Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2003, 19:45
Verwijderd
Als ik de filmmuziek topics moet geloven, zijn er ontzettend veel films met goeie muziek. Welke films hebben nou echt slecht gekozen of gecomponeerde muziek? Echt waarvan je denkt hmm dat past er eigenlijk totaal niet bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2003, 20:11
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Is moeilijk.. Over al die producties wordt wel erg goed nagedacht, en natuurlijk vooral over de muziek. Dat vormt voor een deel de sfeer van de film..

Ik weet zo even niets, maar misschien kom ik er nog op.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:20
Verwijderd
Oef, moeilijke...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:33
spacemancraig
Avatar van spacemancraig
spacemancraig is offline
the Killing Fields, top film, maar de soundtrack is echt slecht (tenminst vond ik toen).
__________________
If you have completely lost your sense of humor, you can always become a writer for the show, "Friends"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:39
Verwijderd
Ik wil zelf Blade Runner aanvoeren, hoewel erg twijfelachtig. Erg slecht is het niet, maar ik zou wel 'ns willen weten hoe de film zou zijn zonder Vangelis, maar met wat futuristischer muziek.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:50
Verwijderd
Ik vind de muziek in BladeRunner juist ERG sterk, en zeker een groot deel van de sfeer bepaalt, in positieve zin.

[edit]

En vrijwel alle films die een verzamelsoundtrack hebben met de 15 nieuwste nummers uit de hitparade komen eigenlijk wel in aanmerking. Het geeft een film echt een meerwaarde als het een speciaal ervoor geschreven soundtrack bevat, het liefst van één muzikant/band.

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:35
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
ik had ooit een bandje met de soundtrack van de pauldeleeuwfilm Filmpje en die vond ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht!
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:01
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Elke soundtrack die bestaat uit alleen maar top 40 pop/rap/rock/whatever melodietjes.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:08
Nebula
Nebula is offline
Uhm... Weet ik zo niet... Ik luister eigenlijk alleen maar naar goede filmmuziek...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:20
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik heb over et algemeen een hekel aan soundtracks die nummers bevatten die nieteens in de film zitten...ik kan dr nu ff geneen van de films verzinnen, maar wel van een serie: een tijdje terug was er reclame voor de CD "Dragonball Z: Goku's Choice" deze CD stond vol met top40 muziek, die natuurlijk neit in de serie zitten....al zijn dat meer CDs die de naam ergens van jatten om zo meer kopers te krijgen....
Films met een opvallend slechte soundtrack heb ik niet gezien....wel zat films met een redelijke soundtrack....niet mooi, niet lelijk...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:23
Rioto
Citaat:
Anonymous John schreef op 10-08-2003 @ 23:01:
Elke soundtrack die bestaat uit alleen maar top 40 pop/rap/rock/whatever melodietjes.
mischien wel bij de bekende films , ik heb toch redelijk wat soundtracks gehoord waar alleen klassieke muziek stukken op staan ... bijvoorbeeld op de soundtrack van Hana bi het is wel een film uit een andere cultuur maar ik weet zeker dat er ook genoeg soundtracks zijn waar geen ala top 40 muziek op staat .
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:51
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-08-2003 @ 21:39:
Ik wil zelf Blade Runner aanvoeren, hoewel erg twijfelachtig. Erg slecht is het niet, maar ik zou wel 'ns willen weten hoe de film zou zijn zonder Vangelis, maar met wat futuristischer muziek.
imo heeft Blade Runner een van de beste soundtracks ooit..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 01:46
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Maypole schreef op 10-08-2003 @ 18:23:
maar ik weet zeker dat er ook genoeg soundtracks zijn waar geen ala top 40 muziek op staat .
Is ook zo. Ik zeg ook niet dat de meeste soundtracks waardeloos zijn, alleen maar degenen die populaire muziek verkiezen boven een score.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:16
Verwijderd
ik vind de soundtrack van american pie gruwelijk
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:30
SNeKKe
SNeKKe is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 10-08-2003 @ 23:01:
Elke soundtrack die bestaat uit alleen maar top 40 pop/rap/rock/whatever melodietjes.
Soms, zeker niet altijd!!

Zie maar naar Trainspotting & The Beach... (die twee kome nu direct in mij op)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:39
Verwijderd
8 Mile
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Nog ECHTE hip hop fans???
Dr HenDre
65 24-10-2002 12:43
Muziek Eminem - Soldier
Maradinus
9 20-10-2002 16:19
Muziek Tussenopname: beste 5 albums van jaar tot nu toe
86dagreed
63 14-10-2002 00:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.