Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2011, 13:05
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Als alles super hectisch en druk is, is dat ook niet echt het juiste moment om foto's te gaan maken, denk ik
__________________
Tsja
Advertentie
Oud 23-05-2011, 18:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Niet aan gedacht idd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-05-2011, 11:29
Verwijderd
Vandaag de afspraak met de klinisch geneticus, begin wat nerveuzer te worden!
Oud 25-05-2011, 11:29
Verwijderd
@snoopy: Wat een knappe kindjes heb je
Oud 25-05-2011, 18:13
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Luthien Alcarin, gefeliciteerd en hopelijk was het een fijn gesprek met de klinisch geneticus!
__________________
never get old
Oud 29-05-2011, 12:54
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Dit krijg je als je twee boefjes in één wagen zet:

http://www.youtube.com/watch?v=88vTnEnPtIA
__________________
Tsja
Oud 01-06-2011, 15:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn vriend en ik hebben sinds kort de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben nu een stuk meer ruimte dan in ons appartement, en iedereen die komt kijken strooit met opmerkingen over kinderen (genoeg slaapkamers, en wanneer komen de kinderen, enz.). Erg vermoeiend. Laten we eerst eens kijken of we de tuin in leven kunnen houden, dan een huisdier proberen en pas als we er zelf aan toe zijn, evt. de rest...
Oud 02-06-2011, 10:49
Verwijderd
^Dat lijkt me inderdaad echt heel vervelend. Mijn schoonzusje zegt dat ook, zij wonen al ongeveer vijf jaar samen en hebben twee jaar geleden een huisje gekocht. In september gaan ze trouwen en iedereen is bezig met 'En wanneer komen de kindjes?' Ze owrdt er ook heel erg moe van, ook omdat ze nog helemaal niet zeker weten dat er kinderen komen. Ze weten gewoon niet of ze kinderen willen, maar er wordt vanuit de omgeving wel gewoon vanuit gegaan en dat vindt ze heel vervelend. Ze roept, als ze in een rebelse bui is: 'Ik krijg geen kinderen alleen al omdat iedereen dat van me verwacht!'
Het was zelfs zo dat mijn schoonmoeder met kerst een fotolijstje had gekocht voor zichzelf en dat uitpakte met de woorden 'Zo. En hier komt mijn eerste kleinkind in!'. Eh, wait, what? Ze wil ook wel heel graag oma worden, dat is ook zo. Ze hebben er beiden de leeftijd voor en ze hebben verschillende vrienden en zussen/broers die al opa en oma zijn. De eerste keer dat ik daar was, kreeg ik op 20-jarige leeftijd van mijn schoonmoeder te horen: 'Zo, meneer Vriendje, nu wordt het wel tijd voor kinderen!' Eh, wat? Ik vond (en vind dat overigens nog steeds) een heel vreemde, bijna enge opmerking. Ze was bloedserieus. Haar zoon van 31 kwam thuis met een nieuwe vriendin en het eerst wat ze zegt is dat. Nou, eh.... Lekker dan.
Oud 03-06-2011, 11:20
Verwijderd
Oh, ik heb iets wat er op lijkt, maar dan omgekeerd, ofzo. Wij gaan binnenkort verhuizen naar een huis met 4 slaapkamers in een rustige wijk. En mensen (vooral 50+ers) zeggen tegen ons: "jullie zijn 26, waarom gaan jullie nou wonen in een huis dat meer geschikt is voor kinderen dan voor feestjes?" .
Dus alsnog inderdaad dat ze denken veel kamers = baby's, wat we zeker niet direct van plan zijn... maar met dan erbij dat ze het niet begrijpen, terwijl het goed mogelijk is dat we hier tien jaar blijven wonen en ergens in de komende tien jaar zullen er toch wel een keer baby's komen.
(plus dat je in een huis met veel kamers nou juist heel goed feestjes kan geven, dan kunnen mensen tenminste blijven slapen )
Oud 03-06-2011, 18:26
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben ook op zoek naar een huis met minimaal 4 slaapkamers en iedereen denkt dat dat is omdat ik baby's wil gaan maken. Sinds mijn broertje een kind heeft vraagt ook iedereen wanneer ik aan de slag ga. Maar ik wil gewoon een huis met veel kamers, zodat ik een inloopkastkamer kan hebben en gamekamer etc.

Mocht ik ooit bedenken dat ik toch kindjes wil kan ik inderdaad makkelijk een kamer leeghalen, maar ik ben eigenlijk niet van plan kindjes te gaan maken.

ot: Mijn nichtje loopt! Ze vind het zo leuk om te doen, je ziet gewoon aan haar gezicht dat ze het geweldig vindt om zelf te bepalen waar ze heen gaat.
Oud 03-06-2011, 18:41
Verwijderd
Aan ons wordt eigenlijk niet echt gevraagd wanneer we eens aan kinderen gaan beginnen, we wonen nu 3 jaar in een huis dat groot genoeg er voor is, in principe, maar mensen vragen er niet naar oid. Hooguit de buren een keer toen we op kraamvisite waren bij andere buren, dan krijg je zo'n opmerking van;'En nu wachten tot het bij jullie ook zo ver is!' oid.
Toen we gingen trouwen, kregen we overigens wél die vragen/opmerkingen veel. Vooral omdat we 't erg klein en intiem hebben gehouden en veel mensen pas achteraf op de hoogte hebben gesteld middels een kaartje. Veel mensen dachten toen echt dat we trouwden omdat ik zwanger was, maar na 9 maanden hadden ze wel door dat dat niet zo was

Wij noemen de kleinste slaapkamer wel vaak de 'babykamer', niet omdat dat de kamer is voor een eventuele baby (die zou namelijk op de op-een-na-grootste kamer komen ), maar omdat het domweg de kleinste kamer is Wel schattig dat hier pasgeleden twee kindjes op bezoek waren van 4 en 6, toen wilden ze het huis bekijken en hadden ze eerder iets opgevangen over 'de babykamer': eenmaal boven vroeg de jongste fluisterend;'Slaapt de baby nu? Maken we hem dan niet wakker?' Awww
Oud 03-06-2011, 21:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wij gaan juist kleiner wonen en de kans dat er kindertjes komen wordt geleidelijk aan steeds groter Wellicht onbegrijpelijk, van 4 slaapkamers naar 2
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 03-06-2011, 22:34
Verwijderd
Wij hebben een (nieuwbouw)appartement met 3 slaapkamers.



Vandaag weer een echo gehad, alles zag er gelukkig weer goed uit! Ik ben een halve week vooruit gezet, dus vandaag 12 weken en 1 dag zwanger
Oud 04-06-2011, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Wij gaan juist kleiner wonen en de kans dat er kindertjes komen wordt geleidelijk aan steeds groter Wellicht onbegrijpelijk, van 4 slaapkamers naar 2
Ja maar jullie kunnen straks de kindjes in de wei doen Who needs a room then!
Oud 04-06-2011, 16:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
precies, gewoon tent opzetten
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 05-06-2011, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben een (nieuwbouw)appartement met 3 slaapkamers.

[afbeelding]


Vandaag weer een echo gehad, alles zag er gelukkig weer goed uit! Ik ben een halve week vooruit gezet, dus vandaag 12 weken en 1 dag zwanger
Die hebben ze goed in beeld gekregen mooie foto
Oud 05-06-2011, 16:24
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Haha, het lijkt net alsof hij/zij relaxed met de handjes onder zijn/haar hoofd steunt . Mooi
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 15-06-2011, 10:32
Verwijderd
@Zwangeren: hoe gaat het?

En zijn er hier kijkers van Babyboom? Ik vind dat altijd echt zo'n heerlijk programma Vond het ook erg leuk om Diana en Jeroen weer te zien en dat ze nu twee kindjes hebben
Oud 15-06-2011, 10:55
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Topic valt een beetje dood he? We hebben nieuwe input nodig mensen!
__________________
Tsja
Oud 15-06-2011, 11:19
Verwijderd
Ja sorry hoor nog even wachten
Oud 15-06-2011, 11:54
Verwijderd
Haha, inderdaad
Oud 15-06-2011, 16:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En zijn er hier kijkers van Babyboom? Ik vind dat altijd echt zo'n heerlijk programma Vond het ook erg leuk om Diana en Jeroen weer te zien en dat ze nu twee kindjes hebben
Ja, ik heb laatst de afleveringen die op internet stonden, gekeken. Ik vond het eerste seizoen wel veel interessanter dan dit seizoen: nu lijkt het alsof zwanger worden/zijn/blijven en bevallen altijd een drama is, vorig jaar was het veel beter een afspiegeling van de werkelijkheid. Ik wil niet alleen drama's en horrorverhalen horen, ik wil ook gewoon zien hoe het 'normaal' gaat!
Oud 15-06-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb laatst de afleveringen die op internet stonden, gekeken. Ik vond het eerste seizoen wel veel interessanter dan dit seizoen: nu lijkt het alsof zwanger worden/zijn/blijven en bevallen altijd een drama is, vorig jaar was het veel beter een afspiegeling van de werkelijkheid. Ik wil niet alleen drama's en horrorverhalen horen, ik wil ook gewoon zien hoe het 'normaal' gaat!
Ja, dat viel me ook al op, veel mensen die meedoen dit jaar met problemen om zwanger te worden of te blijven. Jammer dat ze het geen goede afspiegeling hebben kunnen maken, dat had een realistischer beeld gegeven.
Oud 15-06-2011, 18:27
Verwijderd
Ik heb het programma niet gezien, maar wat is realistisch? Ik ken de percentages niet, maar ik weet wel dat er (heel) veel mensen zijn die moeite hebben om zwanger te worden en/of te blijven en ook dat (heel) veel bevallingen niet gaan zoals je zou willen... Daar is dan ook niets abnormaals aan? Was het maar zo'n feest...
Oud 15-06-2011, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het programma niet gezien, maar wat is realistisch? Ik ken de percentages niet, maar ik weet wel dat er (heel) veel mensen zijn die moeite hebben om zwanger te worden en/of te blijven en ook dat (heel) veel bevallingen niet gaan zoals je zou willen... Daar is dan ook niets abnormaals aan? Was het maar zo'n feest...
Ik zeg ook niet dat het abnormaal is, maar de verdeling in dit programma is wel zo dat een ruime meerderheid problemen heeft met zwanger worden en/of blijven. Dat is ook niet gek, ik kan me voorstellen dat die stellen er ook erg mee bezig zijn en zich daarom misschien eerder opgeven voor zo'n programma dan stellen die vrij snel en makkelijk zwanger zijn. Maar het programma lijkt met 100 mensen een afspiegeling te willen vormen van de Nederlandse bevolking met een actieve kinderwens, tenminste, zo begreep ik het. Maar dat zijn ze dus niet. En dat is niet erg, alleen klopt de opzet van het programma dan niet. (Maar mogelijk is de opzet dit jaar wel anders dan de vorige keer? )
Oud 15-06-2011, 18:43
Verwijderd
Het was een reactie op ' wil ook gewoon zien hoe het 'normaal' gaat'. Dat het niet makkelijk gaat ed, is ook hoe het voor een groot deel van de mensen gaat en daarmee in mijn ogen dus, helaas, ook 'normaal'... Maar ik begrijp wel wat HaWaHaai bedoeld, hoor.

En ik weet de percentages mbt zwanger worden/blijven niet, dus ik weet niet wat wat dat betreft normaal is...maar ik denk dat het tegenwoordig misschien wel steeds vaker gebeurd dat mensen moeite hebben met zwanger worden/blijven doordat ze pas op latere leeftijd met kinderen beginnen? En wat je zegt, aan zo'n programma doen toch vooral mensen mee die er heel erg mee bezig zijn en dat ben je vaak vooral als het niet zo makkelijk gaat.
Oud 15-06-2011, 20:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En ik weet de percentages mbt zwanger worden/blijven niet, dus ik weet niet wat wat dat betreft normaal is...
Gelukkig snap je wel wat ik bedoel met mijn opmerking.
In Babyboom, het vervolg (op deel 1) benoemde de gynaecoloog een aantal percentages; toen was er een groter percentage babietjes wat overleed (2 op 100), maar de overige percentages waren wel goede afspiegelingen van de maatschappij. Ik heb het idee dat de verhoudingen nu heel anders liggen. Maar dat zal vast ook komen door het soort mensen wat aangetrokken wordt door de oproep voor zo'n programma. En drama's zijn natuurlijk tv-waardiger dan normale zwangerschappen...
Oud 15-06-2011, 20:49
Verwijderd
Zijn de hoofdletters uit je naam of hebben ze er nooit ingezeten?
Oud 15-06-2011, 21:42
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
@Zwangeren: hoe gaat het?
Hier gaat alles goed, we zijn al lekker aan het aftellen!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 15-06-2011, 21:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zijn de hoofdletters uit je naam of hebben ze er nooit ingezeten?
Offtopic: Ze zijn eruit (al een poosje)!
Oud 18-06-2011, 15:59
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
oeh, ik begin te fantaseren over hoe het zou zijn om opnieuw zwanger te zijn toch nog maar even niet doen hé
Oud 18-06-2011, 21:44
Verwijderd
Met mij gaat het ook goed. Alweer 14 weken, gaat hard!
Oud 18-06-2011, 23:35
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
oeh, ik begin te fantaseren over hoe het zou zijn om opnieuw zwanger te zijn toch nog maar even niet doen hé
Wacht inderdaad maar een jaar of anderhalf, twee.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 19-06-2011, 06:25
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wacht inderdaad maar een jaar of anderhalf, twee.
da's lang hoor
Oud 19-06-2011, 06:48
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Wacht inderdaad maar een jaar of anderhalf, twee.
Pff... en de zwangerschap duurt ook nog 9 maanden, weet je wel hoeveel tijd er dan tussen zit
__________________
Tsja
Oud 19-06-2011, 07:10
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Pff... en de zwangerschap duurt ook nog 9 maanden, weet je wel hoeveel tijd er dan tussen zit
ja voilà... en 't kan ook wel eens eventjes duren eer het zover is hé!
Oud 20-06-2011, 09:43
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
da's lang hoor
Ik bedoelde, tegen dat hij er effectief mag zijn hé.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-06-2011, 21:41
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik bedoelde, tegen dat hij er effectief mag zijn hé.
allee dan, in dat anderhalf jaar kan ik mij nog wel vinden dan
Oud 22-06-2011, 06:54
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Dan zit er twee jaar tussen, ideaal toch?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-06-2011, 11:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Goed, we zien wel weer wie hier de beslissingen neemt.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 22-06-2011, 12:41
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Aan de voormalig zwangeren: missen jullie iets van het zwanger zijn? En zo ja, wat mis je ervan? Wat vond je er het leukste aan? De laatste vraag mag natuurlijk ook beantwoord worden door huidige zwangeren.
Oud 22-06-2011, 14:59
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Aan de voormalig zwangeren: missen jullie iets van het zwanger zijn? En zo ja, wat mis je ervan? Wat vond je er het leukste aan? De laatste vraag mag natuurlijk ook beantwoord worden door huidige zwangeren.
eigenlijk mis ik het niet echt die dikke buik zat vooral veel in de weg de schopjes waren erg leuk, of toch die eerste maanden dat er schopjes waren, de laatste maand deed het vaak gewoon ZEER. als hij zich omdraaide en heel die buik mee bewoog vond ik dat wel super <3 ik zat vaak gewoon mijn buik te porren en te aaien als ik voelde dat hij wakker was, hihi het verlangen naar dat kindje vond ik wel heel intens, ik zat vaak te dromen over 'ons baby'tje' en hoe ik hem of haar zou knuffelen en aaien en zoentjes geven (en verschonen en voeden en in bad doen en ... ), en eens je niet meer zwanger bent valt dat natuurlijk weg, maar kan je het doén, dus dàt mis ik niet
beeuuuh, nu begin ik mijn buik nog te missen zeg eigenlijk was het al bij al toch een heerlijke tijd, ondanks het feit dat ik last had van gezwollen benen en ik nooit een lekkere houding vond in de zetel en in bed, en dat ik veel last had van het zuur, en elke nacht een paar keer moest opstaan om te plassen of om gaviscon te nemen, en dat ik nog amper kon fietsen en ook zo doodop was dat ik mij er gewoon niet meer toe kon zetten om nog te gaan zwemmen, en dat mijn ribben constant pijn deden omdat onze Robin daar tegen aan zat met zijn poep of er uit alle macht tegen stampte, ... zwanger zijn, super, ik zou het ZO opnieuw doen <3
Oud 22-06-2011, 18:28
Verwijderd
Ik het begin miste ik de trapjes en stootjes in mijn buik, maar dat went ook wel weer. Het leukste vond ik, denk ik, het 'samen zijn' met mijn kind. Natuurlijk heb ik dat nu ook, maar als je zwanger bent heb je je kind altijd en overal bij je en dat is daarna nooit meer zo (zou ook niet gezond zijn als dat wel zo zou zijn, hoor ).
Oud 23-06-2011, 07:49
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
vannacht elk uur wakker geweest, behalve om drie uur ik zou die zoon van mij wel achter het BEHANG kunnen plakken

om tien uur bed in, en om elf uur, om twaalf uur, om één uur, om twee uur, om vier uur, om vijf uur, om zes uur, om zeven uur en om acht uur concert

ik sta echt op springen en hoef zo direct nog gene tweede kleine hoor
Oud 23-06-2011, 09:20
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
vannacht elk uur wakker geweest, behalve om drie uur ik zou die zoon van mij wel achter het BEHANG kunnen plakken

om tien uur bed in, en om elf uur, om twaalf uur, om één uur, om twee uur, om vier uur, om vijf uur, om zes uur, om zeven uur en om acht uur concert

ik sta echt op springen en hoef zo direct nog gene tweede kleine hoor
Correct me if I'm wrong... maar is het niet zo dat een kleine niet steeds bij ieder huiltje uit z'n bed moet worden gehaald? Ik heb wel eens gehoord dat een ouder moet leren horen welk huiltje een "nodig-huiltje" is (bijvoorbeeld dat het kind honger of een vuile luier heeft), en welke niet echt nodig is (bijvoorbeeld puur een schreeuw om aandacht) - dat anders zo meteen al het fundament voor een verwend kind wordt gelegd. Dit omdat een kind zo al heel vroeg zijn ouders leert te 'manipuleren', dat het in principe moet schreeuwen en tieren om wat dan ook van zijn ouders gedaan te krijgen. Bovendien leert een kind, als het steeds uit bed wordt gehaald, toch ook niet om ook alleen te kunnen zijn - om te weten dat het veilig alleen kan zijn en papa en mama tóch in de buurt zijn? Als je begrijpt wat ik bedoel... een kind kan zo een angst ontwikkelen voor alleen zijn, waardoor het in ongezonde mate aan de ouders gaat hangen.

Ik geef meteen eerlijk toe niet helemaal te weten in hoeverre dat waar is (vandaar de 'correct me if I'm wrong'), maar het is wel iets dat ik geregeld heb gehoord uit o.a. de familiale hoek en dus wou ik het wel even op tafel gooien.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 23-06-2011, 09:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ook als je je kind niet uit bed haalt, word je toch nog wel wakker als het huilt...?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 23-06-2011, 09:42
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Correct me if I'm wrong... maar is het niet zo dat een kleine niet steeds bij ieder huiltje uit z'n bed moet worden gehaald? Ik heb wel eens gehoord dat een ouder moet leren horen welk huiltje een "nodig-huiltje" is (bijvoorbeeld dat het kind honger of een vuile luier heeft), en welke niet echt nodig is (bijvoorbeeld puur een schreeuw om aandacht) - dat anders zo meteen al het fundament voor een verwend kind wordt gelegd. Dit omdat een kind zo al heel vroeg zijn ouders leert te 'manipuleren', dat het in principe moet schreeuwen en tieren om wat dan ook van zijn ouders gedaan te krijgen. Bovendien leert een kind, als het steeds uit bed wordt gehaald, toch ook niet om ook alleen te kunnen zijn - om te weten dat het veilig alleen kan zijn en papa en mama tóch in de buurt zijn? Als je begrijpt wat ik bedoel... een kind kan zo een angst ontwikkelen voor alleen zijn, waardoor het in ongezonde mate aan de ouders gaat hangen.

Ik geef meteen eerlijk toe niet helemaal te weten in hoeverre dat waar is (vandaar de 'correct me if I'm wrong'), maar het is wel iets dat ik geregeld heb gehoord uit o.a. de familiale hoek en dus wou ik het wel even op tafel gooien.
Ze zegt toch dat ze ieder uur is wakker geworden, niet dat ze hem ieder uur uit bed heeft gehaald? Het lijkt me vrij logisch dat je wakker wordt als je kind huilt, dat heet moederinstinct. En dat je niet bij iedere snik gelijk bij die wieg staat te kijken lijkt me ook logisch, maar 's nachts is wel even een ander verhaal dan overdag. Een kind wordt over het algemeen niet zomaar wakker, als ik het koud krijg of m'n deken ligt niet lekker kan ik zélf die deken opnieuw over me heen slaan, dat kan een baby niet en een volgescheten luier lijkt me nou ook echt niet comfortabel slapen, om maar wat dingen te noemen.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 23-06-2011, 09:55
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Ook als je je kind niet uit bed haalt, word je toch nog wel wakker als het huilt...?
Dan nog, dat betekent toch niet dat je hem er automatisch uit moet halen? Als het geen huiltje is om iets dat broodnodig is, is dat kind na maximaal een half uur weer stil en kan je zo verder slapen (om het zo maar te zeggen). Na een aantal keren 'weet' zo'n kind dan dat de ouders alleen komen als er serieus iets aan de hand is, dat het niet z'n ouders moet 'foppen' puur voor de aandacht, en zal het dus dan alleen nog maar huilen als er iets nodig is - het trucje met de 'neppe' huiltjes probeert 'ie dan niet meer.

Citaat:
Ze zegt toch dat ze ieder uur is wakker geworden, niet dat ze hem ieder uur uit bed heeft gehaald?
Ik meen juist van wel, want ze zei dat ze hem om 10 uur in bed had gedaan, toen weer om 11 uur in bed had gedaan, dan weer om 12 uur, enzovoorts. Zo staat het mijns inziens wel geformuleerd.

Citaat:
Het lijkt me vrij logisch dat je wakker wordt als je kind huilt, dat heet moederinstinct. En dat je niet bij iedere snik gelijk bij die wieg staat te kijken lijkt me ook logisch, maar 's nachts is wel even een ander verhaal dan overdag. Een kind wordt over het algemeen niet zomaar wakker, als ik het koud krijg of m'n deken ligt niet lekker kan ik zélf die deken opnieuw over me heen slaan, dat kan een baby niet en een volgescheten luier lijkt me nou ook echt niet comfortabel slapen, om maar wat dingen te noemen.
Ik heb nooit gezegd om bijvoorbeeld een kind te laten liggen met bijvoorbeeld een volle luier, ik had het dan ook over "nodige huiltjes" en "niet nodige huiltjes", aangezien het schijnt dat ouders aan de toon van het gehuil kunnen horen om wat voor soort huiltje het gaat. Natuurlijk moet een ouder meteen reageren bij een "nodig huiltje", maar bij een "niet nodig huiltje" zou dat niet altijd hoeven.

Maar de dingen die je noemde voor 's nachts (bijvoorbeeld deken om je heen slaan) gelden eigenlijk ook net zo goed voor voor overdag... waarom is het 's nachts dan toch net een iets ander verhaal (als je bedenkt dat kinderen van die leeftijd ook veel overdag slapen)? Mijn excuses als het een beetje een domme vraag is, ik moet blijkbaar nog een beetje wakker worden.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 23-06-2011, 10:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dan nog, dat betekent toch niet dat je hem er automatisch uit moet halen? Als het geen huiltje is om iets dat broodnodig is, is dat kind na maximaal een half uur weer stil en kan je zo verder slapen (om het zo maar te zeggen). Na een aantal keren 'weet' zo'n kind dan dat de ouders alleen komen als er serieus iets aan de hand is, dat het niet z'n ouders moet 'foppen' puur voor de aandacht, en zal het dus dan alleen nog maar huilen als er iets nodig is - het trucje met de 'neppe' huiltjes probeert 'ie dan niet meer.
Ik bedoelde hetzelfde als JustADreamer, namelijk dat er niet staat dat ze hem steeds uit bed heeft gehaald. Maar jij hebt het anders gelezen en alleen blauw engeltje weet wat ze precies bedoelde
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 23-06-2011, 10:31
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
O ja, even voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om hier op teentjes te trappen of wat dan ook, ik herhaal alleen wat ik al meerdere malen gehoord heb en wou toetsen in hoeverre er waarheid in schuilt (dus: wil horen hoe andere mensen er over denken, met name ouders en pedagogisch geschoolden). Het is namelijk iets waar ik al langer nieuwsgierig naar ben geweest; mij persoonlijk leek het altijd een beetje abstract om precies te kunnen horen aan de toon van babygehuil wanneer iets écht nodig is, want hoe wéét je dat? Misschien dat je dat instinctief weet wanneer je ouder bent, en er als niet-ouder nooit een concrete voorstelling van kunt maken?

Het extreme uiteinde van een kind 's nachts niet uit zijn bed halen is wel mijn grootmoeder van vaderskant, kan ik jullie wel vertellen. Ze vond het schijnbaar een heel gedoe om mijn vader (haar eerste kind) 's nachts steeds uit bed te halen, dus wat deed ze toen ze twee jaar later mijn tante kreeg? Ze haalde haar 's nachts nóóit uit bed - mijn tante heeft toen nog een maand lang iedere nacht uren gehuild voordat ze daar uiteindelijk mee ophield. Barbaars, kan ik je wel vertellen - maar mijn grootmoeder is dan ook nooit een echt moederlijk type geweest. Ze kan nog niet eens veel affectie voor dieren opbrengen, heeft zodoende dieren ook nooit echt goed behandeld.

Over het feit dat ze mijn tante een maand lang zo heeft laten huilen, vertelt ze zelfs vandaag de dag nog vrij makkelijk. Het enige waar ze daarbij spijt van heeft, is dat ze haar schoonouders (die toen in huis woonden) daar iedere nacht mee wakker heeft gehouden. Dat ze zich daar altijd een beetje schuldig om heeft gevoeld. Kun je nagaan - wél een schuldgevoel tegenover de schoonouders, maar blijkbaar niet tegenover je bloedeigen kind. Daar klopt toch iets niet helemaal. Needless to say hebben zowel mijn vader als mijn tante een niet erg liefdevolle opvoeding gehad, tenminste, geen waarbij liefde fysiek getoond werd. Vooral mijn vader heeft het daarbij als oudste kind en enige zoon moeten ontgelden (wat hem vandaag de dag als volwassene nog achtervolgt), maar dat doet er verder niet toe voor de discussie.

In ieder geval zou zoiets nooit mogen gebeuren, dat is echt te erg voor woorden. Dit is een extreem uiteinde... maar het andere extreme uiteinde, namelijk een kind ten alle tijde er uit halen, is toch ook niet per sé goed (kan zelfs leiden tot slaapgebrek bij een kind, dus niet alleen bij de ouder)? Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is eigenlijk... hoe en waar vind je de gulden middenweg, die goed is voor zowel jou als kind? Balans moet er namelijk toch wel zijn (of komen), ergens.

Citaat:
Ik bedoelde hetzelfde als JustADreamer, namelijk dat er niet staat dat ze hem steeds uit bed heeft gehaald. Maar jij hebt het anders gelezen en alleen blauw engeltje weet wat ze precies bedoelde
Oké, got it.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.