Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2007, 10:09
tomtom
tomtom is offline
Goedendag,

(Het gaat om een PTA proefwerk, examen deel dus)

Denk je blij vakantie te hebben, krijg je een brief thuis met de mededeling dat er gefroudeert is op een toets informatica en dat de hele klas het mag gaan overmaken, op vrijdag ochtend. Ik had een 9,3 het ging over javascript en aangezien ik al jaaareeen bezig ben met websites maken en dergelijke zelf asl geld mee verdien is dit eigenlijk nog laag. In de brief stond duidelijk dat er voorkennis was en dat "iedereen" uit mijn klas er van af wist. Nou ik kon het niet geloven, ik dus blij net naar school om contact te zoeken met de gene die hier over gaan. Ik heb het voor elkaar gekregen om voor 12:00 een afspraak te maken, maar tijden het afspraken maken, werd ik persoonlijk er op aangevallen dat ik die gene zou zijn geweest die de voorkennis actief bestrijd heeft. Nou ja ik over de rooie, maargoed ik ga zo naar het gesprek toe.

Het was een toets over informatica, javascript, de leraan zij "Het gaat over sport" en hij zij "Je mag alles gebruiken ook internet", hij er natuurlijk niet van uitgaande dat mensen forums zouden maken waarop we kunnen comminiceren en dergelijke, maar ja ik vroeg het nog na of alles mocht en hij zij "Ja", nou is hier waarschijnlijk niet zo een groot probleem en als dit wel zo is hoor ik dit natuurlijk om 12 uur wel en zou ik ook vertelen wat de leraar hierover gezegd heeft.

Voor de toets ben ik met een aantal klasgenoten bij elkaar gaan zitten om is te gaan bedenken waar de toets over zou gaan en wat het gaat voorstellen om eventueel ons nog beter voor te bereiden. Nou sport en javascript. Binne 10 seconden waren we er al uit dat het een scorebord ging worden. Wat voor scorebord wisten we nog niet dus konden ook niks van te voren maken. Nou ik mailtjes gestuurd naar iedereen uit mijn klas met de vraag of ze enige suggesties hadden, nou ook niks uitgekomen, dan maar gewoon naar de toets en maken die handel. Nou zoals ik net al vertelde ik ben helemaal thuis in die wereld dus ik haal ook een 9,3.

Nu heb ik meerdere connecties binne school dus weet altijd wat er gaande is. Nou kreeg ik te horen dat iemand, die toevallig een 1 had gekregen omdat hij het van internet had gehaalt. naar de docent is gegaan en mijn mail heeft gegeven. Ik weet niet hoe hij aan die mail komt want hij stond niet op mijn lijstje maar dat maakt verder niet uit in de mail stond nergens dat iemand een toets gejat had ofzo.

Maargoed ik ben dus hoofd verdachte van het toetsen jatten geworden door mijn beruchte mails. Ik heb zo dat gesprek en heb me goed voorbereid, heb dinge op papier gezet want ik ben niet iemand die makkelijk dit soort gesprekken aangaat, helemaal niet als er een man tegenover me zit die nog al boos is.

Wat mijn vraag was (heel simpel), wat als ik er met mijn argumenten niet uit kom bij mijn coordinator en ik word toch overtroeft. Wat kan ik hier nog tegen doen, naar de leiding van de school maar die zijn wel zo hypokriet om voor mijn coordinator op te komen. Natuurlijk doe ik dat eerst maar als dat ook niet lukt kan ik dan naar een school inspectie toestappen of iets dergelijks? Hoe moet ik het dan gaan aanpakken?

Ik snap ook wel dat ik ook die toets gewoon kan gaan maken me mond dicht houde en weer een 9 halen, maar als ik me dag morge niet heb dan haal ik misschien wel een 6 en haal ik toch die 8 van em rapport af, en dat is ook geen ramp maar wel als het door iemand komt die zelf froude heeft gepleegt omdat hij zijn huiswerk niet gemaakt had en van ons nu zegt dat wij alles van te voren wisten en dat er een toes gejat is.

Naar wie moet ik toe als ik er op mijn school niet uit kom?

Groete Tom,
__________________
Hooi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2007, 10:37
Caps
Caps is offline
Wat is nou je probleem eigenlijk? Je bent er toch goed in? Zegt dan gewoon: ik heb niks doorgesluisd etc, maar als je mij niet gelooft dan maak ik hem wel opnieuw. Als je dan weer hoog haalt, flash je die leraar toch gewoon gruwelijk hard. Of je gaat gewoon vanaf minuut 1 er gewoon vol tegen in, alles ontkennen etc.
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 10:38
Verwijderd
Citaat:
tomtom schreef op 12-07-2007 @ 11:09 :
me mond dicht houde en weer een 9 halen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 13:25
tomtom
tomtom is offline
Ja, maar zo komt die school er toch te makkelijk vanaf, en me klasgenootjes hebbe het voordeel ook niet egt mee. En die gasten die wel egt froude gepleegd hebbe komen er toch ook veel te makkelijk mee weg. En als ik morge me dag niet heb heb ik een 6 en dan zit ik wel in de problemen volgend jaar. Is hier nergens een commissie voor of zo in Nederland?

Groete Tom,
__________________
Hooi
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 14:02
Anika
Citaat:
tomtom schreef op 12-07-2007 @ 14:25 :
Ja, maar zo komt die school er toch te makkelijk vanaf, en me klasgenootjes hebbe het voordeel ook niet egt mee. En die gasten die wel egt froude gepleegd hebbe komen er toch ook veel te makkelijk mee weg. En als ik morge me dag niet heb heb ik een 6 en dan zit ik wel in de problemen volgend jaar. Is hier nergens een commissie voor of zo in Nederland?

Groete Tom,
Hoezo komt de school er gemakkelijk van af? Jullie zijn degenen die vooraf de toets hebben proberen te bespreken, lijkt me niet geheel eerlijk ook al wist je dan niet precies waar het over ging. Het gaat wel om een cijfer dat meetelt voor je examen, ik kan me voorstellen dat de school wil dat toetsen daarvoor 100% eerlijk verlopen.
Maak gewoon die toets opnieuw, als je echt zo goed bent in java haal je heus niet opeens een laag cijfer ook al heb je je dag niet.
En nee, ik denk niet dat er buiten mensen op je eigen school commissies zijn in Nederland voor dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 16:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tomtom schreef op 12-07-2007 @ 14:25 :
Ja, maar zo komt die school er toch te makkelijk vanaf,
Als er gekloot werd met een toets hadden ze natuurlijk ook gewoon domweg iedereen een 1 kunnen geven wegens spieken via internet.

Wees blij dat ze nog zo lief zijn de toets in hun eigen vakantie overnieuw te laten maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 09:25
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Anika schreef op 12-07-2007 @ 15:02 :
Hoezo komt de school er gemakkelijk van af? Jullie zijn degenen die vooraf de toets hebben proberen te bespreken, lijkt me niet geheel eerlijk ook al wist je dan niet precies waar het over ging.
Wat is daar oneerlijk aan?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 10:35
Anika
Citaat:
Kruimel schreef op 13-07-2007 @ 10:25 :
Wat is daar oneerlijk aan?
Ze wisten wel waar die toets over ging toch, dus dan kun je al bespreken hoe je het globaal op kunt lossen. Je hebt in ieder geval een streepje voor op de mensen die de toets niet vooraf besproken hebben. Maar aan de andere kant is het de schuld van de leraar dat hij zo'n tip geeft, hij kan ook wel op z'n vingers natellen dat er over gepraat gaat worden.
Nouja, lastig verder omdat we het verhaal maar van één kant horen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 17:50
Verwijderd
Het lijkt mij op geen enkele school tegen de regels om vóór een toets de leerstof te bespreken met andere leerlingen, eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 13-07-2007 @ 18:50 :
Het lijkt mij op geen enkele school tegen de regels om vóór een toets de leerstof te bespreken met andere leerlingen, eigenlijk
Inderdaad, en de docent geeft zelf aan waar het mogelijkerwijs over kan gaan, en dat jullie dan hier verder over nadenken is niet erg lijkt me, hij heeft immers zelf een voorzetjet hiervoor gegeven.

Als de school hier moeilijk overdoet zou ik gewoon nog een keer die toets maken en alsnog ene 9 halen en dan denken "schijt". Hopsa klaar.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 12:50
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
@missy
Ik vind het heel normaal dat je vantevoren de stof doorneemt met leerlingen, en probeert te bedenken wat belangrijk is en wat niet. Je leert toch ook voor een toets, daar is toch ook niks oneerlijks aan? Je probeert je zo goed mogelijk voor te bereiden op de opdracht, en ja daar hoort ook het bedenken en oplossen van een eventuele vraag bij.
Als je op school een opstel moet schrijven over, hamsters, dan maak je thuis toch ook eerst een preofversie. Niet oneerlijk lijkt me.


Alleen er is dus een gast geweest die verder is gegaan dan dat, en tijdens de toets heeft gespiekt toch? En nu krijgt de TS daar de schuld van... Dat is natuurlijk niet netjes.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Problemen met blowen
Toneless
24 31-01-2010 19:22
Algemene schoolzaken problemen met mijn diploma (HELP!)
mattie87
3 20-04-2007 11:42
Liefde & Relatie Ik heb problemen met een vriendin
Mousse
20 21-09-2005 12:44
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken !Problemen met wiskune? --->Discalculie?
twuunkle
8 04-04-2004 12:24
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.