Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 14:55
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Wat is er zo leuk aan kinderen? Meest genoemde droom: "Later wil ik zeker kinderen opvoeden." Waarom?
In mijn ogen zijn kinderen krijsende kleuters die maar aandacht vragen en heel lastig kunnen zijn. Ze kunnen ook wel lief zijn, maar dat zie ik dan weer niet ofzo.

Waarom wil iedereen kinderen, wat vind jij zo leuk aan kinderen hebben en opvoeden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 15:01
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Hmm ik denk kinderen zijn toch een stukje van jezelf, en het moet fantastisch zijn om die op te voeden en te zien groeien.
Eerste stapjes zetten,eerste woordjes enzo, dat zijn allemaal dingen waarvoor je het doet en natuurlijk de liefde die je aan ze geeft en weer terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:14
Thomas
Thomas is offline
Zorgen dat je zelf voortleeft in de gedaante van je nageslacht is de grootste reden dan mensen kinderen wensen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:27
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hm, zou best een kind willen,
omdat ik dan iets heb wat van mij is..
(nee, niet bezitterig oid,
maar gewoon.. kan het niet uitleggen )
Mja, omdat het me geweldig lijkt
om zo'n klein kindje te zien
op te groeien, naar een volwassene..
En natuurlijk zal het niet altijd even makkelijk
gaan, weet zeker dat ik moeite krijg
met mijn kinderen.. (vooral als ze op mij lijken )
Mja, denk dat de voordelen
voor mij zwaarder wegen dan de nadelen.
(tenslotte zitten overal nadelen aan :\)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:31
berteltje
berteltje is offline
Waarom.... Geen idee, gewoon een gevoel...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik ben er zeer zeker van dat ik kinderen wil. Waarom?

Ik heb een vrij grote rol gespeeld in de opvoeding van mijn 2 nichtjes (inmiddels alweer 5 en 8). Kheb alles meegemaakt: hun eerste tandjes, stapjes, woordjes, eerste schooldag enzovoorts.
De band die ik met hen heb is zó hecht dat die niet uit te leggen is aan iemand die dat niet kent. De liefde die ik aan hen kan geven en terug krijg wil ik nog graag eens van een kind dat ook echt mijn eigen vlees en bloed is ervaren.
En ja, ik heb dus ook al dat gekrijs, gezeur en die viezigheid meegemaakt. Maar dat weegt niet op tegen wat ik terugkrijg.

Oeh, wat serieus op eens. Maar 't is wel waar hoor!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:28
the tourist
the tourist is offline
Ik weet nog niet of ik kinderen wil, ik denk het wel (zwangerschap en bevalling enzo lijkt me niet echt geweldig).

Maar het lijkt me gewoon leuk om je eigen kinderen te zien opgroeien, een band met ze te krijgen (of niet).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Ik weet nog niet of ik kinderen wil, ik denk het wel (zwangerschap en bevalling enzo lijkt me niet echt geweldig).

Maar het lijkt me gewoon leuk om je eigen kinderen te zien opgroeien, een band met ze te krijgen (of niet).
Ja, ik weet het niet, hoor... Willen die kinderen eigenlijk wel geboren worden?

Van de rest ben ik het nogal met MoonMonkey eens....
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:52
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Mijn kinderdroom was een pony!











Oh, wacht, dit is een serieus topic.
Wat doet "dat" hier!?!?!
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Semyaz schreef:


Oh, wacht, dit is een serieus topic.
Wat doet "dat" hier!?!?!
Het niveau wat jij hier behoorlijk naar beneden haalt weer een beetje omhoog proberen te krikken.
Wat een domme opmerking
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb altijd al geroepen dat ik geen kinderen wil
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:52
Pla
Pla is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik heb altijd al geroepen dat ik geen kinderen wil
mja ik ook.. maar als ik toch stiekem maar wel kinderen wil heb ik al wel over namen enzo nagedacht.. Je mening verandert denk ik toch wle als je ouder wordt.
__________________
duss..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:00
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Pla schreef:
mja ik ook.. maar als ik toch stiekem maar wel kinderen wil heb ik al wel over namen enzo nagedacht.. Je mening verandert denk ik toch wle als je ouder wordt.
Ik mag dan misschien 15 zijn, maar toch ben ik er al vrijwel zeker van dat ik het niet wil. Ik weet niet waar het vandaan komt. net zoals mensen die wel heel graag kids willen en ook niet weten hoe dat komt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:01
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
evolutionaire drang
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:32
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Monrath schreef:
Ja, ik weet het niet, hoor... Willen die kinderen eigenlijk wel geboren worden?
Inderdaad ja, dat dacht ik ook al.

Soms heb ik trouwens wel een beetje een kinderwens (dat is niet meer dan normaal), maar over het algemeen wil ik geen kinderen. Ik vind kinderen lastig; zeker die kleine, krijsende en verwende kleuters kan ik absoluut niet uitstaan! Bovendien vind ik mezelf niet echt geschikt als moeder; ik ben niet wijs genoeg, soms wel een beetje lomp en onwetend, etc. Ik denk niet dat ik die verantwoordelijkheid aan zou kunnen.

En anyways, wie wil er in deze wereld nog kinderen? De toekomst ziet er beroerd uit.

Laat andere mensen maar kinderen krijgen, maar mij niet gezien, hoor!

Ripper

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:52
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Maar het lijkt me gewoon leuk om je eigen kinderen te zien opgroeien, een band met ze te krijgen (of niet).
Weet je zeker dat je dat het ook leuk zou vinden als je geen band met ze kreeg?

Volgens mij willen meeste mensen kinderen omdat kinderen doorgaans erg egostrelend werken. Ze vinden je lief, tot op zekere leeftijd doen en denken ze min of meer zoals jij wilt...
Liefdegeven is belangrijkste reden. Mensen willen gewoon kinderen omdat het 'liefdesfabrieken' zijn, ze produceren liefde en geven het aan jou. Dat is volgens mij voornaamste reden. Volgens mij ook voornaamste reden van conflicten, kinderen geven ouders geen liefde meer of zelfs vijandigheid. Ze zijn verslaafd geraakt aan die liefde en gaan vervolgens onrechtvaardige methoden hanteren om liefde terug te krijgen.

Ik betwijfel of jij het leuk vind om geen band met ze te krijgen



Zelf wil ik niet. De leuke dingen wegen niet op tegen de vervelende dingen om de doodsimpele reden dat ik de meeste leuke dingen (veel) minder waardeer dan volgens mij normaal zou zijn en de meeste vervelende dingen (veel) meer waardeer dan volgens mij normaal zou zijn. (note: ik vind dat mijn denkmethode normaal moet zijn - maar ik bekeer jullie later wel)
Enige significante leuke punt is mijn fascinatie voor bestaande systemen en hoe die op invoer reageren (opvoeden), hier zit echter een slagingskans aan van 80% ofzo dus 20% kans dat zelfs dit voordeel niet bestaat.

negatieve punten:
1. je bent minstens 20 jaar van je leven kwijt
2. je zit voor de rest van je leven vast aan ze EN aan degene die je hebt geassisteerd in hun verwekking (wow; zéér originele manier van zeggen)
3. wat je eigenlijk wilt dat ze worden bereik je niet, en het forceren (zoals velen doen) gaat tegen mijn principes in (bij andere mensen ook, maar als het eenmaal zo ver is zie je het niet als forceren, je ziet het als dat 'je kind' zelf verkeerde beslissingen maakt en je hem/haar moet 'redden')
4. ik heb wat minder gezonde genen (recessief) en als degene die ik assisteer in verwekking (ik vind het gewoon leuke benaming ) er ook een paar van heeft is het nog meer ellende. - Tevens zou ik zelf zonder technologie al bij geboorte zijn overleden en 1 keer erna (longontsteking) en ik weet niet of ik vind dat je dan wel het recht hebt om voort te planten.

aan andere kant bedenk ik me dat ik waarschijnlijk ook de genen heb die voor nerd-zijn en/of autisme zorgen... dat zijn wel weer positieve mutaties...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:01
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik heb altijd al geroepen dat ik geen kinderen wil
Ik weet niet of dit nog ooit zal veranderen. Maar voor nu denk ik er ook zo over.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:01
Piccola
Piccola is offline
Ik wil geen kinderen... Ik vind ze niet aardig en zij mij ook niet!
Nee, maar ik zou geen geschikte moeder zijn denk ik. Ik ga ook veel liever werken en veel reizen enzo.

Najah, misschien veranderd het nog.. Maar denk het niet! Heb nooit kinderen gewild..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2003, 22:30
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
kinderen plan ik als ik ongeveer 40 ben; ongeveer zoals het hetzelfde was met mijn vader. (hij was 38 toen ik ter wereld kwam) Tegen die tijd heb je het meestal goed financieel geregeld, en dan vind ik het tijd worden om mijn genen door te geven; om niet als "loos bijproduct der evolutie" hier weet ik veel jaar te hebben rondgehupst. Ik bekijk dat soort dingen vanuit een evolutionair standpunt, en ik vind dat je faalt als je geen kinderen krijgt, wat heeft jouw leven dan nog voor zin gehad??

maar goed, das mijn opinie
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 13:07
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
iedereen doet het.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:03
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
morris schreef:
iedereen doet het.
Nee maar; wat een goede redenering.

Dat leidt beslist tot grotere diversiteit van denken binnen de mensheid (not)
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:48
BBEM
BBEM is offline
ik heb een pleuris hekel aan kinderen van tegenwoordig


maar als ik ze neem dat voed ik ze naar mijn smaak op dat is zo leuk
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:57
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
BBEM schreef:


maar als ik ze neem dat voed ik ze naar mijn smaak op dat is zo leuk
o jeetje
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:37
Kitten
Een kinder-wens-gevoel heb ik *nu* absoluut niet.
Dat gevoel komt bij mij een beetje op als ik vb een relatie heb.. en dan nog..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:42
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
o jeetje
gewoon dezelfde opvoeding als ik gehad heb en zo erg ben ik niet !
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 22:43
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
kzou het wel leuk vinden... zo een persoontje opvoeden, je eigen klein wondertje. Maar zolang ik me niet verantwoordelijk genoeg voel, is dat uitgesloten.
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:20
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
kheb nooit geen kinderen gewild en daar blijf ik bij.

de kinderen hebben geen toekomst meer in deze wereld, kosten klau-wen vol met geld en er zullen vast wel leuke momenten zitten tussen de poepluiers en het tietzuigen, maar mij lijkt het gewoon 100 x nix.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 00:51
Verwijderd
Ik zou heel graag een dochter willen hebben! OMG, dat lijkt me echt zo gaaf! Tot dat ze een jaar of 5/6 zijn, zijn ze idd erg vervelend. Maar zodra ze met de barbies spelen zijn ze oké! Dat lijkt me ook echt het leukste, samen spelen met de barbies. Haar verwennen met dure merkkleding! Samen dansen muziek op en meezingen met de muziek van de toekomstige britney spears! Jep, dat lijkt me echt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 07:00
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
lijkt me wel geinig
zo'n klein mensje dat tegen je opkijkt en die je zelf moet opvoeden enzo
samen een computerspelletje spelen, of bouwen met lego
en dan vind niemand het raar als je dat doet, want dan ben je niet meer te oud daarvoor
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie familie ruzie
sharon21
16 13-03-2012 09:17
De Kantine Saaie jongens en meisjes #1176
Verwijderd
500 20-10-2010 21:16
Liefde & Relatie 15 jaar & kinderwens?
LRS.
31 25-04-2010 21:35
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34
Liefde & Relatie Zwanger worden #2
Verwijderd
497 20-01-2008 15:20
Levensbeschouwing & Filosofie Abortus naar aanleiding van een ander topic
***ailá***
108 14-04-2007 16:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.