Oud 14-02-2005, 19:32
Verwijderd
Is het slecht voor de accu van een laptop (Li-ion) als je deze een groot gedeelte van de dag en nacht aan de netstroom hebt zitten? Deze laptop staat bijvoorbeeld gemiddeld per dag van 24 uur 18 uur aan de netstroom, wordt dan de levensduur van de accu erg verminderd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2005, 19:49
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Laurens schreef op 14-02-2005 @ 19:32 :
Is het slecht voor de accu van een laptop (Li-ion) als je deze een groot gedeelte van de dag en nacht aan de netstroom hebt zitten? Deze laptop staat bijvoorbeeld gemiddeld per dag van 24 uur 18 uur aan de netstroom, wordt dan de levensduur van de accu erg verminderd?
dat ligt aan de manier waarop de laptop de accu aanstuurd , over het algemeen kunnen accu's er redelijk tegen, aangezien de notebook de na het volladen van de accu gewoon stopt met laden Dell is hier overegens altijd erg slecht in geweest die blijven doorladen en zelfs met Li-on is dat geen goede zaak
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:53
Verwijderd
Ik heb ook een laptop (HP) die het grootste gedeelte van de dag aan de stroom hangt omdat het min of meer mijn desktoppc is. Maar omdat ik dus gehoord had dat de accu daarvan achteruit gaat, haal ik hem nu af en toe van de stroom af tot ie weer bijna leeg is. Of dat goed is, weet ik niet... maar kan iemand iets zinnigs erover zeggen?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 14-02-2005 @ 19:49 :
dat ligt aan de manier waarop de laptop de accu aanstuurd , over het algemeen kunnen accu's er redelijk tegen, aangezien de notebook de na het volladen van de accu gewoon stopt met laden Dell is hier overegens altijd erg slecht in geweest die blijven doorladen en zelfs met Li-on is dat geen goede zaak
Deze heb ik via school gekocht, het is geen Dell. Ik laat het dan maar zo, een laptop de hele tijd van de lader halen en dan weer opladen lijkt me ook niet al te goed voor de batterij.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 21:22
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Laurens schreef op 15-02-2005 @ 15:35 :
Deze heb ik via school gekocht, het is geen Dell. Ik laat het dan maar zo, een laptop de hele tijd van de lader halen en dan weer opladen lijkt me ook niet al te goed voor de batterij.
Het beste resultaat wordt gehaald door de accu tijdelijk te verwijderen uit de notebook, helaas lenen niet alle type hier zich even goed voor.
Je kan even nagaan of er mensen zijn die al ervaringen hebben met het type notebook wat jij gebruikt. (even zoeken via google)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 15-02-2005 @ 21:22 :
Het beste resultaat wordt gehaald door de accu tijdelijk te verwijderen uit de notebook, helaas lenen niet alle type hier zich even goed voor.
Je kan even nagaan of er mensen zijn die al ervaringen hebben met het type notebook wat jij gebruikt. (even zoeken via google)
Ik kan de accu er zo uithalen aan de onderkant, dat is best makkelijk geregeld. Maar gaat hij dan langer mee als ik dit zeg maar een paar keer per maand 's nachts doe ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:36
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Een batterij is hoe dan ook een onderdeel van je notebook dat snel slijt. Niet voor niks krijg je er vaak veel minder garantie op dan op de rest van je notebook. Je kan misschien op bepaalde manieren de levensduur iéts verlengen; uiteindelijk zal je voordat je notebook de geest geeft toch een nieuwe moeten kopen.

Persoonlijk maak ik me er dus niet erg druk om hoe er precies mee om te gaan; gewoon gebruiken en zodra ie op is een nieuwe kopen lijkt me makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:24
Verwijderd
Het is dus niet zo dat de levensduur ernstig verkort wordt door het constant opladen. Ik dacht dat door dat constant aan de accu hangen ik elke zes maanden een nieuwe accu nodig had, maar dat valt dus wel mee. Mooi .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:17
Party_P
Party_P is offline
de laatste paar dgn heb ik de accu eruit gehaald, want hangt nu toch alleen maar aan netstroom.

Mijn HP (nc6000) stopt wel met laden zodra de accu vol is, kan het controleren met mobile meter (charge rate 0.00w)
__________________
he lol, en nog meer, apeldoorn :/
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:52
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Mijn laptop hangt dag en nacht aan het lichtnet, maar heb de batterij dan ook eruit gehaald. (Batterij is eigenlijk nog helemaal nieuw omdat ik 'm nog nooit gebruikt hebt).
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 01:17
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
De reden waarom het slecht is voor de accu is niet omdat het blijft opladen (normaal gezien gebeurd dit gewoon niet, want in bepaalde gevallen kan je accu zelfs ontploffen dan )
Dat Dell verhaal vind ik dus nogal vreemd, waarschijnlijk is het maar gedeeltelijk waar. Een adapter van een laptop hoort er voor te zorgen dat de stroom geblokkeerd wordt wanneer de batterij volledig is opgeladen.

Het is gewoon omdat de batterij warmte opneemt van de laptop en dat is een dooddoener voor Li-Ion naar het schijnt. Zelfs al gebruik je de batterij niet, ze blijft onderhevig aan warmte en degradeerd ze sneller.

Bij mijn Thinkpad zit de batterij niet "in" de laptop maar hangt ze er vooraan aan. Ik vermoed dat dit iets beter moet zijn voor de batterij, al kan ik dat natuurlijk niet bewijzen.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:00
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Droyd schreef op 21-02-2005 @ 01:17 :
De reden waarom het slecht is voor de accu is niet omdat het blijft opladen (normaal gezien gebeurd dit gewoon niet, want in bepaalde gevallen kan je accu zelfs ontploffen dan )
Dat Dell verhaal vind ik dus nogal vreemd, waarschijnlijk is het maar gedeeltelijk waar. Een adapter van een laptop hoort er voor te zorgen dat de stroom geblokkeerd wordt wanneer de batterij volledig is opgeladen.

het is de notebook zelf(lees acculaad inrichting in de notebook) die dat moet "blokkeren" niet de adapter.

een addapter is zegmaar al heel blij als die de benodigde voltage heeft geleverd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke laptop raden jullie me aan?
arPos
13 15-04-2012 01:51
Software & Hardware Twee vraagjes over laptop
Diamera
9 03-11-2010 14:16
Software & Hardware Laptop accu gebruik
Dark Phoenix
19 01-03-2010 21:06
Software & Hardware [Advies] Asus of Medion Laptop?
IjSbLoKiE
48 25-12-2004 15:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.