Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 10:24
???
??? is offline
hallo allemaal

ik heb een sharp gx10i daar zit een fotocamera in..maar heb er geen kabeltje bij ofzo waarmee ik ze op de computer kan zetten.
nu hoorde ik dat dat ook d.m.v infrarood in telefoon kan naar een draadloos internet kaartje (in de laptop) maar daar heb je wel software voor nodig.
vriend van me zus heeft dat ook maar ik kan voor mijn telefoon geen software vinden ook niet op de site van sharp...

wie kan mij hieraan helpen???

alvast bedankt

greetz

Laatst gewijzigd op 27-09-2004 om 10:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 12:58
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Volgens mij vereist dat geen enkele software. Gewoon op 'verzenden via infrarood' duwen op je GSM en dat ding naast je laptop leggen, en versturen maar. Met Windows XP werkt dat iig prima.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:54
???
??? is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-09-2004 @ 13:58 :
Volgens mij vereist dat geen enkele software. Gewoon op 'verzenden via infrarood' duwen op je GSM en dat ding naast je laptop leggen, en versturen maar. Met Windows XP werkt dat iig prima.
dat heb ik ook geprobeerd maar dat doet hij niet bij mij.
en ik heb infrarood aanstaan en ik heb windows XP....
vaag.

iemand anders nog tips???
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:56
Verwijderd
Draadloos internetkaartje? huh? je moet hem gewoon tegen de infrarood poort van je laptop leggen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:58
???
??? is offline
Citaat:
Alex schreef op 27-09-2004 @ 18:56 :
Draadloos internetkaartje? huh? je moet hem gewoon tegen de infrarood poort van je laptop leggen
ja in dat internetkaartje zit infrarood, mijn vriend (daar is de laptop van) weet niet of er ergens infrarood zit en ik heb gekeken maar volgens mij zit dat er niet...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 27-09-2004 @ 18:58 :
ja in dat internetkaartje zit infrarood, mijn vriend (daar is de laptop van) weet niet of er ergens infrarood zit en ik heb gekeken maar volgens mij zit dat er niet...
Ik snap er niks van. Waarom zou er infrarood in een internetkaartje zitten? Als het er niet opzit kan je het doen via een usb infrarood adapter of je kan de foto's via mms doorsturen naar een e-mail adres?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:03
???
??? is offline
Citaat:
Alex schreef op 27-09-2004 @ 19:00 :
Ik snap er niks van. Waarom zou er infrarood in een internetkaartje zitten? Als het er niet opzit kan je het doen via een usb infrarood adapter of je kan de foto's via mms doorsturen naar een e-mail adres?
dat is een kaartje wat bij een router hoort voor draadloos internet dus zonder kabels e.d. en daar zit wel infrarood in...
er is geen kabel voor mijn telefoon heb ik al naar gevraagd. en via mms zou kunnen maar ja dat is net zo duur om AL die foto's te versturen

maar iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 27-09-2004 @ 19:03 :
dat is een kaartje wat bij een router hoort voor draadloos internet dus zonder kabels e.d. en daar zit wel infrarood in...
er is geen kabel voor mijn telefoon heb ik al naar gevraagd. en via mms zou kunnen maar ja dat is net zo duur om AL die foto's te versturen

maar iig bedankt
Ik snap wel wat dat voor een kaartje is, heb het zelf ook.... maar wat voor nut heeft het dat daar infrarood in zit? Er is wel een kabel voor die telefoon. Kijk eens op ebay.com of bij een vodafone citypoint
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:03
???
??? is offline
Citaat:
Alex schreef op 27-09-2004 @ 20:47 :
Ik snap wel wat dat voor een kaartje is, heb het zelf ook.... maar wat voor nut heeft het dat daar infrarood in zit? Er is wel een kabel voor die telefoon. Kijk eens op ebay.com of bij een vodafone citypoint
heb het bij vodafone gevraagd maar die hebben ze niet!!!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 27-09-2004 @ 21:03 :
heb het bij vodafone gevraagd maar die hebben ze niet!!!
naja op ebay staat het dus wel
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:50
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-09-2004 @ 13:58 :
Volgens mij vereist dat geen enkele software. Gewoon op 'verzenden via infrarood' duwen op je GSM en dat ding naast je laptop leggen, en versturen maar. Met Windows XP werkt dat iig prima.
Gaat dus sowieso niet! Vooral bij Sharps. Een vage policy van vodafone om het MMS gebruik te bevorderen, je kunt met die GX10 helemaal geen foto's versturen via irda. (kreupel infraroodprotocol) Misschien een datakabel (marktplaats)? maar ik heb nare ervaringen met die dingen.

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:04
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Mogelijkheden:
IR (infrarood) > zit op de meeste notebooks (niet in een kaartje, maar op het toestel zelf; je kan dit overigens nakijken in apparaatbeheer)
BT (bluetooth) > zit op bijna geen enkele computer (er zijn wel uitzonderingen hierop) en die kan in principe hetzelfde als een kabeltje, een dongle kost zo'n 40-50 euro
kabeltje > is voor elk merk/model verschillend (bovenstaande technieken werken op de meeste telefoons die IR/BT ondersteunen) en kost toch ook wel 10 of 20 euro.

Voor IR heb je in XP SP0/SP1 geen programma nodig. In XP SP2 heb je het ook niet nodig, maar let er wel op dat het versturen soms anders te werk kan gaan (om bestanden via BT te ontvangen moet je een bijgeleverd tooltje opstarten en dat zeggen dat je bestanden gaat ontvangen).

Bij mij heb ik IR en BT al geprobeerd, maar ik heb een SonyEricsson T610.
Bij een kabeltje heb je een apart programma nodig, maar dat is in 99% het geval. IR/BT hebben de functies ingebouwd.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 11:03
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
http://www.stuntprijzen.net
Dan datakabels/datakabels/sharp.

Voilá.
Ik zou het geen 15 euro waard vinden maar dat moet je voor jezelf bepalen natuurlijk .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.