Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 08:27
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik en een vriendin doen ons profielwerkstuk over boeken. En dan willen wij weten hoe een leesboek van het begin tot het eind gemaakt wordt. Nu kunnen we over het schrijven wel genoeg in boeken vinden maar het uitgeverij-onderdeel is moeilijk.
Heeft er iemand verwijzingen naar sites of zelf ervaring in het schrijven van boeken? Tips zijn altijd welkom!

Bedankt alvast!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 13:44
Verwijderd
Ik heb ooit samen met een aantal andere een zooi korte verhalen naar een uitgever opgestuurd bij wijze van aanbod voor een bundel, maar we hebben er nooit meer wat van gehoord. Ik denk dat het meestal zo gaat.

Iemand uit Antwerpen, die ik via het net ken, heeft verhalen van hem, twee anderen en mij in een boekvorm gezet. Hij heeft de hele boel zelf in elkaar gezet en geniet en verkoopt nu in Antwerpen die boekjes. Ik heb er zelf ook twee en de mogelijkheid tot reproductie, maar ik ben er nog niet mee begonnen.
Het kan dus ook buiten een uitgever om, door schrijvers zelf.

Ik doe ook nog mee aan ander particulier project van iemand die een bundel met korte, Nederlandse science fictionverhalen. Niets te winnen, buiten een verhaal op papier tussen dat van anderen. De jury is momenteel bezig met het filteren van het kaf van het koren en wie weet kom ik er in. Zou wel ok zijn.
Maar het kan dus ook door een particuliere uitgever, die hoopt quite te draaien.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 14:20
DarkCat
DarkCat is offline
Ik werk bij een grafisch ontwerpbureau. We hebben hier pas nog een jubileumboek opgemaakt over de Go Ahead Eagles. Maarja, dat zijn dus geen "leesboeken".
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:47
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Offtopic:

'Leesboek' vind ik zo'n stom woord Waarvoor zou een boek (een echt boek dus, dus niet een dikke folder ofzo) anders moeten zijn dan om te lezen Een stoel noemen we toch ook geen zitstoel

__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:10
Verwijderd
[ook offtopic]

Daar zit wat in. Als we daarin consequent zouden zijn, zou het een mooie rommel worden.
De sport heet 'tafeltennis', maar de bal waarmee je het doet, heet een 'tafeltennisbal'. Waarom heet de sport dan niet tafeltennisbaltafeltennissen? Zo moet het ook voetbalvoetballen en basketbalbasketballen zijn. Vind ik dan.

[/ook offtopic]

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:06
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Offtopic:

'Leesboek' vind ik zo'n stom woord Waarvoor zou een boek (een echt boek dus, dus niet een dikke folder ofzo) anders moeten zijn dan om te lezen Een stoel noemen we toch ook geen zitstoel

Ja, je hebt wel gelijk maar toen ik de onderzoeksvragen inleverde met het woord 'boek' ging de leraar zitten zeuren over fotoboeken enzo. Kijk omdat ik dat niet bedoel gebruik ik dus nu het woord 'leesboek' zodat men weet dat het dus een boek is met een verhaal erin.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Offtopic:

'Leesboek' vind ik zo'n stom woord Waarvoor zou een boek (een echt boek dus, dus niet een dikke folder ofzo) anders moeten zijn dan om te lezen Een stoel noemen we toch ook geen zitstoel

Je hebt ook dikke boeken vol prenten, een prentenboek ('kijk'-boek) dus...

En bij stoelen moet je onderscheid maken tussen een zitstoel en een ligstoel

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:48
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Je hebt ook dikke boeken vol prenten, een prentenboek ('kijk'-boek) dus...

En bij stoelen moet je onderscheid maken tussen een zitstoel en een ligstoel
We hebben het over een stoel en over een ligstoel. Als we ligstoel zeggen weet iedereen dat we een stoel bedoelen waar je dus meer mee kan dan zitten (Oke, dat kan met een 'zitstoel' meestal ook wel, maar daarbij is het niet de bedoeling ) en als we het over een stoel hebben weet iedereen dat we dus gewoon een stoel bedoelen zoals iedereen die kent; om op te zitten, geen extra mogelijkheden dus.

Nu hebben we het dus over een boek en een prentenboek. Als we dus prentenboek zeggen zal iedereen snappen dat dat dus zo'n boek met plaatjes is en als we het dus over een boek hebben denkt iedereen aan een boek zoals iedereen dat kent; om te lezen, dus geen extra mogelijkheden.

Tevreden?
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:09
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ja, okay dan hebben we dat nu gehad. Over het onderscheid in boeken en stoelen.
Kunnen we het nu weer hebben over mijn onderwerp: Een boek van hoofd tot winkel.

Oftewel:Heeft er iemand verwijzingen naar sites of zelf ervaring in het schrijven van boeken? Tips zijn altijd welkom!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Tevreden?
Ik ben reuze tevreden
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:06
Verwijderd
Ik ben ook blij. Vannacht slaap ik weer lekker.

De enige tip die ik kan geven is dat je nooit je manuscript tot een boek moet laten maken door een bedrijf dat daar geld voor wil hebben. In de zin dat je twintig exemplaren krijgt voor honderd Euro.

Het kost klauwen met geld, terwijl je alleen je eigen tekst cadeau krijgt. Je kan heel erg stoer doen met je boek, maar je hebt er niets aan. Het is geen bewijs van kwaliteit of waardering of wat dan ook. Het is een brok opblaasbaar zelfvertrouwen dat je voor een hoop geld koopt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 21:08
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
mijn tip is om een bekende uitgeverij te zoeken. dan weet je bijna zeker dat het betrouwbaar is. ik heb wel eens wat opgestuurd toen ik twaalf was ofzo, gewoon om te kijken wat ik in me had. maar ik kreeg een brief terug dat het allemaal heel leuk was enzo maar dat er nog een hoop werk moest gebeuren. ze wilden dat ik een schrijvers curcus ging volgens en dan moest ik maar eens verder zien. er staan nu twee gedichten in twee bundels dus ik ben al een stapje vooruit. mischien geef ik ooit nog eens een roman uit.
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 13:12
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Even een bedankje voor de reactie tot nu toe.
We hebben er echt wel wat aan hoor!
Bedankt en graag nog meer reacties!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Verhalen & Gedichten Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar)
Fgank
1 06-12-2003 23:56
Algemene schoolzaken ow profielwerkstuk
oOMisSwEeTyOo
28 26-08-2003 18:51
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Algemene schoolzaken Welk onderwerp (en voor welk vak) doe jij je profielwerkstuk?
Knutselsmurfie
60 24-10-2002 21:33
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.