatsje zelf is dus weinig te doen en zoek ik het meestal buiten dit dorpje op...dus voor mij later....ja denk toch meer de stad
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:24
timp
timp is offline
stad
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:27
Verwijderd
ik woon nu al mn hele leven in een dorp, en ik ben nu echt toe aan nieuwe leefomgeving. en ja, een stad dus. ben ik ff blij dat ik ga studeren in Leiden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:39
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-07-2004 @ 16:47 :
Ik ga voor een niet te grote stad. OOk niet per se heel klein ofzo. 100.000-150.000 inwoners is wel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:46
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
ben opgegroeid in een dorpje waar verder heel weinig te beleven valt en heb eigenlijk altijd verlangd naar de stad, puur om niet bijna een uur te hoeven fietsen voor je in het centrum bent.
nu woon ik al weer een aantal jaar op kamers in een middelgrote stad en dat bevalt prima, lekker alles dichtbij.

toch kan ik de rust zeker waarderen, heb deze vakantie twee weken in het huis van m'n ouders gezeten terwijl zij op vakantie waren en dat vond ik toch ook wel heel relaxed. lekker grote tuin, geen buren aan de achterkant dus je kan de hele nacht zo hard muziek draaien als je wilt, lekker eten op het terras, kampvuurtje stoken, bbqen e.d.
daarnaast een beetje door het bos lopen of langs het water, dat deed ik als kind eigenlijk nooit uit mezelf.

voorwaarde is wel de beschikking over een auto, dat maakt het allemaal zoveel makkelijker. binnen 20 minuten ben ik in het centrum van de meeste grote steden in de randstad.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:49
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
stad, te lang in een dorp en ik krijg jeuk, het is daar meestal zo dood en iedereen kent elkaar. maar ik woon ook niet in het centrum ofzo, wat wel heel onpraktisch is en ik de mensen hier het liefst pijnlijk zou zien sterven.
__________________
my achy breaky heart (8)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:49
Verwijderd
Stad! Zeker weten!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:52
Verwijderd
stad
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:53
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Ik heb mijn hele leven in een dorp gewoont, en het is niks voor mij. Ik hou er van als er veel om me heen gebeurd. Dat er veel mensen om me heen zijn. Ik woon nu in Enschede, ook nog niet helemaaal mijn ding, maar goed. "later" ga ik wel in Utrecht wonen, ofzo.
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2004, 18:55
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
meer 'n stadsmens, maar ik heb 't op zich overal wel naar m'n zin. (stad of dorp, boeiend. )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
schimmel schreef op 26-07-2004 @ 19:49 :
stad, te lang in een dorp en ik krijg jeuk, het is daar meestal zo dood en iedereen kent elkaar. maar ik woon ook niet in het centrum ofzo, wat wel heel onpraktisch is en ik de mensen hier het liefst pijnlijk zou zien sterven.
Ik ken bijna niemand waar ik woon. Alleen een paar van m'n oude werk. Maar ik woon ook in een groot dorp en met 20 minuten fietsen zit ik al in het centrum van Leiden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:15
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Stad. in een dorp zou ik me denk ik echt eenzaam gaan voelen, in een stad is er vaak genoeg iig wat te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:17
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik ben nu echt wel een stadsmens. Als ik later was rustiger wil wonen dan het liefst een dorp bij een stad. En ook het liefst dicht bij Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:02
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-07-2004 @ 20:14 :
Ik ken bijna niemand waar ik woon. Alleen een paar van m'n oude werk. Maar ik woon ook in een groot dorp en met 20 minuten fietsen zit ik al in het centrum van Leiden.
mjah ik ken ook niemand waar ik woon, ja van mn oude basisschool, als die nog leven ( )
maar het gaat meer over het leeuwendeel van de dorpelingen
(en ik zit ook zo in het centrum gheh)
__________________
my achy breaky heart (8)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:04
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik woon in een klein dorpje, maar wel dicht bij 2 stadten... dus ik vind het wel goed zo
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:07
Verwijderd
steden..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:08
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
omg!!!!
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:32
Avelon
Avatar van Avelon
Avelon is offline
als er maar een nachtnet is..
__________________
voorikvergeet
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:40
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ben echt een stadsmens. Naast Amsterdam en naast Haarlem gewoond. En ben ook eigenlijk altijd wel in een stad te vinden.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
schimmel schreef op 26-07-2004 @ 21:02 :
mjah ik ken ook niemand waar ik woon, ja van mn oude basisschool, als die nog leven ( )
maar het gaat meer over het leeuwendeel van de dorpelingen
(en ik zit ook zo in het centrum gheh)
leeuwendeel
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:35
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 26-07-2004 @ 14:49 :
Nee, ik ben stadsmens in hart en nieren. Hoe groter hoe beter. Doe mij maar New York
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:37
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-07-2004 @ 22:31 :
leeuwendeel
de meeste mensen, degen die het dorp het beste representeren, ofzo
__________________
my achy breaky heart (8)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
schimmel schreef op 26-07-2004 @ 22:37 :
de meeste mensen, degen die het dorp het beste representeren, ofzo
Nooit van gehoord.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wereldstad? Suburbs? Het platteland? Of toch maar gewoon een hutje in Friesland?
Methuselah
49 15-04-2009 13:10
De Kantine Stad of dorp mens?
Missy
38 02-09-2008 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.