Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2011, 23:26
Verwijderd
Als eerste wil ik Paranoide, N00dles, Duckdog96, Mutant, flyaway, me-nu en Uice bedanken. Dus dan maar bij deze bedankt voor de inzet!
Ben tevreden met het werk, natuurlijk spreekt mij de een aan meer als de ander maar klagen, nee, je zult me niet in klagende houdingen tegenkomen als men met mij zou gaan praten over deze scholieren.com wedstrijd.
Wat me een beetje verbaaste was dat er niemand is die hetzelfde idee uitwerkte, gezien het onderwerp Stedelijke Monsters voor clichebeelden kan zorgen. Nice!

Maar wij willen dit niet lezen Panda! Wij willen die lijst met punten, wij willen de top 3 en wij zijn benieuwd naar wat wij hebben gewonnen!

Gewonnen?

Ja, er zijn prijzen gevallen.

Spannend!

O nou.

*het doek valt, Rode Panda komt het podium op in zijn afgeraffelde spijkerbroek en leren laarzen met aan beide kanten een ritssluiting. Zijn door lasaparatuur doorgebrande trui staat hem prima. Hij kriebelt even aan zijn kruin waardoor zijn rode muts nog schever staat. Het publiek zit vol spanning te wachten. Uice verneukt de binnenkant van zijn schoenen gezien de zenuwen ervoor zorgen dat zijn tenen krullen, de ongeknipte nagels snijden door de huid van zijn schoenen heen. Naast hem zit N00dles die zeer kalmpjes erbij zit, zelfverzekerd en trots. Binnen in de wereld van N00dles is een zekerse storm aan de orde van N00dlesland. Zachte paarse lichtflitsen symbolyseren iedere hartpulse. Hoe verder Rode Panda in zijn speech duikt hoe paarser de wereld van N00dles aan het worden is. Achter Uice en N00dles zitten me-nu, Paranoide en flyaway.
De grietjes slaken soms een klein gilletje van de spanning, ingehouden gilletjes die klinken als muisjes als ze net een ouderwetse muizenvalstangetje met volle kracht op hun kwetsbare schedeltjes verbrijzelen. De piep des doods, kort, zacht maar vol emotie.
me-nu's hart wilt uit haar borstkast komen, schreeuwen in vuur en vlam "KAKPANDA DIT EN DAT! ZEG HET NOU!" Sociale opvoeding die heeft plaatsgevonden in het leven van me-nu zorgt ervoor dat ze van binnen schreeuwt en niet de hele zaal van 10.000 man de woorden doet doen horen. Hyperventilatie is naast me-nu flink aanwezig.
Paranoide probeert zakjes uit in alle soorten en maten om haar zenuwpijl te doen dalen. Boterhamzakjes, kleine pedaalemmerzakjes, Mc Donalds friet-zakjes, gecastreerde zakjes en zakjes waar witte en melkchocolade eitjes zich in hadden bevonden. Niks hielp maar de spanning was niet vervelend. Nee, de hyperventialtie was als een natuurlijk proces, al die tijd die erin had gezeten, al die rusteloze nachten van hard werken, zouden er vruchten zijn geworpen ten grote van pasgeboren zeeleeuwtjes? Paranoide krijgt een vuilniszak aangerijkt van flyaway. Het helpt. Naast de lip-aan-de-vuilniszak-deelneemster zit ze dan. Flyaway. Huid zo wit als porselein, poppenogen die alleen zullen sluiten als je haar zou schudden als een pop van vroeger. Zwart lang haar dat nooit verkeerd zat.
Ze bewoog niet, versteend. Dit was het defencemechanisme van Flyaway als er teveel druk ontstond in haar innerzelf. Ze ervaart de speech in slowmotion, haar hersenen die in overload staan zetten een rustig muziekje erop, ah.. Beethoven. We weten het dan nu nog niet maar het zal 3 dagen duren voordat Flyaway is hersteld van deze overspanning.
Alles gaat wel, de zenuwpeesjes wachten rustig af maar van de westvleugel VIP zitplaatsen horen de mensen een doffe knal. DuckDog96 is flauwgevallen, het was teveel. Ze kon het te goed zien, ze hoorde de lippen van Rode Panda tegen elkaar schuren bij ieder woord. Het is zwart in haar ervaring, een instant personelijk zwart gat zorgde ervoor dat ze niet ging koken. Grappig hoe het menselijk lichaam werkt in de meest spannende situaties. Ze komt bij, ziet vlekken. Ze nemen vorm aan.
Ambulancemedewerkers deppen een zachtfluwelen handdoekje op haar verhitte voorhoofd. Duckdog hoort op de achtergrond de uitslag."

Humor is onmisbaar in het leven, in sommige kunst is het onmisbaar en het spreekt men aan. Dit werk voldoet aan de nodige humor maar dit liet niet het verhaal slijten. Zijn beeldspraak leed er niet onder en ik zeg dan met trots dat ons aller UICE de 3e plek mag innemen!

Op de tweede plaats. Gelikt werk, strak en duidelijk. Het is geen werk dat voor Jan Alleman is weggelegd maar ook al houdt men hier niet zozeer van, toch zullen ze eerlijk zeggen dat het knap is gedaan. Lieve N00DLES! Kom op het podium kerel, je hebt het verdient!

*trommelgeroffeldingesshizzleowyeah*

En dan nu...

*altijd nog zacht in rap tempo geroffelshizzle*

...op nummer 1....

*de zaal sterft half dood van de ontploffende zenuwverbindpuntjes in hun hoofd*

...Een werk waar overduidelijk veel tijd in heeft gezeten, bevat orginaliteit en kijkplezier. Gekozen door onze fans als nummer 1 is geworden...

...*Rode Panda neemt een slokje water, de hele zaal facepalmed zijn idiote keuze*..

PARANOIDE! Gefeliciteerd!

Spoiler

Laatst gewijzigd op 17-01-2011 om 23:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2011, 23:36
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline


!!

Ik bedoel,



Gefeliciteerd Paranoide! Je hebt het verdiend
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 23:51
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Wow, wat een mooie werken allemaal
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 05:55
Verwijderd
Zullen we dan ook maar zelf bekend maken welk werk van welke forummer was?
En hoe je op het idee kwam etc?
Lijkt me nl wel interessant aangezien ik nl toch wel bij sommige een idee heb vanwie het zou kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 10:23
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gefeliciteerd!

Haha gaaf verhaal

Ik ben blij dat ik nog 1 stem heb gekregen Ik had echt totaal geen inspiratie. Dus heb ik uiteindelijk maar wat gedaan

Mooie werken allemaal
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:06
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Gefeliciteerd Paranoide.

Een bloemetje voor jou.

__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:42
Verwijderd
Nou ja zeg, waarom kom ik niet in het verhaaltje voor

Iig, bedankt iedereen voor de stemmen. Het was wel vrij duidelijk dat het van mijn hand was, en dan was ik ook nog een foto vergeten te maken voor ik hem signeerde. Ach ja, niet alsof de vogels niet allang hadden uitgeschreeuwd: MUTANT!.

Iig, ik heb het gemaakt voor ik de opdracht zeker wist, omdat ik dit idee kreeg bij stedelijke monsters: Echte monsters, die de hele wereld terroriseren in grote steden, de titel is dan ook 'Vliegende ratten'. Ik heb er 2 dagen aan gewerkt, niet zo bijzonder lang, maar wel lang voor mijn doen. De duifjes waren best een pain in the ass omdat het er zoveel moesten zijn en ze mochten natuurlijk niet allemaal hetzelfde eruit zien.
De lijnen waar ze op zitten, waren nog een grotere pain in the ass, die waren mislukt. Eigenlijk waren het meer lijnen, maar omdat de 2e zo gruwelijk schuin ging, heb ik het maar zo gelaten. Mijn achtergrond vond ik te mooi om te gaan verpesten.
De raampjes heb ik bewust zo gelaten. Ik wou meer aandacht op de duiven en heb de raampjes dan maar wat schetsmatig gedaan omdat ze alleen maar een indruk moesten wekken.

Stiekem wou ik nog 2 werken erbij maken: Rioolratten en ratten. Ratten en mensen. Maar uiteindelijk heb ik het zo maar gelaten .

Voor diegenen die het zo aan de muur zouden hangen, het hangt bij mij ook aan de muur, want ik vind het zelf erg mooi en ben er trots op. En voor diegenen die het eerder hebben gezien: http://mutany.deviantart.com/art/Alfreds-mare-16451477 Ook gebaseerd op Hitchcock
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:42
Verwijderd
En gefeliciteerd natuurlijk! Iedereen overigens!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 17:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
De raampjes heb ik bewust zo gelaten. Ik wou meer aandacht op de duiven en heb de raampjes dan maar wat schetsmatig gedaan omdat ze alleen maar een indruk moesten wekken.
Dat zouden ze denk ik beter doen als je ze gewoon netjes had geschilderd. Nu roepen ze juist om aandacht door de afwijkende stijl.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 17:09
Verwijderd
Mjuh, weet ik voor de volgende keer. Ik wilde ook een bepaald effect nadoen, maar dat is niet helemaal gelukt .
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Nou ja zeg, waarom kom ik niet in het verhaaltje voor

Iig, bedankt iedereen voor de stemmen. Het was wel vrij duidelijk dat het van mijn hand was, en dan was ik ook nog een foto vergeten te maken voor ik hem signeerde. Ach ja, niet alsof de vogels niet allang hadden uitgeschreeuwd: MUTANT!.

Iig, ik heb het gemaakt voor ik de opdracht zeker wist, omdat ik dit idee kreeg bij stedelijke monsters: Echte monsters, die de hele wereld terroriseren in grote steden, de titel is dan ook 'Vliegende ratten'. Ik heb er 2 dagen aan gewerkt, niet zo bijzonder lang, maar wel lang voor mijn doen. De duifjes waren best een pain in the ass omdat het er zoveel moesten zijn en ze mochten natuurlijk niet allemaal hetzelfde eruit zien.
De lijnen waar ze op zitten, waren nog een grotere pain in the ass, die waren mislukt. Eigenlijk waren het meer lijnen, maar omdat de 2e zo gruwelijk schuin ging, heb ik het maar zo gelaten. Mijn achtergrond vond ik te mooi om te gaan verpesten.
De raampjes heb ik bewust zo gelaten. Ik wou meer aandacht op de duiven en heb de raampjes dan maar wat schetsmatig gedaan omdat ze alleen maar een indruk moesten wekken.

Stiekem wou ik nog 2 werken erbij maken: Rioolratten en ratten. Ratten en mensen. Maar uiteindelijk heb ik het zo maar gelaten .

Voor diegenen die het zo aan de muur zouden hangen, het hangt bij mij ook aan de muur, want ik vind het zelf erg mooi en ben er trots op. En voor diegenen die het eerder hebben gezien: http://mutany.deviantart.com/art/Alfreds-mare-16451477 Ook gebaseerd op Hitchcock
Oeps!

Blijkbaar lag je knock-out op de vloer, zag je nergens
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Oeps!

Blijkbaar lag je knock-out op de vloer, zag je nergens
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 20:56
Verwijderd
Die met dat mislukte reuzerad was dus van mij...
De inspiratie kwam met vlagen, ik had m op de vensterbank gelegd en voegde een paar dagen lang telkens wat toe.
Maar toen wist ik dus niet hoe dat gat op te vullen...
Ik wilde n reuzerad maar na 8 schetsen nog geen verbetering en de tijd begon te dringen...
Die clown en vogel waren bedoeld als graffiti's maar die moesten war simpeler omdat de rest dat ook was...
Dat het ov een monster is spreekt denk ik wel voor zich
Flats vind ik er altijd ongelofelijk saai uitzien.
Monsters heb ik opgevat als een klein stukje van iets (urinemonster etc.) en tegelijk iets engs.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 21:42
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Flyaway naamzoek, wil je je Toren van Pisa uitleggen, want ik snapte hem niet echt
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 23:54
Verwijderd
Hoezee! Dank, allen. Ik had het echt niet verwacht, naar mijn idee had Noedel moeten winnen. Maar goed, wel zeer leuk, natuurlijk.

Citaat:
Zullen we dan ook maar zelf bekend maken welk werk van welke forummer was?
Zie dit:

Citaat:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 00:44
Verwijderd
Oja, en ik was jullie nog wat uitleg verschuldigd over mijn mysterieuze commentaar voor de wedstrijd. Het zit dus zo: het originele werkbestand van mijn inzending is op A4-formaat en op 300 PPI. Dat houdt in dat het 3508 bij 2480 pixels is, bijna drie keer zo groot als mijn monitor. Ik heb dat bewust zo aangepakt omdat ik het op hoge kwaliteit wil kunnen afdrukken en omdat ik ver wilde kunnen inzoomen om extra gedetailleerd te kunnen werken, maar die reusachtige schaal werkt perfectionisme wel enorm in de hand, waardoor het allemaal heel lang duurde. Terwijl je er niet eens zo veel van ziet. Die handen op pagina 2 zien er bijvoorbeeld 'in het echt' zo uit:



Of eigenlijk nog gedetailleerder, want dit is voordat ik nog wat laatste details aanbracht (nagels, de langzaam verschijnende lippen van dat beest, etc) en ik heb geen zin om een nieuwe close-up te maken. Maar daar zie je in de eindversie dus nauwelijks wat van. Het voegt wel veel toe maar het valt niet op. En dit is nog niet eens helemaal ingezoomd tot de 1-op-1 schaal, hij staat daar op 75%.

En wat het ook moeilijker maakte: het is een strip, en ik heb nooit een fatsoenlijke strip gemaakt. Dat is niet erg, maar ik had daardoor wel ernstig onderschat hoeveel werk het zou zijn om 't allemaal semi-realistisch proberen te schilderen in plaats van te werken met platte kleurvlakken. Ook omdat ik nog helemaal niet zo goed ben in digitaal schilderen. Of in schilderen überhaupt.

En verder heb ik er zó lang over gedaan dat je daadwerkelijk een verschil in mijn tekenvaardigheid kunt zien tussen pagina 1 en pagina 2. Het meeste van de eerste pagina is van anderhalve maand geleden, en het meeste van de tweede pagina is van drie/vier dagen voor de deadline. En die eerste pagina was eigenlijk nog lelijker, die heb ik nog last minute opgelapt omdat hij écht te schril afstak bij die tweede.

Oh, en wat voor stedelijks er nou in zit: ik wilde dus een monster maken dat zich speciaal had aangepast aan een stedelijke omgeving. Mijn oorpronkelijke idee was een soort reusachtig beest dat al dan niet onder de grond leeft, en net als de hengelvis een soort lokaas gebruikt om mensen z'n bek in te lokken. Maar dat zulk soort dingen zijn al vaak gedaan en ik kreeg er ook niet echt een dynamische compositie in, dus werd het uiteindelijk dit. Oh en aanvankelijk moest het apparatenbeest in een metrostation staan maar dat ben ik geloof ik al vrij snel vergeten. :''''''D
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 00:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wat betreft mijn werk (nummer drie, de andere strip): die wilde ik eigenlijk een stuk gedetailleerder maken, maar uiteindelijk heb ik het tot de laatste dag uitgesteld en in een dag had ik niet echt de tijd om het zo te maken als ik het het liefste wilde, dus heb ik het maar wat simpel gehouden. Voor wat het is ben ik er redelijk tevreden over, maar misschien dat ik later nog eens een betere versie maak. Er zijn nog wel een paar dingen die ik niet vind kunnen, met name het hoofd van 't menneke op bepaalde plaatjes en de achtergrond als hij weg is uit de stad. Met de houdingen ben ik over het algemeen wel gelukkig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Er zijn nog wel een paar dingen die ik niet vind kunnen, met name het hoofd van 't menneke op bepaalde plaatjes en de achtergrond als hij weg is uit de stad.
En die vis. DIE VIS
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2011, 02:04
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik wil zo nog wel even mijn eerste concept uploaden dat ik vrij snel heb geditched...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 02:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En die vis. DIE VIS
Ja, je moet nooit als je bezig bent met inkten iets er spontaan bij tekenen dat je nog niet met potlood uitgeprobeerd hebt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 02:23
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Een babypop-monster die de stad sloopt, op zoek naar een moeder. Don't ask. Ik liep te zoeken naar een geschikte compositie en kleuren maar het werd niks en ik was er totaal niet tevreden over.

Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 02:28
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En die vis. DIE VIS
"LOL, een vis in de heg....oh, da's een beekje!"
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 08:21
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Die met dat mislukte reuzerad was dus van mij...
De inspiratie kwam met vlagen, ik had m op de vensterbank gelegd en voegde een paar dagen lang telkens wat toe.
Maar toen wist ik dus niet hoe dat gat op te vullen...
Ik wilde n reuzerad maar na 8 schetsen nog geen verbetering en de tijd begon te dringen...
Die clown en vogel waren bedoeld als graffiti's maar die moesten war simpeler omdat de rest dat ook was...
Dat het ov een monster is spreekt denk ik wel voor zich
Flats vind ik er altijd ongelofelijk saai uitzien.
Monsters heb ik opgevat als een klein stukje van iets (urinemonster etc.) en tegelijk iets engs.
Ik vind 'm heel mooi
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 08:23
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Flyaway naamzoek, wil je je Toren van Pisa uitleggen, want ik snapte hem niet echt
Ik probeerde iets surrealistisch, en die kerstmuts is random
Er valt niet veel aan te begrijpen, hij duwt gewoon de toren van Pisa om. En het beestje is een soort monstertje, hij verwoest een stad(sding). En verder had ik geen inspiratie Duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:44
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik probeerde iets surrealistisch, en die kerstmuts is random
Er valt niet veel aan te begrijpen, hij duwt gewoon de toren van Pisa om. En het beestje is een soort monstertje, hij verwoest een stad(sding). En verder had ik geen inspiratie Duidelijk?
Yep, thx! Het idee is wel leuk, dat toren omduwen, een soort flauw pesterijtje van een ubermachtig monster, alsof hij een zandkasteel vertrapt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2011, 16:45
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ja precies
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 01:34
Verwijderd
Gefeliciteerd para, ik had de jouwe gelijk herkend. Net als die van duckdog, die heeft ook een herkenbare stijl.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 16:07
Verwijderd
@Pippeloen,
Dat is nou werkelijk de eerste keer dat ik dat hoor!!
Wat is er eigenlijk dan zo typisch mij als ik vragen mag??
Want ik heb zelf wel wat dingetjes waarvan ik vind dat ze echt mijn stijl zijn maar ik vraag me af welke dingen anderen dan weer bij mij vinden horen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 16:58
Verwijderd
De kleuren vooral en de manier waarop je gebouwen enzo tekent.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 17:07
Verwijderd
Tijd voor de prijzen:

Nummer 1 krijgt...
Nummer 2 krijgt...
Nummer 3 krijgt...

...ik moet nog wat leuks vinden, wil wel wat halen waarvan ik denk "hey! dat past bij die persoon!"

dus daar komt later meer over
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 19:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Haaaa, gaaf dit <3. Ik had Para gelijk herkend, net als Noodles en Mutant. Goed gedaan allemaal .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 21:03
Verwijderd
Ik vind t nog best n prestatie van mezelf tussen forummers die gemiddeld toch best wat ouder zijn en meer ervaring hebben 4de te worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.