Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 22:49
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Hoi lieve mensen.

Ik heb een 4jaar lange relatie erop zitten met V. Ik heb zelf besloten van het uit te maken. Het ging echt niet meer en het zal ook nooit meer werken.

1 maand later was hij al weg met een ander meisje. In het begin kwetste mij dat heel erg, heb ik hem echt een week lang de huid volgescholden over alles wat hij mij ooit heeft aangedaan (ik had tijdens mijn relatie nogal de intentie van mijn mond te houden)

Toen dat er allemaal uit was, en we het hadden uitgepraat, ging het terug beter. Enkel het feit dat hij zo snel een andere had, kwetste mij serieus diep.

Nu dat het contact terug oké loopt (3maanden later) zit zijn nieuwe vriendin hem alles te verbieden. Hij mag geen contact meer met me, hij mag niet msn'en of telefoneren etc.
Ik word hier enorm boos van, dat zij in zo'n korte tijd alles gaat beheren, terwijl ik dat op die 4 jaar nooit gedaan heb.

Wat ik nog het ergste vanal vind, is dat hij mij nog veel sms't, en me schat noemt als hij mij belt. Terwijl ik hem heel duidelijk heb geschreven en gezegd dat er nooit nog een 'ons' komt.
Net belde hij, om mij te zeggen dat zijn vriendin mijn nummer had genomen uit zijn mobiel, en dat ze mij kon bellen om me de huid vol te schelden, nu via mobiel

Dat was voor mij het toppunt, ik ben aan de telefoon in tranen uitgebarsten, gewoon omdat ik er niet mee omkan met het feit dat iemand in 1 maand tijd, heel onze relatie van 4 jaar probeert weg te wissen en zelfs vriendschap te ontnemen.

Ik begrijp haar jaloezie ver wel, maar ze is echt heel dominant en dreigt me af terwijl ik in het echte leven hem al 4 maand niet meer heb gezien.

Net zei hij tegen mij: 'je weet dat je me maar één zinnetje moet zeggen en dat ik dan P (de vriendin) meteen laat vallen' Hij bedoelde dus, dat als ik hem terugwou ik hem direct kon terugkrijgen.

Maar nogmaals: dat wil ik niet. Maar door vele gebeurtenissen (die ik persoonlijk wil houden) hebben we nu eenmaal een hele sterke band opgebouwd, en ook al lukt het relationeel niet meer, we hebben echt een speciale klik. En die wil ik niet verloren zien gaan.

Wat ik nu wil vragen:
1) heeft P. (meisje dus) het recht om mij op te bellen en af te blaffen terwijl ze me niet kent
2) heeft ze het recht om het contact te verbieden tussen ons
3) wat kan ik hier tegen doen?

Verder, ik vind het persoonlijk redelijk grof dat hij met haar samen is terwijl hij elke dag pretendeert nog van me te houden. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal te geloven. Het is zo verwarrend maar als vriend wil ik hem niet kwijt. Daarvoor heeft hij samen met mij heel wat overwonnen.

Alstublieft geen grove reacties.. Ik probeer het allemaal goed te verwoorden maar het is pas echt in te zien waarom we zo'n goede klik hebben als je de voorgeschiedenis zou hebben..

Alvast bedankt..
Veel Liefs

Laatst gewijzigd op 11-05-2006 om 23:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 23:23
Estar
Estar is offline
1. Nee
2. Nee
3.Weinig, als ze t doet zeggen dat ze hem door die jaloesie kwijt raakt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 00:44
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Misschien probeert hij je jaloers te maken in de hoep dat je weer een relatie met hem aangaat. Ik ken die gozer niet, maar het zou best kunnen dat hij jou liever als zijn vriendin ziet, dan zomaar een vriend.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 06:49
Verwijderd
waar maak jij je druk om?

JIJ maakte het uit, en die ex van je is de bloemetjes buiten zetten, en geef hem eens ongelijk.

En dat nieuwe mokkeltje, moet je je niks van aantrekken
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 07:37
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Kwekky schreef op 11-05-2006 @ 23:49 :
Wat ik nu wil vragen:
1) heeft P. (meisje dus) het recht om mij op te bellen en af te blaffen terwijl ze me niet kent
2) heeft ze het recht om het contact te verbieden tussen ons
3) wat kan ik hier tegen doen?

1. Nee, dat recht heeft ze niet, want ze kent je dus idd helemaal niet en ze weet ook niet wat jij van hem wil (in dit geval dus gewoon een vriendschappelijke relatie als ikk t goed begrijp) . Dat recht heeft ze dus niet

2. Het recht om contact met jou te verbieden is eigenlijk niet echt een recht. En al was het een recht, dan had ze dat niet. Ik snap wel dat ze dan liever niet heeft dat jij met hem omgaat, maar dan heeft ze nog steeds niet het recht om hem dat te verbieden. Ik denk dat dat jaloezie is, dat jij het dan 4 jaar iets met hem hebt gehad en zij nu pas een paar maanden.

3. Ik denk niet dat jij er iets tegen kunt doen. Dat zal je ex moeten doen. Het is zijn vriendin, hij heeft daar het meeste contact mee, en hij kent dr ook het beste.
Hij zal dan zelf duidelijk moeten maken wat de bedoeling van het contact tussen jullie is en zij zal hem moeten vertrouwen. Als ze dat niet doet, dan ligt het aan de keuze van je vriend.

En zelfs om het contact toch in stand te houden, moet je nog steeds geen relatie aangaan als je dat niet wil

@Vice: Ja, kan ook, dat zal niet de eerste zijn die dat doet
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 07:38
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 12-05-2006 @ 07:49 :
waar maak jij je druk om?

JIJ maakte het uit, en die ex van je is de bloemetjes buiten zetten, en geef hem eens ongelijk.

En dat nieuwe mokkeltje, moet je je niks van aantrekken
Ja en die sms'jes dan? Zoals ze schreef: Je hoeft maar een zinnetje te zeggen en ik laat dr vallen? En dan nog, als zij het uitmaakt, omdat een echte relatie niet gaat, maar een vriendschap wel, wrom zou dat dan fout zijn?
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 08:07
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik snap best waarom zijn nieuwe vriendin zo doet. Ze ziet namelijk dat jouw ex nog verliefd is op jou! En hij zoekt dan ook nog eens contact met jou. Tuurlijk word je dan jaloers en probeer je hem te verbieden om met jou om te gaan.

Ik zou een gesprek hebben met die vriendin (desnoods per mail) dat je ECHT niet meer verliefd op hem bent en hem gewoon als vriend wil. (Uitleggende waarom je niet meer bij hem bent).
Waarschijnlijk snapt zij dan dat je geen bedreiging meer voor haar bent, en doet ze dan een beetje normaal
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 08:43
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
jij wilde toch perse van hem af na 4jaar.Zul je hem ook wel mee gekwetst hebben hoor,

had je maar beter na moeten denken voor je hem dumpte.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 08:44
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Denk dat je ook moet weten dat je exvriend ws. gewoon niet echt verliefd is op zijn nieuwe vriendin maar haar gewoon gebruikt als rebound achtig iets; om de pijn met de breuk met jou te verzachten. Vandaar dat die binnen een maand al een ander heeft. Vandaar dat die ook zegt dat die met een woord van jou al voor je deur staat.

En zoals spekkie al zei; dat ziet die vriendin blijkbaar ook wel in; die had gedacht dat ze hem wel voor haar kon winnen met goeie seks ofzo, maar dat is een beetje (erg) mislukt ..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 08:44
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
lijkt me meer dat die nieuwe vriendin je ex domineert. Jij kunt er denk ik niks aan doen, hij zou tegen haar moeten zeggen dat ze met dat gezeik moet kappen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 08:53
Verwijderd
Jij wordt nu eigenlijk de dupen van haar onzekerheid. Natuurlijk zou ze liever willen dat jij geen contact meer hebt met haar vriend (& jouw ex). Ik bedoel waarschijnlijk is ze gewoon ontzettend bang dat jij hem terug wil (en dat hij jou terug wil ofzo).

Ik snap niet dat je ex vriend niet aan jou duidelijk maakt dat jij hem echt niet meer terug wil. (of wil hij dat zelf stiekem nog???)
Daarnaast zou ik je ex-vriend eens vragen met zijn vriendin te gaan praten; ik bedoel het is toch wel echt kinderachtig hoe ze doet. Ze gaat jou toch niet opbellen, dat gaat echt nergens over. Laat je ex- vriend daarbij ingrijpen!

Verder moet jij niet teveel aantrekken van zijn nieuwe vriendin. Jij doet immers niks verkeerd oid
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 08:57
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik zou aan je ex vragen of hij eens met zn nieuwe vriendin wil gaan praten, want dat ze dit doet is echt belachelijk!
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 09:21
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Die nieuwe vriendin heeft maar al te goed door dat haar vriend nog steeds achter zijn ex aanzit. En wat ze ook doet, ze heeft ook door dat het niet werkt. Des te frustrerender voor haar, des te meer acties onderneemt en haar frustraties op jou afreageert.

Dus om de vragen te beantwoorden:

1)
Nee, day heeft ze niet, maar ze zit in een frustrerende situatie. Haar vriend, en jouw ex moet maar nodig even met haar praten. Hier kan jij niks aan doen.

2) heeft ze het recht om het contact te verbieden tussen ons
Nee, maar ik het me wel voorstellen dat ze het wil. Aangezien ze haar vriend kwijtraakt aan zijn ex. Ze wil alles doen om dit te voorkomen. Als vriend zijnde zou hij dit natuurlijk kunnen doen om zijn relatie te redden, maar daar heeft hij blijkbaar geen behoefte aan omdat hij jouw nog wil.


3) Niks, het is jouw probleem niet. Het is het probleem van je ex. Hij geeft gemixte signalen af. En daar raakt zijn nieuwe vriendin de dupe van. Ze is idd een rebound zoals al eerder gezegd, en alleen je ex kan daar wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 09:25
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Gisteren(nacht) belde hij dus met dat ene zinnetje

'dat ik meer één ding moest zeggen en dat hij toen terug kwam'
Heb ik hem enorm duidelijk gemaakt dat ik als lief nooit meer terugkwam.
Hij begreep het, en ging toen met zijn vriendin praten, dat ze mij moest leren accepteren.

En holderdebolder heeft ze het geaccepteerd. Wat mij vreemd lijkt, daar ze mij een hele tijd al heeft zitten zwart maken zonder rede.

Dus in mijn ogen komt dit nu over, dat mijn ex een spelletje probeert te spelen om mij jaloers te krijgen. En toen hij merkte, dat ik die druk van zijn ex niet moest, en dus ook geen zin had in contact (omdat dat automatisch leidt tot ruzie met die vriendin)
is het plotseling uitgepraat.
M.a.w. het voelt alsof heel die ruzie met die ex in scène is gezet om mij jaloers te laten voelen.

Deze morgen, zet gsm op, 1 voicemail bericht van hem.
ff erna, telefoon.

Kijk allemaal niet erg he, maar ik wil hem niet terug. En gelijk hij nu doet he, qua hoeveelheid aandacht, krijg ik er zelfs meer dan IN onze relatie..

Echt, als blijkt dat dit in scène is gezet he.. Ooh maar dan ben ik serieus kwaad

en echt dank je voor jullie reacties.. !
Kus

Laatst gewijzigd op 12-05-2006 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Wat ik nu wil vragen:
1) heeft P. (meisje dus) het recht om mij op te bellen en af te blaffen terwijl ze me niet kent
Jazeker, er is niets dat haar dat verbiedt, tenzij je een contactverbod voor haar kunt regelen, maar dat zal wel niet. Uiteraard hoef je niet op te nemen. Je zou wel gek zijn als je haar op die manier helpt met het jou-uitschelden.
Citaat:
2) heeft ze het recht om het contact te verbieden tussen ons
Ja, wederom, er is niets wat haar dat verbiedt. Uiteraard hoef jij je daar niets van aan te trekken. Wat wou ze er aan doen als jullie toch contact hebben? Ze kan 't hoogstens uit maken met je vriend, maar als ik dit zo lees wordt iedereen er beter van als ze dat doet.
Citaat:
3) wat kan ik hier tegen doen?
Niet zoveel, maar je kunt haar negeren, dan heb je er niet zo'n last van.

Ik vraag me af waarom je vriend haar als vriendin heeft. Hij heeft, als hij eerlijk is tegen jou, geen gevoelens voor haar, en je beschrijft haar nu ook niet echt als een leuke meid - wat móét-ie met haar? En wat moet zij met hém als ze hem zo slecht vertrouwt?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 09:31
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-05-2006 @ 10:28 :
J
Ik vraag me af waarom je vriend haar als vriendin heeft. Hij heeft, als hij eerlijk is tegen jou, geen gevoelens voor haar, en je beschrijft haar nu ook niet echt als een leuke meid - wat móét-ie met haar? En wat moet zij met hém als ze hem zo slecht vertrouwt?
Je gaat van je stoel vallen, maar hij durft het zogezegd niet uitmaken omdat zij haar vriend (waarmee ze een jaar een relatie had) pardoes heeft laten vallen voor hem..

Laatst gewijzigd op 12-05-2006 om 09:37.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 10:18
Verwijderd
Wat Louis zegt.
Het is je vriend niet meer, en met haar heb je niets te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 10:22
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Wat ik ervan denk:

*hij wil jou
*zijn vriendin is (terecht) jaloers
*hij is te laf om het uit te maken en kwetst haar en bezorgt jou last.

Die vriendin en haar gedrag is zoals al gezegd zijn probleem, probeer je er niet te veel van aan te trekken.
Meteen na zo'n lange relatie vrienden zijn is misschien niet verstandig als de één eigenlijk meer wil.

Succes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2006, 10:37
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Vertel dat verhaal ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 10:39
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Jouw verhaal is behoorlijk herkenbaar. Mijn ex en ik hadden 2,5 jaar een relatie. Hij had heel snel een andere vriendin terwijl hij ondertussen mij nog terug probeerde te krijgen. Iedere keer weer heb ik hem duidelijk gemaakt dat we niet meer terug bij elkaar zouden komen. Zijn vriendin is ook jaloers en heeft liever ook niet dat wij contact hebben. Geloof zelfs dat ze het op een gegeven moment ook verboden heeft. En ik begrijp heel goed waarom. Ik hoef maar 1 ding te zeggen en hij maakt het direct uit met haar. Zij heeft ook wel door dat ik een grote bedreiging ben en zij is zo gek op hem dat ze doodsbang is dat die relatie uitgaat. Inmiddels zijn we 8 maanden uit elkaar en hij heeft een paar weken geleden pas geaccepteerd dat wij niet meer terug bij elkaar komen ondanks dat ik altijd heel duidelijk ben geweest dat het niks meer wordt.
Heb me er ook druk om gemaakt en vond het niet eerlijk tegenover dat meisje. Maar het is zijn leven en zijn verantwoordelijkheden en vooral zijn vriendin. Probeer zoveel mogelijk afstand te nemen en in dit stadium zo min mogelijk contact met hem te hebben. Dat werkt uiteindelijk het beste.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 10:42
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Citaat:
cagie schreef op 12-05-2006 @ 11:39 :
Jouw verhaal is behoorlijk herkenbaar. Mijn ex en ik hadden 2,5 jaar een relatie. Hij had heel snel een andere vriendin terwijl hij ondertussen mij nog terug probeerde te krijgen. Iedere keer weer heb ik hem duidelijk gemaakt dat we niet meer terug bij elkaar zouden komen. Zijn vriendin is ook jaloers en heeft liever ook niet dat wij contact hebben. Geloof zelfs dat ze het op een gegeven moment ook verboden heeft. En ik begrijp heel goed waarom. Ik hoef maar 1 ding te zeggen en hij maakt het direct uit met haar. Zij heeft ook wel door dat ik een grote bedreiging ben en zij is zo gek op hem dat ze doodsbang is dat die relatie uitgaat. Inmiddels zijn we 8 maanden uit elkaar en hij heeft een paar weken geleden pas geaccepteerd dat wij niet meer terug bij elkaar komen ondanks dat ik altijd heel duidelijk ben geweest dat het niks meer wordt.
Heb me er ook druk om gemaakt en vond het niet eerlijk tegenover dat meisje. Maar het is zijn leven en zijn verantwoordelijkheden en vooral zijn vriendin. Probeer zoveel mogelijk afstand te nemen en in dit stadium zo min mogelijk contact met hem te hebben. Dat werkt uiteindelijk het beste.
Ja dit is echt net hetzelfde.. Heel erg bedankt.
Maar ik vind het wel moeilijk om afstand te nemen, omdat ik er wel nog graag mee te doen heb als gewone vriend. En momenteel zie ik hem ook niet in levende lijven dus ik ben zeker geen bedreiging en zal dat ook nooit meer worden. Vind het gewoon erg dat ik zou moeten afstand nemen omdat iemand het eist, terwijl ik hem al zo lang ken.. Achja
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 10:44
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
In een film had de jongen het al lang uitgemaakt en allemaal bloemen gegeven zo rond dit moment. De realiteit is soms lame.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 22:48
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
1) heeft P. (meisje dus) het recht om mij op te bellen en af te blaffen terwijl ze me niet kent

Nee.

2) heeft ze het recht om het contact te verbieden tussen ons

Nee.

3) wat kan ik hier tegen doen?

Je kan haar doodmaken. Maar dat is dan weer illegaal. Verder kan je het contact met je ex op zich minder maken, maar je zou je niet aan hoeven passen aan háár. Of je maakt hem duidelijk dat het NIKS meer wordt, echt heel duidelijk, je zegt hem dat hij niet zo lullig tegen haar moet doen als hij nog van jou houdt. Zorg ervoor dat zij óf minder jaloers wordt (als ze eenmaal weet dat je hem echt niet meer wil), óf dat hij eens goed na gaat denken over zijn relatie met haar.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vast in mijn hart
Oldfag
12 30-05-2011 20:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.