Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 15:18
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Hey hallo,

Ik zou voor de buurvrouw draadloos netwerk aanleggen, alleen zit ik een beetje in twijfel welke combinatie router + wlan kaartjes ik ga nemen,

Bij de lokale computer toko is het volgende beschikbaar,

Routers:
Linksys 54mb Router, 75 euro
Linksys WRT54GL, 80 euro
Standaard 54mb, 57,50 euro
Belkin 54mb Router 69,95


WLAN kaartjes:
Linksys 54mb PCI kaart, 49 euro
Standaard 54mb PCI kaart, 25 euro

Liefst neem ik wel merk spul in verband met Support en Firmware updates, maar ik kan eigenlijk niet echt bedenken wat ik het beste kan nemen.

Welke combo kan ik het beste nemen voor een huis-tuin en keuken draadloos netwerkje?

Groeten Frans,
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2005, 20:00
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Een PCI WLAN kaart hoeft echt geen 50 euro te kosten, 20 euro is in principe ok. Linksys is niet slecht maar ook zeker geen topmerk, in de handleiding staan slordige taalfouten, het is nét iets beter dan taiwanese/koreaanse merkjes maar de kwaliteit van Cisco (het moederbedrijf) hoef je niet te verwachten.

WRT54G heeft een beperkt bereik, maar wel veel instelopties. Ik vind het een oke dingetje, niet al te duur. 75 euro is ook goede prijs. Maar 50 euro voor een PCI kaart zou ik heroverwegen, 20 euro moet ook lukken.

Denk na over plaatsing van de WiFi AP/router en de afstand tussen de computers en de router. Linksys Range Expander is mogelijk maar een takkeding.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:09
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Elke wireless router heeft een beperkt bereik. En boeiend dat er wat spelfouten in de handleiding staan, die heb je toch niet echt nodig Kwaliteit van Cisco? Ik denk dat je het dan eerder hebt over de functionaliteit van Cisco apparatuur..

Prijs van deze zaak is aan de hoge kant idd, zo'n PCI kaart van Linksys moet zo'n 30 euro kosten ipv 50.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:57
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
En zelf stiekem de WEP key gebruiken als je wilt internetten he.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:04
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Snel internetten met chello starter zeker?

Maar anywho, het ding wordt op de benedenverdieping geplaatst in een gewoon formaat huis. Dus ik neem aan dat dat geen problemen met bereik op gaat leveren,

Maar wat moet ik nou doen, een Wlan kaart van 30 euro scoren of een Wlan kaart van LINKSYS voor 30 euro scoren?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:51
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik zei dat die Linksys kaart ook goedkoper kan, 30 euro mag die kosten
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 02:57
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-11-2005 @ 21:09 :
Elke wireless router heeft een beperkt bereik.
Linksys meer dan anderen, so i'm told. Signal strength 54% toen ik zelf teste, en dat was zo'n 6 meter verwijderd (wel door een muur ja). Maar een echte test met meerdere routers enzo heb ik niet gedaan, nog niet gezien ook op het net. Dat zou wel nuttig zijn.
Citaat:
En boeiend dat er wat spelfouten in de handleiding staan, die heb je toch niet echt nodig
In geval van de Range Expander wel. Als twee redelijk competente computerkenners er niet binnen een half uur uitkomen is er toch wat mis met je product...
Citaat:
Kwaliteit van Cisco? Ik denk dat je het dan eerder hebt over de functionaliteit van Cisco apparatuur..
Nee de kwaliteit. Cisco is het moederbedrijf van Linksys. Velen zullen dat zien als: oh Cisco die jongens weten wel hoe je routers moet bouwen; die verzorgen immers de core infrastructuur van het internet. Maar ik denk dat Linksys min of meer een consumer á la sweex merk is, gezien de slordigheid met hun producten. Maar het werkt en de prijs is goed. Maar dat Cisco-logootje op linksys-verpakkingen vind ik écht teveel eer.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 08:36
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik heb even rondgekeken in de lokale hardware winkels maar alle Linksys 54mb pci kaartes zitten precies op de 50 euro,

Zal ik alsnog voor de Linksys kaart gaan of voor een std. lan kaartje?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 10:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Koning schreef op 03-11-2005 @ 16:18 :
Linksys 54mb Router, 75 euro
Linksys WRT54GL, 80 euro
Met allebei gruwelijk slechte ervaringen (zelfs met powerantennes).
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 10:46
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-11-2005 @ 11:37 :
Met allebei gruwelijk slechte ervaringen (zelfs met powerantennes).
Slechte verbinding?

Ik heb nu een Belkin en eerst een Sitecom, en daar heb ik dus dat de verbinding er om de 10 min uit dondert. Lijkt wel normaal..
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 10:58
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-11-2005 @ 03:57 :
Nee de kwaliteit. Cisco is het moederbedrijf van Linksys. Velen zullen dat zien als: oh Cisco die jongens weten wel hoe je routers moet bouwen; die verzorgen immers de core infrastructuur van het internet. Maar ik denk dat Linksys min of meer een consumer á la sweex merk is, gezien de slordigheid met hun producten. Maar het werkt en de prijs is goed. Maar dat Cisco-logootje op linksys-verpakkingen vind ik écht teveel eer.
Volgens mij bemoeit Cisco zich helemaal niet met de Linksys producten. Linksys profiteert van Cisco's naamsbekendheid en Cisco profiteert van de winst van Linksys. Meer is het volgens mij niet.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 11:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Koning schreef op 04-11-2005 @ 11:46 :
Slechte verbinding?

Ik heb nu een Belkin en eerst een Sitecom, en daar heb ik dus dat de verbinding er om de 10 min uit dondert. Lijkt wel normaal..
Dat heb ik dus ook met de linksys, zowel WLAN als LAN.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:03
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
Ik heb zelf een router en een PCMCIA kaart van Linksys. Ik dacht toen ik het kocht !!! draadloos internet op zolder.. Ik ben dus nu zover dat ik utp kabel heb gekocht en dr gewoon een bekabelde verbinding van maak naar zolder toe. Draadloos het klinkt leuk maar tis nog altijd erg langzaam is mijn ervaring.
Ik heb een downstream van 5mbit daar blijft draadloos nog geen 150kb/s van over dus voor mij voorlopig weer een draadje


*edit* plus dat linksys routers een probleem geven wanneer je SP2 heb geinstalleerd van Winxp. Namelijk elke keer wanneer je draadloos wil gaan internetten je verbinding weer configgen.. Erg irritant..
__________________
mess with the best die like the rest

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:13
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ruil je extra verloren nachtrust-uurtjes en je gefrustreerde pizza-telefoontjes in voor een US_Robotics/3com. Dat scheelt je een hoop gedoe in verbindingen opzetten. Koop vervolgens een cheapo kaartje voor je PC en hop.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:24
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
leuk topic over goedkope routers :
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1295442
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:32
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-11-2005 @ 12:47 :
Dat heb ik dus ook met de linksys, zowel WLAN als LAN.
Dan doe je toch echt iets verkeerd. Ik maak ook gebruik van linksys apparatuur en heb niks te klagen, bereik is voldoende en de verbinding valt nooit weg
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:37
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
crazylegs schreef op 04-11-2005 @ 14:03 :
Ik heb zelf een router en een PCMCIA kaart van Linksys. Ik dacht toen ik het kocht !!! draadloos internet op zolder.. Ik ben dus nu zover dat ik utp kabel heb gekocht en dr gewoon een bekabelde verbinding van maak naar zolder toe. Draadloos het klinkt leuk maar tis nog altijd erg langzaam is mijn ervaring.
Ik heb een downstream van 5mbit daar blijft draadloos nog geen 150kb/s van over dus voor mij voorlopig weer een draadje


*edit* plus dat linksys routers een probleem geven wanneer je SP2 heb geinstalleerd van Winxp. Namelijk elke keer wanneer je draadloos wil gaan internetten je verbinding weer configgen.. Erg irritant..
Die pcmcia kaart is inderdaad erg zwak. Router en pci kaart zijn ok. En over het *edit* verhaal: dan heb je iets verkeerd ingesteld, dat heeft natuurlijk niks te maken met 'de linksys routers'.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:36
Verwijderd
Heb enhele weken geleden een Linksys WRT54G (65,90) met een Linksys WMP54G (32,90) bij Gistron besteld en bij een kennis geinstalleerd.
Dit werkte erg goed. Ook de signaalsterkte leek me in orde. Ik heb echter alleen wat websites bekeken. Downloaden of files over het netwerk verplaatsen heb ik niet geprobeerd.
Ben ook nog een aardig stuk naar buiten gelopen met een laptop, wat me ook zeker niet tegenviel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2005, 06:57
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-11-2005 @ 11:58 :
Volgens mij bemoeit Cisco zich helemaal niet met de Linksys producten. Linksys profiteert van Cisco's naamsbekendheid en Cisco profiteert van de winst van Linksys. Meer is het volgens mij niet.
Ja inderdaad. Maar linksys doet het wel overkomen (met het Cisco-logo op hun verpakkingen) dat het een dochterbedrijf van Cisco is en dat het dus "wel goed moet zijn".
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:43
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik heb de belkin (g) serie (zowel router, pci als pcmcia) en ben er prima tevreden mee. computer aan de andere kant van het huis op een verdieping boven de router heeft standaard bereik van 60+%
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:01
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Mjeh, lokale actie: Linksys WRT54GL + Linksys WLAN kaart, voor 110 euro.

Denk dat ik die maar op ga halen.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:06
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Actie bleek niet meer te gelden, nu een Linksys 54G router gekocht, samen met een std. wlan kaartje,

De verbinding draait alleen maar op 11mbit terwijl ik de router op 54Mb only mode heb draaien, en de kaart gewoon 54Mb ondersteund,

Kan ik ergens in windows 54Mbit forceren?

Het gaat trouwens om een Sparklan WL-660R
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 23:26
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Draagt je PCI WLAN kaart het WiFi-logo? Dan zou het correct met je router moeten samenwerken. Is de signal strength van je draadloze verbinding toerijkend? Je weet dat bij een matige verbinding de snelheid teruggeschroeft wordt he? Naar ongeveer 1Mbps als laagste snelheid.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 09:09
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-11-2005 @ 00:26 :
Draagt je PCI WLAN kaart het WiFi-logo? Dan zou het correct met je router moeten samenwerken. Is de signal strength van je draadloze verbinding toerijkend? Je weet dat bij een matige verbinding de snelheid teruggeschroeft wordt he? Naar ongeveer 1Mbps als laagste snelheid.
Ja, hij is nu redelijk stabiel en schommelt tussen de 24 en 54 mbit,

De systeemkast staat trouwens in een meubel dus volgens mij heeft de wlan antenne ook wat te weinig frisse lucht,

Is een usb wlan stick met een verlengkabel dan niet beter?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 09:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
^ Ja, voor de ontvangst zijn die vaak beter
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2005, 12:37
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koning schreef op 17-11-2005 @ 10:09 :
Ja, hij is nu redelijk stabiel en schommelt tussen de 24 en 54 mbit,

De systeemkast staat trouwens in een meubel dus volgens mij heeft de wlan antenne ook wat te weinig frisse lucht,

Is een usb wlan stick met een verlengkabel dan niet beter?
De antenne van die wlan kaart erafschroeven en er een betere aan bevestigen (ook met een verlengkabel) is natuurlijk ook een optie. Mijn ervaring is dat de standaard usb en cardbus adapters vaak geen externe antenne aansluiting hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 12:49
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
]{ing schreef op 17-11-2005 @ 13:37 :
De antenne van die wlan kaart erafschroeven en er een betere aan bevestigen (ook met een verlengkabel) is natuurlijk ook een optie. Mijn ervaring is dat de standaard usb en cardbus adapters vaak geen externe antenne aansluiting hebben.
hij kan er inderdaad af, maar is er een draad voor te krijgen? dus met schroefdraad ook enzo?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 15:44
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ja, kijk maar hier bijv: http://www.wifishop.nl/nl/dept_25.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.