Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2009, 21:29
xuan117
xuan117 is offline
Hallo ik ben Xuan en ik heb me even aangemeld omdat ik graag wat over
een PWS wil weten.

Graag wil ik zelf bewegingswetenschappen bestuderen, omdat dat deze mij het meest sportief lijkt, ik bedoel maar je krijgt veel over sportbewegingen te leren etc.

Ok en nu voor mijn vraag:

Ik zou willen weten of je een vechtsport als profielwerkstuk mag gebruiken.
In mijn geval zou ik het graag willen houden over Kung fu, een chinees vechtsport.
Daarin zou ik het in mijn PWS over het volgende hebben:

Wushu (Zelfde vechtsport)
De oorsprong, wat ik heel kort zal uitleggen omdat het niet aansluit bij een vak.
De bewegingen, waar ik waarschijnlijk de meeste pagina's mee zal vullen.
Het gaat dan om de gevarieerde bewegingen met de torso en het voetenwerk van een bepaalde wushu stijl. Ik probeer dan te laten zien op welke plekken de meeste druk zit, en probeer dan een schets aan te geven, hoe de botten zijn geplaatst op dat moment en hoe de beweging het sierlijks en het minste last kan worden uitgevoerd.

En de sprongen, waarover ik probeer te vertellen, hoe je de optimale hoogte kan bereiken doormiddel van sprongen uit te reken met behulp van hoeken en eigen kracht. Er bestaat ook heel een theorie over het optimaliseren van je sprong kracht.

En als "tastbaar bewijs" een menselijk lichaam op schaal maken ( wat je overigens ook kan kopen), waarbij ik de vitale punten van het lichaam kan laten oplichten met LED lampen.

Zou dit een goed idee zijn voor mijn PWS? Want ik zou het er heel graag over willen houden.
Maar is dit onderwerp wel juist? Ik snap niks van de regels van een PWS maken haha

Alvast bedankt en als je echt alles hebt gelezen van boven naar beneden, bedankt voor je tijd.

Xuan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2009, 23:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Is er één regel over PWS-onderwerpen in Nederland? Volgens mij is dat per school verschillend en moet je je onderwerp door een docent (je begeleider?) laten goedkeuren. Het hangt ook af van welk vakgebied je wilt gaan gebruiken. Als je geschiedenis neemt is de precieze herkomst en ontwikkeling van die sport interest, als je techniek+biologie neemt is het bouwen van zo'n schaalmodel leuk (hoewel een beetje knutselarij misschien), als je natuurkunde+biologie neemt kan je goed met die krachten en drukken bezig.

Het lijkt mij wel een leuk onderwerp, maar ik zou proberen toe te spitsen op één van die drie onderwerpen. Aan bewegingen, krachten, aanhechtingen van spieren, trekkracht van een spier, verkorting van een spier, valt zoveel te meten en te rekenen dat je daar ook op kan promoveren. Dat lijkt mij het leukste onderwerp, maar dat komt ook omdat ik een hoop vakken in die richting heb gevolgd en dus een beetje voor me kan zien wat het kan worden.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 14:56
xuan117
xuan117 is offline
Oke bedankt!
Ik zal het proberen te vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.