Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2011, 19:42
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Ik ben een jongen van 15 en ik vraag me af hoe ik van donkere kringen onder mijn ogen af kan komen. Ik zie er namelijk nogal als een zombie uit door die kringen die soms verergeren en soms minder worden, maar meestal blijven ze gelijk. Ik heb al een paar keer het internet afgestruind en de een zegt dit en de ander dat... wat is nu de methode om het op te lossen?

Volgens mij werken de volgende methoden niet:
- kamillethee/komkommers op de ogen leggen
- slapen (volgens mij is dat het probleem niet)

Ik denk dat het aan de volgende dingen kan liggen:
- te weinig vitaminen, ik eet eigenlijk nooit groenten
- slechte kwaliteit van slapen (soms slaap ik maar zes à zeven uur)
- vermoeidheid van de ogen door te staren naar beeldschermen
- te weinig water (dat denk ik niet maar het kan wel)
- te weinig of te veel zout
- stress

Ik weet het echt niet. Ik ben veel onzin tegengekomen zoals tandenpoetsen met keukenzout... ik denk niet dat dat echt helpt. Of helpt het wel?
Misschien handig om erbij te vermelden: ik denk dat ik het over heb geërfd van een van mijn ouders. Maar ik merk mijn donkere kringen eigenlijk pas echt sinds de eerste klas.
Oh, en donkere kringen zijn anders dan wallen. Wallen zijn vetophopingen, en donkere kringen zijn gewoon donkere kringen onder de ogen, vaak door vernauwing van bloedvaten of erfelijkheid.

Geen optie:
- make-up
- dure producten

Hulp graag! Wat zijn de beste manieren om ervan af te komen?
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 20:14
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Slaap kan wel uitmaken, maar als je dat al veel doet is het wellicht slechte verzorging van huid, goed blijven wassen. Gebrek aan ijzer kon ook wel eens een bijdrage leveren aan doodogen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 21:06
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Wassen is het al helemaal niet, ik was altijd heel grondig, veel te grondig. ;-)
IJzer is misschien wel waar ja. Zal ik eens proberen. Als ik vitaminepillen met onder andere ijzer neem, hoe lang duurt het ongeveer voordat het effect heeft?

Dank je voor het antwoord trouwens.
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 21:34
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Geen idee eigenlijk, ergens in mijn hoofd zit de informatie dat weinig toevoer van ijzer kan zorgen voor wallen onder de ogen. Zal wel iets zijn wat veel bij de niet vleesh eters voorkomt? (ijzer zit toch veel in vlees?).

Vitaminepillen hebben vaak minder effect dan natuurlijke toevoer. Iig, een citroen eten werkt beter dan een vitamine C tablet slikken. Niet zeker of dat bij ijzer ook het geval is maargoed, waar veel ijzer in zit moet je makkelijk kunnen goegelen.

Let wel even op dat zonder andere vitamine het voor je lichaam wel lastiger wordt om ijzer op te nemen ^^
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 07:49
Verwijderd
Misschien moet je eens proberen om én genoeg slaap te krijgen én genoeg vitamines binnen te krijgen? En dan kijken of er een verschil is.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 11:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
slapen en gezond eten zijn heel belangrijk. Misschien een wat brutale vraag, maar hoe zit het met je gewicht? Mensen met overgewicht snurken vaak, en als dat snurken heel erg wordt kun je kleine ademstops krijgen in je slaap, waardoor je minder diep slaapt en dus niet uitrust.
maargoed als je niet snurkt is dit niet van toepassing.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 14:26
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Ik weeg 55 kilo, en heb niet zo'n grof postuur dus. Ik snurk ook niet tijdens mijn slaap, ik kom alleen moeilijk in slaap omdat ik altijd maar lig te denken in bed en zo. Maar ik zal proberen jullie tips op te volgen. ^^
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 18:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
oh dan kun je dat snurkverhaal wel vergeten

Overigens is 6-7 uur slaap veel te weinig. Pubers hebben gemiddeld 9 uur slaap nodig per nacht, en een boel zelfs meer. Als piekeren je uit je slaap houdt, kan het misschien helpen om een notitieboekje naast je bed te leggen waar je je piekergedachten in opschrijft. op die manier zijn ze letterlijk uit je kop, en dan kan je er de volgende dag als je wakker bent weer verder over nadenken. helpt mij erg goed
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 08:48
Sneeuwwitje94
Avatar van Sneeuwwitje94
Sneeuwwitje94 is offline
die donkere kringen kun je niets aan doen,
het heeft te maken met je adertjes.
Zoals je misschien wel weet is de huid rond je ogen dunner, dan op de rest van je lichaam.
De adertje bij je ogen liggen vlak onder het huidoppervlak,
door de kleur van je huid kan het rode bloed, blauw doorschijnen.
Behalve make up valt hier weinig aan te doen, maar het is wel zo dat slaap en stress de kleur kan versterken
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 10:24
Verwijderd
voor tien uur naar bed gaan is een hele goede optie.
Want de uren die je voor twaalf uur slaat, slaan dubbel aan. (weet ik niet zeker, maar dat zegt mijn moeder altijd. ;d)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 13:34
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
voor tien uur naar bed gaan is een hele goede optie.
Want de uren die je voor twaalf uur slaat, slaan dubbel aan. (weet ik niet zeker, maar dat zegt mijn moeder altijd. ;d)
Kern van waarheid. Het is wel zo dat de eerste uren van de slaap "dubbel tellen", maar dit hoeft niet voor 00:00 te zijn. De eerste uren van de slaap zijn dieper en stabieler (vaster), dit wordt de kernslaap genoemd. Je hebt er als het ware meer aan dan aan de uren die je later in de nacht maakt. Vandaar dat je dan zou kunnen zeggen dat ze dubbel tellen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 21:42
Verwijderd
Ik vraag me af of je er wel iets aan kunt doen. Natuurlijk werkt een goed voedingspatroon, een goed slaappatroon en weinig stress voor van alles, maar ik denk dat het echt hele kleine verschillen zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 12:55
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Nog even inzoomen op je slaappatroon.

Hoe komt het dat je niet genoeg slaapt?
Want je zou voor een stabielere slaap, slaappillen kunnen proberen. De homeopatische variant (melatonine) werkt voor mij heel goed! (van sleepz) (en het heeft geen bijwerkingen, want de werkzame stof, melatonine, is een lichaamseigen stof, die ervoor zorgt dat je slaperig wordt)


Daarnaast zijn er op dit forum ook al een aantal topics waar tips gegeven worden over hoe je beter kunt slapen, zoals je bed alleen gebruiken voor slapen, en een vast patroon hebben...

Misschien helpt het voor je ogen, maar zo niet, dan heb je tenminste wel een goed slaappatroon
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.

Laatst gewijzigd op 20-02-2011 om 13:04.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 22:16
Verwijderd
Volgens mij is melatonine niet homeopathisch hoor?
En als je melatonine wilt proberen, kun je denk ik beter een recept vragen. De melatonine die in de drogist verkrijgbaar is, heeft een hele lage dosis waar je denk ik niks aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 02:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Volgens mij werken de volgende methoden niet:
- kamillethee/komkommers op de ogen leggen
klopt, kamillethee brengt de maag tot rust
Citaat:
- slapen (volgens mij is dat het probleem niet)
mwoa...

Citaat:
Ik denk dat het aan de volgende dingen kan liggen:
- te weinig vitaminen, ik eet eigenlijk nooit groenten
zeker
Citaat:
- slechte kwaliteit van slapen (soms slaap ik maar zes à zeven uur)
ja, en vooral onregelmatige slaap en wektijden, geen goede REM slaap, veel bewegen, slaapwandelen.
Citaat:
- vermoeidheid van de ogen door te staren naar beeldschermen
ja
Citaat:
- te weinig water (dat denk ik niet maar het kan wel)
nee
Citaat:
- te weinig of te veel zout
nee
Citaat:
- stress
ja
Citaat:
Ik weet het echt niet. Ik ben veel onzin tegengekomen zoals tandenpoetsen met keukenzout... ik denk niet dat dat echt helpt. Of helpt het wel?
dat is voor witte tanden.
Citaat:
vaak door vernauwing van bloedvaten of erfelijkheid.
Ik had er zelf vrij veel last van en de dermatoloog destijds had het erover dat de huid daar gewoon relatief dun was, waardoor je het bloed veel eerder ziet.
al met al weet ik niet of dat waar was maar nu op mn 23ste lijk ik er weinig last meer van te hebben (een beetje nog vooral als ik slecht slaap)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 15:56
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Melatonine is volgens mij wel homeopatisch... in ieder geval is het een lichaamseigen stof...

Ik gebruik die tabletjes ook als ik ochtenddienst heb, want zonder slaap ik slecht. Ik kom maar niet in slaap, en als ik in slaap kom, duurt het niet zo lang als normaal. Met melatonine slaap ik binnen een half uur, meestal binnen een kwartier, en slaap ik totdat de wekker gaat.

Je kunt het zowieso proberen. Ik gebruik trouwens wel 2 tabletjes per keer...
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 16:23
Verwijderd
homeopathisch wil niet zeggen dat het lichaamseigenstoffen zijn. Bij homeopathische middelen gebruiken ze een goedje (niet chemisch, maar bijvoorbeeld kruiden oid) dat dezelfde werking heeft als je ziekte, alleen verdunnen ze dat heeeeeel veel. (Vergelijkbaar met het vaccinatieprincipe, een beetje ziekte inspuiten zodat je afweersysteem zich er tegen bewapent). Tenminste, dit is wat mij is bijgebleven over homeopathie.

Mag ik vragen hoeveel mg melatonine er in die tabletjes zitten? En waar koop je het?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 20:58
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Naja het middel zelf is dan misschien niet homeopatisch, maar ik heb het wel in zo'n homeopatisch achtige winkel gekocht. Namelijk de G&W in hoogeveen...
Op google heet het Gezondheidswinkel Feijer
In één tabletje zit 0,1 mg melatonine
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 21:41
Verwijderd
Ah, dat is bijna een homeopathische dosis!
Ik kreeg het via mijn arts, tabletje van 3mg. Het werkte helaas niet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 23:06
kroot
kroot is offline
Je hebt van Garnier een cafeïne oogroller met camouflage. Een concleaner en en verzorger in 1. Bij mij werkt het prima. Ik heb zelf ook best vaak donkere kringen, maar even rollen en uitsmeren en weg!


Oh en even gegoogled. Er is er ook één speciaal voor mannen:
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 00:39
Verwijderd
Kan ook zijn dat je een allergie hebt, ik had vroeger ook zwarte wallen onder mijn ogen. Ik bleek allergisch voor huisdieren, huisstofmijt, bepaalde pollen/bloemen/bomen/grassen etc (hooikoorts) Ik hoorde van mijn moeder dat er in DEZE periode ook een boom bloeit waar ik erg allergisch voor ben.. Wist ik niet eens. Dus misschien is een allergie testje een idee?! Even langs huisarts. Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 19:57
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Hmm ik denk dat allergie ermee te maken heeft. Voor zover ik weet ben ik alleen (permanent) allergisch voor penicilline of zo. Geen idee wat dat is, maar voor zover ik weet heb ik dat nog nooit gehad. Volgens mijn moeder ging ik er vroeger raar van doen of zo.

Ik heb een vermoeden dat ik een heel klein beetje allergisch ben voor katten... ik heb al mijn hele leven katten maar ik merk wel dat als ik met hen aan het spelen/kroelen ben en ik ga met mijn gezicht langs hun vacht dat ik dan soms lichte irritaties aan mijn ogen (en neus een beetje) krijg. Maar of dat zo erg is weet ik niet, en of het te maken heeft met donkere kringen weet ik nog minder.

Aan slapen zou het kunnen liggen want ik ben een moeilijker slaper, in het begin kom ik gewoon niet in slaap en na een uur of zo ben ik pas weg. Als het later dan dat is, is het ook echt véél later. Je moet dan bedenken dat ik bijvoorbeeld om tien uur in bed lig en dan zie ik de wekker gewoon naar elf, twaalf en één uur gaan... en dan ga ik stressen dat ik echt moet slapen en dan gaat het nog minder goed. Ik heb er nooit echt serieus met mijn ouders over gesproken, die vinden het alleen maar irritant dat ze merken dat ik zo laat nog wakker ben...

Ik weet niet of het ergens aan ligt, maar ik heb opgemerkt dat als ik zeg maar mijn onderooglid een beetje naar beneden haal met mijn vingers en dan weer terug dat het een beetje weg is. Ik weet het niet zeker hoor... ik deed het voorheen nooit want ik vond het eng, maar volgens mij heeft het wel een positief werkend effect?

En ten slotte, genoeg buiten komen? Daaraan kan het ook wel liggen ja, na school blijf ik eigenlijk altijd binnen (soms wel naar de winkels of zo) maar veel doe ik niet meer buiten. Frisse lucht is natuurlijk ook belangrijk, maar is dat een heel belangrijke factor?
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 08:10
Verwijderd
Het kan ook gewoon bij jouw gelaat horen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Donkere kringen
XLVX
3 15-06-2012 12:07
Lifestyle donkere kringen onder ogen
muchachomalo
7 02-02-2011 00:15
Lichaam & Gezondheid Donkere kringen?
muurbloempje55
6 08-06-2007 09:37
Lichaam & Gezondheid Donkere kringen rond de ogen
Verwijderd
11 26-11-2006 16:05
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam?
Verwijderd
498 19-12-2004 09:34
Lichaam & Gezondheid Hoe werk je wallen weg?
sweet dreams
28 07-07-2003 22:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.