Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 14:52
-(HeD)-
Avatar van -(HeD)-
-(HeD)- is offline
Yo,

We hebben deze vakantie met onze metalband 'Relentless Assault' wat opnames gemaakt...

We zijn benieuwd wat jullie van de opnames, maar belangrijker van de muziek vinden...

De opnames zijn gemaakt bij onze drummer thuis in de woonkamer met de computer mbv cool edit. Alles is apart ingespeelt, vandaar de wat houterige overgangen af en toe...

We hebben de volgende nummers opgenomen:
Relentless Assault - Anarchistic Infection
Relentless Assault - Pray for the Grave

Check ook onze website www.relentlessassault.com
__________________
www.relentlessassault.com // Gemert Based Thrash Metal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2004, 14:53
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Als ik me niet vergis moet dit topic naar artistiek...
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:55
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Darko schreef op 10-05-2004 @ 15:53 :
Als ik me niet vergis moet dit topic naar artistiek...
Inderdaad.

Zal es ff luisteren.
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:55
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
was jij vrijdag in de Kobus?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:57
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Niet slecht, ook niet geweldig. Gewoon goed. Alleen klinkt de zang een beetje onderdrukt. Alsof ie moet poepen een beetje (klinkt raar sorry).
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:02
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Klinkt idd niet slecht..
Maar idd, de zang is nog niet super..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:34
Verwijderd
Ga zo door . Niet slecht.

Beetje n00b versie van bloodbath. Jullie spelen alleen toch eerder thrash dan death.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:42
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 16:34 :
Ga zo door . Niet slecht.

Beetje n00b versie van bloodbath. Jullie spelen alleen toch eerder thrash dan death.
Bloodbath is vet , zie dat dus maar als compliment .
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:44
-(HeD)-
Avatar van -(HeD)-
-(HeD)- is offline
hehe.. bedankt voor de bloodbath vergelijking

ik was inderdaad in de kobus vrjidag.. Johnny B afscheid..
__________________
www.relentlessassault.com // Gemert Based Thrash Metal
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:52
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
-(HeD)- schreef op 10-05-2004 @ 16:44 :
hehe.. bedankt voor de bloodbath vergelijking

ik was inderdaad in de kobus vrjidag.. Johnny B afscheid..

johnny wat afscheid?

Ik kwam voor die band Jone, het zou punkrock zijn......kuch.nee dus.....
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:01
AbbysOfVoid
AbbysOfVoid is offline
hehe, Jone wat die daar deden vroeg ik me ook af.

Maar het was officieel het afscheidsconcert van Johnny B in het teken van Johnny B doet Turbonegro.

Helaas, het legendarische Johnny B is niet meer.

Maargoed, verder OT. Relentless Assault!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:07
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
AbbysOfVoid schreef op 10-05-2004 @ 17:01 :
hehe, Jone wat die daar deden vroeg ik me ook af.

Maar het was officieel het afscheidsconcert van Johnny B in het teken van Johnny B doet Turbonegro.

Helaas, het legendarische Johnny B is niet meer.

Maargoed, verder OT. Relentless Assault!
turbonegro is gaaf Heb ik wat gemist?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:11
AbbysOfVoid
AbbysOfVoid is offline
Citaat:
birthmark schreef op 10-05-2004 @ 17:07 :
turbonegro is gaaf Heb ik wat gemist?
Hell yeah!

Turbonegro, gratis bier, vette show
Je had je niet moeten laten afschrikken door dat eerste bandje

Toen het afgelopen was rende de band naar buiten en reden ze weg in een enorme limo, was allemaal wel ruig om te zien
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:23
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
De zang mag idd nog wat aan gesleuteld worden, klinkt een beetje te geforceerd.
En van mij mag het allemaal wel wat sneller.

Maar verder best cool.
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:03
-(HeD)-
Avatar van -(HeD)-
-(HeD)- is offline
de opnames hebben we express niet erg snel ingespeeld.. omdat het dan klote ging klinken door de opname kwaliteit.. en omdat er dan live geen verrassing meer is (het iron maiden effect)
__________________
www.relentlessassault.com // Gemert Based Thrash Metal
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:36
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
eigen muziekjes horen op ART
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
-(HeD)- schreef op 10-05-2004 @ 19:03 :
de opnames hebben we express niet erg snel ingespeeld.. omdat het dan klote ging klinken door de opname kwaliteit.. en omdat er dan live geen verrassing meer is (het iron maiden effect)
SHUT UP
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:57
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
uuhhh... wat?

SNELLERRRRR!
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2004, 20:22
-(HeD)-
Avatar van -(HeD)-
-(HeD)- is offline
snelheid is geen garantie voor vette muziek
tenminste.. dat zeggen ze
ik vind snel ook vet.. maar bij deze nr's is dit tempo het vetste naar onze mening
__________________
www.relentlessassault.com // Gemert Based Thrash Metal
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:19
Verwijderd
Anarchistic infection.

Relentless Assault doet precies wat de naam doet verwachten: ongenadig hard spelen. Rauw zijn ze, dat wel, hoewel ongekookt een betere omschrijving zou zijn. Dat ongekookte is vooral te danken aan het gebrek aan interessante compositie, die het viertal in een Sturm van Volume hoopt te overstemmen.
Wie de volumeknop iets naar beneden bijstelt, rest een nummer dat vooral wat gitaarwerk betreft weinig inspirerend is. Pas na 40 seconden worden we verlost van het lage D-akkoord. Maar wat volgt is niet veel beter: clichématige riffs, licht ontstemd, geen spierverrekkende en oorscheurende solo, ... niks eigenlijk.
Op de zang is weinig aan te merken. Het schrobbende geluid past goed in het nummer en van toonhoogten hoeft meestal geen sprake te zijn - dus hier ook niet. Jammer genoeg staan de teksten niet op Internet - dus die blijven buiten schot. Maar als we de titel als aangrijpingspunt in deze Sturm nemen, dan mogen we ervan uitgaan dat het niet veel meer betreft dan de overbekende bak met isms, ologies, en ions. Verder valt op dat de zang dicht in de buurt van Max Calavera's geluid komt, zo dicht dat een eigen geluid mist.
Zowel bas als drum zijn slecht te horen, waardoor een beoordeling weinig zinvol is. Baslijn en kickdrum vloeien geruisloos over in de te laag afgestelde gitaar - slechts de snare is nog enigzins uit te maken.
Kortom een rauw kwartet dat dit nummer ongekookt en ongezout serveert.

Pray for the grave

Maakt Pray for the grave het smaakloze voorgerecht beter te verteren?
Na een langzame (lees: stroperige) start worden we na krap twee minuten getrakteert op een heus couplet. Die afwisseling tussen beukend en strijkend zet gedurende het nummer enigzins door om de climaxen in een stukje 6/8ste en een abrupt einde, zo van: "we hebben niets meer". Dit zijn de pluspunten.
Het geëikte gitaarwerk blijkt au retour, dit keer aangevuld met een stukje houterig soleerwerk.
De zang zou zo van het vorige nummer overgezet kunnen zijn - ik zou het verschil niet horen.
De drum is beter te horen dit keer - de basdrum wel te verstaan. Dit blijkt de spil van de band. De drummer lijkt zijn vak beter te verstaan dan zijn mede-assualties.
Prayer for the grave een smakelijke goedmaker? Nee, eerder een snelle hap uit de muur. Het ontbeert Relentless Assault aan artistieke originaliteit. Hetviertal leunt enorm op de sound van Sepultura, maar kan qua kwaliteit ze niet tot vliegafstand benaderen - om maar te zwijgen van andere genoemde invloeden als Fear Factory, Exodus en Slayer.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 13:03
-(HeD)-
Avatar van -(HeD)-
-(HeD)- is offline
euh.. bedankt voor de tijd die je erin hebt gestoken
maar ik dacht vrij duidelijk vermeld te hebben dat het opnames zijn uit de huiskamer.. dan is een perfecte mix verreweg van mogelijk

en over de composities etc.. daar kan ik verder neits van zeggen dat is jou mening
__________________
www.relentlessassault.com // Gemert Based Thrash Metal
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
-(HeD)- schreef op 11-05-2004 @ 14:03 :
[...]en over de composities etc.. daar kan ik verder neits van zeggen dat is jou mening
... je vraagt om mijn mening, dus die krijg je. Het is in je eigen nadeel dat je meningen van anderen niet serieus neemt.
Als jullie succesvol willen worden (erkenning en/of geld), dan zul je kritiek van anderen ter harte moeten nemen. Dat betekent niet dat iedere criticus gelijk heeft, maar dat betekent wel dat je kritiek altijd eerlijk moet beoordelen of de persoon wellicht gelijk heeft en je aan die punten iets zou kunnen doen.

Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 14:57
-(HeD)-
Avatar van -(HeD)-
-(HeD)- is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 15:11 :
... je vraagt om mijn mening, dus die krijg je. Het is in je eigen nadeel dat je meningen van anderen niet serieus neemt.
Als jullie succesvol willen worden (erkenning en/of geld), dan zul je kritiek van anderen ter harte moeten nemen. Dat betekent niet dat iedere criticus gelijk heeft, maar dat betekent wel dat je kritiek altijd eerlijk moet beoordelen of de persoon wellicht gelijk heeft en je aan die punten iets zou kunnen doen.

dat klopt
maar als we op metalfan en zwaremetalen enzo (fora waar metalheads zitten) kritiek krijgen.. waarvan ik weet dat die mensen van de muziek houden waar wij zelf van houden.. dan hecht ik daar persoonlijk meer waarde aan dan aan een review met heel veel "sappige verhaalelementen en metaforen" erin :\
__________________
www.relentlessassault.com // Gemert Based Thrash Metal
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:04
AbbysOfVoid
AbbysOfVoid is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 15:11 :
... je vraagt om mijn mening, dus die krijg je. Het is in je eigen nadeel dat je meningen van anderen niet serieus neemt.
Als jullie succesvol willen worden (erkenning en/of geld) , dan zul je kritiek van anderen ter harte moeten nemen. Dat betekent niet dat iedere criticus gelijk heeft, maar dat betekent wel dat je kritiek altijd eerlijk moet beoordelen of de persoon wellicht gelijk heeft en je aan die punten iets zou kunnen doen.
Willen we niet

Maar toch bedankt je ben de eerste die niet _echt_ op de zang zeikt, doet me goed. Maar ik weet wel dat het enorm moeilijk is om alles los van elkaar in te spelen en er dan uiteindelijk een goede mix van te maken, de pro's zijn er al enorm lang mee bezig en wij doen het in een halve dag even. Toch vind ik het aardig gelukt. En verwacht van een beginnend bandje inderdaad niet meteen technisch hoogstandjes en composities waar je u tegen zegt. Maar we doen ons best en de meeste van ons staan open voor kritiek. Ofniet -(HeD)-

rauw kwartet

Ow, we zijn btw met zijn vijven.

editje: "willen we niet" was niet van toepassing op het hele verhaal van alluman
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
AbbysOfVoid schreef op 11-05-2004 @ 16:04 :
Willen we niet

Maar toch bedankt je ben de eerste die niet _echt_ op de zang zeikt, doet me goed. Maar ik weet wel dat het enorm moeilijk is om alles los van elkaar in te spelen en er dan uiteindelijk een goede mix van te maken, de pro's zijn er al enorm lang mee bezig en wij doen het in een halve dag even. Toch vind ik het aardig gelukt. En verwacht van een beginnend bandje inderdaad niet meteen technisch hoogstandjes en composities waar je u tegen zegt. Maar we doen ons best en de meeste van ons staan open voor kritiek. Ofniet -(HeD)-

rauw kwartet

Ow, we zijn btw met zijn vijven.

editje: "willen we niet" was niet van toepassing op het hele verhaal van alluman


*EdiT* En ik zie idd dat jullie met zijn vijven zijn. Tip voor de website: (1) zet de lyrics erop en maak een subpagina voor het voorstellen van de bandleden (ieder met foto + achtergrond en dergelijke).

Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 15:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
-(HeD)- schreef op 11-05-2004 @ 15:57 :
dat klopt
maar als we op metalfan en zwaremetalen enzo (fora waar metalheads zitten) kritiek krijgen.. waarvan ik weet dat die mensen van de muziek houden waar wij zelf van houden.. dan hecht ik daar persoonlijk meer waarde aan dan aan een review met heel veel "sappige verhaalelementen en metaforen" erin :\
Ik zelf heb mijn hele metalperiode inmiddels achter de rug - wat mij toch wel wat recht van spreken geeft. En nog steeds luister ik af en toe naar het vinyl van Death, Deicide en vergelijkbaren. Bovendien speel ik al geruime tijd bas en gitaar (beetje piano) (als in 13 jaar) en ben ik op kunst- en cultuurwetenschappen afgestudeerd. Op dit moment rond ik mijn master media & journalistiek af - en hier op dit forum maak ik gebruik van de gelegenheid om mijn prozaïsche technieken te scherpen - vandaar de 'sappige verhaalelementen en metaforen' (afgestemd op het medium). Dit laatste neemt overigens niet weg, dat ik sta bij wat ik geschreven heb.

Ten slotte zou ik niet te veel vertrouwen op kritiek van medemetallaars op forums (of fora - mag allebei) als metalfan en zwaremetalen. Vakgenoten hebben de neiging hun kritiek mild te laten - en daar ben je niet mee geholpen.

Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:02
\/ince
Avatar van \/ince
\/ince is offline
Klinkt goed! de vergelijking met Bloodbath ontgaat me volledig, maar klinkt wel strak verder, wat meer afwisseling nu en dan kan geen kwaad...
__________________
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:16
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Voor een beginnend bandje vind ik het wel aardig, doet me een beetje denken aan toen ik begon met m'n metal bandje.. Alleen hadden wij wél coole riffs

Ik vind bij dat eerste nr de riffs een beetje teveel het basic 000 0000 ritme hebben. Stop er een paar riffs in met artificial harmonics, ( believe me dat maakt het meteen 2x zo cool mits goed gebruikt ) maak coole breaks waar de drums even stoppen en de gitarist of bassist opeens een coole melodische metal riff speelt. En het meest belangrijke mis ik!!! Waar is de 220 bpm schreeuwende eville solo? De stem doet me overigens denken aan het nr ''show me the wrath'' van sepultura beetje de oude Max dus.

Bij dat 2e nr speelt de gitarist ergens een pull off lickje. Hij is alleen vet out of key.. ja ik weet het, dat hoort bij metal ( ik zie het meer als een excuus van metalheads die niet weten in welke toonsoort ze moeten spelen ) Maargoed probeer over die riff een diminished scale/ riff te spelen. Klinkt ERG tof bij dit soort dingen.

Ondanks de vele kritieken die ik geef vind ik het toch wel cool. Jullie houden je met muziek bezig, zijn jong en enthousiast en met de nodige aanpassingen zullen jullie steeds beter worden.

En even over Alluman. Doe er je voordeel mee deze man kan goed en eerlijk kritiek geven. Als ik later ooit es iets op cd wil zetten stuur ik eerst een kopie naar meneer alluman, omdat ik dan weet dat ik een EERLIJKE review krijg.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 11-05-2004 @ 17:16 [...]En even over Alluman. Doe er je voordeel mee deze man kan goed en eerlijk kritiek geven. Als ik later ooit es iets op cd wil zetten stuur ik eerst een kopie naar meneer alluman, omdat ik dan weet dat ik een EERLIJKE review krijg.
Ik voel me gevleid
En ik zou overigens graag je cd ontvangen (en bekritiseren).
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:28
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-05-2004 @ 17:41 :
Ik voel me gevleid
En ik zou overigens graag je cd ontvangen (en bekritiseren).
Alluman: mijn band (death / black metal) brengt over een paar maanden ook een eerste officiele demo uit, ik vroeg me af of ik je mail adres ofzo mocht hebben (of msn als je daaraan doet) want ik vind je kritieken erg goed uitgewerkt, ik kan er veel aan hebben denk ik.

Laat het maar weten via PM.

Over de muziek van het bandje:

Het is te saai, misschien ga ik er binnenkort een heel stuk dieper op in, maar ik heb nu even geen tijd .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.