Oud 05-11-2006, 17:50
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
hoi,

Hier thuis hebben wij 2 computers naast elkaar staan en die zijn op hetzelfde internet zijn aangesloten. En mijn vader beweert dat als ik op deze pc zit en hij op de zijne, dat zijn muis raar doet. Hij moet 5x op iets klikken voordat het opent, muis beweegt niet goed etc. Hij zegt dus dat dat komt omdat ik op deze pc zit. Ik vind het zelf een beetje belachelijk klinken , dus ik vraag me af of zoiets wel mogelijk is en zoja hoe los je het dan op?

bedankt

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2006, 17:54
Verwijderd
Dat bestaat niet. Totale onzin. Tenzij je een gruwelijke spyware op je PC hebt staan en dat je moet je pa dan zelf maar checken.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:54
Verwijderd
Bij dit soort problemen ligt het soms aan de USB-poort waar je muis op aangesloten staat.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 21:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2006 @ 17:54 :
Dat bestaat niet. Totale onzin. Tenzij je een gruwelijke spyware op je PC hebt staan en dat je moet je pa dan zelf maar checken.
Als ze allebei een draadloze muis gebruiken kan er best interferentie plaatsvinden. Probeer dan eens 1 van de 2 muizen op een ander kanaal te laten werken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:25
Miles
Avatar van Miles
Miles is offline
Als je muis niet infrarood is, zou ik 'm maar eens schoonmaken van binnen.
__________________
Un electrodoméstico es una máquina que realiza algunas tareas domésticas rutinarias
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 16:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
En als het ding wel infrarood is, check of er een haar onder zit, als dat zo is wil de muis ook nog wel eens vaag doen.

Wat je pa beweerd is overigens domweg onmogelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 16:15
Verwijderd
Nee, wanneer ze beiden draadloos zijn kan het best gebeuren.
Interferentie heet dat, oplossing: 1 van de 2 muizen op een ander kanaal zetten.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 16:38
pc nerd
pc nerd is offline
Eén ding is zeker: het ligt niet aan het internet.

De andere oplossingen zijn al genoemd:
- bij infrarood: ander kanaal
- anders: muis schoonmaken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:25
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ok bedankt! Dan zal ik dat eens proberen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
pc nerd schreef op 06-11-2006 @ 16:38 :
De andere oplossingen zijn al genoemd:
- bij infrarood: ander kanaal
Je zit ernaast. Draadloos infrarood is optisch. Dat zorgt dus alleen voor interferentie als je de rode LED van de ene muis op of in de buurt van die van de ander richt. Aangezien de LED van een infraroodmuis aan de onderkant zit (duh) en er geen extern licht bij mag komen (nog meer duh) gebeurt dat dus niet.

Infrarood gebruikt overigens geen kanaal, maar infrarood licht heeft een bepaalde golflengte. Jij bedoelt radiografisch. Dat werkt wel met radiogolven en daar kun je spreken van een kanaal.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 19:40
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2006 @ 21:02 :
Je zit ernaast. Draadloos infrarood is optisch. Dat zorgt dus alleen voor interferentie als je de rode LED van de ene muis op of in de buurt van die van de ander richt. Aangezien de LED van een infraroodmuis aan de onderkant zit (duh) en er geen extern licht bij mag komen (nog meer duh) gebeurt dat dus niet.

Infrarood gebruikt overigens geen kanaal, maar infrarood licht heeft een bepaalde golflengte. Jij bedoelt radiografisch. Dat werkt wel met radiogolven en daar kun je spreken van een kanaal.
Foei, de infraroodled van een muis zit niet aan de onderkant!

Er zit wel een rode led aan de onderkant (maar die is niet IR, anders zou je die niet kunnen zien, vermits het IR-spectrum niet zichtbaar is voor de mens).

In IR-muizen bestaan wel, maar zullen inderdaad geen interferentie veroorzaken omdat je daarvoor de muizen in hetzelfde zicht moet hebben staan, net zoals bij een afstandsbediening van een tv. Maar meestal worden geen IR-muizen maar RF-muizen gebruikt. Sowieso is het niet aan te raden twee gelijkaardige draadloze apparaten dicht bij elkaar te gebruiken.

De kans dat dit probleem aan je netwerk ligt, is echt miniem (er bestaan weliswaar programma's die muisbewegingen van de ene computer naar een andere doorsturen, maar die heb je normaal niet op je pc staan).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 20:18
Verwijderd
Is het niet een muis met een USB aansluiting, die op een USB naar PS/2 verloopstukje zit?

Zoja dan is het een kwestie van de pc uitzetten, verloopstekkertje goed vastdrukken en de pc weer starten. (bij zo'n aansluiting NIET direct de stekker eruit en erin stoppen, eerst de pc helemaal uitzetten, dan de stekker weer erin)

Zo'n ding dus:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 13:19
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 08-11-2006 @ 20:18 :
Is het niet een muis met een USB aansluiting, die op een USB naar PS/2 verloopstukje zit?

Zoja dan is het een kwestie van de pc uitzetten, verloopstekkertje goed vastdrukken en de pc weer starten. (bij zo'n aansluiting NIET direct de stekker eruit en erin stoppen, eerst de pc helemaal uitzetten, dan de stekker weer erin)

Zo'n ding dus:
[afbeelding]
Ditzelfde kan ook opgaan voor alle PS/2-muizen, en ja, in principe mag je die niet insteken als je pc al aanstaat; maar in de praktijk geeft dat meestal niet veel problemen, hoor (het enige dat af en toe problemen kan opleveren is als je je pc opstart zonder PS/2-muis in en je steekt dan die PS/2-muis in de stekker, dan kan het soms zijn dat de muis niet gevonden wordt (maar op de laatste generatie computers met PS/2 is dat geloof ik ook al niet meer het geval, hoor).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 10-11-2006 @ 13:19 :
Ditzelfde kan ook opgaan voor alle PS/2-muizen, en ja, in principe mag je die niet insteken als je pc al aanstaat; maar in de praktijk geeft dat meestal niet veel problemen, hoor (het enige dat af en toe problemen kan opleveren is als je je pc opstart zonder PS/2-muis in en je steekt dan die PS/2-muis in de stekker, dan kan het soms zijn dat de muis niet gevonden wordt (maar op de laatste generatie computers met PS/2 is dat geloof ik ook al niet meer het geval, hoor).
Ik heb weleens gehoord dat er dan een kleine kans is dat je de boel vernielt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Commendatore schreef op 10-11-2006 @ 16:50 :
Ik heb weleens gehoord dat er dan een kleine kans is dat je de boel vernielt.
Inderdaad. Ik heb onlangs van een klant een pc gehad ter reparatie.
De pc kon niet meer opstarten nadat de muis en keyboard stekkers verwisseld waren en tijdens het draaien van de pc erin en eruit gehaald waren.

Probleem zat hem achteraf ergens in het moederbord denk ik.
Eerst kreeg ik hem niet aan, toen heb ik met de JBATT jumper de zooi gereset, daarna startte de pc weer op.

Het was wel een oude AMD K6-2, mogelijk treedt dit probleem niet meer op bij nieuwere pc's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Windows XP] Muis en toetsenbord lopen vast
Kingofthemall
4 14-09-2009 10:26
De Kantine Weerwolfspel #48
Spelleider
500 16-06-2008 13:21
Software & Hardware [MUIS] Logitech Cordless Desktop
IEMOW-KOR
1 04-04-2005 23:03
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 15:45
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Muis
Ieke
0 15-02-2004 17:00
Software & Hardware [PC-Videokaart-Game-WinXP] vreemde videokaart prob
Mephisteus
5 28-11-2002 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.