Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 11:30
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Heb op het moment psychologische hulp nodig i.v.m. persoonlijkheidsproblemen. Heb een jaar of 3 geleden al eens contact gehad met een psycholoog, deze was echter peperduur en had een enorme wachtlijst, hetzelfde geldt in nog grotere mate voor het Riagg. Iemand misschien ervaring of een tip?
Alvast bedankt.
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2004, 11:31
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
Je kan naar je huisarts gaan voor een doorverwijzing...
__________________
oranje
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:27
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Chris schreef op 07-05-2004 @ 12:31 :
Je kan naar je huisarts gaan voor een doorverwijzing...
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:49
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Bedankt voor de reacties. Ik heb het al eens (vroeger) via de huisarts geprobeert, deze verwijst je door richting het Riagg. Daar is het door toedoen van Politiek Den Haag de afgelopen jarene chter een enorme puinhoopp geworden. Je bent daar een nummertje en als je aan de beurt bent voor hulp zijn je problemen al zo goed als opgelost. (bij wijze van spreke uiteraard)
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:06
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ManInTheMirror schreef op 07-05-2004 @ 14:49 :
Bedankt voor de reacties. Ik heb het al eens (vroeger) via de huisarts geprobeert, deze verwijst je door richting het Riagg. Daar is het door toedoen van Politiek Den Haag de afgelopen jarene chter een enorme puinhoopp geworden. Je bent daar een nummertje en als je aan de beurt bent voor hulp zijn je problemen al zo goed als opgelost. (bij wijze van spreke uiteraard)
Ik denk dat je echt niet op een andere manier prof. hulp kan krijgen, of je zou het al in alternatieve circuits moeten zoeken. Want je hebt altijd een verwijzing van je huisarts nodig.

Misschien dat je met je huisarts kan overleggen of hij je kan doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater met een eigen praktijk?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:12
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Je hebt niet altijd een verwijzing van je huisarts nodig. Ik ben drie jaar geleden zonder verwijzing naar een particulier psychotherapeut gegaan.
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:06
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Zelf heb ik het via een verwijzing van mn huisarts gedaan, en dat is erg effectief geweest, die kan ook wat meer dan jij alleen. Ik heb in zijn praktijk ook nog een gesprek gehad met zo'n miep van het riagg en toen kwam ik ong. een 2 maandjes daarna al in het circuit. Het heeft toen nog wel een tijdje geduurd, maar dat kwam ook door alle psychologische test enzovoorts. Nu, een half jaar later heb ik al langdurige psychotherapie...

een tipje?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:27
Verwijderd
ik ben naar de huisarts gegaan, die heeft me doorverwezen naar een psycholoog en dat heeft hooguit een paar weken geduurd.

ik heb er dan ook geen fuck aan gehad...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 18:39
Verwijderd
Ik ben door mijn stafmedewerker naar 't Riagg gestuurd. Binnen een week na 't gesprek met 'r zat ik er.

Probeer maar een paar weken school te missen omdat je 's nachts niet kan slapen van de angst en daarom tot een uurtje of drie 's middags in bed blijft liggen .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:43
Verwijderd
Als je naar de huisarts gaat, kun je aangeven dat je niet naar het Riagg wilt. Huisartsen kunnen je ook doorverwijzen naar alternatieve hulpverleners, als je er maar om vraagt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 04:17
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-05-2004 @ 19:39 :
Ik ben door mijn stafmedewerker naar 't Riagg gestuurd. Binnen een week na 't gesprek met 'r zat ik er.
Denk dat dat erg van de regio waarin je woont afhankelijk is. De eme Riagg heeft het drukker dan de ander.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 08:45
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Voor spoedgevallen en mensen bij wie professionele hulp
op de korte termijn noodzakelijk is, is er als het goed is
wel wat te regelen volgens mij... (ik ken nl wel 'gevallen'
waarbij iemand vrij snel prof. hulp had ed, mja, dat verschilt
ook wel per situatie ed, denk ik.)

Als je aangeeft bij je huisarts dat je het op de korte termijn
nodig hebt, (en dus niet een hele wachtlijst af wilt/kunt gaan),
kan hij/zij iig kijken naar de mogelijkheden. (zelf zoeken ed
is natuurlijk ook een optie.)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 20:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
....Mijn moeder en stiefvader sleurden me vijf jaar geleden mee naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een ggz-instelling. Diezelfde dag zat ik bij de crisisdienst RIAGG...

Het kan dus ontzettend spoedig verlopen. Ligt eraan hoe urgent de huisarts het nodig acht.


Goodluck (f)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 00:45
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels al iets gevonden. en kan volgende week al terecht Gelukkig heb ik daarbij ook nog een goede vriend waar ik altijd alles aan kwijt kan...
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 07:39
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ah, mooi, succes ermee!
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 17:25
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Bedankt
__________________
There's No Way to Happiness, Happiness Is The Way
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.