Oud 11-06-2004, 22:02
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Dit is best wel een lang verhaal, je bent gewaarschuwd.
Het komt recht uit m'n dagboek, ik wilde het even kwijt.



Wat maakt toch dat ik (en met mij vele anderen) pér sé heel slank wil(len) zijn? Ik heb net als avondeten een flink bord nasi gegeten (6 opscheplepels om precies te zijn) en nu denk ik alleen maar: "dat had best wat minder gekund". Ik let op alles wat ik eet, houd het precies bij. Omdat ik geloof dat ik mezelf mooi vind als ik maar slank ben.

Niet om mijn vriend. Die heeft me gezegd dat ik hem er geen plezier mee doe als ik 5 kilo afval. Nou, mezelf zou ik er wel een plezier mee doen. Ik vind boerige, dikke, koeienlichamen namelijk niet mooi. En dat hij dat wel vindt betekent nog niet dat ik maar de rest van m'n leven met zo'n lichaam rond moet lopen, toch? (Retorische vraag)

Ik vind mezelf niet mooi, al zo lang ik mezelf kan herinneren niet, en eindelijk doe ik daar iets aan. Ik zie op de weegschaal wel resultaat, in de spiegel niet. Dat is frustrerend. Soms denk ik dat ik zou willen dat ik anorexia krijg. Dan zou ik tenminste echt afvallen. Stomme gedachte toch? Dat soort dingen moet ik helemaal niet denken.

Waarom ben ik toch zó bezig met m'n gewicht/uiterlijk verdomme?! Ik bedoel, ik ben toch niet zo'n dom, puberaal wijf dat oppervlakkig bezig is? Ik wil helemaal niet voldoen aan het ideaalbeeld dat heerst, en toch wil ik dat wel. Ik wil door jongens aangesproken worden in de kroeg omdat ze me leuk vinden. Ik wil me niet kut voelen als ik in het zwembad ben. Ik wil dat sexy stringetjes me móói staan, niet als een vlag op een strontschuit. Hoe vaak mijn vriend ook zegt dat hij vind dat ze me geil staan, ik vind van niet. Ik wil met gym ook wel eens het soort meisje zijn waar de jongens verlekkerd naar kijken als ze langsrent. Ik wil de fantasie zijn waar mannen op klaarkomen als ze het met zichzelf doen. Ik wil verdomme zoveel, maar ik ben/heb het allemaal niet. En dat is best wel kinderachtig van me. Ik weet namelijk dat die dingen niet het belangrijkste zijn. Ik heb een vriend me oprecht heel mooi vind, ik behoor niet tot de lelijksten der Aarde, ik ben niet invalide of dom of oppervlakkig. En ondanks dat onoppervlakkige wil ik toch mooiere borsten, een strakkere buik, vollere billen. Kortom; voldoen aan het modebeeld. Dat haat ik best wel aan mezelf.

Ik wil die ongenoegens los laten en gewoon leven. Niet constant bezig zijn met eten en mezelf alle lekkere dingen ontzeggen. Maar ik wil ze ook niet eten omdat ik mezelf daar klote en zwak door ga voelen. Zijn alle vrouwen zo of ligt het aan mij? Ik denk dat alle vrouwen op een bepaalde manier wel zo zijn, wat zijn we toch sneu. Wat ben ik toch sneu. Ik heb geen superstrakgeillekker licheem mee. Maar er is niemand die van me verlangt dat ik dat heb, alleen ikzelf. En ik weet dat ik nooit zo'n lichaam zal hebben, hoe hard ik ook lijn. Ik moet leren tevreden zijn met wat ik heb, want ik weet dat het er best mee door kan. Ik wil alleen maar mooi, geil, slim en leuk zijn. Al die dingen, tegelijk. En dat ben ik niet, dat is niemand. Verdomme.

__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2004, 22:26
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Waarom vind je jezelf, eeehm, te slecht? Wil je dan dat iedereen je mooi/slim/leuk/etc. vindt? Dat kan toch niet? Je hebt een vriend die je neemt zoals je bent. Ik vind dat je je veel te druk maakt, want je kan het niet iedereen naar de zin maken. En wat "iedereen" vind is niet belangrijk. Het is veel belangrijker dat je tevreden bent met jezelf, en als dat tevreden met jezelf zijn af gaat hangen van andere mensen (wat ik zo tussen de regeltjes door lees), die je niet eens kent, tjah dan zit het er dik in dat je je down gaat voelen. Dus let er eens een tijdje niet op wat anderen vinden. Ik zou er veel meer waarde hechten aan wat m'n vrienden zouden vinden. En die zeggen zo te horen dat er niets mis met je is. Nou dan is er toch niets mis met je?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:32
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Thanx voor je reactie Ik weet dat je gelijk hebt.

Het is alleen wel zo dat ik niet echt "vrienden" heb. Wel een vriend, en mensen waar ik gewoon mee omga, maar geen echte vrienden. En dat mis ik ontzettend.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:04
xoxsweetyxox
Avatar van xoxsweetyxox
xoxsweetyxox is offline
heey,

ik weer precies hoe jeje voelt.. dat is echt shit he?? Naja.. weet je.. volgensmij denk je dat je geen echte vrienden hebt.. maja.. als dat niet zo is.. dan moet je eens proberen op mensen af te gaan in de disco ofzo.. en als je er dan gezellig mee aan het kletsen bent.. dan vraagt je naar msn adres of telefoonnummer ofzo..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:15
punkstar
Avatar van punkstar
punkstar is offline
zoo wat herken ik mezelf in jou verhaal... echt niet normaal.
aan de ene kant weet je dat uiterlijk niet het belangrijkste is, maar toch wil je mooi zijn.
ik heb ook wel eens gewenst dat ik anorexia kreeg, maar 5 minuten later besef ik dat het gewoon absurd is.
ik weet dus ook niet wat je eraan kunt doen, want ik zit in hetzelfde schuitje, alleen heb ik geen vriend.
probeer gewoon te bedenken dat niemand perfect is en dat iedereen wel een schoonheidsfoutje heeft.
accepteer jezelf zoals je bent ( dit is makkelijker gezegd dan gedaan, I know) en probeer alles van de zonnige kant te zien ( zoals je ookal schrijft: ik ben niet dom enz).
en probeer te bedenken dat die mensen in tijdschrijften ook maar ge-airbrushed zijn .
en je vriend vind je perfect zoals je bent, dus probeer daaraan te denken als je je weer eens down voelt.
veel sterkte verder,
x Es
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
blurred schreef op 11-06-2004 @ 22:32 :
Thanx voor je reactie Ik weet dat je gelijk hebt.

Het is alleen wel zo dat ik niet echt "vrienden" heb. Wel een vriend, en mensen waar ik gewoon mee omga, maar geen echte vrienden. En dat mis ik ontzettend.
Daar herken ik me wel een beetje in. Spreek gewoon eens af met die "mensen waar je gewoon mee omgaat". Als je met elkaar wat leuks doet kun je vanzelf vrienden worden, zo is de ervaring.

En als je liever bij een vriendengroepje hoort ofzo, nou ik kan je uit ervaring vertellen dat het er daar niet prettig aan toe gaat omdat iedereen super onzeker is (tenzij de groep al een paar jaar bestaat, en in dat geval willen ze er meestal geen nieuwe mensen bij) en dus de stoere bink moet uithangen. Daar heb je dus niet zo heel veel aan. En ik heb best al bij een aantal groepjes gehoord.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:54
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Er is maar 1 goede reden om te gaan lijnen en dat is deze: Als je ongezond dik bent. In de pubertijd is het niet juist vaak slecht om te lijnen want dan wordt je later vaak nog meer een jojotje

Maar toch, je weet het maar steeds als je wat koek ofzo eet denk je: had ik maar niet moeten doen, want ik had best zonder gekund, alleen maar overbodige calorieen.

Volgens mij lopen we allemaal de yes/fancy/tv/schoonheidsideaal achterna, want iedereen doet opeens aan de lijn.

Als je bijv. naar fotomodellen uit de jaren '20 kijkt zijn die veel en veel dikker dan het ideaal nu. Tis maar net wat men mooi vindt.

We moeten toch maar tegen onszelf blijven zeggen: Geniet van je eten. Als je niet ongezond te dit bent is er niets aan de hand!
__________________
zing bid huil vecht lach werk bewonder
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
punkstar schreef op 12-06-2004 @ 14:15 :
en probeer te bedenken dat die mensen in tijdschrijften ook maar ge-airbrushed zijn .
Ik zat toen even hier aan te denken:

Ik heb je cu2 bekeken en ik vond je eigenlijk niet dik eruit zien, maar goed, de nuttige dingen zijn hierboven al gezegd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:10
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 15-06-2004 @ 21:54 :
Er is maar 1 goede reden om te gaan lijnen en dat is deze: Als je ongezond dik bent. In de pubertijd is het niet juist vaak slecht om te lijnen want dan wordt je later vaak nog meer een jojotje

Maar toch, je weet het maar steeds als je wat koek ofzo eet denk je: had ik maar niet moeten doen, want ik had best zonder gekund, alleen maar overbodige calorieen.

Volgens mij lopen we allemaal de yes/fancy/tv/schoonheidsideaal achterna, want iedereen doet opeens aan de lijn.

Als je bijv. naar fotomodellen uit de jaren '20 kijkt zijn die veel en veel dikker dan het ideaal nu. Tis maar net wat men mooi vindt.

We moeten toch maar tegen onszelf blijven zeggen: Geniet van je eten. Als je niet ongezond te dit bent is er niets aan de hand!
Niet om te zeiken; maar je mag best aan je eetgewoontes denken wil je er beter uitzien. Er is niks mis met de wil om er mooi uit te zien; het is ook gewoon een goede reden om aan je eetgewoontes te denken. Het is ook niet oppervlakkig om dat te willen.

En als je ongezond dik bent, is het eigenlijk al te laat.

Als je gaat lijnen, doe het dan gewoon goed, zonder jezelf of je lichaam kapot te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 18:19
kleinedraak
Joh ik weet het ook niet. Ik ben veels te licht, maar toch let ik heel erg op wat ik eet. Ik eet amper tussendoortjes, wel veel fuit en drink echt mega veel water. Daarnaast ben ik continu calorien aan het tellen als ik sport. Yes, dat is er weer af denk ik dan!
Het is niet dat ik wil afvallen qua kilo's maar meer qua omvang. Mijn buik en bovenbenen zijn in verhouding met de rest van het lichaam vrij groot. En ik ben gewoon bang dat als ik veel ga eten ik dikker wordt. Ik mag en wil best wat zwaarder worden(bijna 10kilo te licht) maar ik ben dan bang dat ik ook weer aankom.
Ik vind mezelf al niet knap, maar ik walg al helemaal als ik denk dat als ik veel eet dik wordt!
Sorry voor het gezeir, was eik offtopic sorry
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 18:26
Donationlover
Donationlover is offline
Heeft iemand er wel is aan gedacht hoe het is om slank (dun) te zijn.. het is een net waar dat jongens alleen naar slanke meisjes kijken... die hebben toch alleen maar 'mindere' vormen...
Ben zelf ook slank... maar wordt alleen maar gevraagd of ik anorexia heb...
Snap jullie probleem heel goed...maar dun zijn heeft ook echt zijn nadelen..
wat denk je van die leuke broek niet passen, hij floddert om je kont...
Doe iets waar je zelf goed bij voelt..wat het ook is!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Lean schreef op 16-06-2004 @ 10:46 :
Ik zat toen even hier aan te denken:
[afbeelding]
Ik heb je cu2 bekeken en ik vond je eigenlijk niet dik eruit zien, maar goed, de nuttige dingen zijn hierboven al gezegd.
Idd, ik snap dat je waarschijnlijk toch niet van dat zelfbeeld afkomt maar omg, jij bent echt niet dik.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 18:37
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Ik herken me enorm in jouw verhaal. Ik ga nu dan nu ook geen advies geven aangezien ik niet eens weet wat ik er zelf mee aan moet Eigenlijk slaat m'n reactie dus ook nergens op, hehe nu weet je in ieder geval dat je niet de enige bent die zo denkt ofzo
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie door uitgaan van relatie wil ik geen liefde meer
Anoniiem
6 12-03-2011 17:16
Verhalen & Gedichten Dit wil ik even kwijt-topic!
Roosje
8 14-09-2009 17:09
Psychologie ik wil dit gewoon ergens kwijt
Frank G.
5 23-11-2008 21:37
Verhalen & Gedichten Tekstje
ULTRA8
8 11-05-2007 13:09
Verhalen & Gedichten dit moet ik kwijt
punk mae
2 30-12-2005 12:16
Liefde & Relatie Ik wil dat het stopt!
Woestijnpinguin
26 09-09-2003 01:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.