Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2001, 09:40
Heb gister een discman gekocht. Nou weet ik wel hoe die dingen werken (aan uit enz ), maar er zat een adapter bij. Dus ik denken: ah leuk daar kan ik oplaadbare battarijen in pleuren. Nee dus. In het boekje staat:
"Opladen gaat aleen bij spelers met meegeleverde oplaadbare eco-plus NiMH battarijen AY3362"
Dit is voor mij dus chinees en bovendien zaten er geen battarijen bij. Betekent dit dat ik die adapter in de vuilnisbak kan gooien en gewone alkaline battarijen moet kopen? Daar gaat mn geld...

Cat (boos)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2001, 10:15
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Heb gister een discman gekocht. Nou weet ik wel hoe die dingen werken (aan uit enz ), maar er zat een adapter bij. Dus ik denken: ah leuk daar kan ik oplaadbare battarijen in pleuren. Nee dus. In het boekje staat:
"Opladen gaat aleen bij spelers met meegeleverde oplaadbare eco-plus NiMH battarijen AY3362"
Dit is voor mij dus chinees en bovendien zaten er geen battarijen bij. Betekent dit dat ik die adapter in de vuilnisbak kan gooien en gewone alkaline battarijen moet kopen? Daar gaat mn geld...

Cat (boos)


Lijkt me sterk zoals jij denk ik bedoelt dat je de adapter kan gebruiken om die batterijen in je discman op te kunnnen laden ja Je kunt toch ook gewone batterijen halen en die telkens opladen ?

Die adapter is meestal geleverd, om dat ding thuis te kunnen gebruiken zodat je geen batterijen hoeft te verspillen..

__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 10:24
Citaat:
Moonspell schreef:

Lijkt me sterk zoals jij denk ik bedoelt dat je de adapter kan gebruiken om die batterijen in je discman op te kunnnen laden ja
Dat was anders wel de bedoeling van dan ding. Net zoals je je telefoon oplaadt dus.

Citaat:
Je kunt toch ook gewone batterijen halen en die telkens opladen ?
En wat heb ik dan voor fuck's sake aan die adapter?

Citaat:
Die adapter is meestal geleverd, om dat ding thuis te kunnen gebruiken zodat je geen batterijen hoeft te verspillen..
Zo stond het anders niet aangegeven... dus ik moet gewoon alkaline wegwerpzooi erin doen?

Cat

[/B][/QUOTE]

Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 10:35
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Ehm ga anders op zoek naar eco-plus NiMH battarijen AY3362 in de winkel ( )

Zeg gewoon dat je het raar vind dat die batterijen er niet bijzaten en dat je anders nix aan die adapter hebt


__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 10:41
Citaat:
Moonspell schreef:
Ehm ga anders op zoek naar eco-plus NiMH battarijen AY3362 in de winkel ( )

Zeg gewoon dat je het raar vind dat die batterijen er niet bijzaten en dat je anders nix aan die adapter hebt
Kan het altijd proberen. Zometeen eerst maar alkaline zooi kopen... alles zit tegen vanochtend blergh... shag op, haarborstel weg, kou gevat, discman met problemen...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 10:53
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Dat is waarschijnlijk niet waar, volgens mij kan je er elk type oplaadbare AA batterij indouwen die je wilt hoor
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 11:26
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Dat is waarschijnlijk niet waar, volgens mij kan je er elk type oplaadbare AA batterij indouwen die je wilt hoor

En die dus via die adapter opladen? Hmmm

Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 11:56
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Darkcat schreef:

En die dus via die adapter opladen? Hmmm

Ja, weet ik eigenlijk wel zeker. Toch maar even vragen voor de zekerheid, want als het niet zou kunnen en er gaat iets kapot daardoor, ben je je garantie kwijt.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 12:03
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Dat is waarschijnlijk niet waar, volgens mij kan je er elk type oplaadbare AA batterij indouwen die je wilt hoor

En die dus via die adapter opladen? Hmmm

Ja hoor, maar idd, ff navragen voor garantie, lijkt me heeel erg onwaarschijnlijk dat er iets fout gaat maar toch, batterijen zijn namelijk gelijk, alleen het MhA maakt uit.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 16:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Doe maar niet. Om die batterijen op te laden moeten ze eigenlijk een iets hoger voltage krijgen, kun je ze dus beter in een goeie oplader stoppen. Mijn Discman kan het ook wel, maar die krengen zijn dan binnen 4 uur leeg. Heb je dus geen *beep* aan.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 23:23
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
eh?
ik d8 dat een adapter (ook) zo'n ding is wat je in het stopcontact moet doen en dan dat draadje in je discman zodat je geen batterijen hoeft te gebruiken

dus ben ik dom?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 23:53
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
BendeBen schreef:
eh?
ik d8 dat een adapter (ook) zo'n ding is wat je in het stopcontact moet doen en dan dat draadje in je discman zodat je geen batterijen hoeft te gebruiken

dus ben ik dom?
nee, dat kan ook, maar hij laad ook je batterijtjes op
Met citaat reageren
Oud 29-06-2001, 13:58
currie
currie is offline
Ok. Om te beginnen. Eerst was er Nicd, later vonden geniale mensen NiMh uit. Helaas zijn deze niet compatible. Grootste voordeel van NiMh is dat deze bijna geen geheugen-effect hebben en er kan veel meer energie in!
Het Probleem zit er in dat je voor Nicd een PASSIEVE lader kan gebruiken, want NiCd kunnen redelijk goed tegen overladen. NiMh heeft echter een ACTIEVE lader nodig. Als je bij een volle NiMh doorgaat met laden gaat de levensduur heel snel achteruit. De lader gaat dan ook als het ware op standby als de accu vol zit. Moderne laders herkennen vaak wat voor batterij er in zit.
Nu je DISCMAN. Handleiding zegt ALLEEN NiMh, deze kan dus geen NiCd aan. Wat ze er niet bij vertellen dat je eigenlijk elk type NiMh kan gebruiken.
En ja, je kan hem ook op de adapter gebruiken! De 'laad'-hardware zit in de DISCMAN ingebakken.
Nog vragen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2001, 09:39
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
currie schreef:
Nog vragen?
ben je erop afgestudeerd ofzo

__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2001, 18:33
Citaat:
currie schreef:
Nu je DISCMAN. Handleiding zegt ALLEEN NiMh, deze kan dus geen NiCd aan. Wat ze er niet bij vertellen dat je eigenlijk elk type NiMh kan gebruiken.
Ehm en dat zijn dus oplaadbare battarijen die ik overal kan krijgen? Als het maar 'NiMH' is?
Op de oplaadbare battarijen die ik gekocht heb staat: AA en Nikkel-Cadmium... zijn dat de goeie? Of is nikkel-cadmium nicd?

(Tja ehm ik ben zo iemand die weet hoe een disman aan en uit moet, hoe de battarijtjes erin moeten, maar verder kom ik niet )

Cat

Met citaat reageren
Oud 30-06-2001, 19:15
dystopia
dystopia is offline
Xou geen accu's nemen.. die zijn 1,2 volt en dus sneller leeg omdat batterijen 1,5 volt zijn...

Probeer dus 1,5 volt te bemachtigen!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-06-2001, 19:32
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Citaat:
currie schreef:
Nu je DISCMAN. Handleiding zegt ALLEEN NiMh, deze kan dus geen NiCd aan. Wat ze er niet bij vertellen dat je eigenlijk elk type NiMh kan gebruiken.
Ehm en dat zijn dus oplaadbare battarijen die ik overal kan krijgen? Als het maar 'NiMH' is?
Op de oplaadbare battarijen die ik gekocht heb staat: AA en Nikkel-Cadmium... zijn dat de goeie? Of is nikkel-cadmium nicd?

(Tja ehm ik ben zo iemand die weet hoe een disman aan en uit moet, hoe de battarijtjes erin moeten, maar verder kom ik niet )

Cat

gewoon erin stoppen en het is goed, de freaks moeten natuurlijk Duracell hebben maar die zijn ook heel erg Durecell
Met citaat reageren
Oud 30-06-2001, 20:27
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Ehm en dat zijn dus oplaadbare battarijen die ik overal kan krijgen? Als het maar 'NiMH' is?
Op de oplaadbare battarijen die ik gekocht heb staat: AA en Nikkel-Cadmium... zijn dat de goeie? Of is nikkel-cadmium nicd?

(Tja ehm ik ben zo iemand die weet hoe een disman aan en uit moet, hoe de battarijtjes erin moeten, maar verder kom ik niet )

Cat

Nickel-Cadmium = NiCd
Nickel Metal Hydride = NiMH

Je moet dus die NMH hebben. (of gewoon niet-oplaadbare kopen )

[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (30-06-2001).]
__________________
O_o
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2001, 09:36
robdr
robdr is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Xou geen accu's nemen.. die zijn 1,2 volt en dus sneller leeg
dys, ga je natuurklunde (en scheikunde)eens even checken. Omdat een oplaadbare batterij van een compleet andere halfreacties is opgebouwd is het voltage lager en niet omdat die sneller leeg is.

Ik zou gewoon 2 1300 MAm> (oplaadbare)batterijen nemen, die gaan wel redlijk lang mee.
__________________
No Hope != No Fear
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 10:37
S
Avatar van S
S is offline
Die 'speciale' batterij zijn 2 batterijtjes aan elkaar. Kostte volgens mij ongeveer 50 gulden. Die adapter is zodat je thuis je discman gewoon op netstroom kunt gebruiken. Bijvoorbeeld als je je discman gebruikt ipv je normale cd-speler.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 20:39
Citaat:
S schreef:
Die 'speciale' batterij zijn 2 batterijtjes aan elkaar. Kostte volgens mij ongeveer 50 gulden. Die adapter is zodat je thuis je discman gewoon op netstroom kunt gebruiken. Bijvoorbeeld als je je discman gebruikt ipv je normale cd-speler.
En die adapter is ook om die battarij op te laden toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.